Panattoni tworzy centrum logistyczne InPost w Central European Logistics Hub w Ł
Konkret PR
ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl
Panattoni, lider rynku nieruchomości przemysłowych w Europie, wrzuca kolejny bieg we współpracy z firmą InPost. Deweloper rozpoczął budowę 8 700 m kw. w ramach Central European Logistics Hub w Łodzi. Tylko w 2021 roku Panattoni ukończyło dla InPost centra logistyczne o powierzchni blisko 100 000 m kw. w ramach 11 lokalizacji. Dzięki realizacjom Panattoni w granicach i na obrzeżach miast, klient końcowy otrzymuje szybszą obsługę, również w mniejszych miejscowościach.
Central European Logistics Hub, w ramach którego Panattoni dostarczy powierzchnię dla firmy InPost, to tworzony przez dewelopera największy w Europie kompleks logistyczny o planowanej powierzchni ponad 720 000 m kw. Inwestycja zlokalizowana jest przy ul. Jędrzejowskiej w Łodzi, tuż przy A1 – jedynej polskiej autostradzie o przebiegu północ-południe. Hub oddalony jest zaledwie 30 km od węzła Łódź Północ, który stanowi skrzyżowanie autostrad A1 i A2. InPost zdecydował się na realizację najnowszego projektu - o powierzchni 8 700 m kw. - w ramach hub’u, bo to pozwoli mu na sprawniejszą obsługę klientów w aglomeracji łódzkiej.
Współpraca napędzona e-commerce’em. Blisko 100 000 m kw. w ramach 12 lokalizacji – to bilans wszystkich ukończonych przez Panattoni realizacji dla firmy InPost w 2021 roku. Nowe centra powstały w Wałbrzychu, Poznaniu, Wrocławiu, Kaliszu, Siedlcach, Goleniowie, Białystoku, Olsztynie, Warszawie i dwa w Krakowie. Ponadto w najbliższych miesiącach – obok realizacji w Łodzi - Panattoni dostarczy kolejne 85 000 m kw. w ramach inwestycji w Rzeszowie, Tychach/Mikołowie, Radomiu, Warszawie, Koninie, Pile, Gdańsku, Grudziądzu i Krakowie.
-„Podczas gdy jeszcze 5-6 lat temu on-line kupowało niewiele ponad 50 proc. internautów w Polsce, dziś jest to blisko 80 proc. Kluczowym wyzwaniem dla firm dostarczających przesyłki jest maksymalne skrócenie czasu dostawy i w tym zadaniu doskonale sprawdzają się centra dystrybucyjne na obrzeżach lub w granicach miast, które są jedną ze specjalności Panattoni. – mówi Robert Dobrzycki, CEO i Co-Owner Panattoni i dodaje: -„Rozwój infrastruktury jest także naturalny dla firmy InPost. Rosnąca baza klientów wymaga nowoczesnych obiektów w całym kraju – szczególnie, że blisko 70 procent klientów e-commerce’owych mieszka w miejscowościach poniżej 200 tysięcy mieszkańców. Dlatego Panattoni, które zapewnia dostęp do strategicznych lokalizacji, okazuje się doskonałym partnerem”.
- „Mamy bardzo rozbudowane zaplecze logistyczne w Polsce, co pozwala nam realizować bardzo szybkie terminy dostaw do Paczkomatów®, czyli realnie D+1. W obecnych czasach efektywne połączenie pracy hubów, transportu i kurierów jest nie lada wyzwaniem – zwłaszcza przy takich wolumenach przesyłek, jakie codziennie realizujemy. To pokazuje, że świetnie rozumiemy i potrafimy zarządzać tak dużą siecią. Teraz chcemy pokazać takie kompetencje w Europie, która od kilku lat boryka się z problemami w realizacji szybkich dostaw, na podobnych co w Polsce parametrach” – podkreśla Rafał Brzoska, prezes InPost.
Panattoni od lat obserwuje trend zwiększania udziału e-commerce w handlu, dzięki czemu wyspecjalizowało się w dostarczaniu powierzchni dedykowanych sprzedaży w Internecie, zarówno w formatach „big box”, parkach dedykowanych wielu najemcom, ostatniej mili, jak i obiektach BTS. Dotychczas deweloper zrealizował ok. 4 mln m kw. powierzchni dedykowanej e-commerce, co stanowi 30 proc. dotychczasowych realizacji Panattoni.
W ramach Central European Logistics Hub wybudowanych zostało już blisko 550 000 m kw., a w budowie pozostaje ok. 40 000 m kw. Firmy, które zdecydowały się już na swój rozwój w Hubie to BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego, Media Expert czy SMYK. Hub napędza rozwój Nowej Dzielnicy Przemysłowej Łodzi z możliwością utworzenia 7 tys. miejsc pracy.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy nowej umowy między Unią Europejską a Ukrainą na temat zasad handlu. Obecne przepisy wygasają 5 czerwca
5 czerwca wygasa ATM, czyli wprowadzona przed trzema laty i potem z modyfikacjami przedłużana umowa między UE a Ukrainą, liberalizująca zasady wwozu ukraińskich towarów na teren Wspólnoty. Strona ukraińska chciałaby jej przedłużenia, na razie jednak Unia zgodziła się jedynie na przedłużenie bezcłowego przywozu żelaza i stali. Największe obawy, zwłaszcza w Polsce, budzi kwestia produktów rolnych. Zdaniem europosłanki Konfederacji Anny Bryłki należałoby wrócić do obowiązującej przed 2022 rokiem umowy stowarzyszeniowej DCFTA, ponieważ Ukraina może dziś eksportować swoje towary drogą morską poprzez porty na Morzu Czarnym, a dzięki darmowemu dostępowi do unijnego rynku bogacą się jedynie potentaci rolni.
Ochrona środowiska
Nowe technologie pomagają szybciej i dokładniej sortować odpady. Wciąż nie wszystkie da się jednak przetworzyć

Do 2030 roku 55 proc. odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych powinno trafiać do przetworzenia. W ubiegłym roku było to ok. 27 proc. Nowe technologie w coraz większym stopniu ułatwiają sortowanie odpadów, ale nie pozwalają jeszcze na przetworzenie wszystkich ich rodzajów. To pierwsze wyzwanie związane z zamykaniem obiegu. Kolejnym jest zwiększanie zawartości materiałów pochodzących z recyklingu w produkowanych opakowaniach, czego wymagają unijne przepisy. Choć w tym obszarze widać w ostatnich latach znaczące postępy, nie brakuje wyzwań.
Handel
Rosyjskie surowce przestaną płynąć do UE. Spóźniony, ale ambitny i istotny plan ma być wdrożony do 2027 roku

– Kupowanie surowców energetycznych z Rosji jest jak kupowanie broni przeciwko Ukrainie – uważa europosłanka PO Mirosława Nykiel. Dlatego KE planuje do 2027 roku ograniczyć do zera import rosyjskich paliw. Joanna Scheuring-Wielgus ocenia, że taka decyzja powinna zapaść już dawno, ale lepiej późno niż wcale. Co więcej, państwa członkowskie powinny być w tych deklaracjach zjednoczone najbardziej, jak się da.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.