Studenci boją się o dach nad głową
Ro
Marszałkowska 58/27
02-345 Warszawa
urszula.kostrzewa|ro.team| |urszula.kostrzewa|ro.team
+48531435182
www.ro.team
Drastyczny popyt na mieszkania i pokoje na wynajem oraz rosnące czynsze spowodowane między innymi wysoką inflacją sprawią, że część studentów niebawem będzie wykluczona z rynku najmu.
Nawet 70 proc. studentów deklarowało wynajem mieszkań i pokoi przed wybuchem pandemii - wynika z danych AMRON. Znoszenie obostrzeń i przewidywany całkowity powrót do zajęć stacjonarnych powoduje, że większość z nich już mierzy się nie tylko z rosnącymi cenami najmu, ale przede wszystkim z brakiem ofert, a nic nie zapowiada aby sytuacja wyglądała lepiej z początkiem października.
Obawa o brak dachu nad głową wraz ze startem roku akademickiego, chęć zagwarantowania sobie stałej ceny najmu na jesień i zwiększona potrzeba własnego lokum widoczna jest już teraz również w akademikach.
- Tylko w marcu 2022 r. aż trzykrotnie wzrosła liczba rezerwacji pokoi na przyszły rok w naszych akademikach, w stosunku do poprzedniego roku. Przewidujemy, że w większości obiektów sprzedaż zamkniemy najpóźniej w lipcu - komentuje Sylwia Rogalska, Dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu sieci prywatnych akademików Student Depot. - W przypadku studentów możemy mówić już o poważnym problemie społecznym, dlatego w październiku 2022 r. otwieramy kolejny akademik w samym centrum Krakowa, który będzie mógł przyjąć ponad 700 studentów w pokojach jedno i dwuosobowych. Uruchomiliśmy też specjalną akcję stypendialną “Dołącz do SD Squad”*, w ramach której jest szansa na otrzymanie bezpłatnego, rocznego pobytu w akademiku i określone zniżki.
*Więcej informacji o akcji stypendialnej znajduje się na stronie: konkurs.studentdepot.pl.
Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?
Deweloperzy nie nadążają za popytem
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
UE uszczelnia ochronę konsumentów. Producenci i sprzedawcy będą ponosić większą odpowiedzialność za wadliwe i niebezpieczne produkty
W grudniu weszła w życie unijna dyrektywa, która wprowadza nowe przepisy dotyczące odpowiedzialności za wadliwe produkty. Zastąpi ona regulacje sprzed niemal czterech dekad i ma na celu dostosowanie norm prawnych do współczesnych realiów w handlu, czyli m.in. zakupów transgranicznych i online. Wśród najważniejszych zmian znalazły się nowe zasady dotyczące odpowiedzialności producentów i dystrybutorów, a także obowiązki dla sprzedawców internetowych. Państwa mają czas do 9 grudnia 2026 roku na wdrożenie dyrektywy do swoich porządków prawnych.
Problemy społeczne
Rośnie liczba cyberataków na infrastrukturę krytyczną. Skuteczna ochrona zależy nie tylko od nowych technologii, ale też odporności społecznej
W ciągu ostatnich dwóch lat doszło na świecie do ponad 800 cyberataków o wymiarze politycznym na infrastrukturę krytyczną – wylicza Europejskie Repozytorium Cyberincydentów. Ochrona tego typu infrastruktury staje się więc priorytetem. Rozwiązania, które będą to wspierać, muszą uwzględniać nowe technologie i wiedzę ekspercką, lecz również budowanie społeczeństwa odpornego na cyberzagrożenia.
Zagranica
Kolejne cztery lata kluczowe dla transatlantyckich relacji. Polityka administracji Donalda Trumpa może przynieść napięcia
USA i UE są dla siebie nawzajem kluczowymi partnerami handlowymi i inwestycyjnymi, ale obserwatorzy wskazują, że prezydentura Donalda Trumpa może być dla nich okresem próby. Zapowiadane przez prezydenta elekta wprowadzenie ceł na towary importowane z Europy oraz polityka nastawiona na ochronę amerykańskiego przemysłu mogą ograniczyć zakres tej współpracy i zwiększyć napięcia w relacjach transatlantyckich. Jednak wobec eskalacji napięć i globalnych wyzwań USA i UE są skazane są na dalszą, ścisłą współpracę i koordynację swoich polityk.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.