Polska firma z tytułem Najlepszej Agencji Nieruchomości na Costa del Sol
Hiszpański rynek nieruchomości charakteryzuje duża dynamika wzrostu. Zarówno klimat, jak i uwarunkowania gospodarcze oraz społeczno-polityczne sprawiają, że staje się on coraz bardziej atrakcyjny również dla obcokrajowców, w tym dla Polaków. Ci m.in. z uwagi na inflację chcą ulokować tam swoje oszczędności. Jednym z najpopularniejszych regionów, w których poszukują nowych domów i mieszkań, jest Andaluzja. W procesie zakupu nieruchomości pomagają im rodzimi pośrednicy, w tym rodzinna firma – International Investment Marbella. To najstarsze polskie biuro nieruchomości właśnie otrzymało prestiżowy tytuł „Best Real Estate Agency Costa del Sol” przyznany przez AEDAS Homes. Statuetka ugruntowuje jej silną pozycję w tej części Hiszpanii.
Najlepsi z najlepszych
AEDAS Homes to jeden z najbardziej uznanych hiszpańskich deweloperów, który regularnie rozbudowuje sieć swoich nieruchomości od Barcelony, przez Madryt, Walencję, Alicante, aż po Malagę, Marbellę, Baleary i Wyspy Kanaryjskie. Tylko w 2022 roku ponad 30% jego inwestycji trafiło w ręce klientów międzynarodowych, pośród których największą grupę stanowili Polacy. Podczas gali The AEDAS Homes Agents, zrzeszeni w niej agenci nagrodzili najlepsze biura nieruchomości na rynku. Prestiżowy tytuł Najlepszej Agencji Nieruchomości w Andaluzji przyznano International Investment Marbella – rodzinnej firmie, prowadzonej i zarządzanej przez Polaków. Nagrodę wręczył Javier Reguart, dyrektor sprzedaży AEDAS Homes.
– Do Marbelli przyjechaliśmy w 2001 roku, tylko na wakacje. Właściwie przypadek sprawił, że zostaliśmy tu na stałe. Już pierwszego dnia kupiliśmy tutaj dom. Wtedy nie było jednak nikogo, kto mógłby nam pomóc przejść przez cały proces. Tak zrodził się pomysł na nasz rodzinny biznes, który z pasją i zaangażowaniem rozwijamy od blisko 23 lat. Aktualnie, już wspólnie z synami, zarażamy naszą miłością do Hiszpanii, spełniając marzenia o posiadaniu domu czy mieszkania na andaluzyjskim wybrzeżu. Ta nagroda potwierdza, że robimy to dobrze – mówi Renata Lorens, współwłaścicielka International Investment Marbella. Jak dodaje: – Zależy nam na długotrwałych relacjach, a nie na szybkiej sprzedaży. Do każdego z klientów podchodzimy indywidualnie, starając się jak najlepiej odpowiadać na ich potrzeby – niezależnie od budżetu. To jest naszą największą wartością.
Rodzinna firma z Polski podbija Andaluzję
International Investment Marbella założona i prowadzona przez Renatę i Ryszarda Lorens to najstarsze polskie biuro nieruchomości działające w hiszpańskiej Marbelli. Z jego doświadczenia korzystają reprezentanci różnych narodowości, chociaż w przeważającej części są to Polacy. Ci tylko w 2022 roku w całej Hiszpanii zainwestowali w blisko 3 tysiące nieruchomości – to 160% więcej niż jeszcze rok wcześniej.
– Polacy coraz śmielej rozważają zakup nieruchomości w tej części Europy. Faktem jest, zainteresowanie to wzrosło po wybuchu wojny w Ukrainie, jednak na naprawdę wysokim poziomie, utrzymuje się także i dzisiaj. Pandemia dała szersze spojrzenie i dużo większe możliwości pracy zdalnej. Kiedy do tego dodamy galopującą inflację oraz idący za nią kolosalny wzrost cen nieruchomości w Polsce, to mamy odpowiedź na to, dlaczego nasi rodacy coraz mocniej rozważają ulokowanie kapitału właśnie w Hiszpanii. Tym bardziej że w cenie mieszkania w Warszawie mogą pozwolić sobie na nieruchomość w miejscu, gdzie słońce świeci praktycznie przez cały rok – dodaje Lorens.
Obywatele Polski posiadają dzisiaj ok. 3,2 proc. udziału w rynku zagranicznych inwestorów, wyprzedzając m.in. Amerykanów (1,6 proc.) czy Rosjan (2 proc.). Ich wyborem padają najczęściej Costa Blanca i Costa del Sol z Malagą i Marbellą na czele. To właśnie w sprzedaży nieruchomości na terenie tych ostatnich, specjalizuje się International Investment Marbella.
Ten rodzimy biznes stawia na kompleksowość obsługi. Opiekuje się klientem od etapu poszukiwania wymarzonej nieruchomości, towarzyszy na etapie rezerwacji i podpisania umowy przedwstępnej, ekspertyzy technicznej i w końcu przy podpisaniu umowy kupna-sprzedaży. Ponadto pomaga w projektowaniu wnętrz, doborze wyposażenia, a w przypadku nieruchomości z rynku wtórnego także w remoncie.
Biuro poza pośrednictwem w sprzedaży nieruchomości oferuje usługę zarządzania najmem nieruchomości czy doglądania inwestycji pod nieobecność klientów. Buduje także własne obiekty – aktualnie dwie inwestycje realizowane są w okolicach Marbelli.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Kolejne 9 mld zł trafi na budowę i modernizację sieci energetycznych. Inwestycje pomogą wyeliminować ryzyko blackoutu
Modernizacja i cyfryzacja sieci to dziś jeden z priorytetów spółek energetycznych w Polsce. Inwestycje te wzmacniają odporność systemu elektroenergetycznego i ograniczają ryzyko blackoutu, analogicznego do tego, który niedawno miał miejsce w Hiszpanii, ale też umożliwiają przyłączenie większej ilości zielonych źródeł energii. Enea pozyskała właśnie niskooprocentowaną pożyczkę w ramach KPO w wysokości 9 mld zł, które przeznaczy na budowę i modernizację sieci w północnej i zachodniej Polsce.
Rolnictwo
Gminne komisje szacują już straty w uprawach spowodowane przez majowe przymrozki. Najbardziej poszkodowani są sadownicy

W maju przygruntowe przymrozki pojawiły się na terenie niemal całego kraju. W niektórych miejscach temperatura obniżała się nawet do kilku stopni na minusie. Straty w rolnictwie i sadownictwie są bardzo duże, w niektórych regionach kraju sięgają nawet 90 proc. Ucierpiały nie tylko owoce i zboża, ale też część warzyw. Trwają już przygotowania naborów dla rolników, którzy ponieśli straty w wyniku przymrozków.
Polityka
Kampania prezydencka na ostatniej prostej. Temat ochrony zdrowia na drugim planie

Zdaniem przedstawicieli Naczelnej Izby Lekarskiej temat ochrony zdrowia w kampanii prezydenckiej, prowadzonej przed I turą wyborów, zszedł na dalszy plan. Kandydaci na najwyższy urząd w Polsce nie podawali – poza tematem składki zdrowotnej – w tym obszarze konkretów, a skupili się na kampanijnych ogólnikach i zapewnieniach. Zabrakło poruszenia wielu ważnych kwestii dotyczących m.in. przyszłości zawodów medycznych, kształcenia lekarzy, walki z agresją wobec medyków czy pomysłów na skrócenie kolejek do specjalistów i poprawy finansowania.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.