Studenci boją się o dach nad głową
Ro
Marszałkowska 58/27
02-345 Warszawa
urszula.kostrzewa|ro.team| |urszula.kostrzewa|ro.team
+48531435182
www.ro.team
Drastyczny popyt na mieszkania i pokoje na wynajem oraz rosnące czynsze spowodowane między innymi wysoką inflacją sprawią, że część studentów niebawem będzie wykluczona z rynku najmu.
Nawet 70 proc. studentów deklarowało wynajem mieszkań i pokoi przed wybuchem pandemii - wynika z danych AMRON. Znoszenie obostrzeń i przewidywany całkowity powrót do zajęć stacjonarnych powoduje, że większość z nich już mierzy się nie tylko z rosnącymi cenami najmu, ale przede wszystkim z brakiem ofert, a nic nie zapowiada aby sytuacja wyglądała lepiej z początkiem października.
Obawa o brak dachu nad głową wraz ze startem roku akademickiego, chęć zagwarantowania sobie stałej ceny najmu na jesień i zwiększona potrzeba własnego lokum widoczna jest już teraz również w akademikach.
- Tylko w marcu 2022 r. aż trzykrotnie wzrosła liczba rezerwacji pokoi na przyszły rok w naszych akademikach, w stosunku do poprzedniego roku. Przewidujemy, że w większości obiektów sprzedaż zamkniemy najpóźniej w lipcu - komentuje Sylwia Rogalska, Dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu sieci prywatnych akademików Student Depot. - W przypadku studentów możemy mówić już o poważnym problemie społecznym, dlatego w październiku 2022 r. otwieramy kolejny akademik w samym centrum Krakowa, który będzie mógł przyjąć ponad 700 studentów w pokojach jedno i dwuosobowych. Uruchomiliśmy też specjalną akcję stypendialną “Dołącz do SD Squad”*, w ramach której jest szansa na otrzymanie bezpłatnego, rocznego pobytu w akademiku i określone zniżki.
*Więcej informacji o akcji stypendialnej znajduje się na stronie: konkurs.studentdepot.pl.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom
Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.
Transport
37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.
Prawo
Firmy będą mogły przetestować krótszy tydzień pracy z rządowym wsparciem. Nabór wniosków ruszy w sierpniu

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej uruchamia pilotaż krótszego tygodnia pracy. Zainteresowane wzięciem w nim udziału firmy będą się mogły ubiegać o wsparcie finansowe ze strony rządu. Politycy Nowej Lewicy, którzy są pomysłodawcami testu tego rozwiązania, przekonują, że finalnie zyskają na nim wszyscy, zarówno pracownicy, jak i pracodawcy, a ostrzeżenia o spodziewanych problemach gospodarki są mocno przesadzone.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.