Postępy na Osiedlu Poznań Malarska
Trwa rozbudowa projektu mieszkaniowego Osiedle Poznań Malarska. Na granicy stolicy Wielkopolski i Szczytnik powstaje inwestycja z lokalami w zabudowie bliźniaczej, szeregowej oraz wielorodzinnej. Pierwszy etap już zakończono, trwa realizacja kolejnych.
Osiedle Poznań Malarska to inwestycja KDM Deweloper, a swoją premierę na rynku mieszkaniowym miała w 2021 roku. Projekt realizowany jest przy ulicy Malarskiej w Poznaniu, na granicy z ulicą Cichą administracyjnie należącą do miejscowości Szczytniki. W pierwszym etapie powstało 38 mieszkań, zarówno w zabudowie szeregowej, jak i bliźniaczej. Wszystkie lokale zostały sprzedane i przekazane klientom. Z kolei w II kwartale bieżącego roku zakończy się realizacja etapu II. Tym razem powstanie 12 dwupoziomowych mieszkań w ramach wolnostojących domów 4 – lokalowych oraz 24 mieszkania w zabudowie szeregowej. W budowie oraz sprzedaży są także nieruchomości z etapu III. W jego ramach zrealizowane zostanie 12 mieszkań w zabudowie bliźniaczej oraz 24 mieszkania w zabudowie szeregowej. Ta pierwsza propozycja do dwupoziomowe lokale o powierzchni 106,71 i 149.96mkw. Na parterze będzie przestronny salon z aneksem kuchennym oraz łazienka. Z kolei piętro to przy lokalu mniejszym 3 sypialnie i łazienka, a przy większym – 2 łazienki, 5 sypialni oraz dodatkowo garderoba. Do każdego lokalu przynależy garaż oraz dodatkowe miejsce postojowe przed budynkiem. Powierzchnie uzupełniają ogródki oraz tarasy. Z kolei zabudowa szeregowa to powierzchnie od 66,07 do 123,82 mkw. Tu również właściciele otrzymają garaż i dodatkowe miejsce postojowe, a mieszkania na parterze posiadają ogródki. W zależności od wyboru konkretnego mieszkania, klient ma do dyspozycji salon z aneksem kuchennym, 2, 3 lub 4 sypialnie oraz 1 lub 2 łazienki. Zakończenie etapu III deweloper planuje na III kwartał tego roku. Inną propozycją są lokale z etapu IV. Obejmuje on budowę sześciu budynków wielorodzinnych, w których łącznie znajdować się będzie 36 mieszkań o powierzchni od 36,63 do 69,82 mkw. Dla komfortu i bezpieczeństwa powstaną hale garażowe, a mieszkania uzupełnią lokale usługowe na parterze.
Osiedle Poznań Malarska to przykład kompleksowo zaprojektowanej inwestycji.
– Jesteśmy odpowiedzialni za wszelkie aspekty, począwszy od prac koncepcyjnych i projektu, poprzez prace budowalne, a skończywszy na usługach posprzedażowych. Kompleksowość rozumiemy również poprzez przygotowanie ergonomicznej, a zarazem estetycznej i funkcjonalnej przestrzeni, która dzięki swoim licznym udogodnieniom przyczyni się do komfortowego zamieszkiwania. Dlatego zaplanowaliśmy przedszkole, plac zabaw, lokale handlowo-usługowe, specjalną strefę sportową z boiskiem, tereny spacerowe oraz rozwiązania eko i rzecz jasna małą architekturę – mówi Marcin Ostojski, członek zarządu KDM Deweloper.
Inwestycja powstaje na granicy administracyjnej Poznania i Szczytnik. To gwarantuje sprawną komunikację zarówno z poznańską metropolią, jak i przy wyjazdach na autostradę, czy trasy szybkiego ruchu. Drogą ekspresową S11 dotrzemy do Poznania w kilkanaście minut. Dojazd jest możliwy również drogą przez Głuszynę i Starołękę. Sprawnie działa komunikacja miejska - autobusy linii 511 i 512. Dużym atutem inwestycji jest sąsiedztwo przyrody - urokliwe lasy i tereny zielone, a tym samym liczne trasy rowerowe i ścieżki spacerowe zadowolą osoby lubiące aktywnie spędzać czas na świeżym powietrzu. Mieszkańcy mogą cieszyć się sąsiedztwem doliny Michałówki, a w kilka minut dojadą autem nad jeziora: Kórnickie i Bnińskie.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.