Transatlantyk, gdyński port i tłumy żegnające podróżnych. Powstanie nowy mural
PR Expert
Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl
Nowy punkt na szlaku słynnych gdyńskich murali. Zostanie namalowany na ścianie szczytowej budynku przy ulicy Żeromskiego. W jego centrum znajdzie się statek wypływający z gdyńskiego portu
w transkontynentalny rejs.
W całym mieście jest ich kilkadziesiąt. Gdyńskie murale zmieniają miejski krajobraz, cieszą oko mieszkańców i przyciągają turystów z całej Polski. – Gdynia muralami stoi. Szukając pomysłu na nowy, od razu wiedzieliśmy, że musi być związany z morzem. Zresztą tuż obok, przy ulicy Żeromskiego, na muralu jest marynarz na statku. Tworząc projekt, inspirowaliśmy się TSS Stefanem Batorym, czyli ostatnim polskim liniowcem na regularnej linii transatlantyckiej. Wybór był oczywisty, bo przecież transatlantyki rozsławiły Gdynię – wyjaśnia Dominik Tyburski, współautor projektu, architekt pracowni Sikora Wnętrza.
Mural będzie wyglądać jak pocztówka z nadmorskiego miasta. I to ogromna, bo o wielkości 18 na 10 metrów. Centralne miejsce zajmie transatlantyk z unoszącymi się kłębami pary. – Na muralu zobaczymy przygotowania do wypłynięcia statku, wsiadających podróżnych, ludzi machających z nabrzeża. Jednym słowem to scena z ważnego dnia w porcie – tłumaczy Dominik Tyburski. Podkreśla to także nazwa muralu: „Bon Voyage” – francuski zwrot oznaczający „miłej podróży”.
Moment odpłynięcia transatlantyku był zawsze wielkim wydarzeniem, które gromadziło tłumy. Ludzie przychodzili nie tylko po to, by pożegnać podróżujących, ale też zobaczyć słynny statek. Towarzyszyły temu wielkie emocje. Właśnie taki pełen oczekiwania i entuzjazmu klimat postanowili oddać projektanci. – To właśnie w tym młodym mieście, w gdyńskim porcie zaczynały się wielkie podróże, często zmieniające życie. Transatlantyk łączył dwa światy, teraz połączy historię z teraźniejszością – dodaje Dominik Tyburski.
Nowy mural powstanie na nowej inwestycji przy ulicy Żeromskiego 7, którą wybuduje firma Bouygues Immobilier Polska. Deweloper wierzy, że spodoba się zarówno mieszkańcom, jak i turystom odwiedzającym Gdynię. – Ozdabiamy ścianę szczytową, która dzięki muralowi dostaje nową wartość. Poza tym pokazujemy ważną część gdyńskiej i polskiej historii, w przystępny sposób, jak na sztukę uliczną przystało. Jestem przekonany, że nowy projekt będzie cieszył się dużym zainteresowaniem, tym bardziej, że powstanie w ciekawej okolicy, niedaleko ważnych turystycznie punktów Gdyni – mówi Cezary Grabowski, dyrektor sprzedaży i marketingu Bouygues Immobilier Polska.
Żeromskiego 7 powstanie na wysokości drugiego basenu portowego. W promieniu 1,5 kilometra od inwestycji znajdują się główne atrakcje turystyczne i symbole miasta, np. statek Dar Pomorza i okręt ORP Błyskawica, a także plaża miejska i stacja Gdynia Główna. W zasięgu piętnastominutowego spaceru jest Skwer Kościuszki (1,3 km), a w odległości 900 metrów – nowo postawiony pomnika Tadeusza Wendy.
Cały budynek, na którym powstanie nowy mural, wyrasta z gdyńskich inspiracji. Jego architektura nawiązuje do modernistycznej zabudowy, m.in. jasną elewacją, prostą bryłą i ozdobnym portalem wejściowym. Gdynią i modernizmem inspirowane są także wnętrza i części wspólne, w których znajdą się zarówno elementy art déco, jak i motywy morskie. Za projekt architektoniczny budynku odpowiada miejscowa Pracownia Projektowa Front, a za wnętrza – renomowana pracownia Sikora Wnętrza.
„Bon Voyage”, który ozdobi ścianę budynku Żeromskiego 7, to nie pierwszy mural w inwestycji Bouygues Immobilier Polska. Wcześniej we współpracy z artystami ozdobiono ściany szczytowe dwóch budynków w Warszawie. Na Stalowej 39 powstał mural autorstwa Daniela „Chazme” Kalińskiego, nawiązujący do istniejącego kiedyś w okolicy bazaru Pachulskiego i Domańskiego. Natomiast Atelier Praga 2 zostało ozdobione postacią ulicznego grajka z akordeonem, nieodłącznej części praskiej tradycji. Namalował go Mateusz Kołek. Murale ozdabiają także podcienia budynku i zjazdy do podziemnego garażu w oddanej niedawno do użytku poznańskiej inwestycji Soleil de Malta.
Bouygues Immobilier jest wiodącą firmą deweloperską o zasięgu międzynarodowym, z prawie 70-letnim doświadczeniem w budownictwie. Polski oddział działa od 2001 roku, ciesząc się zaufaniem Klientów w Warszawie, Wrocławiu i Poznaniu. Bouygues Immobilier Polska wybudował do tej pory 55 projektów mieszkaniowych oraz oddał do użytku ponad 7900 mieszkań lokali usługowych, a 4 inwestycje firmy (Accent Eco, Accent Vert, Camelia oraz La Melodie) wyróżnione zostały prestiżowym certyfikatem HQE International, premiującym budownictwo wysokiej jakości przyjazne środowisku, zaś certyfikatem BREEAM wyróżniona została inwestycja Miasteczko Orange. Projekt Camelia, jako pierwszy w Polsce, uzyskał BiodiverCity® - międzynarodowy certyfikat wyróżniający rozwiązania wspierające różnorodność biologiczną w nowopowstałych budynkach oraz ich otoczeniu. Najwyższa jakość obsługi Klienta to nasz standard. Wiemy, że wybór i zakup mieszkania to bardzo ważna i odpowiedzialna decyzja, dlatego podstawą naszej pracy jest myśl o potrzebach i satysfakcji naszych Klientów.
O Grupie Bouygues
Bouygues to zdywersyfikowana Grupa przemysłowa z rozwiniętą kulturą korporacyjną, mająca swoją główną siedzibę w Paryżu. Jej działalność skupia się na dwóch sektorach: budownictwie – Bouygues Construction (budownictwo, prace publiczne oraz sieci elektryczne), Bouygues Immobilier (nieruchomości) i Colas (budownictwo drogowe), oraz branży telekomunikacyjnej i mediów – kanał telewizyjny TF1 oraz spółka Bouygues Telecom. Grupa jest częściowym udziałowcem firmy Alstom. Do największych osiągnięć Bouygues należy realizacja stadionu Stade de France w Paryżu, tunel pod kanałem La Manche oraz gmach Parlamentu Europejskiego w Strasburgu. Grupa Bouygues prowadzi działalność w ponad 80 krajach, zatrudniając około 120 tys. pracowników. Firma jest notowana na giełdzie w Paryżu (Euronext: EN).
Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?
Deweloperzy nie nadążają za popytem
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
UE uszczelnia ochronę konsumentów. Producenci i sprzedawcy będą ponosić większą odpowiedzialność za wadliwe i niebezpieczne produkty
W grudniu weszła w życie unijna dyrektywa, która wprowadza nowe przepisy dotyczące odpowiedzialności za wadliwe produkty. Zastąpi ona regulacje sprzed niemal czterech dekad i ma na celu dostosowanie norm prawnych do współczesnych realiów w handlu, czyli m.in. zakupów transgranicznych i online. Wśród najważniejszych zmian znalazły się nowe zasady dotyczące odpowiedzialności producentów i dystrybutorów, a także obowiązki dla sprzedawców internetowych. Państwa mają czas do 9 grudnia 2026 roku na wdrożenie dyrektywy do swoich porządków prawnych.
Problemy społeczne
Rośnie liczba cyberataków na infrastrukturę krytyczną. Skuteczna ochrona zależy nie tylko od nowych technologii, ale też odporności społecznej
W ciągu ostatnich dwóch lat doszło na świecie do ponad 800 cyberataków o wymiarze politycznym na infrastrukturę krytyczną – wylicza Europejskie Repozytorium Cyberincydentów. Ochrona tego typu infrastruktury staje się więc priorytetem. Rozwiązania, które będą to wspierać, muszą uwzględniać nowe technologie i wiedzę ekspercką, lecz również budowanie społeczeństwa odpornego na cyberzagrożenia.
Zagranica
Kolejne cztery lata kluczowe dla transatlantyckich relacji. Polityka administracji Donalda Trumpa może przynieść napięcia
USA i UE są dla siebie nawzajem kluczowymi partnerami handlowymi i inwestycyjnymi, ale obserwatorzy wskazują, że prezydentura Donalda Trumpa może być dla nich okresem próby. Zapowiadane przez prezydenta elekta wprowadzenie ceł na towary importowane z Europy oraz polityka nastawiona na ochronę amerykańskiego przemysłu mogą ograniczyć zakres tej współpracy i zwiększyć napięcia w relacjach transatlantyckich. Jednak wobec eskalacji napięć i globalnych wyzwań USA i UE są skazane są na dalszą, ścisłą współpracę i koordynację swoich polityk.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.