Vela Poland wystartowała z kampanią crowdinvestingową i planuje wejść na giełdę
Spółka Vela Poland, właściciel marki Tripinvest oferującej kompleksową obsługę nieruchomości w kurortach wakacyjnych, wystartowała z kampanią crowdinvestingową. W ramach emisji akcji serii E planowane jest pozyskanie 962 tys. zł, które zostaną przeznaczone m.in. na skalowanie biznesu w Belgii Niderlandach. Od stycznia do kwietnia 2022 r. działania Vela Poland doprowadziły do podpisania kilkudziesięciu umów rezerwacyjnych na nieruchomości w Hiszpanii. Część z nich bezpośrednio przekuły się na przychody na poziomie 227tys. zł w pierwszym kwartale. Spółka w 2022 prognozuje ok. 1,6mln zł przychodu oraz blisko 500tys. zysku EBITDA w 2022 zł. Docelowo w perspektywie 2 lat spółka planuje debiut na rynku NewConnect.
- Z roku na rok obserwujemy coraz większe zainteresowanie nieruchomościami w najbardziej słonecznych częściach Europy. Od czterech lat sukcesywnie budujemy naszą markę Tripinvest w Polsce i obsługujemy zarówno klientów korporacyjnych, jak też indywidualnych. Dzięki wykorzystaniu unikalnych kompetencji w tworzeniu platform e-commerce rozwijamy naszą stronę z ofertami tripinvest.pl. Szczególnie na przestrzeni ostatniego roku zauważyliśmy ponad 760 - procentowy wzrost wyświetleń naszych ofert osiągając wynik ponad do 50 tys. wyświetleń serwisu tygodniowo. Prowadzimy obecnie rozmowy z klientami, którzy są zainteresowani nieruchomościami o łącznej wartości 55 mln euro. Środki z emisji crowdinvestingowej zapewnią nam przede wszystkim dotarcie z ofertą do klientów w Belgii i Niderlandach. Rynki te są kilkukrotnie większe od polskiego i zapewniają możliwość dalszego, dynamicznego rozwoju – komentuje Michał Ćwierzyk Prezes Zarządu Vela Poland S.A.
W ramach emisji akcji serii E Spółka planuje pozyskać od inwestorów 962 tys. zł z przeznaczeniem na realizację kluczowych celów inwestycyjnych. Oprócz wspomnianego otwarcia działań na rynkach belgijskim i niderlandzkim Vela Poland S.A. zamierza zwiększyć ruch organiczny i promocję serwisu oraz podjąć intensywne działania marketingowe.
Vela Poland S.A. jest właścicielem marki Tripinvest oraz serwisu tripinvest.pl. Spółka zapewnia polskim klientom kompleksową obsługę nieruchomości w Hiszpanii, Francji i Chorwacji, a niedługo również w Portugalii. Vela Poland umożliwia wsparcie w procesie kredytowania, potransakcyjnej obsługi inwestycji oraz program zamiany mieszkań na rynku polskim i zagranicznym. Spółka stale rozwija program partnerski w celu pozyskania na terenie Polski klienta, zainteresowanego zakupem nieruchomości zagranicznych, a także rozbudowuje sieć zewnętrznych biur obsługi klienta, zapewniających obsługę pozyskanego klienta na lokalnym rynku.
- Mamy ambitne plany rozwoju naszego biznesu. Stworzyliśmy kompleksową ofertę, która została doceniona na polskim rynku i teraz chcemy powtórzyć sukces na kolejnych. Przy sprzyjających warunkach w perspektywie 2 lat planujemy również zadebiutować na rynku NewConnect. Stworzy to nam zupełnie nowe możliwości skalowania biznesu oraz zapewni dostęp do nowych grup inwestorów - podsumowuje Michał Ćwierzyk Prezes Zarządu Vela Poland S.A.

Victoria Dom: rusza sprzedaż Metro Art IV
Teraz albo nigdy? Zobacz, kiedy warto kupić mieszkanie

Napollo nie zwalnia tempa
Transmisje online
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Z zamrożenia cen energii skorzysta w tym roku 8 mln gospodarstw domowych. Część z nich ma miesiąc na złożenie wniosku [DEPESZA]
Rolnicy, osoby z niepełnosprawnościami oraz posiadacze Karty Dużej Rodziny muszą pamiętać, że jeszcze tylko do końca czerwca br. mają czas na złożenie wniosków umożliwiających skorzystanie w tym roku z preferencyjnych rozliczeń cen energii ujętych w Tarczy Solidarnościowej. – Wszyscy sprzedawcy udostępniają takie wnioski na swoich stronach internetowych. Należy się jednak spieszyć, ponieważ ostateczny termin mija już za kilka tygodni – podkreśla Włodzimierz Cupryszak, ekspert ds. regulacji Polskiego Komitetu Energii Elektrycznej. Jak wskazuje, pozostałe gospodarstwa domowe nie muszą dopełniać żadnych dodatkowych formalności. W ich przypadku rachunki będą z automatu rozliczane po ubiegłorocznych stawkach.
Bankowość
Uczelnie wyższe coraz bardziej angażują się w walkę z największymi globalnymi wyzwaniami. Kluczowa jest współpraca z biznesem

– Wyzwań, które stoją przed uczelniami, jest dziś wiele i można je zakwalifikować do kilku megatrendów, które zachodzą w całym społeczeństwie – mówi prof. dr hab. Grzegorz Mazurek, rektor Akademii Leona Koźmińskiego. Wśród nich jest cyfrowa transformacja, zmiany klimatu i zrównoważony rozwój społeczny, który pozwoli niwelować nierówności. O wpływie, jaki szkoły wyższe mogą wywierać na społeczeństwa i wspierać je w odpowiedzi na bieżące wyzwania, 700 rektorów z całego świata debatowało podczas spotkania w Walencji. W przyjętej tam deklaracji zobowiązali się m.in. do uwzględniania w badaniach wyzwań globalnych i lokalnych, a także wyposażania studentów w kompetencje, które będą niezbędne w obliczu tych wyzwań w przyszłości. – Na mocy tych zobowiązań współpraca biznesu z uczelniami będzie jeszcze większa i szersza – mówi Wojciech Leśniewski, dyrektor Santander Universidades w Polsce, przedstawiciel organizatora cyklicznych spotkań rektorów.
Współpraca

Obsługa konferencji prasowych
Zapraszamy do współpracy przy organizacji konferencji prasowych. Nasz doświadczony i kompetentny zespół sprosta każdej realizacji. Dysponujemy nowoczesnym, multimedialnym centrum konferencyjnym i biznesowym w samym sercu Warszawy. Zapraszamy do kontaktu w sprawie oferty.
Finanse
Start-upy nie narzekają na brak dostępu do finansowania. Równie ważny jest dla nich mentoring i wsparcie ekspertów

Polskie start-upy dobrze sobie radzą na europejskim i globalnym rynku, chętnie kierują swoje rozwiązania do dużych firm i korporacji, a ich domeną jest głównie software – wynika z ostatniego raportu Fundacji StartUp Poland. Jak wskazuje założyciel funduszu EEC Ventures Konrad Sitnik, tym, co warunkuje sukces, jest przede wszystkim determinacja founderów i dobry, skalowalny model biznesowy. – Ostatni element do tej układanki to jest mądry inwestor, który poza pieniędzmi zapewni również mentoring i wsparcie intelektualne – mówi ekspert. Taką rolę chce pełnić Tauron, który ze start-upami ściśle współpracuje już od kilku lat, oferując im autorski program akceleracyjny.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.