Komunikaty PR

Transatlantyk, gdyński port i tłumy żegnające podróżnych. Powstanie nowy mural

2022-03-17  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Adriana Kondratowicz
PR Expert

Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl

Nowy punkt na szlaku słynnych gdyńskich murali. Zostanie namalowany na ścianie szczytowej budynku przy ulicy Żeromskiego. W jego centrum znajdzie się statek wypływający z gdyńskiego portu
w transkontynentalny rejs.

W całym mieście jest ich kilkadziesiąt. Gdyńskie murale zmieniają miejski krajobraz, cieszą oko mieszkańców i przyciągają turystów z całej Polski. – Gdynia muralami stoi. Szukając pomysłu na nowy, od razu wiedzieliśmy, że musi być związany z morzem. Zresztą tuż obok, przy ulicy Żeromskiego, na muralu jest marynarz na statku. Tworząc projekt, inspirowaliśmy się TSS Stefanem Batorym, czyli ostatnim polskim liniowcem na regularnej linii transatlantyckiej. Wybór był oczywisty, bo przecież transatlantyki rozsławiły Gdynię – wyjaśnia Dominik Tyburski, współautor projektu, architekt pracowni Sikora Wnętrza.

Mural będzie wyglądać jak pocztówka z nadmorskiego miasta. I to ogromna, bo o wielkości 18 na 10 metrów. Centralne miejsce zajmie transatlantyk z unoszącymi się kłębami pary. – Na muralu zobaczymy przygotowania do wypłynięcia statku, wsiadających podróżnych, ludzi machających z nabrzeża. Jednym słowem to scena z ważnego dnia w porcie – tłumaczy Dominik Tyburski. Podkreśla to także nazwa muralu: „Bon Voyage” – francuski zwrot oznaczający „miłej podróży”.

Moment odpłynięcia transatlantyku był zawsze wielkim wydarzeniem, które gromadziło tłumy. Ludzie przychodzili nie tylko po to, by pożegnać podróżujących, ale też zobaczyć słynny statek. Towarzyszyły temu wielkie emocje. Właśnie taki pełen oczekiwania i entuzjazmu klimat postanowili oddać projektanci. To właśnie w tym młodym mieście, w gdyńskim porcie zaczynały się wielkie podróże, często zmieniające życie. Transatlantyk łączył dwa światy, teraz połączy historię z teraźniejszością – dodaje Dominik Tyburski.

Nowy mural powstanie na nowej inwestycji przy ulicy Żeromskiego 7, którą wybuduje firma Bouygues Immobilier Polska. Deweloper wierzy, że spodoba się zarówno mieszkańcom, jak i turystom odwiedzającym Gdynię. – Ozdabiamy ścianę szczytową, która dzięki muralowi dostaje nową wartość. Poza tym pokazujemy ważną część gdyńskiej i polskiej historii, w przystępny sposób, jak na sztukę uliczną przystało. Jestem przekonany, że nowy projekt będzie cieszył się dużym zainteresowaniem, tym bardziej, że powstanie w ciekawej okolicy, niedaleko ważnych turystycznie punktów Gdyni – mówi Cezary Grabowski, dyrektor sprzedaży i marketingu Bouygues Immobilier Polska.

Żeromskiego 7 powstanie na wysokości drugiego basenu portowego. W promieniu 1,5 kilometra od inwestycji znajdują się główne atrakcje turystyczne i symbole miasta, np. statek Dar Pomorza i okręt ORP Błyskawica, a także plaża miejska i stacja Gdynia Główna. W zasięgu piętnastominutowego spaceru jest Skwer Kościuszki (1,3 km), a w odległości 900 metrów – nowo postawiony pomnika Tadeusza Wendy.

Cały budynek, na którym powstanie nowy mural, wyrasta z gdyńskich inspiracji. Jego architektura nawiązuje do modernistycznej zabudowy, m.in. jasną elewacją, prostą bryłą i ozdobnym portalem wejściowym. Gdynią i modernizmem inspirowane są także wnętrza i części wspólne, w których znajdą się zarówno elementy art déco, jak i motywy morskie. Za projekt architektoniczny budynku odpowiada miejscowa Pracownia Projektowa Front, a za wnętrza – renomowana pracownia Sikora Wnętrza.

„Bon Voyage”, który ozdobi ścianę budynku Żeromskiego 7, to nie pierwszy mural w inwestycji Bouygues Immobilier Polska. Wcześniej we współpracy z artystami ozdobiono ściany szczytowe dwóch budynków w Warszawie. Na Stalowej 39 powstał mural autorstwa Daniela „Chazme” Kalińskiego, nawiązujący do istniejącego kiedyś w okolicy bazaru Pachulskiego i Domańskiego. Natomiast Atelier Praga 2 zostało ozdobione postacią ulicznego grajka z akordeonem, nieodłącznej części praskiej tradycji. Namalował go Mateusz Kołek. Murale ozdabiają także podcienia budynku i zjazdy do podziemnego garażu w oddanej niedawno do użytku poznańskiej inwestycji Soleil de Malta.

Bouygues Immobilier jest wiodącą firmą deweloperską o zasięgu międzynarodowym, z prawie 70-letnim doświadczeniem w budownictwie. Polski oddział działa od 2001 roku, ciesząc się zaufaniem Klientów w Warszawie, Wrocławiu i Poznaniu. Bouygues Immobilier Polska wybudował do tej pory 55 projektów mieszkaniowych oraz oddał do użytku ponad 7900 mieszkań lokali usługowych, a 4 inwestycje firmy (Accent Eco, Accent Vert, Camelia oraz La Melodie) wyróżnione zostały prestiżowym certyfikatem HQE International, premiującym budownictwo wysokiej jakości przyjazne środowisku, zaś certyfikatem BREEAM wyróżniona została inwestycja Miasteczko Orange. Projekt Camelia, jako pierwszy w Polsce, uzyskał BiodiverCity® - międzynarodowy certyfikat wyróżniający rozwiązania wspierające różnorodność biologiczną w nowopowstałych budynkach oraz ich otoczeniu. Najwyższa jakość obsługi Klienta to nasz standard. Wiemy, że wybór i zakup mieszkania to bardzo ważna i odpowiedzialna decyzja, dlatego podstawą naszej pracy jest myśl o potrzebach i satysfakcji naszych Klientów.

O Grupie Bouygues

Bouygues to zdywersyfikowana Grupa przemysłowa z rozwiniętą kulturą korporacyjną, mająca swoją główną siedzibę w Paryżu. Jej działalność skupia się na dwóch sektorach: budownictwie – Bouygues Construction (budownictwo, prace publiczne oraz sieci elektryczne), Bouygues Immobilier (nieruchomości) i Colas (budownictwo drogowe), oraz branży telekomunikacyjnej i mediów – kanał telewizyjny TF1 oraz spółka Bouygues Telecom. Grupa jest częściowym udziałowcem firmy Alstom. Do największych osiągnięć Bouygues należy realizacja stadionu Stade de France w Paryżu, tunel pod kanałem La Manche oraz gmach Parlamentu Europejskiego w Strasburgu. Grupa Bouygues prowadzi działalność w ponad 80 krajach, zatrudniając około 120 tys. pracowników. Firma jest notowana na giełdzie w Paryżu (Euronext: EN).

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PR Expert
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Dopłaty kredytowe, a wynajem mieszkania: będzie problem? Biuro prasowe
2024-07-26 | 11:00

Dopłaty kredytowe, a wynajem mieszkania: będzie problem?

Do tej pory Polacy mogli skorzystać z trzech programów dopłat kredytowych: Rodzina na Swoim, Mieszkanie dla Młodych oraz Bezpieczny Kredyt 2%. Na horyzoncie pojawia się program Kredyt
Nieruchomości CCC zostaje w trzech centrach handlowych z portfolio Greenman Poland
2024-07-25 | 12:00

CCC zostaje w trzech centrach handlowych z portfolio Greenman Poland

  Marka CCC kontynuuje współpracę z trzema centrami handlowymi z portfolio Greenman Poland – Nowymi Czyżynami w Krakowie, Nowymi Bielawami w Toruniu i Nową Górną w
Nieruchomości Warsaw office market in the process of adaptation
2024-07-25 | 01:00

Warsaw office market in the process of adaptation

Stable demand, low supply of new offices, and few vacancies—this briefly describes the current situation in the Warsaw market Just under 11 per cent of the office space resources in

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Trzynaście państw UE wytwarza już więcej energii z OZE niż z paliw kopalnych. Polska jeszcze nie, ale też bije rekordy w zielonej energii

30 do 27 proc. – tak wyglądał w UE w I połowie br. udział energii z odnawialnych źródeł versus z paliw kopalnych. To oznacza, że po raz pierwszy w historii mieliśmy na Starym Kontynencie więcej zielonej energii. Takim osiągnięciem może się już pochwalić prawie połowa państw członkowskich. W Polsce – po bardzo dynamicznym wzroście produkcji energii słonecznej – udział OZE sięga już ok. 30 proc., a węgla spada poniżej 60 proc. Mimo znaczących postępów w ostatnich dwóch latach wciąż wiele aspektów zielonej transformacji w kraju wymaga poprawy. Motywacją do przyspieszenia zmian są korzyści finansowe – na rachunkach za prąd – oraz środowiskowe.

Sport

Siatkówka z coraz większym wsparciem sponsorów. Największe firmy inwestują nie tylko w drużyny narodowe, ale i ligowe kluby

Polska liga siatkówki jest jednym z chętniej oglądanych w Polsce wydarzeń sportowych. W ubiegłym sezonie spotkania w fazie zasadniczej przyciągnęły do hal ponad pół miliona osób, a średnia oglądalność meczów ligowych wzrosła do ponad 84 tys. Sukcesy sportowe i zainteresowanie widzów przekładają się na coraz większe zaangażowanie sponsorów, także w siatkówkę ligową. Stołeczny zespół siatkarzy Projekt Warszawa pozyskał nowego sponsora tytularnego – została nim PGE Polska Grupa Energetyczna.

Infrastruktura

Na budowę sieci światłowodowych w Polsce trafi z UE niespełna 7 mld zł. Inwestycje może jednak zahamować biurokracja

W Polsce światłowód ma już blisko połowa z 9,5 mln użytkowników internetu stacjonarnego, a ta technologia szybko zyskuje na popularności – w ubiegłym roku zwiększyła swój udział w rynku o 10 proc. – Środki unijne przeznaczone na dobudowanie sieci światłowodowych w Polsce to w tej chwili w sumie 6–7 mld zł – zauważa Jacek Wiśniewski, prezes zarządu Nexery. Jak wskazuje, w praktyce zagospodarowanie tych pieniędzy może być jednak problematyczne ze względu na biurokrację, brak koordynacji między różnymi urzędami i resortami oraz krótki czas, jaki pozostał na ich wydatkowanie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.