Studenci boją się o dach nad głową
Ro
Marszałkowska 58/27
02-345 Warszawa
urszula.kostrzewa|ro.team| |urszula.kostrzewa|ro.team
+48531435182
www.ro.team
Drastyczny popyt na mieszkania i pokoje na wynajem oraz rosnące czynsze spowodowane między innymi wysoką inflacją sprawią, że część studentów niebawem będzie wykluczona z rynku najmu.
Nawet 70 proc. studentów deklarowało wynajem mieszkań i pokoi przed wybuchem pandemii - wynika z danych AMRON. Znoszenie obostrzeń i przewidywany całkowity powrót do zajęć stacjonarnych powoduje, że większość z nich już mierzy się nie tylko z rosnącymi cenami najmu, ale przede wszystkim z brakiem ofert, a nic nie zapowiada aby sytuacja wyglądała lepiej z początkiem października.
Obawa o brak dachu nad głową wraz ze startem roku akademickiego, chęć zagwarantowania sobie stałej ceny najmu na jesień i zwiększona potrzeba własnego lokum widoczna jest już teraz również w akademikach.
- Tylko w marcu 2022 r. aż trzykrotnie wzrosła liczba rezerwacji pokoi na przyszły rok w naszych akademikach, w stosunku do poprzedniego roku. Przewidujemy, że w większości obiektów sprzedaż zamkniemy najpóźniej w lipcu - komentuje Sylwia Rogalska, Dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu sieci prywatnych akademików Student Depot. - W przypadku studentów możemy mówić już o poważnym problemie społecznym, dlatego w październiku 2022 r. otwieramy kolejny akademik w samym centrum Krakowa, który będzie mógł przyjąć ponad 700 studentów w pokojach jedno i dwuosobowych. Uruchomiliśmy też specjalną akcję stypendialną “Dołącz do SD Squad”*, w ramach której jest szansa na otrzymanie bezpłatnego, rocznego pobytu w akademiku i określone zniżki.
*Więcej informacji o akcji stypendialnej znajduje się na stronie: konkurs.studentdepot.pl.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Finansowanie Europejskiego Banku Inwestycyjnego wspiera rozwój OZE czy infrastruktury drogowej. Wśród nowych priorytetów bezpieczeństwo i obronność
Od momentu przystąpienia do UE polska gospodarka urosła dwukrotnie – skumulowany wzrost PKB wyniósł 99 proc., a połowa wzrostu wynikała z członkostwa w UE. Duża w tym zasługa Europejskiego Banku Inwestycyjnego, który od 2004 roku przekazał w Polsce 100 mld euro w finansowanie projektów związanych m.in. z efektywnością energetyczną, OZE czy zrównoważonym rozwojem miast. EBI zwiększa też inwestycje w obronność i bezpieczeństwo – w 2024 roku bank zainwestował 300 mln euro w pierwszy polski program satelitarny.
Polityka
Duży udział własności państwowej negatywnie wyróżnia Polskę na tle Europy. Większość Polaków za ograniczeniem wpływu polityków na gospodarkę

Polska negatywnie wyróżnia się na tle krajów UE i OECD pod względem własności państwowej. Państwo kontroluje nie tylko duże, kluczowe dla gospodarki przedsiębiorstwa, lecz również graczy w mniej znaczących sektorach, jak słodycze czy armatura. Zdaniem przedstawicieli FOR „zatruwa” to zarówno gospodarkę, jak i politykę. W badaniach organizacji Polacy wypowiedzieli się proprywatyzacyjnie, choć w przypadku pytań o prywatyzacje dużych firm już nie byli tak zdecydowani.
Transport
Polska jednym z największych rynków aut używanych na świecie. Dwie trzecie kierowców planuje zakup z drugiej ręki

66 proc. konsumentów, którzy w ciągu najbliższych trzech lat chcą zmienić samochód, deklaruje zakup z drugiej ręki – wynika z badania autoDNA. W Polsce na jedno auto nowe, z salonu, przypada pięć używanych. Chociaż rynek wtórny się stopniowo profesjonalizuje, wciąż liczne są nieprawidłowości i próby oszukania kupującego. 81 proc. kupujących deklaruje, że weryfikuje stan auta przed zakupem, ale często jest to bardzo pobieżny proces.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.