Targi Mieszkań i Domów w Poznaniu: wysoka frekwencja i optymizm na rynku
Odbudowa popytu na rynku mieszkaniowym to jeszcze długa droga. Zależy ona od wielu czynników. Trzeba jednak przyznać, że zatrzymanie cyklu podwyżek stóp procentowych, złagodzenie przez Komisje Nadzoru Finansowego kryteriów przy liczeniu zdolności kredytowej oraz zapowiedź rządowego programu Pierwsze Mieszkanie dało trochę optymizmu na rynku. Zarówno wśród deweloperów jak ich potencjalnych klientów. – Widać, że nastroje na rynku mieszkaniowym poprawiły się. Wyraźnie wzrosła też aktywność osób poszukujących mieszkania czy domu. Pokazała to frekwencja zarówno tu w Poznaniu jak i w inny miastach, gdzie organizowaliśmy targi. - wskazuje Grzegorz Zieliński, dyrektor Targów Mieszkań i Domów z firmy Nowy Adres. Podczas wydarzenia swoją ofertę prezentowało kilkudziesięciu wystawców, w tym oczywiście deweloperzy, a wśród nich m.in. Agencja Inwestycyjna, art.Locum, Colian Developer, EBF Development, Grupa Inwest, Nickel Development, Novaform Polska, UWI Inwestycje i VINCI Immobilier. Wśród ciekawych propozycji targowych warto wskazać projekt Junique od dewelopera art.Locum. Na poznańskim Grunwaldzie, powstanie kompleksowe osiedle mieszkaniowe, z usługami oraz przedszkolem. W ramach I etapu realizowany jest budynek wielorodzinny z 79 mieszkaniami o powierzchni od 33 do 88 mkw. Klientów na pewno ucieszył duży wybór lokali 2-pokojowych. Bogatą propozycję gotowych do odbioru lokali przedstawiła Grupa Inwest. Na Naramowicach powstał projekt Horyzont Naramowice, gdzie dostępnych jest jeszcze 21 mieszkań o metrażu od 56 do 72 mkw. Z kolei na Ratajach, przy ulicy Niemena 6 deweloper zakończył niedawno realizację II etapu projektu Nova Łacina. Powstał budynek wielorodzinny ze 236 mieszkaniami, a w ofercie pozostało jeszcze 55 mieszkań o powierzchni od 30 do 71 mkw.
Swoją ofertę przedstawiła również zielonogórska spółka EBF Development. – Potencjalnym klientom prezentowaliśmy dwa projekty budynków wielorodzinnych - Apartamenty Bergera na poznańskiej Wildzie oraz budynek nr 10 w ramach stale rozbudowywanej inwestycji Reduta Nowe Podolany. Pierwszy z nich będzie gotowy już w tym roku. – mówi Agata Nowaczyk z poznańskiego biura sprzedaży EBF Development. Również w tym roku zakończy się realizacja projektu Rynek Wschodni. Inwestor, Quadro Development przedstawił gościom targowym ostatnie wolne lokale, a wśród nich 2 specjalnie przygotowane dla klientów inwestycyjnych. Przy powierzchni 100 mkw., apartament taki składa się z 4 pokoi z osobnymi łazienkami i kuchniami.
Jak na każdych targach mieszkaniowych, nie brakowało stoisk doradców kredytowych i banków, jak również możliwości zdobycia konkretnej wiedzy. W salach seminaryjnych Strefa Zakupu i Strefa Finansów odbyły się liczne prelekcje. W pierwszej z nich wykład poprowadzili m.in. eksperci z Poznańskiego Oddziału Polskiego Związku Firm Deweloperskich, który jednocześnie był partnerem strategicznym targów. – Nasi specjaliści, w przystępny sposób podpowiadali jak bezpiecznie kupić mieszkanie. Trzeba pamiętać, że współpraca z deweloperem zapewnia szereg obowiązków, jakie ma on do spełnienia wobec kupujących. Podstawą powierzenia inwestorowi naszych oszczędności powinna być pewność, że jest on rzetelny, bezpieczny i należycie będzie zarządzał naszymi środkami – mówi Andrzej Marszałek, Prezes Zarządu Oddziału Poznańskiego PZFD. Tegoroczna edycja Targów Mieszkań i Domów była także miejscem szlachetnej inicjatywy. Fundacja In_Spire wraz z Poznańskim Oddziałem PZFD oraz Drużyną Szpiku zorganizowała akcję zbiórki krwi oraz rejestracji do bazy potencjalnych dawców szpiku.
Spora liczba osób odwiedzających targi potwierdziła, że miniony rok to odłożony w czasie popyt. Teraz, w zmieniających się okolicznościach wielu z nich wróciło na rynek w poszukiwaniu wymarzonego M.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.