Ponad 10 000 m kw. posadzek żywicznych Flowcrete w zmodernizowanej Hali Urania
Tremco CPG Poland Sp. z o.o.
ul. Marywilska 34
03-228 Warszawa
agnieszka.bak|tremcocpg.com| |agnieszka.bak|tremcocpg.com
539815964
https://www.tremcocpg.eu/pl-pl/
Hala Urania, obiekt widowiskowo-sportowy będący wizytówką Olsztyna, został poddany gruntownej przebudowie, znacznej rozbudowie i otwarty na nowo pod koniec 2023 roku. Inwestycja Gminy Miasta Olsztyn, zrealizowana według projektu Urban Architect przez firmę Mirbud jako Generalnego Wykonawcę, pozwoliła między innymi zwiększyć pojemność widowni areny głównej i uzyskać dodatkową przestrzeń usługową oraz podziemny parking. W zmodernizowanym obiekcie zastosowano liczne nowoczesne rozwiązania, m.in. bezspoinowe posadzki żywiczne marki Flowcrete, wiodącego eksperta od tej technologii.
Hala Urania została wybudowana w latach 70. XX wieku. Autorami projektu byli architekci Wiesław Piątkowski i Henryk Gotz, a charakterystycznym elementem jej oryginalnej bryły była futurystyczna kopuła. W obiekcie znajdowała się duża sala sportowa z pełnowymiarowym boiskiem do piłki ręcznej, koszykówki, siatkówki, unihokeja, tenisa, badmintona oraz mała specjalistyczna sala do sportów walki i gimnastyki korekcyjnej. Widownia oferowała około 2 500 miejsc siedzących.
W czasie modernizacji budynek Hali Urania został praktycznie w całości rozebrany, zachowano jedynie żelbetową konstrukcję ringu hali głównej. Nowy obiekt, zaprojektowany przez architekt Dorotę Szymaniak-Urban z pracowni Urban Architect, został oddany do użytku pod koniec 2023 roku.
Po przebudowie liczba miejsc na widowni zwiększyła się do ponad 4 000 na trybunach stałych i mobilnych. Kompleks obejmuje dwie Areny – Główną i Małą, w których znajdują się pełnowymiarowe boiska do piłki siatkowej, ręcznej, koszykówki i futsalu, oraz mniejsze sale, m.in. do podnoszenia ciężarów czy sztuk walki. W zmodernizowanej Hali Urania przewidziano także przestrzeń biurową, konferencyjną, rekreacyjną i gastronomiczną oraz garaż podziemny. Przed budynkiem znajduje się zadaszone lodowisko/rolkowisko, a w patio obiektu ścianka wspinaczkowa.
Zmodernizowana Hala Urania to nowoczesny obiekt widowiskowo-sportowy, w którym zastosowano wysokiej jakości technologie i materiały budowlane, takie, jak m.in. bezspoinowe posadzki żywiczne marki Flowcrete oraz produkty do impregnacji i wzmacniania powierzchni betonowych, których producentem i dostawcą jest Tremco CPG Poland.
W przestrzeniach reprezentacyjnych i komunikacyjnych, m.in. w promenadzie poprowadzonej wokół Areny Głównej na parterze oraz na piętrze, na łącznej powierzchni ponad 7 000 m kw., wykonano epoksydowo-kwarcową posadzkę Peran STB w jasnoszarym kolorze. Ten trwały i wytrzymały system posadzkowy na bazie bezbarwnej żywicy epoksydowej i mieszanki barwionych piasków kwarcowych to oryginalna technologia stworzona przez Flowcrete. Pozwala uzyskać atrakcyjny efekt estetyczny, a przy tym ma wysoką odporność mechaniczną, odpowiednią do obiektów użyteczności publicznej o dużym natężeniu ruchu.
„Przygotowana przez nas koncepcja zmodernizowanej Hali Urania nawiązywała do pierwotnej, futurystycznej wizji obiektu. W części reprezentacyjnej zależało nam na uzyskaniu jednolitej posadzki, z ograniczonymi do minimum podziałami na powierzchni, w jasnym, odbijającym światło kolorze. Odcień posadzki żywicznej w strefie wejścia i komunikacji został stworzony specjalnie dla tej inwestycji. Efekt graficzny spełnia nasze oczekiwania – posadzka pięknie odbija światło wpadające do wnętrza przez ażurową elewację, a jednocześnie kontrastuje z ciemnym, rozświetlonym jedynie światłami LED sufitem,” – powiedziała arch. Dorota Szymaniak-Urban, założycielka biura Urban Architect, odpowiedzialna za projekt rozbudowy Hali Urania.
W garażu podziemnym, na powierzchni 3 000 m kw., zastosowano posadzkę parkingową Deckshield marki Flowcrete. Rozwiązanie to powstaje na bazie żywic poliuretanowych i piasku kwarcowego. Ten elastyczny i nienasiąkliwy system posadzkowy charakteryzuje wysoka wytrzymałość mechaniczna i odporność chemiczna, m.in. na substancje zawarte w paliwach i płynach eksploatacyjnych pojazdów, a także solach odladzających wwożonych na posadzkę na oponach. Dzięki właściwościom przeciwpoślizgowym posadzka Deckshield zwiększa bezpieczeństwo uczestników ruchu, a jego jasna, odbijająca światło powierzchnia optycznie rozświetla i powiększa wnętrze parkingu.
Poza posadzkami żywicznymi Peran STB i Deckshield marki Flowcrete na trybunach Hali Urania, na powierzchni 3 000 m kw., zastosowano także impregnat i środek wzmacniający do powierzchni betonowych Euco Diamond Hard, którego producentem i dostawcą również jest Tremco CPG Poland.
Wykonawcą posadzek żywicznych marki Flowcrete w Hali Urania była firma JB Floor Sp. z o.o. z Bydgoszczy, Autoryzowany Wykonawca Flowcrete.
_____________________________________
Flowcrete to wiodąca marka specjalistycznych, bezspoinowych posadzek żywicznych do zastosowań przemysłowych i dekoracyjnych, która oferuje światowej klasy rozwiązania posadzkowe na bazie żywic syntetycznych: epoksydowych, poliuretanowych, metakrylowych i winyloestrowych. Posadzki żywiczne Flowcrete przeznaczone są dla wszystkich branż i sektorów gospodarki. Są to m.in. wytrzymałe posadzki przemysłowe, higieniczne posadzki antybakteryjne, wodoszczelne i elastyczne posadzki parkingowe, efektowne kolorystycznie posadzki dekoracyjne, w tym m.in. szlifowane terazzo żywiczne i „kamienne dywany” oraz specjalistyczne powłoki chemoodporne. Producentem i dostawcą posadzek żywicznych marki Flowcrete jest firma Tremco CPG Poland Sp. z o.o.
Tremco CPG (Construction Products Group), regionalny oddział RPM International Inc., łączy czołowe marki produktów budowlanych w Europie, takie jak illbruck, Flowcrete, Nullifire, Tremco, Vandex, Dryvit i Nudura. Firma zatrudnia ponad 1400 osób w Europie oraz ponad 6500 osób na całym świecie i produkuje wysokiej jakości, specjalistyczne materiały budowlane, odpowiadające na złożone wymagania współczesnego budownictwa takie, jak trwałość, energooszczędność, zrównoważony rozwój. Marki skupione w Tremco CPG zaspokajają różnorodne potrzeby budowlane, od uszczelniania, klejenia i termoizolacji, po posadzki żywiczne, ochronę przeciwpożarową, hydroizolacje, systemy do budowy ścian oraz systemy dachowe.
RPM International Inc. to jedna z wiodących na świecie firm oferujących produkty budowlane dla odbiorców komercyjnych i indywidualnych, z siedzibą w Medinie, w stanie Ohio, w USA.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.