Ponad 36 000 mkw. wynajętych przez CA Immo Poland w 2021 roku
- W 2021 roku CA Immo z sukcesem sfinalizowało 29 transakcji najmu w projektach biurowych w Warszawie. Łącznie wynajęto 36 200 mkw. nowoczesnej powierzchni.
- W IV kwartale ubiegłego roku CA Immo sfinalizowało również transakcję sprzedaży budynku Wspólna 47-49 w Warszawie.
Warszawa / Wiedeń. W 2021 roku CA Immo Poland podpisało 29 umów na wynajem łącznie 36 200 mkw. powierzchni biurowej, zacieśniając przy tym współpracę z dotychczasowymi, wieloletnimi partnerami biznesowymi oraz pozyskując nowych najemców w swoich biurowcach w Warszawie. Firma sfinalizowała też transakcję sprzedaży biurowca Wspólna 47-49.
Największa transakcja najmu sfinalizowana przez CA Immo w ubiegłym roku to przedłużenie umowy na wynajem prawie 18 000 mkw. powierzchni w warszawskim biurowcu Postępu 14. AstraZeneca Pharma Poland zdecydowała się nie tylko pozostać w obiekcie przez kolejne 5 lat, ale i wynająć dodatkowe 3000 mkw. Dzięki temu, warszawska siedziba AstraZeneca liczy dzisiaj ok. 21 000 mkw., co stanowi ponad 60% powierzchni całego budynku.
W 2021 roku CA Immo przedłużyło również umowę m.in. z FIS Technology Services Poland, który wynajmuje prawie 3000 mkw. nowoczesnej przestrzeni do pracy w biurowcu Sienna Center. Na kontynuowanie swojej działalności w Warsaw Towers zdecydowała się z kolei spółka PGE Systemy, która powiększyła także swoje dotychczasowe biuro o kolejne 860 mkw., zajmując łącznie 2760 mkw. Ekoenergetyka dokonała natomiast ekspansji w Postępu 14, decydując się na wynajem dodatkowego 1000 mkw. Nowych najemców pozyskały Bitwy Warszawskiej Business Center (m.in. IMOL), Sienna Center (Westrock, Hrymak Kupryjanczyk), Warsaw Towers (Webshield) oraz Warsaw Spire C (enel-med).
„Miniony rok był kolejnym, w którym musieliśmy zmagać się z niepewnością na rynku biurowym. Pomimo tego ponownie osiągnęliśmy bardzo dobre wyniki naszej działalności. Jakość budynkówmCA Immo została doceniona przez naszych dotychczasowych, jak i nowych najemców. Utwierdza nas to w przekonaniu, że kierunek naszych działań jest słuszny, dlatego nadal będziemy koncertowali się na realizacji przyjętej strategii rozbudowy i podnoszenia jakości naszego portfolio” - powiedział Andrzej Mikołajczyk, Managing Director w CA Immo Poland.
Warszawa jest jednym z głównych rynków dla CA Immo, na którym prowadzi działalność od 2001 roku. Na dzień 30 września 2021 r. portfel firmy w Polsce obejmował dziewięć budynków biurowych o łącznej powierzchni ok. 165 tys. m kw. i wartości ok. 532 mln euro. W listopadzie 2021 roku CA Immo sfinalizowało transakcję sprzedaży budynku Wspólna 47-49 w Warszawie, oferującego łącznie 7 696 mkw. powierzchni. Kwota sprzedaży przewyższyła wartość księgową nieruchomości z dnia 31 grudnia 2020 roku, a biurowiec nabyła firma Yareal Polska. Obecnie wśród inwestycji należących do polskiego portfela firmy znajdują się: Warsaw Spire B, Warsaw Spire C, Postępu 14, Warsaw Towers, Sienna Center, Saski Crescent, Saski Point oraz Bitwy Warszawskiej Business Center.
Podobnie jak w latach ubiegłych, CA Immo zamierza nadal realizować strategiczny plan rotacji kapitału, w ramach którego Grupa sprzedaje nieruchomości nieposiadające znaczenia strategicznego, a wpływy z ich sprzedaży przeznacza na działalność deweloperską, bądź na zakup biurowców o potencjale wzrostu wartości. Celem obranej przez CA Immo strategii jest optymalizacja oraz ciągłe zwiększanie atrakcyjności portfela inwestycyjnego, między innymi w aspekcie zrównoważonego rozwoju. W ramach tych działań CA Immo na bieżąco monitoruje kluczowe dla swojej działalności rynki w celu pozyskania atrakcyjnych i przynoszących wysoki dochód aktywów.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Europosłowie za wydłużeniem finansowania krajowych planów odbudowy o 1,5 roku. Apelują o większą przejrzystość wydatków
Instrument na rzecz Odbudowy i Zwiększania Odporności (RRF) – uruchomiony po pandemii COVID-19 – wygasa w sierpniu 2026 roku. Europosłowie w przyjętej niedawno rezolucji postulują, by przedłużyć ten termin o 18 miesięcy dla kluczowych projektów bliskich ukończenia. To szczególnie ważne dla Polski, która przez trzy lata – przez spór poprzedniego rządu z Komisją Europejską – miała zablokowany dostęp do środków z Krajowego Planu Odbudowy (KPO). Jednocześnie rezolucja wzywa do większej przejrzystości wydawanych funduszy.
Polityka
Prof. G. Kołodko: Druga prezydentura Trumpa zmienia Amerykę i świat na gorsze. Nie przyczynia się do rozwiązywania fundamentalnych światowych problemów

Zdaniem byłego wicepremiera i ministra finansów, prof. Grzegorz Kołodki, trumpizm wzmacnia pewne trendy nacjonalizmu, populizmu ekonomicznego i handlowego nie tylko w Ameryce, ale także w innych państwach. W ocenie ekonomisty Trump i trumpizm będą mieli negatywne skutki dla światowych procesów demograficznych, społecznych, kulturowych i ekonomicznych. Prezydentura Trumpa nie skupia się na rozwiązywaniu najważniejszych światowych problemów, takich jak m.in. migracja, zimna wojna, czy też ocieplenie klimatu.
Konsument
Branża opakowań nie traktuje unijnych regulacji jako zagrożenia. Widzi w nich impuls do rozwoju

W UE co roku wytwarza się ponad 2,2 mld t odpadów. Aby ograniczyć ich ilość, promowane jest przechodzenie na bardziej zrównoważony model, czyli gospodarkę o obiegu zamkniętym. W ramach pakietu zmian prawnych ograniczających negatywny wpływ działalności człowieka na środowisko nacisk położony jest w dużej mierze na producentów opakowań. Przedstawiciele branży podkreślają, że nowe regulacje to dla nich nie tylko nowe obowiązki, ale też okazja na zbudowanie przewagi konkurencyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.