Komunikaty PR

Ponad 10 000 m kw. posadzek żywicznych Flowcrete w zmodernizowanej Hali Urania

2024-11-13  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt
Agnieszka Bąk
Tremco CPG Poland Sp. z o.o.

ul. Marywilska 34
03-228 Warszawa
agnieszka.bak|tremcocpg.com| |agnieszka.bak|tremcocpg.com
539815964
https://www.tremcocpg.eu/pl-pl/
Do pobrania Informacja ( 0.2 MB )

Hala Urania, obiekt widowiskowo-sportowy będący wizytówką Olsztyna, został poddany gruntownej przebudowie, znacznej rozbudowie i otwarty na nowo pod koniec 2023 roku. Inwestycja Gminy Miasta Olsztyn, zrealizowana według projektu Urban Architect przez firmę Mirbud jako Generalnego Wykonawcę, pozwoliła między innymi zwiększyć pojemność widowni areny głównej i uzyskać dodatkową przestrzeń usługową oraz podziemny parking. W zmodernizowanym obiekcie zastosowano liczne nowoczesne rozwiązania, m.in. bezspoinowe posadzki żywiczne marki Flowcrete, wiodącego eksperta od tej technologii.

Hala Urania została wybudowana w latach 70. XX wieku. Autorami projektu byli architekci Wiesław Piątkowski i Henryk Gotz, a charakterystycznym elementem jej oryginalnej bryły była futurystyczna kopuła. W obiekcie znajdowała się duża sala sportowa z pełnowymiarowym boiskiem do piłki ręcznej, koszykówki, siatkówki, unihokeja, tenisa, badmintona oraz mała specjalistyczna sala do sportów walki i gimnastyki korekcyjnej. Widownia oferowała około 2 500 miejsc siedzących.

W czasie modernizacji budynek Hali Urania został praktycznie w całości rozebrany, zachowano jedynie żelbetową konstrukcję ringu hali głównej. Nowy obiekt, zaprojektowany przez architekt Dorotę Szymaniak-Urban z pracowni Urban Architect, został oddany do użytku pod koniec 2023 roku.

Po przebudowie liczba miejsc na widowni zwiększyła się do ponad 4 000 na trybunach stałych i mobilnych. Kompleks obejmuje dwie Areny – Główną i Małą, w których znajdują się pełnowymiarowe boiska do piłki siatkowej, ręcznej, koszykówki i futsalu, oraz mniejsze sale, m.in. do podnoszenia ciężarów czy sztuk walki. W zmodernizowanej Hali Urania przewidziano także przestrzeń biurową, konferencyjną, rekreacyjną i gastronomiczną oraz garaż podziemny. Przed budynkiem znajduje się zadaszone lodowisko/rolkowisko, a w patio obiektu ścianka wspinaczkowa. 

Zmodernizowana Hala Urania to nowoczesny obiekt widowiskowo-sportowy, w którym zastosowano wysokiej jakości technologie i materiały budowlane, takie, jak m.in. bezspoinowe posadzki żywiczne marki Flowcrete oraz produkty do impregnacji i wzmacniania powierzchni betonowych, których producentem i dostawcą jest Tremco CPG Poland.

W przestrzeniach reprezentacyjnych i komunikacyjnych, m.in. w promenadzie poprowadzonej wokół Areny Głównej na parterze oraz na piętrze, na łącznej powierzchni ponad 7 000 m kw., wykonano epoksydowo-kwarcową posadzkę Peran STB w jasnoszarym kolorze. Ten trwały i wytrzymały system posadzkowy na bazie bezbarwnej żywicy epoksydowej i mieszanki barwionych piasków kwarcowych to oryginalna technologia stworzona przez Flowcrete. Pozwala uzyskać atrakcyjny efekt estetyczny, a przy tym ma wysoką odporność mechaniczną, odpowiednią do obiektów użyteczności publicznej o dużym natężeniu ruchu.

Przygotowana przez nas koncepcja zmodernizowanej Hali Urania nawiązywała do pierwotnej, futurystycznej wizji obiektu. W części reprezentacyjnej zależało nam na uzyskaniu jednolitej posadzki, z ograniczonymi do minimum podziałami na powierzchni, w jasnym, odbijającym światło kolorze. Odcień posadzki żywicznej w strefie wejścia i komunikacji został stworzony specjalnie dla tej inwestycji. Efekt graficzny spełnia nasze oczekiwania – posadzka pięknie odbija światło wpadające do wnętrza przez ażurową elewację, a jednocześnie kontrastuje z ciemnym, rozświetlonym jedynie światłami LED sufitem,” – powiedziała arch. Dorota Szymaniak-Urban, założycielka biura Urban Architect, odpowiedzialna za projekt rozbudowy Hali Urania.

W garażu podziemnym, na powierzchni 3 000 m kw., zastosowano posadzkę parkingową Deckshield marki Flowcrete. Rozwiązanie to powstaje na bazie żywic poliuretanowych i piasku kwarcowego. Ten elastyczny i nienasiąkliwy system posadzkowy charakteryzuje wysoka wytrzymałość mechaniczna i odporność chemiczna, m.in. na substancje zawarte w paliwach i płynach eksploatacyjnych pojazdów, a także solach odladzających wwożonych na posadzkę na oponach. Dzięki właściwościom przeciwpoślizgowym posadzka Deckshield zwiększa bezpieczeństwo uczestników ruchu, a jego jasna, odbijająca światło powierzchnia optycznie rozświetla i powiększa wnętrze parkingu.

Poza posadzkami żywicznymi Peran STB i Deckshield marki Flowcrete na trybunach Hali Urania, na powierzchni 3 000 m kw., zastosowano także impregnat i środek wzmacniający do powierzchni betonowych Euco Diamond Hard, którego producentem i dostawcą również jest Tremco CPG Poland. 

Wykonawcą posadzek żywicznych marki Flowcrete w Hali Urania była firma JB Floor Sp. z o.o. z Bydgoszczy, Autoryzowany Wykonawca Flowcrete.

_____________________________________

Flowcrete to wiodąca marka specjalistycznych, bezspoinowych posadzek żywicznych do zastosowań przemysłowych i dekoracyjnych, która oferuje światowej klasy rozwiązania posadzkowe na bazie żywic syntetycznych: epoksydowych, poliuretanowych, metakrylowych i winyloestrowych. Posadzki żywiczne Flowcrete przeznaczone są dla wszystkich branż i sektorów gospodarki. Są to m.in. wytrzymałe posadzki przemysłowe, higieniczne posadzki antybakteryjne, wodoszczelne i elastyczne posadzki parkingowe, efektowne kolorystycznie posadzki dekoracyjne, w tym m.in. szlifowane terazzo żywiczne i „kamienne dywany” oraz specjalistyczne powłoki chemoodporne. Producentem i dostawcą posadzek żywicznych marki Flowcrete jest firma Tremco CPG Poland Sp. z o.o.

Tremco CPG (Construction Products Group), regionalny oddział RPM International Inc., łączy czołowe marki produktów budowlanych w Europie, takie jak illbruck, Flowcrete, Nullifire, Tremco, Vandex, Dryvit i Nudura. Firma zatrudnia ponad 1400 osób w Europie oraz ponad 6500 osób na całym świecie i produkuje wysokiej jakości, specjalistyczne materiały budowlane, odpowiadające na złożone wymagania współczesnego budownictwa takie, jak trwałość, energooszczędność, zrównoważony rozwój. Marki skupione w Tremco CPG zaspokajają różnorodne potrzeby budowlane, od uszczelniania, klejenia i termoizolacji, po posadzki żywiczne, ochronę przeciwpożarową, hydroizolacje, systemy do budowy ścian oraz systemy dachowe.

RPM International Inc. to jedna z wiodących na świecie firm oferujących produkty budowlane dla odbiorców komercyjnych i indywidualnych, z siedzibą w Medinie, w stanie Ohio, w USA.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Tremco CPG Poland Sp. z o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek Biuro prasowe
2025-07-23 | 13:10

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Łotewski producent wysokiej klasy domów prefabrykowanych MyCabin rozszerza sieć oddziałów i dostaw na Polskę. To odpowiedź na rosnący popyt mieszkaniowy w Europie.
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Grupa nowych biednych emerytów stale się powiększa. Ich świadczenie jest znacznie poniżej minimalnej emerytury

Przybywa osób, które z powodu zbyt krótkiego czasu opłacania składek pobierają emeryturę niższą od minimalnej. Tak zwanych nowych biednych emerytów jest w Polsce ok. 430 tys., a zdecydowaną większość grupy stanowią kobiety – wskazują badania ekspertów Instytutu Pracy i Spraw Socjalnych. W ich przypadku krótszy okres składkowy zwykle wynika z konieczności opieki nad dziećmi lub innymi osobami w rodzinie. Wśród innych powodów, wymienianych zarówno przez panie, jak i panów, są także praca za granicą lub na czarno oraz zły stan zdrowia.

Media i PR

M. Wawrykiewicz (PO): Postępowanie z art. 7 przeciw Węgrom pokazało iluzoryczność tej sankcji. Unia wywiera naciski poprzez negocjacje nowego budżetu

Przykład Węgier pokazał, że procedura z artykułu 7 traktatu o UE o łamanie praworządności nie ma mocy prawnej z powodu braku większości, nie mówiąc o jednomyślności wśród pozostałych państw członkowskich. Negocjacje nowego budżetu UE to dobry pretekst do zmiany sposobu części finansowania z pominięciem rządu centralnego. Czerwcowy marsz Pride w Budapeszcie pokazał, że część społeczeństwa, głównie stolica, jest przeciwna rządom Viktora Orbána, ale i na prowincji świadomość konsekwencji działań Fideszu staje się coraz większa przed przyszłorocznymi wyborami.

Firma

Blockchain zmienia rynek pracy i edukacji. Poszukiwane są osoby posiadające wiedzę z różnych dziedzin

Zapotrzebowanie na specjalistów od technologii blockchain dynamicznie rośnie – nie tylko w obszarze IT, ale również w administracji, finansach czy logistyce. Coraz więcej uczelni wprowadza programy związane z rozproszonymi rejestrami, które wyposażają studentów w umiejętności odpowiadające wymogom rynku.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.