Komunikaty PR

Transatlantyk, gdyński port i tłumy żegnające podróżnych. Powstanie nowy mural

2022-03-17  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Adriana Kondratowicz
PR Expert

Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl

Nowy punkt na szlaku słynnych gdyńskich murali. Zostanie namalowany na ścianie szczytowej budynku przy ulicy Żeromskiego. W jego centrum znajdzie się statek wypływający z gdyńskiego portu
w transkontynentalny rejs.

W całym mieście jest ich kilkadziesiąt. Gdyńskie murale zmieniają miejski krajobraz, cieszą oko mieszkańców i przyciągają turystów z całej Polski. – Gdynia muralami stoi. Szukając pomysłu na nowy, od razu wiedzieliśmy, że musi być związany z morzem. Zresztą tuż obok, przy ulicy Żeromskiego, na muralu jest marynarz na statku. Tworząc projekt, inspirowaliśmy się TSS Stefanem Batorym, czyli ostatnim polskim liniowcem na regularnej linii transatlantyckiej. Wybór był oczywisty, bo przecież transatlantyki rozsławiły Gdynię – wyjaśnia Dominik Tyburski, współautor projektu, architekt pracowni Sikora Wnętrza.

Mural będzie wyglądać jak pocztówka z nadmorskiego miasta. I to ogromna, bo o wielkości 18 na 10 metrów. Centralne miejsce zajmie transatlantyk z unoszącymi się kłębami pary. – Na muralu zobaczymy przygotowania do wypłynięcia statku, wsiadających podróżnych, ludzi machających z nabrzeża. Jednym słowem to scena z ważnego dnia w porcie – tłumaczy Dominik Tyburski. Podkreśla to także nazwa muralu: „Bon Voyage” – francuski zwrot oznaczający „miłej podróży”.

Moment odpłynięcia transatlantyku był zawsze wielkim wydarzeniem, które gromadziło tłumy. Ludzie przychodzili nie tylko po to, by pożegnać podróżujących, ale też zobaczyć słynny statek. Towarzyszyły temu wielkie emocje. Właśnie taki pełen oczekiwania i entuzjazmu klimat postanowili oddać projektanci. To właśnie w tym młodym mieście, w gdyńskim porcie zaczynały się wielkie podróże, często zmieniające życie. Transatlantyk łączył dwa światy, teraz połączy historię z teraźniejszością – dodaje Dominik Tyburski.

Nowy mural powstanie na nowej inwestycji przy ulicy Żeromskiego 7, którą wybuduje firma Bouygues Immobilier Polska. Deweloper wierzy, że spodoba się zarówno mieszkańcom, jak i turystom odwiedzającym Gdynię. – Ozdabiamy ścianę szczytową, która dzięki muralowi dostaje nową wartość. Poza tym pokazujemy ważną część gdyńskiej i polskiej historii, w przystępny sposób, jak na sztukę uliczną przystało. Jestem przekonany, że nowy projekt będzie cieszył się dużym zainteresowaniem, tym bardziej, że powstanie w ciekawej okolicy, niedaleko ważnych turystycznie punktów Gdyni – mówi Cezary Grabowski, dyrektor sprzedaży i marketingu Bouygues Immobilier Polska.

Żeromskiego 7 powstanie na wysokości drugiego basenu portowego. W promieniu 1,5 kilometra od inwestycji znajdują się główne atrakcje turystyczne i symbole miasta, np. statek Dar Pomorza i okręt ORP Błyskawica, a także plaża miejska i stacja Gdynia Główna. W zasięgu piętnastominutowego spaceru jest Skwer Kościuszki (1,3 km), a w odległości 900 metrów – nowo postawiony pomnika Tadeusza Wendy.

Cały budynek, na którym powstanie nowy mural, wyrasta z gdyńskich inspiracji. Jego architektura nawiązuje do modernistycznej zabudowy, m.in. jasną elewacją, prostą bryłą i ozdobnym portalem wejściowym. Gdynią i modernizmem inspirowane są także wnętrza i części wspólne, w których znajdą się zarówno elementy art déco, jak i motywy morskie. Za projekt architektoniczny budynku odpowiada miejscowa Pracownia Projektowa Front, a za wnętrza – renomowana pracownia Sikora Wnętrza.

„Bon Voyage”, który ozdobi ścianę budynku Żeromskiego 7, to nie pierwszy mural w inwestycji Bouygues Immobilier Polska. Wcześniej we współpracy z artystami ozdobiono ściany szczytowe dwóch budynków w Warszawie. Na Stalowej 39 powstał mural autorstwa Daniela „Chazme” Kalińskiego, nawiązujący do istniejącego kiedyś w okolicy bazaru Pachulskiego i Domańskiego. Natomiast Atelier Praga 2 zostało ozdobione postacią ulicznego grajka z akordeonem, nieodłącznej części praskiej tradycji. Namalował go Mateusz Kołek. Murale ozdabiają także podcienia budynku i zjazdy do podziemnego garażu w oddanej niedawno do użytku poznańskiej inwestycji Soleil de Malta.

Bouygues Immobilier jest wiodącą firmą deweloperską o zasięgu międzynarodowym, z prawie 70-letnim doświadczeniem w budownictwie. Polski oddział działa od 2001 roku, ciesząc się zaufaniem Klientów w Warszawie, Wrocławiu i Poznaniu. Bouygues Immobilier Polska wybudował do tej pory 55 projektów mieszkaniowych oraz oddał do użytku ponad 7900 mieszkań lokali usługowych, a 4 inwestycje firmy (Accent Eco, Accent Vert, Camelia oraz La Melodie) wyróżnione zostały prestiżowym certyfikatem HQE International, premiującym budownictwo wysokiej jakości przyjazne środowisku, zaś certyfikatem BREEAM wyróżniona została inwestycja Miasteczko Orange. Projekt Camelia, jako pierwszy w Polsce, uzyskał BiodiverCity® - międzynarodowy certyfikat wyróżniający rozwiązania wspierające różnorodność biologiczną w nowopowstałych budynkach oraz ich otoczeniu. Najwyższa jakość obsługi Klienta to nasz standard. Wiemy, że wybór i zakup mieszkania to bardzo ważna i odpowiedzialna decyzja, dlatego podstawą naszej pracy jest myśl o potrzebach i satysfakcji naszych Klientów.

O Grupie Bouygues

Bouygues to zdywersyfikowana Grupa przemysłowa z rozwiniętą kulturą korporacyjną, mająca swoją główną siedzibę w Paryżu. Jej działalność skupia się na dwóch sektorach: budownictwie – Bouygues Construction (budownictwo, prace publiczne oraz sieci elektryczne), Bouygues Immobilier (nieruchomości) i Colas (budownictwo drogowe), oraz branży telekomunikacyjnej i mediów – kanał telewizyjny TF1 oraz spółka Bouygues Telecom. Grupa jest częściowym udziałowcem firmy Alstom. Do największych osiągnięć Bouygues należy realizacja stadionu Stade de France w Paryżu, tunel pod kanałem La Manche oraz gmach Parlamentu Europejskiego w Strasburgu. Grupa Bouygues prowadzi działalność w ponad 80 krajach, zatrudniając około 120 tys. pracowników. Firma jest notowana na giełdzie w Paryżu (Euronext: EN).

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Zrównoważone budownictwo (w końcu) wkracza “na salony” Biuro prasowe
2024-04-29 | 12:13

Zrównoważone budownictwo (w końcu) wkracza “na salony”

Zarówno aktywność regulatorów, jak i rosnąca świadomość społeczeństwa napędzają zmiany w zakresie zrównoważonego budownictwa. Dotyka to także deweloperów
Nieruchomości Augustowska Vita – nowa rodzinna inwestycja Develii na wrocławskich Maślicach
2024-04-29 | 11:15

Augustowska Vita – nowa rodzinna inwestycja Develii na wrocławskich Maślicach

Develia rozpoczyna sprzedaż nowej inwestycji we Wrocławiu. Osiedle Augustowska Vita, które powstanie na zielonych Maślicach, to projekt dostosowany zwłaszcza do potrzeb młodych
Nieruchomości Wraz z wiosną rośnie zainteresowanie domami
2024-04-29 | 11:00

Wraz z wiosną rośnie zainteresowanie domami

Wiosną i latem zdecydowanie mocniej dostrzegamy zalety wyboru domu bądź mieszkania z ogrodem. Choć nie jest to na rynku duży trend, to taką prawidłowość zauważa przedstawiciel firmy More

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.