Postępy prac na budowie Fabryki Wody w Szczecinie
Fabryka Wody to ogromny kompleks basenowo-edukacyjny, którego wartość przekracza 350 mln zł. W powstającym w centrum Szczecina obiekcie trwają zaawansowane roboty wykończeniowe. Generalnym wykonawcą inwestycji jest firma ALSTAL Grupa Budowlana.
Fabryka Wody to rozległy kompleks o kilkunastu różnych funkcjach. Baseny, sauny, strefy rozrywkowe i sportowe oraz Centrum Edukacyjne oferować będą mnóstwo atrakcji, zabawy, jak i edukacji. We wszystkich przestrzeniach trwa aktualnie najbardziej czasochłonny i skomplikowany etap inwestycji. To roboty wykończeniowe, które prowadzone są praktycznie w każdym zakamarku tego obiektu.
Obecnie trwa tynkowanie pomieszczeń, układane są płytki podłogowe, prowadzone są prace malarskie, wykonywane są sufity podwieszane. Pojawia się coraz więcej elementów wyposażenia obiektu. Zamontowane zostały szklane balustrady w strefie basenu rekreacyjnego, montowane są drzwi, szafki depozytowe, jak i bramki wejściowe na poszczególne strefy kompleksu. Prace wykończeniowe prowadzone są w pomieszczeniach biurowych, magazynowych oraz gastronomicznych. Wewnątrz edukatorium gdzie znajduje się strefa pływających wysp, trwa montaż wyposażenia do zabawy w wodzie.
Jednocześnie realizowane są prace instalacyjne i teletechniczne. To montaż urządzeń różnego rodzaju systemów, które są niezbędne do bezpiecznego i prawidłowego funkcjonowania kompleksu. To m.in. systemy pożarowe, monitoring wizyjny, systemy sygnalizujące o włamaniu, automatyka wentylacji, nagłośnienie, sieć LAN, kontrola dostępu.
Sporo dzieje się również w części zewnętrznej. Coraz cieplejsza pogoda aż kusi do tego, aby wskoczyć do basenu czy zjechać jedną ze zjeżdżalni, ale na to jeszcze trzeba będzie poczekać. Prace na zewnątrz obejmują m.in. montaż elementów boiska sportowego, wykonywanie posadzek żywicznych na sztucznej plaży, profilowanie skarp, humusowanie i wykonywanie nasadzeń zieleni.
Inwestycja powstaje przy ulicy 1 Maja 41 w Szczecinie. Projekt Fabryki Wody wykonało biuro projektowe DreamWorlds by TKHolding. Generalnym wykonawcą prac jest konsorcjum firm w składzie: ALSTAL Grupa Budowlana sp. z o.o. sp.k. i ALSTAL Real Estate sp. z o.o. Koszt inwestycji to ponad 349,7 mln zł. Wykonawcą wyposażenia Edukatorium jest MAE MULTIMEDIA ART. & EDUCATION SP. Z O.O. Koszt wykonania wystawy to 25,8 mln zł. Prace budowlane mają się zakończyć się z końcem lipca 2023 roku.

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

60 proc. młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE. Chcą mieć udział w kształtowaniu jej polityk
Tegoroczny Eurobarometr wskazuje, że sześciu na 10 młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE i uważa, że ich kraje korzystają z obecności w Unii. Doceniają przede wszystkim swobodę podróżowania bez granic i paszportów. Jednocześnie deklarują chęć większego wpływu na kierunek, w którym rozwijana jest wspólnota, i wskazują na nowe wyzwania, przed którymi stoi ich pokolenie i którymi UE powinna się zająć.
Konsument
Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.
Handel
W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.