Royal Tulip Sand – Nowe oblicze kołobrzeskiego hotelu
Zdjęcia: https://wetransfer.com/downloads/7607c0ec6e4209b160e62f84596ac63320210823092115/3350bfe49384d4c4c2e9dd99aa38bc8120210823092133/148262
Royal Tulip Sand to nowo otwarty hotel nadmorski z największymi pokojami w Kołobrzegu. Ten 5-gwiazdkowy obiekt został oddany do użytku w czerwcu 2021 roku. Wcześniej w jego miejscu działał Hotel Sand, jednak grupa Zdrojowa Invest & Hotels zdecydowała się na rebranding i włączenie hotelu do francuskiej sieci Louvre Hotels Group, podnosząc jednocześnie jego standard o jedną gwiazdkę. Za projekt wnętrz odpowiadała wrocławska pracownia architektoniczna MIXD, a ich wyposażeniem zajęła się grupa Trust Us z Warszawy.
Ten komfortowy resort powstał z myślą o wielbicielach wypoczynku nad polskim morzem, ceniących elegancję, wysoką jakość, przyjemne doznania i wygodę. Głównym założeniem Zdrojowej było stworzenie miejsca wyjątkowego, ale odpowiadającego potrzebom różnych grup gości – Polaków, cudzoziemców, seniorów, rodzin z dziećmi czy zwolenników bleisure. Pogodzenie potrzeb tak różnych grup było więc sporym wyzwaniem.
Ważny był tu komfort, funkcjonalność, harmonijny, stonowany design wnętrz, który raczej ogranicza ilość wpływających bodźców niż czyni ją wyższą niż ta, z którą spotykamy się na co dzień. Spokojne kolory, oparte na naturalnej palecie i brak ostrych kontrastów w połączeniu ze szlachetnymi, naturalnymi materiałami oraz miłymi w dotyku powierzchniami sprzyja relaksującej, sensorycznej równowadze. Wnętrza hotelu są oczywiście mocno zanurzone w nadmorskim krajobrazie, kolorach, klimacie, ale projektanci zadbali o to, by nie były to skojarzenia zbyt oczywiste i banalne.
Marynistyczne inspiracje przewijają się w różnych elementach hotelowego wnętrza, są one niezmiennie powściągliwe i stylowe – mówi Piotr Kalinowski, CEO i dyrektor artystyczny MIXD. Mamy poduszki w pasy, ale nie są to typowe marynarskie akcenty, a znacznie bardziej wyrafinowany wzór, łączący turkus, biel i odrobinę czerwieni. Drewniane blaty stołów zostały wypiaskowane, aby wydobyć ich naturalne piękno i unikalny charakter. Są niczym driftwood wyrzucony przez morskie fale na plażę. Lampy w pokojach, lobby i barze również odwołują się do nadmorskiej okolicy. Jedne przypominają plażowe parasole, inne - lampy używane na kutrach i w portach. Warto tu zaznaczyć, że wiele elementów wyposażenia Royal Tulip Sand zostało indywidualnie zaprojektowanych przez studio MIXD na potrzeby tego obiektu i wykonanych w pojedynczych egzemplarzach przez naszego wykonawcę – to standard w pięciogwiazdkowych hotelach – dodaje.
Za wykonanie wszystkich elementów wystroju wnętrz oraz ich wyposażenie odpowiedzialna była warszawska grupa Trust Us.
Był to bardzo ciekawy i wymagający projekt – mówi Daniel Ochońko, prezes zarządu Trust Us sp. z o.o. Byliśmy odpowiedzialni za całościowe wyposażenie hotelu w meble, produkcję zabudowy meblowej oraz dekoracji okiennych. Realizacja obejmowała ponad 100 pokoi oraz wszystkie przestrzenie ogólne - recepcję, strefę spa, bar i hotelową restaurację. Projekt wykończenia wnętrz był o tyle nietypowy, że wykorzystaliśmy w nich bardzo różne gatunki drewna m.in. ratan, dębinę, okleiny naturalne oraz metale - mosiądz czy czarną barwioną stal. Każdy z tych materiałów jest obecnie bardzo modny, jednak relatywnie rzadko występują one w takim połączeniu – podsumowuje.

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

60 proc. młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE. Chcą mieć udział w kształtowaniu jej polityk
Tegoroczny Eurobarometr wskazuje, że sześciu na 10 młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE i uważa, że ich kraje korzystają z obecności w Unii. Doceniają przede wszystkim swobodę podróżowania bez granic i paszportów. Jednocześnie deklarują chęć większego wpływu na kierunek, w którym rozwijana jest wspólnota, i wskazują na nowe wyzwania, przed którymi stoi ich pokolenie i którymi UE powinna się zająć.
Konsument
Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.
Handel
W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.