Ponad 36 000 mkw. wynajętych przez CA Immo Poland w 2021 roku
- W 2021 roku CA Immo z sukcesem sfinalizowało 29 transakcji najmu w projektach biurowych w Warszawie. Łącznie wynajęto 36 200 mkw. nowoczesnej powierzchni.
- W IV kwartale ubiegłego roku CA Immo sfinalizowało również transakcję sprzedaży budynku Wspólna 47-49 w Warszawie.
Warszawa / Wiedeń. W 2021 roku CA Immo Poland podpisało 29 umów na wynajem łącznie 36 200 mkw. powierzchni biurowej, zacieśniając przy tym współpracę z dotychczasowymi, wieloletnimi partnerami biznesowymi oraz pozyskując nowych najemców w swoich biurowcach w Warszawie. Firma sfinalizowała też transakcję sprzedaży biurowca Wspólna 47-49.
Największa transakcja najmu sfinalizowana przez CA Immo w ubiegłym roku to przedłużenie umowy na wynajem prawie 18 000 mkw. powierzchni w warszawskim biurowcu Postępu 14. AstraZeneca Pharma Poland zdecydowała się nie tylko pozostać w obiekcie przez kolejne 5 lat, ale i wynająć dodatkowe 3000 mkw. Dzięki temu, warszawska siedziba AstraZeneca liczy dzisiaj ok. 21 000 mkw., co stanowi ponad 60% powierzchni całego budynku.
W 2021 roku CA Immo przedłużyło również umowę m.in. z FIS Technology Services Poland, który wynajmuje prawie 3000 mkw. nowoczesnej przestrzeni do pracy w biurowcu Sienna Center. Na kontynuowanie swojej działalności w Warsaw Towers zdecydowała się z kolei spółka PGE Systemy, która powiększyła także swoje dotychczasowe biuro o kolejne 860 mkw., zajmując łącznie 2760 mkw. Ekoenergetyka dokonała natomiast ekspansji w Postępu 14, decydując się na wynajem dodatkowego 1000 mkw. Nowych najemców pozyskały Bitwy Warszawskiej Business Center (m.in. IMOL), Sienna Center (Westrock, Hrymak Kupryjanczyk), Warsaw Towers (Webshield) oraz Warsaw Spire C (enel-med).
„Miniony rok był kolejnym, w którym musieliśmy zmagać się z niepewnością na rynku biurowym. Pomimo tego ponownie osiągnęliśmy bardzo dobre wyniki naszej działalności. Jakość budynkówmCA Immo została doceniona przez naszych dotychczasowych, jak i nowych najemców. Utwierdza nas to w przekonaniu, że kierunek naszych działań jest słuszny, dlatego nadal będziemy koncertowali się na realizacji przyjętej strategii rozbudowy i podnoszenia jakości naszego portfolio” - powiedział Andrzej Mikołajczyk, Managing Director w CA Immo Poland.
Warszawa jest jednym z głównych rynków dla CA Immo, na którym prowadzi działalność od 2001 roku. Na dzień 30 września 2021 r. portfel firmy w Polsce obejmował dziewięć budynków biurowych o łącznej powierzchni ok. 165 tys. m kw. i wartości ok. 532 mln euro. W listopadzie 2021 roku CA Immo sfinalizowało transakcję sprzedaży budynku Wspólna 47-49 w Warszawie, oferującego łącznie 7 696 mkw. powierzchni. Kwota sprzedaży przewyższyła wartość księgową nieruchomości z dnia 31 grudnia 2020 roku, a biurowiec nabyła firma Yareal Polska. Obecnie wśród inwestycji należących do polskiego portfela firmy znajdują się: Warsaw Spire B, Warsaw Spire C, Postępu 14, Warsaw Towers, Sienna Center, Saski Crescent, Saski Point oraz Bitwy Warszawskiej Business Center.
Podobnie jak w latach ubiegłych, CA Immo zamierza nadal realizować strategiczny plan rotacji kapitału, w ramach którego Grupa sprzedaje nieruchomości nieposiadające znaczenia strategicznego, a wpływy z ich sprzedaży przeznacza na działalność deweloperską, bądź na zakup biurowców o potencjale wzrostu wartości. Celem obranej przez CA Immo strategii jest optymalizacja oraz ciągłe zwiększanie atrakcyjności portfela inwestycyjnego, między innymi w aspekcie zrównoważonego rozwoju. W ramach tych działań CA Immo na bieżąco monitoruje kluczowe dla swojej działalności rynki w celu pozyskania atrakcyjnych i przynoszących wysoki dochód aktywów.

Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?

Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Polityka

Tarcza Wschód flagowym projektem na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. To przełom w zakresie unijnej obronności
Parlament Europejski uznał Tarczę Wschód, zaproponowaną przez premiera Donalda Tuska, za flagowy projekt na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. W ramach głosowania nad rezolucją dotyczącą wzmocnienia obronności UE przyjęto poprawkę, zgodnie z którą ochrona granic lądowych, powietrznych i morskich UE przyczynia się do bezpieczeństwa całej UE, zwłaszcza jej wschodniej granicy. – To przełom, bo oznacza, że to Polska narzuca w tej chwili myślenie w Europie na temat obronności – ocenia europoseł Michał Szczerba.
Robotyka i SI
Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.
Handel
Ekonomiczna dostępność alkoholu rośnie. To zwiększa jego konsumpcję i prowadzi do uzależnień

Spożycie alkoholu w Polsce systematycznie wzrasta, co pociąga za sobą dziesiątki tysięcy przedwczesnych zgonów i koszty społeczno-ekonomiczne liczone w miliardach złotych rocznie. – W Polsce alkohol tanieje w stosunku do naszych zarobków, jego cena nie nadąża za wzrostem gospodarczym. A im wyższa dostępność ekonomiczna, tym wyższa konsumpcja. Alkohol jest według mnie absurdalnie tani – mówi dr hab. n. med. Łukasz Balwicki, krajowy konsultant ds. zdrowia publicznego. Jak ocenia, konieczna jest kompleksowa zmiana polityki podatkowej, dzięki której alkohol stałby się mniej dostępną ekonomicznie używką.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.