Komunikaty PR

Panattoni tworzy centrum logistyczne InPost w Central European Logistics Hub w Ł

2022-02-10  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
Ewelina Ciuchta
Konkret PR

ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl

Panattoni, lider rynku nieruchomości przemysłowych w Europie, wrzuca kolejny bieg we współpracy z firmą InPost. Deweloper rozpoczął budowę 8 700 m kw. w ramach Central European Logistics Hub w Łodzi. Tylko w 2021 roku Panattoni ukończyło dla InPost centra logistyczne o powierzchni blisko 100 000 m kw. w ramach 11 lokalizacji. Dzięki realizacjom Panattoni w granicach i na obrzeżach miast, klient końcowy otrzymuje szybszą obsługę, również w mniejszych miejscowościach.

Central European Logistics Hub, w ramach którego Panattoni dostarczy powierzchnię dla firmy InPost, to tworzony przez dewelopera największy w Europie kompleks logistyczny o planowanej powierzchni ponad 720 000 m kw. Inwestycja zlokalizowana jest przy ul. Jędrzejowskiej w Łodzi, tuż przy A1 – jedynej polskiej autostradzie o przebiegu północ-południe. Hub oddalony jest zaledwie 30 km od węzła Łódź Północ, który stanowi skrzyżowanie autostrad A1 i A2. InPost zdecydował się na realizację najnowszego projektu - o powierzchni 8 700 m kw. - w ramach hub’u, bo to pozwoli mu na sprawniejszą obsługę klientów w aglomeracji łódzkiej.

Współpraca napędzona e-commerce’em. Blisko 100 000 m kw. w ramach 12 lokalizacji – to bilans wszystkich ukończonych przez Panattoni realizacji dla firmy InPost w 2021 roku. Nowe centra powstały w Wałbrzychu, Poznaniu, Wrocławiu, Kaliszu, Siedlcach, Goleniowie, Białystoku, Olsztynie, Warszawie i dwa w Krakowie. Ponadto w najbliższych miesiącach – obok realizacji w Łodzi - Panattoni dostarczy kolejne 85 000 m kw. w ramach inwestycji w Rzeszowie, Tychach/Mikołowie, Radomiu, Warszawie, Koninie, Pile, Gdańsku, Grudziądzu i Krakowie.

-„Podczas gdy jeszcze 5-6 lat temu on-line kupowało niewiele ponad 50 proc. internautów w Polsce, dziś jest to blisko 80 proc. Kluczowym wyzwaniem dla firm dostarczających przesyłki jest maksymalne skrócenie czasu dostawy i w tym zadaniu doskonale sprawdzają się centra dystrybucyjne na obrzeżach lub w granicach miast, które są jedną ze specjalności Panattoni. – mówi Robert Dobrzycki, CEO i Co-Owner Panattoni i dodaje: -„Rozwój infrastruktury jest także naturalny dla firmy InPost. Rosnąca baza klientów wymaga nowoczesnych obiektów w całym kraju – szczególnie, że blisko 70 procent klientów e-commerce’owych mieszka w miejscowościach poniżej 200 tysięcy mieszkańców. Dlatego Panattoni, które zapewnia dostęp do strategicznych lokalizacji, okazuje się doskonałym partnerem”.

- „Mamy bardzo rozbudowane zaplecze logistyczne w Polsce, co pozwala nam realizować bardzo szybkie terminy dostaw do Paczkomatów®, czyli realnie D+1. W obecnych czasach efektywne połączenie pracy hubów, transportu i kurierów jest nie lada wyzwaniem – zwłaszcza przy takich wolumenach przesyłek, jakie codziennie realizujemy. To pokazuje, że świetnie rozumiemy i potrafimy zarządzać tak dużą siecią. Teraz chcemy pokazać takie kompetencje w Europie, która od kilku lat boryka się z problemami w realizacji szybkich dostaw, na podobnych co w Polsce parametrach” – podkreśla Rafał Brzoska, prezes InPost.

Panattoni od lat obserwuje trend zwiększania udziału e-commerce w handlu, dzięki czemu wyspecjalizowało się w dostarczaniu powierzchni dedykowanych sprzedaży w Internecie, zarówno w formatach „big box”, parkach dedykowanych wielu najemcom, ostatniej mili, jak i obiektach BTS. Dotychczas deweloper zrealizował ok. 4 mln m kw. powierzchni dedykowanej e-commerce, co stanowi 30 proc. dotychczasowych realizacji Panattoni.

W ramach Central European Logistics Hub wybudowanych zostało już blisko 550 000 m kw., a w budowie pozostaje ok. 40 000 m kw. Firmy, które zdecydowały się już na swój rozwój w Hubie to BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego, Media Expert czy SMYK. Hub napędza rozwój Nowej Dzielnicy Przemysłowej Łodzi z możliwością utworzenia 7 tys. miejsc pracy.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Konkret PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Dopłaty kredytowe, a wynajem mieszkania: będzie problem? Biuro prasowe
2024-07-26 | 11:00

Dopłaty kredytowe, a wynajem mieszkania: będzie problem?

Do tej pory Polacy mogli skorzystać z trzech programów dopłat kredytowych: Rodzina na Swoim, Mieszkanie dla Młodych oraz Bezpieczny Kredyt 2%. Na horyzoncie pojawia się program Kredyt
Nieruchomości CCC zostaje w trzech centrach handlowych z portfolio Greenman Poland
2024-07-25 | 12:00

CCC zostaje w trzech centrach handlowych z portfolio Greenman Poland

  Marka CCC kontynuuje współpracę z trzema centrami handlowymi z portfolio Greenman Poland – Nowymi Czyżynami w Krakowie, Nowymi Bielawami w Toruniu i Nową Górną w
Nieruchomości Warsaw office market in the process of adaptation
2024-07-25 | 01:00

Warsaw office market in the process of adaptation

Stable demand, low supply of new offices, and few vacancies—this briefly describes the current situation in the Warsaw market Just under 11 per cent of the office space resources in

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Trzynaście państw UE wytwarza już więcej energii z OZE niż z paliw kopalnych. Polska jeszcze nie, ale też bije rekordy w zielonej energii

30 do 27 proc. – tak wyglądał w UE w I połowie br. udział energii z odnawialnych źródeł versus z paliw kopalnych. To oznacza, że po raz pierwszy w historii mieliśmy na Starym Kontynencie więcej zielonej energii. Takim osiągnięciem może się już pochwalić prawie połowa państw członkowskich. W Polsce – po bardzo dynamicznym wzroście produkcji energii słonecznej – udział OZE sięga już ok. 30 proc., a węgla spada poniżej 60 proc. Mimo znaczących postępów w ostatnich dwóch latach wciąż wiele aspektów zielonej transformacji w kraju wymaga poprawy. Motywacją do przyspieszenia zmian są korzyści finansowe – na rachunkach za prąd – oraz środowiskowe.

Sport

Siatkówka z coraz większym wsparciem sponsorów. Największe firmy inwestują nie tylko w drużyny narodowe, ale i ligowe kluby

Polska liga siatkówki jest jednym z chętniej oglądanych w Polsce wydarzeń sportowych. W ubiegłym sezonie spotkania w fazie zasadniczej przyciągnęły do hal ponad pół miliona osób, a średnia oglądalność meczów ligowych wzrosła do ponad 84 tys. Sukcesy sportowe i zainteresowanie widzów przekładają się na coraz większe zaangażowanie sponsorów, także w siatkówkę ligową. Stołeczny zespół siatkarzy Projekt Warszawa pozyskał nowego sponsora tytularnego – została nim PGE Polska Grupa Energetyczna.

Infrastruktura

Na budowę sieci światłowodowych w Polsce trafi z UE niespełna 7 mld zł. Inwestycje może jednak zahamować biurokracja

W Polsce światłowód ma już blisko połowa z 9,5 mln użytkowników internetu stacjonarnego, a ta technologia szybko zyskuje na popularności – w ubiegłym roku zwiększyła swój udział w rynku o 10 proc. – Środki unijne przeznaczone na dobudowanie sieci światłowodowych w Polsce to w tej chwili w sumie 6–7 mld zł – zauważa Jacek Wiśniewski, prezes zarządu Nexery. Jak wskazuje, w praktyce zagospodarowanie tych pieniędzy może być jednak problematyczne ze względu na biurokrację, brak koordynacji między różnymi urzędami i resortami oraz krótki czas, jaki pozostał na ich wydatkowanie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.