Ponad 36 000 mkw. wynajętych przez CA Immo Poland w 2021 roku
- W 2021 roku CA Immo z sukcesem sfinalizowało 29 transakcji najmu w projektach biurowych w Warszawie. Łącznie wynajęto 36 200 mkw. nowoczesnej powierzchni.
- W IV kwartale ubiegłego roku CA Immo sfinalizowało również transakcję sprzedaży budynku Wspólna 47-49 w Warszawie.
Warszawa / Wiedeń. W 2021 roku CA Immo Poland podpisało 29 umów na wynajem łącznie 36 200 mkw. powierzchni biurowej, zacieśniając przy tym współpracę z dotychczasowymi, wieloletnimi partnerami biznesowymi oraz pozyskując nowych najemców w swoich biurowcach w Warszawie. Firma sfinalizowała też transakcję sprzedaży biurowca Wspólna 47-49.
Największa transakcja najmu sfinalizowana przez CA Immo w ubiegłym roku to przedłużenie umowy na wynajem prawie 18 000 mkw. powierzchni w warszawskim biurowcu Postępu 14. AstraZeneca Pharma Poland zdecydowała się nie tylko pozostać w obiekcie przez kolejne 5 lat, ale i wynająć dodatkowe 3000 mkw. Dzięki temu, warszawska siedziba AstraZeneca liczy dzisiaj ok. 21 000 mkw., co stanowi ponad 60% powierzchni całego budynku.
W 2021 roku CA Immo przedłużyło również umowę m.in. z FIS Technology Services Poland, który wynajmuje prawie 3000 mkw. nowoczesnej przestrzeni do pracy w biurowcu Sienna Center. Na kontynuowanie swojej działalności w Warsaw Towers zdecydowała się z kolei spółka PGE Systemy, która powiększyła także swoje dotychczasowe biuro o kolejne 860 mkw., zajmując łącznie 2760 mkw. Ekoenergetyka dokonała natomiast ekspansji w Postępu 14, decydując się na wynajem dodatkowego 1000 mkw. Nowych najemców pozyskały Bitwy Warszawskiej Business Center (m.in. IMOL), Sienna Center (Westrock, Hrymak Kupryjanczyk), Warsaw Towers (Webshield) oraz Warsaw Spire C (enel-med).
„Miniony rok był kolejnym, w którym musieliśmy zmagać się z niepewnością na rynku biurowym. Pomimo tego ponownie osiągnęliśmy bardzo dobre wyniki naszej działalności. Jakość budynkówmCA Immo została doceniona przez naszych dotychczasowych, jak i nowych najemców. Utwierdza nas to w przekonaniu, że kierunek naszych działań jest słuszny, dlatego nadal będziemy koncertowali się na realizacji przyjętej strategii rozbudowy i podnoszenia jakości naszego portfolio” - powiedział Andrzej Mikołajczyk, Managing Director w CA Immo Poland.
Warszawa jest jednym z głównych rynków dla CA Immo, na którym prowadzi działalność od 2001 roku. Na dzień 30 września 2021 r. portfel firmy w Polsce obejmował dziewięć budynków biurowych o łącznej powierzchni ok. 165 tys. m kw. i wartości ok. 532 mln euro. W listopadzie 2021 roku CA Immo sfinalizowało transakcję sprzedaży budynku Wspólna 47-49 w Warszawie, oferującego łącznie 7 696 mkw. powierzchni. Kwota sprzedaży przewyższyła wartość księgową nieruchomości z dnia 31 grudnia 2020 roku, a biurowiec nabyła firma Yareal Polska. Obecnie wśród inwestycji należących do polskiego portfela firmy znajdują się: Warsaw Spire B, Warsaw Spire C, Postępu 14, Warsaw Towers, Sienna Center, Saski Crescent, Saski Point oraz Bitwy Warszawskiej Business Center.
Podobnie jak w latach ubiegłych, CA Immo zamierza nadal realizować strategiczny plan rotacji kapitału, w ramach którego Grupa sprzedaje nieruchomości nieposiadające znaczenia strategicznego, a wpływy z ich sprzedaży przeznacza na działalność deweloperską, bądź na zakup biurowców o potencjale wzrostu wartości. Celem obranej przez CA Immo strategii jest optymalizacja oraz ciągłe zwiększanie atrakcyjności portfela inwestycyjnego, między innymi w aspekcie zrównoważonego rozwoju. W ramach tych działań CA Immo na bieżąco monitoruje kluczowe dla swojej działalności rynki w celu pozyskania atrakcyjnych i przynoszących wysoki dochód aktywów.
Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?
Deweloperzy nie nadążają za popytem
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
NEWSERIA POLECA
Optegra otwiera dwunastą klinikę w Polsce i trzecią w Warszawie, dedykowaną specjalnie do korekcji wad wzroku
Sieć klinik okulistycznych Optegra, lider chirurgii korekcji wad wzroku w Polsce, otwiera nową, flagową klinikę w nowoczesnym biurowcu Warsaw Trade Tower w centrum Warszawy. Będzie to dwunasta placówka Optegra w Polsce oraz trzecia w Warszawie.
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
UE uszczelnia ochronę konsumentów. Producenci i sprzedawcy będą ponosić większą odpowiedzialność za wadliwe i niebezpieczne produkty
W grudniu weszła w życie unijna dyrektywa, która wprowadza nowe przepisy dotyczące odpowiedzialności za wadliwe produkty. Zastąpi ona regulacje sprzed niemal czterech dekad i ma na celu dostosowanie norm prawnych do współczesnych realiów w handlu, czyli m.in. zakupów transgranicznych i online. Wśród najważniejszych zmian znalazły się nowe zasady dotyczące odpowiedzialności producentów i dystrybutorów, a także obowiązki dla sprzedawców internetowych. Państwa mają czas do 9 grudnia 2026 roku na wdrożenie dyrektywy do swoich porządków prawnych.
Problemy społeczne
Rośnie liczba cyberataków na infrastrukturę krytyczną. Skuteczna ochrona zależy nie tylko od nowych technologii, ale też odporności społecznej
W ciągu ostatnich dwóch lat doszło na świecie do ponad 800 cyberataków o wymiarze politycznym na infrastrukturę krytyczną – wylicza Europejskie Repozytorium Cyberincydentów. Ochrona tego typu infrastruktury staje się więc priorytetem. Rozwiązania, które będą to wspierać, muszą uwzględniać nowe technologie i wiedzę ekspercką, lecz również budowanie społeczeństwa odpornego na cyberzagrożenia.
Zagranica
Kolejne cztery lata kluczowe dla transatlantyckich relacji. Polityka administracji Donalda Trumpa może przynieść napięcia
USA i UE są dla siebie nawzajem kluczowymi partnerami handlowymi i inwestycyjnymi, ale obserwatorzy wskazują, że prezydentura Donalda Trumpa może być dla nich okresem próby. Zapowiadane przez prezydenta elekta wprowadzenie ceł na towary importowane z Europy oraz polityka nastawiona na ochronę amerykańskiego przemysłu mogą ograniczyć zakres tej współpracy i zwiększyć napięcia w relacjach transatlantyckich. Jednak wobec eskalacji napięć i globalnych wyzwań USA i UE są skazane są na dalszą, ścisłą współpracę i koordynację swoich polityk.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.