Trwa ekspansja obiektu produkcyjnego w Panattoni Park Szczecin I
Konkret PR
ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl
Panattoni, lider rynku nieruchomości przemysłowych w Europie, rozbudowuje fabrykę specjalistycznych systemów telekomunikacyjnych w ramach Panattoni Park Szczecin I. Do istniejących 32 000 m kw. deweloper dobudowuje kolejne 24 000 m kw. Tym samym już w czerwcu br. kompleks logistyczno-przemysłowy zostanie wybudowany w 80 proc., a do końca roku Panattoni zamierza wystartować z realizacją ostatniej fazy parku o powierzchni 42 000 m kw. i tym samym sfinalizować całą inwestycję o planowanej powierzchni 220 700 m kw.
Panattoni Park Szczecin I w rozbudowie. Deweloper realizuje ekspansję działającego na terenie kompleksu zakładu produkcyjnego specjalistycznych komponentów elektronicznych, rozwiązań sieciowych i systemów telekomunikacyjne. Do istniejących ok. 32 000 m kw. Panattoni dobudowuje kolejne 24 000 m kw., w tym 21 000 m kw. części produkcyjnej i 3 000 socjalno-biurowej. Prowadzona rozbudowa niemalże w całości przeznaczona jest do pracy stałej, dlatego deweloper zadba nie tylko o odpowiednie doświetlenie (w tym naturalne), czy wysokie parametry wymiany powietrza. Konstrukcja budynku jest przygotowywana do wymagających instalacji technologicznych, w tym 8-tonowych suwnic. Przemyślany projekt i wykonanie obiektu dają klientowi jak największą elastyczność operacji produkcyjnych w przyszłości, nawet przy wprowadzaniu ewentualnych zmian. Zakończenie prac przewidziane jest na czerwiec br., dzięki czemu Panattoni Park Szczecin I osiągnie powierzchnię ponad 180 000 m kw. (80 proc. planowanej).
Panattoni zwraca uwagę na potencjał Panattoni Park Szczecin I - obecnie ukończonych jest 155 000 m kw. kolejne 24 000 m kw. w realizacja, a jeszcze w tym roku wystartuje budowa ostatniego budynku parku o powierzchni ok. 42 000 m kw. Jak komentuje Dorota Jagodzińska – Sasson, Managing Director z Panattoni: - „Szczecin to fenomen na magazynowej mapie Polski. To względnie młody rynek, który stał się już nie tylko perełką w oczach najemców, ale też funduszy inwestycyjnych, których celem jest budowa zdywersyfikowanych portfeli logistycznych. Dowodem tego jest tegoroczny zakup Panattoni Park Szczecin II przez jeden z funduszy azjatyckich” i dodaje: - „Inwestycje Panattoni w Szczecinie gwarantują najkrótsze trasy transportowe do głównych miast Niemiec i północnej Polski. Szczecin dysponuje również bezpośrednimi połączeniami kolejowymi z największymi miastami Europy, a także pełnomorskim Portem Szczecin-Świnoujście, który wraz ze Świnoujściem tworzy jeden z największych w regionie uniwersalnych kompleksów portowych”.
Panattoni Park Szczecin I to nowoczesne centrum dystrybucyjne o planowanej powierzchni blisko 220 700 m kw. w ramach 7 budynków. Każdy z obiektów wyposażony jest w doki rozładunkowe, bramy wjazdowe z poziomu "0", a także obszerne place manewrowe i dodatkowe miejsca parkingowe. Powierzchnia parku może być dostosowana do indywidualnych potrzeb klientów z różnych branż zarówno logistycznych, jak i produkcyjnych. Jednak to nie jedyny atut parku - inwestycja znajduje się zaledwie 7 km od węzła „Szczecin Dąbie” łączącego drogę ekspresową S3 z autostradą A6 i niedaleko drogi krajowej nr 10. Strategiczne położenie zapewnia doskonałe połączenia z kluczowymi miastami w Polsce i Niemczech. W bezpośrednim sąsiedztwie parku znajduje się także stacja kolejowa.

Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?

Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia
W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Transport
Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.