Ponad 36 000 mkw. wynajętych przez CA Immo Poland w 2021 roku
- W 2021 roku CA Immo z sukcesem sfinalizowało 29 transakcji najmu w projektach biurowych w Warszawie. Łącznie wynajęto 36 200 mkw. nowoczesnej powierzchni.
- W IV kwartale ubiegłego roku CA Immo sfinalizowało również transakcję sprzedaży budynku Wspólna 47-49 w Warszawie.
Warszawa / Wiedeń. W 2021 roku CA Immo Poland podpisało 29 umów na wynajem łącznie 36 200 mkw. powierzchni biurowej, zacieśniając przy tym współpracę z dotychczasowymi, wieloletnimi partnerami biznesowymi oraz pozyskując nowych najemców w swoich biurowcach w Warszawie. Firma sfinalizowała też transakcję sprzedaży biurowca Wspólna 47-49.
Największa transakcja najmu sfinalizowana przez CA Immo w ubiegłym roku to przedłużenie umowy na wynajem prawie 18 000 mkw. powierzchni w warszawskim biurowcu Postępu 14. AstraZeneca Pharma Poland zdecydowała się nie tylko pozostać w obiekcie przez kolejne 5 lat, ale i wynająć dodatkowe 3000 mkw. Dzięki temu, warszawska siedziba AstraZeneca liczy dzisiaj ok. 21 000 mkw., co stanowi ponad 60% powierzchni całego budynku.
W 2021 roku CA Immo przedłużyło również umowę m.in. z FIS Technology Services Poland, który wynajmuje prawie 3000 mkw. nowoczesnej przestrzeni do pracy w biurowcu Sienna Center. Na kontynuowanie swojej działalności w Warsaw Towers zdecydowała się z kolei spółka PGE Systemy, która powiększyła także swoje dotychczasowe biuro o kolejne 860 mkw., zajmując łącznie 2760 mkw. Ekoenergetyka dokonała natomiast ekspansji w Postępu 14, decydując się na wynajem dodatkowego 1000 mkw. Nowych najemców pozyskały Bitwy Warszawskiej Business Center (m.in. IMOL), Sienna Center (Westrock, Hrymak Kupryjanczyk), Warsaw Towers (Webshield) oraz Warsaw Spire C (enel-med).
„Miniony rok był kolejnym, w którym musieliśmy zmagać się z niepewnością na rynku biurowym. Pomimo tego ponownie osiągnęliśmy bardzo dobre wyniki naszej działalności. Jakość budynkówmCA Immo została doceniona przez naszych dotychczasowych, jak i nowych najemców. Utwierdza nas to w przekonaniu, że kierunek naszych działań jest słuszny, dlatego nadal będziemy koncertowali się na realizacji przyjętej strategii rozbudowy i podnoszenia jakości naszego portfolio” - powiedział Andrzej Mikołajczyk, Managing Director w CA Immo Poland.
Warszawa jest jednym z głównych rynków dla CA Immo, na którym prowadzi działalność od 2001 roku. Na dzień 30 września 2021 r. portfel firmy w Polsce obejmował dziewięć budynków biurowych o łącznej powierzchni ok. 165 tys. m kw. i wartości ok. 532 mln euro. W listopadzie 2021 roku CA Immo sfinalizowało transakcję sprzedaży budynku Wspólna 47-49 w Warszawie, oferującego łącznie 7 696 mkw. powierzchni. Kwota sprzedaży przewyższyła wartość księgową nieruchomości z dnia 31 grudnia 2020 roku, a biurowiec nabyła firma Yareal Polska. Obecnie wśród inwestycji należących do polskiego portfela firmy znajdują się: Warsaw Spire B, Warsaw Spire C, Postępu 14, Warsaw Towers, Sienna Center, Saski Crescent, Saski Point oraz Bitwy Warszawskiej Business Center.
Podobnie jak w latach ubiegłych, CA Immo zamierza nadal realizować strategiczny plan rotacji kapitału, w ramach którego Grupa sprzedaje nieruchomości nieposiadające znaczenia strategicznego, a wpływy z ich sprzedaży przeznacza na działalność deweloperską, bądź na zakup biurowców o potencjale wzrostu wartości. Celem obranej przez CA Immo strategii jest optymalizacja oraz ciągłe zwiększanie atrakcyjności portfela inwestycyjnego, między innymi w aspekcie zrównoważonego rozwoju. W ramach tych działań CA Immo na bieżąco monitoruje kluczowe dla swojej działalności rynki w celu pozyskania atrakcyjnych i przynoszących wysoki dochód aktywów.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy nowej umowy między Unią Europejską a Ukrainą na temat zasad handlu. Obecne przepisy wygasają 5 czerwca
5 czerwca wygasa ATM, czyli wprowadzona przed trzema laty i potem z modyfikacjami przedłużana umowa między UE a Ukrainą, liberalizująca zasady wwozu ukraińskich towarów na teren Wspólnoty. Strona ukraińska chciałaby jej przedłużenia, na razie jednak Unia zgodziła się jedynie na przedłużenie bezcłowego przywozu żelaza i stali. Największe obawy, zwłaszcza w Polsce, budzi kwestia produktów rolnych. Zdaniem europosłanki Konfederacji Anny Bryłki należałoby wrócić do obowiązującej przed 2022 rokiem umowy stowarzyszeniowej DCFTA, ponieważ Ukraina może dziś eksportować swoje towary drogą morską poprzez porty na Morzu Czarnym, a dzięki darmowemu dostępowi do unijnego rynku bogacą się jedynie potentaci rolni.
Ochrona środowiska
Nowe technologie pomagają szybciej i dokładniej sortować odpady. Wciąż nie wszystkie da się jednak przetworzyć

Do 2030 roku 55 proc. odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych powinno trafiać do przetworzenia. W ubiegłym roku było to ok. 27 proc. Nowe technologie w coraz większym stopniu ułatwiają sortowanie odpadów, ale nie pozwalają jeszcze na przetworzenie wszystkich ich rodzajów. To pierwsze wyzwanie związane z zamykaniem obiegu. Kolejnym jest zwiększanie zawartości materiałów pochodzących z recyklingu w produkowanych opakowaniach, czego wymagają unijne przepisy. Choć w tym obszarze widać w ostatnich latach znaczące postępy, nie brakuje wyzwań.
Handel
Rosyjskie surowce przestaną płynąć do UE. Spóźniony, ale ambitny i istotny plan ma być wdrożony do 2027 roku

– Kupowanie surowców energetycznych z Rosji jest jak kupowanie broni przeciwko Ukrainie – uważa europosłanka PO Mirosława Nykiel. Dlatego KE planuje do 2027 roku ograniczyć do zera import rosyjskich paliw. Joanna Scheuring-Wielgus ocenia, że taka decyzja powinna zapaść już dawno, ale lepiej późno niż wcale. Co więcej, państwa członkowskie powinny być w tych deklaracjach zjednoczone najbardziej, jak się da.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.