Panattoni wchodzi do Hiszpanii i Portugalii
Konkret PR
ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl
Panattoni, lider rynku nieruchomości przemysłowych w Europie kontynuuje ekspansję na rynku europejskim. Po uruchomieniu biura w Holandii przed dwoma miesiącami, teraz otwiera dla rynku iberyjskiego w Hiszpanii. Na jego czele stanie Gustavo Cardozo Lupi jako Dyrektor Zarządzający.
Panattoni rozbudowuje swoją pozycję w Europie. Panattoni z wybudowanymi ponad 9,6 mln m kw. powierzchni przemysłowej jest już obecny na największych europejskich rynkach logistycznych, w tym niemieckim, brytyjskim, holenderskim i polskim. Deweloper jest także w Czechach i na Słowacji. Od lutego pojawi się z kolei w Hiszpanii, a swoje przedstawicielstwo otworzy zarówno w Madrycie, jak i Barcelonie – głównych ośrodkach logistycznych Półwyspu Iberyjskiego. W tym celu deweloper powołał nowy zespół. Na jego czele stanie Gustavo Cardozo Lupi, Dyrektor Zarządzający, a wspierać go będzie m.in. Miguel Vera Cabrero - Dyrektor ds. Finansowania Strukturalnego i Operacji.
Hiszpania jest szóstym pod względem wielkości rynkiem magazynowym w Europie. Istniejąca powierzchnia magazynowa to 22,1 mln m kw. (dane za Q3 2019 roku), a rynek logistyczny ma do dyspozycji sieć drogową obejmującą ponad 370 tysięcy kilometrów, w tym 15,5 tysięcy km autostrad. Długość linii kolejowych wynosi ok. 16 tys. km z czego 2,6 tys. km stanowi kolej dużych prędkości. Dużą rolę w handlu zagranicznym odgrywa transport morski. Sektor logistyczny bardzo szybko się rozwija, co jest podyktowane nie tylko wymianą zagraniczną, ale także dynamicznym wzrostem handlu internetowego. Sprzedaż e-commerce w Hiszpanii szacowana jest już na ponad 25 miliardów euro (34 miliardy euro obrót B2C e-commerce), a sektor rośnie w tempie ponad 15% rocznie. Już dziś 63 proc. hiszpańskich internautów robi zakupy on-line, co stymuluje dodatkowy popyt w sektorze magazynowania i dystrybucji.
- „Pozycja Hiszpanii i Portugalii w Europie w połączeniu z jej silną infrastrukturą i kosztami pracy czyni ją bardzo atrakcyjnym rynkiem dla inwestycji logistycznych. Do tego kraj znajduje się na przecięciu śródziemnomorskiego i atlantyckiego korytarza transportowego, stając się tym samym bramą nie tylko do rynków Europy, ale także Ameryki Łacińskiej, Afryki Północnej i Bliskiego Wschodu” - mówi Robert Dobrzycki, Chief Executive Officer Panattoni.
Za hiszpański oddział będzie odpowiedzialny Gustavo Cardozo Lupi, który powołany został na stanowisko Dyrektora Zarządzającego. Ma on ponad dwudziestoletnie doświadczenie w branży nieruchomości. Od 2002 roku był związany z Prologis, zarządzając projektami w Hiszpani i awansując. Przez ostatnie 13 lat piastował stanowiska Country Manager i Senior Vice-President zarządzając zespołem 11 specjalistów i portfelem ponad 1 300 000 m kw. aktywów logistycznych o wartości ponad 980 mln EUR. Gustavo był również zaangażowany w pozyskanie ponad 1 miliona m kw. gruntów, a także zbył ponad 500 000 m kw. aktywów. Przed dołączeniem do Prologis, pracował jako Project Manager w Wenezueli, USA oraz na Wyspach Turks i Caicos (BWI).
Miguel Vera Cabrero jako Dyrektor ds. Finansowania Strukturalnego i Operacji. Miguel ma dyplom z prawa i wieloletnie doświadczenie w zakresie finansowania strukturalnego, pozyskiwania kapitału, modelowania finansowego oraz monitorowania transakcji na rynku nieruchomości. Od marca 2016 r. był szefem ds. finansowania strukturalnego i skarbu w OHL Developments, gdzie pracował przy projektach mieszkaniowych, hotelowych i biurowych zlokalizowanych w Hiszpanii, Meksyku i Wielkiej Brytanii. Odpowiadał m.in. za refinansowanie Hotel Fairmont w Mayakoba (Meksyk) na około 70 mln USD czy zakup dwóch najlepszych budynków biurowych w Belgii oraz zakup i remont Casa Vicens w Barcelonie. Wcześniej związany był m.in. z GS Inima Environmental, Isolux Infrastructure, Banco Santander.

Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?

Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia
W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Transport
Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.