Szczecin: Hanza Tower - w dwie godziny do Berlina
Drawbridge Media
ul. Nowogrodzka 10 lok. 6
00-511 Warszawa
k.zarska|drawbridge.pl| |k.zarska|drawbridge.pl
601 888 957
www.jwc.pl
Szczecin: Hanza Tower - w dwie godziny do Berlina
Najwyższy obiekt apartamentowo-komercyjny pomiędzy Berlinem a Trójmiastem, Hanza Tower, jest już częściowo skomercjalizowany. Wkrótce inwestor J.W. Construction odda do użytku ponad 11 tys. m kw. powierzchni handlowej, biurowej, usługowej i konferencyjnej.
Rynek nowoczesnych nieruchomości biurowych w Szczecinie jest na relatywnie wczesnym etapie rozwoju, stąd podaż nowych powierzchni jest niezwykle ważna dla jego rozwoju. W minionych trzech latach w Szczecinie oddano do użytku siedem nowoczesnych projektów biurowych. Rok 2019 był pod tym względem wyjątkowy, bo oddano ponad 23 tys. m kw. powierzchni. Budynek o charakterze mixed-use, łączący funkcję mieszkalną i biurowo-usługową, Hanza Tower, który powstaje w centrum Szczecina, to kolejne prawie 5 tys. m kw. potrzebnej miastu powierzchni biurowej.
Szczecin staje się jednym z głównych ośrodków nowoczesnych usług dla biznesu w Polsce. Zatrudnienie w centrach usług, ma według prognoz Agencji Rozwoju Metropolii Szczecińskiej, osiągnąć w 2025 roku nawet 10 tys. pracowników, a to może się przełożyć na wzrost zapotrzebowania na wysokiej jakości powierzchnię biurową. Dzięki podaży kolejnych projektów biurowych miasto zyskuje na znaczeniu wśród inwestorów z branży usług BPO/SSC szukających alternatyw do obecnych hubów w Krakowie i Wrocławiu.
Hanza Tower to blisko 500 nowoczesnych i prestiżowych apartamentów i największe centrum biurowo-konferencyjne w regionie. Najwyższy standard powierzchni biurowych, stwarzających doskonałe warunki pracy i rozwoju biznesu i położenie budynku w centrum Szczecina, to najbardziej atrakcyjne elementy inwestycji, które kuszą potencjalnych właścicieli.
- Obiekt jest częściowo skomercjalizowany, trwają rozmowy z kolejnymi partnerami. Z uwagi na położenie, przy al. Wyzwolenia, i dogodny dojazd środkami komunikacji miejskiej z każdej strony miasta, lokale biurowe są łakomym kąskiem dla najemców - mówi Małgorzata Ostrowska, Dyrektor Pionu Marketingu i Sprzedaży w J.W. Construction S.A.
Lokale biurowe zajmują w budynku Hanza Tower prawie 5 tys. m kw. Znajdują się na piętrach od drugiego do piątego. Są to powierzchnie od 113 do 149 m kw. i większe ok. 630 m kw. Można je dowolnie przekształcać, łączyć lub dzielić według potrzeb. Nie bez znaczenia dla wynajmujących powierzchnie biurowe jest zaplanowana przez dewelopera powierzchnia usługowa. Lokale przeznaczone na handel i usługi, o łącznej powierzchni użytkowej 6 tys. m kw., rozmieszczone są na parterze i pierwszym piętrze. Lokale na parterze zostały zaprojektowane tak, by były dostępne dla klientów z ulicy. Znakomicie sprawdzą się jako sklepy, lokale gastronomiczne i usługowe, biura podróży, kancelarie czy prywatne gabinety lekarskie.
Centralnym punktem pierwszego piętra budynku jest basen z przepięknym świetlikiem i towarzyszący mu kompleks saun do użytku mieszkańców Hanza Tower. Będą oni mogli też korzystać z tarasu widokowego na dachu budynku, na wysokości 100 metrów, skąd roztacza się spektakularny widok na panoramę miasta. Budynek będzie obsługiwany przez 12 wind osobowych. Zastosowane w nich systemy napędowe i sterowania zwiększają prędkość jazdy oraz eliminują hałasy i drgania, a dzięki najnowocześniejszym rozwiązaniom technologicznym zużywają niewiele energii. Na trzech piętrach podziemnych usytułowany jest parking na 403 samochody i 120 rowerów.
- Położenie miasta i perspektywy dalszego rozwoju dostrzega coraz więcej inwestorów, którzy obierają kurs na Szczecin. W regionie biegnie autostrada A6 przechodząca w niemiecką autostradę A11, którą można dojechać do Berlina w dwie godziny. Są tu liczne drogi ekspresowe a w przygotowaniu kolejna - Zachodnia Obwodnica Szczecina. Krzyżują się tu linie kolejowe krajowe i zagraniczne, obsługujące transport osobowy i towarowy. Międzynarodowy port lotniczy położony jest ok. 33 km od centrum miasta. Lot do Warszawy i Krakowa trwa niewiele ponad godzinę, do Kopenhagi zaledwie 55 minut Szczecin to miasto pod wieloma względami unikalne - mówi Małgorzata Ostrowska.
***
J.W. Construction jest jednym z największych polskich deweloperów mieszkaniowych. W ciągu 28 lat zbudował ponad 32,8 tys. lokali i 570 domów w Warszawie, Krakowie, Katowicach, Łodzi, Poznaniu, Gdyni i Szczecinie. Aktywny jest także na rynku nieruchomości komercyjnych i luksusowych, m.in. jako właściciel i operator sieci Hoteli 500, Hotelu Czarny Potok Resort SPA & Conference w Krynicy Zdrój, Hotelu Dana w Szczecinie i aparthotelu Varsovia Apartamenty Kasprzaka oraz inwestor realizujący projekty aparthotelowo-komercyjne.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.