Komunikaty PR

Pierwsze wynajmowane mieszkanie. Czego poszukują młodzi ludzie?

2020-04-02  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt
PR Manager
Publicon Sp. z o.o.



m.hliwa|publicon.pl| |m.hliwa|publicon.pl
691274042
Do pobrania jpg ( 3.03 MB )

W marcu we wrocławskiej dzielnicy Fabryczna ruszyła budowa B Urban – inwestycji skierowanej do młodych ludzi – studentów i pracowników pobliskich korporacji, którzy chcą mieć centrum w zasięgu ręki, a jednocześnie mieć blisko do pracy czy na uczelnię. W projektowaniu koncepcji B Urban wykorzystano badanie preferencji najemców w tej dzielnicy. Jakie oferty biorą pod uwagę poszukujący pierwszego „M”? 

Lokalizacja

Decyzja o miejscu zamieszkania wiąże się nieodzownie z zachowaniem zdrowej równowagi w życiu. Mieć bliżej na uczelnię czy do pracy oznacza po prostu mieć więcej czasu dla siebie, rodziny i przyjaciół. To właśnie dlatego tak dużą popularnością cieszą się te osiedla, które mieszczą się w pobliżu korporacji czy kampusów akademickich. 

Młodzi chętnie wybierają komunikację miejską, rowery czy hulajnogi. Samochody należą w tej grupie do rzadkości; istotniejsze są dla nich ścieżki rowerowe czy bliskość przystanków niż rozbudowane parkingi. 

Standard

Wybór dzielnicy zawęża nieco poszukiwania. Pozostają jednak pytania o wygląd lokum i kwestie związane z jego użytkowaniem. Firma badawcza Mands na zlecenie dewelopera Inwestgrupa opracowała raport o oczekiwaniach potencjalnych najemców mieszkań we Wrocławiu. Respondenci zgodnie twierdzili, że kluczowe jest zachowanie neutralności we wnętrzu – tak, aby każdy mógł dopasować je do swojego indywidualnego gustu. Wskazywali też na potrzebę posiadania miejsca do przechowywania tymczasowo nieużywanych rzeczy oraz wygodnego, najlepiej podwójnego łóżka. Uznali także, że dużą zaletą jest obecność rowerowni w budynku, czego zdecydowanie brakuje w ofercie rynku wtórnego. W marcu rozpoczęła się budowa inwestycji B Urban przy ulicy Jaworskiej 4. Przy projektowaniu koncepcji tego budynku dużą rolę odegrały wnioski z badania preferencji najemców.

W naszej inwestycji B Urban kawalerki zaplanowaliśmy w taki sposób, by każdy mógł z nich swobodnie korzystać. Podział na strefę dzienną i nocną zapewnia poczucie intymności, a przede wszystkim pozwala optymalnie wykorzystywać przestrzeń – opowiada Piotr Borowy z biura sprzedaży dewelopera Inwestgrupa. Jak dodaje: – Inwestycja ta powstaje przy ulicy Jaworskiej, czyli w samym sercu wrocławskiej dzielnicy biurowej. To okolica, którą wybierają często pracownicy pobliskich korporacji i studenci. Dobrze skomunikowana z Rynkiem, posiadająca szeroką ofertę usług i sklepów, z nowoczesną architekturą i dobrymi perspektywami na przyszłość – sądząc po liczbie aktualnie powstających biurowców.

Kontakt z właścicielem

Nie mniej ważne jest to, w jaki sposób przebiega kontakt z właścicielem. Badani wskazywali, że – o ile to możliwe – wolą kontaktować się z zarządcą. Mają wówczas nadzieję na bardziej profesjonalną i szybszą reakcję niż w przypadku prywatnych właścicieli. Bezproblemowe relacje z osobą, która opiekuje się lokalem, znajdują się w czołówce kryteriów wyboru.

Metraż

Istotną kwestią jest także powierzchnia lokum. Jedni decydują się na wynajem pojedynczego pokoju w większym mieszkaniu, inni z kolei preferują kawalerki. Te ostatnie cieszą się rosnącą popularnością. Na ich korzyść świadczy przede wszystkim prywatność. Dziś odchodzi się od gromadzenia wielu rzeczy na rzecz sharing economy, w myśl której nie trzeba posiadać, aby korzystać. W efekcie często szukamy mniejszej przestrzeni, gdzie przemyślana aranżacja pozwala komfortowo korzystać z własnego „M”. 

Lokalizacja jest pierwszym filtrem w poszukiwaniach miejsca do życia – najlepiej, aby w sąsiedztwie inwestycji znajdowały się przystanki komunikacji miejskiej. Niebagatelną rolę odgrywa też standard wykończenia – najchętniej nowoczesny, ale i neutralny, bez zbędnych ozdób i męczącej oko kolorystyki. Z kolei od metrażu ważniejsza jest sprytnie urządzona przestrzeń, która pozwala optymalnie wykorzystać każdy kąt.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Symboliczne drzewo zasadzono na terenie przyszłej inwestycji F.S.O. PARK Biuro prasowe
2024-04-23 | 13:30

Symboliczne drzewo zasadzono na terenie przyszłej inwestycji F.S.O. PARK

Z okazji obchodów Dnia Ziemi, 22 kwietnia br. o godzinie 10:30, przed EkoCentrum Punkt Zwrotny przy ul. Jagiellońskiej 88 na Pradze Północ w Warszawie zasadzone zostało
Nieruchomości Rewitalizacja w centrum miasta – w poszukiwaniu idealnej przestrzeni do życia
2024-04-23 | 13:25

Rewitalizacja w centrum miasta – w poszukiwaniu idealnej przestrzeni do życia

Centra wielkich miast są atrakcyjnymi miejscami nie tylko do pracy, ale też do mieszkania. Swobodny dostęp do miejskiej infrastruktury zapewnia tam wygodne funkcjonowanie na co dzień.
Nieruchomości Develia buduje ulice na warszawskim Grochowie
2024-04-23 | 12:20

Develia buduje ulice na warszawskim Grochowie

Firma deweloperska Develia oddała do użytku całkowicie przebudowaną, blisko 400-metrową ulicę Drwęcką na warszawskim Kamionku-Grochowie. Nowa arteria znacząco poprawi komunikację dla

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Zwolnienia lekarskie w prywatnej opiece medycznej są ponad dwa razy krótsze niż w publicznej. Oszczędności dla gospodarki to ok. 25 mld zł

Stan zdrowia pracujących Polaków wpływa nie tylko na konkurencyjność firm i koszty ponoszone przez pracodawców, ale i na całą gospodarkę. Jednak zapewnienie dostępu do szybkiej i efektywnej opieki zdrowotnej może te koszty znacząco zmniejszyć. Podczas gdy średnia długość zwolnienia lekarskiego w publicznym systemie ochrony zdrowia wynosi 10 dni, w przypadku opieki prywatnej to już tylko 4,5 dnia – wynika z badania Medicover. Kilkukrotnie niższe są też koszty generowane przez poszczególne jednostki chorobowe, co pokazuje wyraźną przewagę prywatnej opieki. Zapewnienie dostępu do niej może ograniczyć ponoszone przez pracodawców koszty związane z prezenteizmem i absencjami chorobowymi w wysokości nawet 1,5 tys. zł na pracownika.

Ochrona środowiska

Trwają prace nad szczegółami ścisłej ochrony 20 proc. lasów. Prawie gotowy jest także projekt ws. kontroli społecznej nad lasami

Postulat ochrony najcenniejszych lasów w Polsce znalazł się zarówno w „100 konkretach na pierwsze 100 dni rządów”, jak i w umowie koalicyjnej zawartej po wyborach 15 października 2023 roku. W wyznaczonym terminie nie udało się dotrzymać wyborczej obietnicy, ale prace nad nowymi regulacjami przyspieszają. Wśród priorytetów jest objęcie ochroną 20 proc. lasów najbardziej cennych przyrodniczo i ustanowienie kontroli społecznej nad lasami. Ministerstwo Klimatu i Środowiska konsultuje swoje pomysły z przedstawicielami różnych stron, m.in. z leśnikami, ekologami, branżą drzewną i samorządami.

Motoryzacja

Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do sprzedaży w Polsce. Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut

Według danych IBRM Samar w Polsce w pierwszych dwóch miesiącach 2024 roku zarejestrowano 533 auta chińskich producentów. Jednak niedługo mogą się one pojawiać na polskich drogach znacznie częściej, ponieważ swoją obecność na tutejszym rynku zapowiedziało już kilku kolejnych producentów z Państwa Środka. Chińskich samochodów, przede wszystkim elektryków, coraz więcej sprzedaje się również w Europie. Prognozy zakładają, że ich udział w europejskim rynku do 2025 roku ma zostać niemal podwojony. – Jakość produktów dostarczanych przez chińskich producentów jest dzisiaj zdecydowanie lepsza i dlatego one z powodzeniem konkurują z producentami europejskimi – mówi Wojciech Drzewiecki, prezes IBRM Samar.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.