Studenci boją się o dach nad głową
Ro
Marszałkowska 58/27
02-345 Warszawa
urszula.kostrzewa|ro.team| |urszula.kostrzewa|ro.team
+48531435182
www.ro.team
Drastyczny popyt na mieszkania i pokoje na wynajem oraz rosnące czynsze spowodowane między innymi wysoką inflacją sprawią, że część studentów niebawem będzie wykluczona z rynku najmu.
Nawet 70 proc. studentów deklarowało wynajem mieszkań i pokoi przed wybuchem pandemii - wynika z danych AMRON. Znoszenie obostrzeń i przewidywany całkowity powrót do zajęć stacjonarnych powoduje, że większość z nich już mierzy się nie tylko z rosnącymi cenami najmu, ale przede wszystkim z brakiem ofert, a nic nie zapowiada aby sytuacja wyglądała lepiej z początkiem października.
Obawa o brak dachu nad głową wraz ze startem roku akademickiego, chęć zagwarantowania sobie stałej ceny najmu na jesień i zwiększona potrzeba własnego lokum widoczna jest już teraz również w akademikach.
- Tylko w marcu 2022 r. aż trzykrotnie wzrosła liczba rezerwacji pokoi na przyszły rok w naszych akademikach, w stosunku do poprzedniego roku. Przewidujemy, że w większości obiektów sprzedaż zamkniemy najpóźniej w lipcu - komentuje Sylwia Rogalska, Dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu sieci prywatnych akademików Student Depot. - W przypadku studentów możemy mówić już o poważnym problemie społecznym, dlatego w październiku 2022 r. otwieramy kolejny akademik w samym centrum Krakowa, który będzie mógł przyjąć ponad 700 studentów w pokojach jedno i dwuosobowych. Uruchomiliśmy też specjalną akcję stypendialną “Dołącz do SD Squad”*, w ramach której jest szansa na otrzymanie bezpłatnego, rocznego pobytu w akademiku i określone zniżki.
*Więcej informacji o akcji stypendialnej znajduje się na stronie: konkurs.studentdepot.pl.

Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?

Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

S. Cichanouska: Białorusini żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich. Jednak nie poddają się mimo represji i brutalności reżimu
Przedstawiciele białoruskiej opozycji podkreślają, sytuacja w kraju jest bardzo poważna. Z jednej strony od niemal pięciu lat ludzie na Białorusi żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich, doświadczają represji, są codzienne zatrzymania. – Co najmniej pół miliona ludzi musiało uciec z kraju – mówi agencji informacyjnej Newseria Swiatłana Cichanouska, liderka białoruskiej opozycji, która w 2020 roku kandydowała na stanowisko prezydenta Białorusi.
Handel
Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.