Komunikaty PR

Panattoni wynajęło 425 000 m kw. w pierwszym kwartale, ponad 200 000 m w marcu

2020-04-09  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
Ewelina Ciuchta
Konkret PR

ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl

Panattoni, lider rynku nieruchomości przemysłowych w Europie, podsumowuje pierwszy kwartał 2020 r. Deweloper podpisał umowy najmu na ponad 425 000 m kw., z czego tylko w samym marcu wynajął 207 000 m kw. W budowie Panattoni miało 1 051 777 m kw., a od początku działalności na rynku europejskim firma zrealizowała 10 mln m kw., z czego 7,6 mln w Polsce.

Panattoni podsumował swoją aktywność w pierwszym kwartale 2020 roku – pomimo reorganizacji pracy i zmiany warunków biznesowych, aktywność najmu powierzchni magazynowej w Polsce była na wysokim poziomie. Wolumen transakcji osiągnął 425 715 m kw. – o ponad 30 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego - z czego zaledwie 4,5 proc. stanowiły ekspansje. Największym zainteresowaniem najemców cieszył się region Górnego Śląska, gdzie deweloper wynajął 145 500 m kw. Drugie miejsce zajęła Warszawa i okolice z wynajętymi blisko 80 000, zaś trzecie Dolny Śląsk – tu popyt na powierzchnie osiągnął blisko 57 500 m kw. Największa aktywność najemców przypadła na marzec – tylko w tym miesiącu łączny wolumen transakcji zwiększył się niemal dwukrotnie osiągając 207 000 m kw. Udział poszczególnych sektorów w popycie uległ pewnym zmianom – podobnie jak dotychczas dominują sieci logistyczne z tą różnicą, że ich operacje dedykowane są głównie sprzedaży w internecie.

Jak komentuje Robert Dobrzycki, CEO Panattoni: - „Do czasu pojawienia się epidemii Covid-19, e-commerce był jednym z motorów napędowych logistyki. Ostatnie tygodnie wszystko zmieniły, a konsumenci masowo przenieśli się z klasycznych kanałów dystrybucji do internetu. Sklepy internetowe notują zarówno rekordowe ilości zamówień, jak i obroty, a e-commerce stał się główną siłą napędową, również dla branży magazynowej. Dzisiejsze przestawienie się konsumentów w tryb on-line, przełoży się na ich późniejsze zachowania. Dlatego, nawet w przypadku spodziewanego spowolnienia, sektor obiektów przemysłowo-magazynowych jest i pozostanie w najlepszej kondycji” i jednocześnie dodaje: „Ostatnie tygodnie to trudny i bardzo intensywny czasu. Wynajęte przez nas blisko 426 000 m kw. wiążą się z ciężką praca i jednoczesnym realnym wsparciem najemców, którzy reagują na teraźniejszość, często zabezpieczając ciągłość łańcucha dostaw”.

Aktywnie również na budowie. Od stycznia do marca 2020 Panattoni realizowało kilkadziesiąt inwestycji mając w budowie 1 051 777 m kw. Najwięcej nowo budowanej powierzchni przypada na rynki główne – Górny Śląsk, gdzie deweloper realizuje trzy własne centra dystrybucyjne, w tym Panattoni Park Sosnowiec I i II; Warszawę i okolice gdzie powstaje A2 Warsaw Park, Panattoni Park Warsaw South Janki, ale i lokalizacje, które nie były tak chętnie wybierane jak np.: Opole, Legnica czy Gorzów Wielkopolski. Od początku działalności na rynku europejskim deweloper dostarczył 10 mln m kw., z czego w Polsce 7,6 mln.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Konkret PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego? Biuro prasowe
2025-02-21 | 11:50

Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?

Inwestowanie w nieruchomości to budowanie majątku na pokolenia, dlatego od zawsze jest ono postrzegane jako pewna i dochodowa forma lokowania kapitału. Nie od dziś wiadomo, że
Nieruchomości Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe
2025-01-30 | 06:00

Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe

Obniżki cen ofertowych mieszkań w najbliższych miesiącach prognozuje 58 proc. przedstawicieli biur nieruchomości. W przypadku domów w taki scenariusz wierzy prawie 50 proc.
Nieruchomości Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
2024-12-30 | 15:00

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów

Rosnące ceny mieszkań skłaniają wiele osób do wyboru mikroapartamentów jako przystępnej cenowo i funkcjonalnej alternatywy. Koszty ich zakupu i utrzymania są niższe, co czyni

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Transport

Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.

Problemy społeczne

Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.