Komunikaty PR

Sescom z kompleksowymi rozwiązaniami dla magazynów

2021-09-12  |  22:00
Biuro prasowe

Wzrost e-commerce, które ma szczególne potrzeby w zakresie infrastruktury magazynowej, przyczyniło się do dynamicznego rozwoju rynku magazynowego w Polsce. Retail szuka sposobów na skracanie czasu dostaw, chcąc jednocześnie spełniać rosnące oczekiwania konsumentów z zakresu wspierania zrównoważonego rozwoju. Pokłosiem tego jest poszukiwanie rozwiązań technologicznych w obszarze logistyki i gospodarki magazynowej. Firma Sescom działająca w obszarze tradycyjnego i nowoczesnego Facility Management na rynku międzynarodowym, proponuje magazynom efektywne rozwiązania na drodze do optymalizacji i niskoemisyjności.

To się opłaca – oszczędności z energii

Jak wynika z raportu „Industrial Goes Green” opublikowanego we wrześniu 2020r., ponad 80% najemców pyta o proekologiczne rozwiązania w magazynach, z czego 60% chciałoby, aby obiekt posiadał eko-certyfikat. Kolejny rok jeszcze wyraźniej ukazuje ten trend. Jeszcze do niedawna stosowanie rozwiązań przyjaznych środowisku przy budowie magazynów nie było zbyt popularne i oznaczało jedynie dodatkowe wydatki. Wystarczy wprowadzić kilka zmian, które poprawią ich efektywność energetyczną, by ograniczyć koszty działalności i zapewnić środki na nowe inwestycje. Taka polityka przynosi niepodważalne korzyści ekologiczne, wpływając na redukcję emisji CO2 i zmniejszenie śladu węglowego.

– Na podstawie przeprowadzonych przez nas badań wiemy, że to właśnie energia elektryczna stanowi największą część śladu węglowego. Podstawą do efektywnego zarządzania efektywnością energetyczną są narzędzia Business Intelligence i wykwalifikowany zespół. Analitycy i Energy Managerowie czuwają nad monitorowaniem bieżącego zużycia energii  i skutecznością wdrażania oraz działania polityki oszczędnościowej. Tworzymy profile energetyczne obiektów, dobieramy taryfy i zamawiane moce, wykonujemy wielowymiarowe analizy danych i predykcje oraz rekomendujemy odpowiednie modernizacje infrastruktury. Nasza metodyka zarządzania efektywnością energetyczną nie ogranicza się do porównywania faktur, bierzemy pod uwagę wiele zmiennych, w tym warunki atmosferyczne, lokalizacje geograficzne obiektów, powierzchnie, wiek obiektu i technologię budowy. Wiemy jak oszczędzać energię i wpłynąć na ślad węglowy przez mądre zarządzanie magazynem, a dodatkowo zmniejszyć koszty operacyjne – zapewnia Bartłomiej Gawin, Dyrektor R&D wspierającego realizację usług Sescom Energy w Grupie Sescom. 

Technologia RFID czyli rzeczywisty stan magazynowy i optymalizacja roboczogodzin

Deweloperzy są bardzo aktywni na rynku magazynowym – na koniec I kw. 2021 r. w budowie pozostawało 2,5 mln m2 powierzchni, wyraźnie więcej niż np. na koniec III kw. 2020 r., kiedy to w budowie było o 1 mln m2 mniej – tak wynika z raportu branżowego BOŚ z 1 lipca 2021r.  Zmiany zachowań konsumenckich, a co za tym idzie rozwój sektora e-commerce, stały się kluczowymi czynnikami, które wpłynęły na bardzo dobre wyniki rynku powierzchni magazynowych w Polsce na przełomie ostatniego roku. Magazyny przestały być już miejscem rozładunku, składowania i załadunku palet. Nowoczesne magazyny obsługują dziennie ogromną liczbę zamówień, które dotyczą zwykle pojedynczych produktów i stoją przed wyzwaniem optymalizacji tempa ich realizacji. 

– Czas i precyzję realizacji dostaw można poprawić dzięki technologii RFID. Automatyzuje ona bowiem proces inwentaryzacji, kompletacji przesyłek, wysyłki, a także zarządzania zwrotami. Dzięki zgromadzonym danym, oszczędza czas, minimalizuje ryzyko błędów oraz usprawnia proces obsługi klienta. Dzięki inwentaryzacji w czasie rzeczywistym, jest możliwość realizacji zamówień bezpośrednio do konsumenta w bardzo krótkim czasie – mówi Paweł Trojanowski, Ekspert ds. Nowych Technologii i Business Development Manager w Sescom S.A.

Przy pomocy technologii RFID ewidencja przebiega szybciej, sprawniej i bezbłędnie. Na podstawie wiarygodnych informacji na temat stanu magazynowego w czasie rzeczywistym, możemy precyzyjnie zarządzać sprzedażą, alokować i przesuwać towar wedle zapotrzebowania. Szybkość odczytu danych z tagów RFID zwykle trwa około sekundę. 

– Wdrażając technologię RFID otrzymujemy kompletną informację o asortymencie. Pracownicy nie muszą skanować każdego tagu osobno. Jednym z rozwiązań wspierających przyjęcia towarów do magazynu, ale także wysyłkę zamówienia, są pola odkładcze, za pomocą których, bez otwierania kartonów, można uzyskać informację na temat ilości i rodzaju asortymentu. To niezwykła oszczędność czasu, ale także minimalizowanie ryzyka pomyłki. Dzięki technologii RFID stany magazynowe są pod pełną kontrolą systemu  – dodaje Trojanowski.

Sprawne działania operacyjne, czyli działanie bez przestojów

Pełna optymalizacja działania i skracanie czasu dostaw nie jest możliwe bez zapewnienia technicznej sprawności całego obiektu, jak i poszczególnych urządzeń i maszyn. Gotowość techniczna to nie tylko eliminacja kosztownych przestojów, ale także mniejsze zużycie energii i oszczędności dla środowiska.

– Wieloletnie doświadczenie z zakresu technicznego Facility Management w różnego rodzaju obiektach pozawala przewidywać potencjalne problemy zanim jeszcze wystąpią. Stawiamy się w roli profesjonalnego wsparcia dla zarządców obiektów od tradycyjnych usług technicznych, przez sprzedaż, wynajem i serwis wózków widłowych po nowe technologie do wspierania zarządzania, optymalizacji i generowania oszczędności – mówi Konrad Witkowski, Ekspert ds. Obiektów Wielkopowierzchniowych i Business Development Manager w Sescom S.A.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek Biuro prasowe
2025-07-23 | 13:10

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Łotewski producent wysokiej klasy domów prefabrykowanych MyCabin rozszerza sieć oddziałów i dostaw na Polskę. To odpowiedź na rosnący popyt mieszkaniowy w Europie.
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Edukacja

Konsument

Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.

Handel

W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.