Sescom z kompleksowymi rozwiązaniami dla magazynów
Wzrost e-commerce, które ma szczególne potrzeby w zakresie infrastruktury magazynowej, przyczyniło się do dynamicznego rozwoju rynku magazynowego w Polsce. Retail szuka sposobów na skracanie czasu dostaw, chcąc jednocześnie spełniać rosnące oczekiwania konsumentów z zakresu wspierania zrównoważonego rozwoju. Pokłosiem tego jest poszukiwanie rozwiązań technologicznych w obszarze logistyki i gospodarki magazynowej. Firma Sescom działająca w obszarze tradycyjnego i nowoczesnego Facility Management na rynku międzynarodowym, proponuje magazynom efektywne rozwiązania na drodze do optymalizacji i niskoemisyjności.
To się opłaca – oszczędności z energii
Jak wynika z raportu „Industrial Goes Green” opublikowanego we wrześniu 2020r., ponad 80% najemców pyta o proekologiczne rozwiązania w magazynach, z czego 60% chciałoby, aby obiekt posiadał eko-certyfikat. Kolejny rok jeszcze wyraźniej ukazuje ten trend. Jeszcze do niedawna stosowanie rozwiązań przyjaznych środowisku przy budowie magazynów nie było zbyt popularne i oznaczało jedynie dodatkowe wydatki. Wystarczy wprowadzić kilka zmian, które poprawią ich efektywność energetyczną, by ograniczyć koszty działalności i zapewnić środki na nowe inwestycje. Taka polityka przynosi niepodważalne korzyści ekologiczne, wpływając na redukcję emisji CO2 i zmniejszenie śladu węglowego.
– Na podstawie przeprowadzonych przez nas badań wiemy, że to właśnie energia elektryczna stanowi największą część śladu węglowego. Podstawą do efektywnego zarządzania efektywnością energetyczną są narzędzia Business Intelligence i wykwalifikowany zespół. Analitycy i Energy Managerowie czuwają nad monitorowaniem bieżącego zużycia energii i skutecznością wdrażania oraz działania polityki oszczędnościowej. Tworzymy profile energetyczne obiektów, dobieramy taryfy i zamawiane moce, wykonujemy wielowymiarowe analizy danych i predykcje oraz rekomendujemy odpowiednie modernizacje infrastruktury. Nasza metodyka zarządzania efektywnością energetyczną nie ogranicza się do porównywania faktur, bierzemy pod uwagę wiele zmiennych, w tym warunki atmosferyczne, lokalizacje geograficzne obiektów, powierzchnie, wiek obiektu i technologię budowy. Wiemy jak oszczędzać energię i wpłynąć na ślad węglowy przez mądre zarządzanie magazynem, a dodatkowo zmniejszyć koszty operacyjne – zapewnia Bartłomiej Gawin, Dyrektor R&D wspierającego realizację usług Sescom Energy w Grupie Sescom.
Technologia RFID czyli rzeczywisty stan magazynowy i optymalizacja roboczogodzin
Deweloperzy są bardzo aktywni na rynku magazynowym – na koniec I kw. 2021 r. w budowie pozostawało 2,5 mln m2 powierzchni, wyraźnie więcej niż np. na koniec III kw. 2020 r., kiedy to w budowie było o 1 mln m2 mniej – tak wynika z raportu branżowego BOŚ z 1 lipca 2021r. Zmiany zachowań konsumenckich, a co za tym idzie rozwój sektora e-commerce, stały się kluczowymi czynnikami, które wpłynęły na bardzo dobre wyniki rynku powierzchni magazynowych w Polsce na przełomie ostatniego roku. Magazyny przestały być już miejscem rozładunku, składowania i załadunku palet. Nowoczesne magazyny obsługują dziennie ogromną liczbę zamówień, które dotyczą zwykle pojedynczych produktów i stoją przed wyzwaniem optymalizacji tempa ich realizacji.
– Czas i precyzję realizacji dostaw można poprawić dzięki technologii RFID. Automatyzuje ona bowiem proces inwentaryzacji, kompletacji przesyłek, wysyłki, a także zarządzania zwrotami. Dzięki zgromadzonym danym, oszczędza czas, minimalizuje ryzyko błędów oraz usprawnia proces obsługi klienta. Dzięki inwentaryzacji w czasie rzeczywistym, jest możliwość realizacji zamówień bezpośrednio do konsumenta w bardzo krótkim czasie – mówi Paweł Trojanowski, Ekspert ds. Nowych Technologii i Business Development Manager w Sescom S.A.
Przy pomocy technologii RFID ewidencja przebiega szybciej, sprawniej i bezbłędnie. Na podstawie wiarygodnych informacji na temat stanu magazynowego w czasie rzeczywistym, możemy precyzyjnie zarządzać sprzedażą, alokować i przesuwać towar wedle zapotrzebowania. Szybkość odczytu danych z tagów RFID zwykle trwa około sekundę.
– Wdrażając technologię RFID otrzymujemy kompletną informację o asortymencie. Pracownicy nie muszą skanować każdego tagu osobno. Jednym z rozwiązań wspierających przyjęcia towarów do magazynu, ale także wysyłkę zamówienia, są pola odkładcze, za pomocą których, bez otwierania kartonów, można uzyskać informację na temat ilości i rodzaju asortymentu. To niezwykła oszczędność czasu, ale także minimalizowanie ryzyka pomyłki. Dzięki technologii RFID stany magazynowe są pod pełną kontrolą systemu – dodaje Trojanowski.
Sprawne działania operacyjne, czyli działanie bez przestojów
Pełna optymalizacja działania i skracanie czasu dostaw nie jest możliwe bez zapewnienia technicznej sprawności całego obiektu, jak i poszczególnych urządzeń i maszyn. Gotowość techniczna to nie tylko eliminacja kosztownych przestojów, ale także mniejsze zużycie energii i oszczędności dla środowiska.
– Wieloletnie doświadczenie z zakresu technicznego Facility Management w różnego rodzaju obiektach pozawala przewidywać potencjalne problemy zanim jeszcze wystąpią. Stawiamy się w roli profesjonalnego wsparcia dla zarządców obiektów od tradycyjnych usług technicznych, przez sprzedaż, wynajem i serwis wózków widłowych po nowe technologie do wspierania zarządzania, optymalizacji i generowania oszczędności – mówi Konrad Witkowski, Ekspert ds. Obiektów Wielkopowierzchniowych i Business Development Manager w Sescom S.A.
![Zdrowa, drewniana placówka żłobkowo-przedszkolna gotowa w Trzebielu Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_107061137,w_225,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Zdrowa, drewniana placówka żłobkowo-przedszkolna gotowa w Trzebielu
![Cogito EU dołączy do grona najemców MLP Gliwice](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1389170329,w_225,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Cogito EU dołączy do grona najemców MLP Gliwice
![City Point Targówek: 70% powierzchni hali C2 objęte umowami pre-let](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1845111082,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
City Point Targówek: 70% powierzchni hali C2 objęte umowami pre-let
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Konsument
![](https://www.newseria.pl/files/11111/czeresnie-jared-subia-a5-3eb4ez-m-unsplash,w_274,_small.jpg)
Zbiory czereśni zakończyły się o miesiąc wcześniej niż zazwyczaj. Z powodu szybszej wegetacji owoce przypominają te z południa Europy
Zmiany klimatyczne wpływają na uprawy i zbiory owoców. Drzewa czereśni zakwitły w tym roku o kilka tygodni wcześniej niż zazwyczaj. Ciepła i słoneczna pogoda już w marcu przyspieszyła kwitnienie. W efekcie, o ile w poprzednich latach czereśnie można było kupić jeszcze w sierpniu, w tym roku już w lipcu zbierano późne odmiany. – Sezon wegetacyjny był o wiele dłuższy, a temperatura była wysoka w trakcie dojrzewania owoców. To warunki porównywalne z włoskim klimatem, a owoce, które udało nam się wyprodukować, są doskonałej jakości – mówi Krzysztof Czarnecki, wiceprezes Związku Sadowników RP. Część upraw zniszczyły jednak kwietniowe przymrozki.
Prawo
Osoby z niepełnosprawnością i ich opiekunowie czekają na ustawę o asystencji osobistej. Dzięki niej może wzrosnąć zainteresowanie pracą w tym zawodzie
![](https://www.newseria.pl/files/11111/asystencja-osobista-praca-foto2,w_133,r_png,_small.png)
Polska jest jednym z ostatnich europejskich krajów bez ustawy o asystencji osobistej. Tymczasem wspieranie osób z niepełnosprawnościami w różnych aspektach życia może mieć kluczowe znaczenie dla rynku pracy. Zatrudnienie będzie mogła znaleźć część osób z niepełnosprawnościami i ich opiekunowie. Stworzy to też duże zapotrzebowanie na pracę asystentów. Dziś część z nich nie chce podejmować niepewnego zatrudnienia, nieuregulowanego w przepisach. – Jest przestrzeń dla tego nowego, bardzo prestiżowego w Europie zawodu asystenta osobistego osoby z niepełnosprawnością, który wesprze system ochrony zdrowia – przekonuje Małgorzata Szumowska, prezeska Fundacji Centrum Edukacji Niewidzialna.
Bankowość
Małe i średnie firmy czeka szereg wyzwań związanych ze zrównoważonym rozwojem. Banki chcą im w tym pomagać
![](https://www.newseria.pl/files/11111/bos-ekologiczne-projekty-foto-1,w_133,r_png,_small.png)
Hasła takie jak zrównoważony rozwój, ESG, taksonomia czy dekarbonizacja będą w nadchodzącym czasie dotyczyć nie tylko korporacji, ale też małych i średnich firm. Chcąc pozostać konkurencyjnymi uczestnikami łańcucha dostaw, także mniejsze podmioty będą musiały wypełnić unijne wymogi i realizować proekologiczne projekty. To jednak oznacza dla nich szereg wyzwań, związanych chociażby z poznaniem wymogów unijnych, terminów ich realizacji i całym aspektem ich wdrożenia. Wydany właśnie przez Bank Ochrony Środowiska przewodnik, podsumowujący najważniejsze wyzwania legislacyjne, ma pomóc przedsiębiorcom się odnaleźć w gąszczu regulacji.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.