Sescom z kompleksowymi rozwiązaniami dla magazynów
Wzrost e-commerce, które ma szczególne potrzeby w zakresie infrastruktury magazynowej, przyczyniło się do dynamicznego rozwoju rynku magazynowego w Polsce. Retail szuka sposobów na skracanie czasu dostaw, chcąc jednocześnie spełniać rosnące oczekiwania konsumentów z zakresu wspierania zrównoważonego rozwoju. Pokłosiem tego jest poszukiwanie rozwiązań technologicznych w obszarze logistyki i gospodarki magazynowej. Firma Sescom działająca w obszarze tradycyjnego i nowoczesnego Facility Management na rynku międzynarodowym, proponuje magazynom efektywne rozwiązania na drodze do optymalizacji i niskoemisyjności.
To się opłaca – oszczędności z energii
Jak wynika z raportu „Industrial Goes Green” opublikowanego we wrześniu 2020r., ponad 80% najemców pyta o proekologiczne rozwiązania w magazynach, z czego 60% chciałoby, aby obiekt posiadał eko-certyfikat. Kolejny rok jeszcze wyraźniej ukazuje ten trend. Jeszcze do niedawna stosowanie rozwiązań przyjaznych środowisku przy budowie magazynów nie było zbyt popularne i oznaczało jedynie dodatkowe wydatki. Wystarczy wprowadzić kilka zmian, które poprawią ich efektywność energetyczną, by ograniczyć koszty działalności i zapewnić środki na nowe inwestycje. Taka polityka przynosi niepodważalne korzyści ekologiczne, wpływając na redukcję emisji CO2 i zmniejszenie śladu węglowego.
– Na podstawie przeprowadzonych przez nas badań wiemy, że to właśnie energia elektryczna stanowi największą część śladu węglowego. Podstawą do efektywnego zarządzania efektywnością energetyczną są narzędzia Business Intelligence i wykwalifikowany zespół. Analitycy i Energy Managerowie czuwają nad monitorowaniem bieżącego zużycia energii i skutecznością wdrażania oraz działania polityki oszczędnościowej. Tworzymy profile energetyczne obiektów, dobieramy taryfy i zamawiane moce, wykonujemy wielowymiarowe analizy danych i predykcje oraz rekomendujemy odpowiednie modernizacje infrastruktury. Nasza metodyka zarządzania efektywnością energetyczną nie ogranicza się do porównywania faktur, bierzemy pod uwagę wiele zmiennych, w tym warunki atmosferyczne, lokalizacje geograficzne obiektów, powierzchnie, wiek obiektu i technologię budowy. Wiemy jak oszczędzać energię i wpłynąć na ślad węglowy przez mądre zarządzanie magazynem, a dodatkowo zmniejszyć koszty operacyjne – zapewnia Bartłomiej Gawin, Dyrektor R&D wspierającego realizację usług Sescom Energy w Grupie Sescom.
Technologia RFID czyli rzeczywisty stan magazynowy i optymalizacja roboczogodzin
Deweloperzy są bardzo aktywni na rynku magazynowym – na koniec I kw. 2021 r. w budowie pozostawało 2,5 mln m2 powierzchni, wyraźnie więcej niż np. na koniec III kw. 2020 r., kiedy to w budowie było o 1 mln m2 mniej – tak wynika z raportu branżowego BOŚ z 1 lipca 2021r. Zmiany zachowań konsumenckich, a co za tym idzie rozwój sektora e-commerce, stały się kluczowymi czynnikami, które wpłynęły na bardzo dobre wyniki rynku powierzchni magazynowych w Polsce na przełomie ostatniego roku. Magazyny przestały być już miejscem rozładunku, składowania i załadunku palet. Nowoczesne magazyny obsługują dziennie ogromną liczbę zamówień, które dotyczą zwykle pojedynczych produktów i stoją przed wyzwaniem optymalizacji tempa ich realizacji.
– Czas i precyzję realizacji dostaw można poprawić dzięki technologii RFID. Automatyzuje ona bowiem proces inwentaryzacji, kompletacji przesyłek, wysyłki, a także zarządzania zwrotami. Dzięki zgromadzonym danym, oszczędza czas, minimalizuje ryzyko błędów oraz usprawnia proces obsługi klienta. Dzięki inwentaryzacji w czasie rzeczywistym, jest możliwość realizacji zamówień bezpośrednio do konsumenta w bardzo krótkim czasie – mówi Paweł Trojanowski, Ekspert ds. Nowych Technologii i Business Development Manager w Sescom S.A.
Przy pomocy technologii RFID ewidencja przebiega szybciej, sprawniej i bezbłędnie. Na podstawie wiarygodnych informacji na temat stanu magazynowego w czasie rzeczywistym, możemy precyzyjnie zarządzać sprzedażą, alokować i przesuwać towar wedle zapotrzebowania. Szybkość odczytu danych z tagów RFID zwykle trwa około sekundę.
– Wdrażając technologię RFID otrzymujemy kompletną informację o asortymencie. Pracownicy nie muszą skanować każdego tagu osobno. Jednym z rozwiązań wspierających przyjęcia towarów do magazynu, ale także wysyłkę zamówienia, są pola odkładcze, za pomocą których, bez otwierania kartonów, można uzyskać informację na temat ilości i rodzaju asortymentu. To niezwykła oszczędność czasu, ale także minimalizowanie ryzyka pomyłki. Dzięki technologii RFID stany magazynowe są pod pełną kontrolą systemu – dodaje Trojanowski.
Sprawne działania operacyjne, czyli działanie bez przestojów
Pełna optymalizacja działania i skracanie czasu dostaw nie jest możliwe bez zapewnienia technicznej sprawności całego obiektu, jak i poszczególnych urządzeń i maszyn. Gotowość techniczna to nie tylko eliminacja kosztownych przestojów, ale także mniejsze zużycie energii i oszczędności dla środowiska.
– Wieloletnie doświadczenie z zakresu technicznego Facility Management w różnego rodzaju obiektach pozawala przewidywać potencjalne problemy zanim jeszcze wystąpią. Stawiamy się w roli profesjonalnego wsparcia dla zarządców obiektów od tradycyjnych usług technicznych, przez sprzedaż, wynajem i serwis wózków widłowych po nowe technologie do wspierania zarządzania, optymalizacji i generowania oszczędności – mówi Konrad Witkowski, Ekspert ds. Obiektów Wielkopowierzchniowych i Business Development Manager w Sescom S.A.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów
W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.
Handel
Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.
Transport
W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.