Vela Poland wystartowała z kampanią crowdinvestingową i planuje wejść na giełdę
Spółka Vela Poland, właściciel marki Tripinvest oferującej kompleksową obsługę nieruchomości w kurortach wakacyjnych, wystartowała z kampanią crowdinvestingową. W ramach emisji akcji serii E planowane jest pozyskanie 962 tys. zł, które zostaną przeznaczone m.in. na skalowanie biznesu w Belgii Niderlandach. Od stycznia do kwietnia 2022 r. działania Vela Poland doprowadziły do podpisania kilkudziesięciu umów rezerwacyjnych na nieruchomości w Hiszpanii. Część z nich bezpośrednio przekuły się na przychody na poziomie 227tys. zł w pierwszym kwartale. Spółka w 2022 prognozuje ok. 1,6mln zł przychodu oraz blisko 500tys. zysku EBITDA w 2022 zł. Docelowo w perspektywie 2 lat spółka planuje debiut na rynku NewConnect.
- Z roku na rok obserwujemy coraz większe zainteresowanie nieruchomościami w najbardziej słonecznych częściach Europy. Od czterech lat sukcesywnie budujemy naszą markę Tripinvest w Polsce i obsługujemy zarówno klientów korporacyjnych, jak też indywidualnych. Dzięki wykorzystaniu unikalnych kompetencji w tworzeniu platform e-commerce rozwijamy naszą stronę z ofertami tripinvest.pl. Szczególnie na przestrzeni ostatniego roku zauważyliśmy ponad 760 - procentowy wzrost wyświetleń naszych ofert osiągając wynik ponad do 50 tys. wyświetleń serwisu tygodniowo. Prowadzimy obecnie rozmowy z klientami, którzy są zainteresowani nieruchomościami o łącznej wartości 55 mln euro. Środki z emisji crowdinvestingowej zapewnią nam przede wszystkim dotarcie z ofertą do klientów w Belgii i Niderlandach. Rynki te są kilkukrotnie większe od polskiego i zapewniają możliwość dalszego, dynamicznego rozwoju – komentuje Michał Ćwierzyk Prezes Zarządu Vela Poland S.A.
W ramach emisji akcji serii E Spółka planuje pozyskać od inwestorów 962 tys. zł z przeznaczeniem na realizację kluczowych celów inwestycyjnych. Oprócz wspomnianego otwarcia działań na rynkach belgijskim i niderlandzkim Vela Poland S.A. zamierza zwiększyć ruch organiczny i promocję serwisu oraz podjąć intensywne działania marketingowe.
Vela Poland S.A. jest właścicielem marki Tripinvest oraz serwisu tripinvest.pl. Spółka zapewnia polskim klientom kompleksową obsługę nieruchomości w Hiszpanii, Francji i Chorwacji, a niedługo również w Portugalii. Vela Poland umożliwia wsparcie w procesie kredytowania, potransakcyjnej obsługi inwestycji oraz program zamiany mieszkań na rynku polskim i zagranicznym. Spółka stale rozwija program partnerski w celu pozyskania na terenie Polski klienta, zainteresowanego zakupem nieruchomości zagranicznych, a także rozbudowuje sieć zewnętrznych biur obsługi klienta, zapewniających obsługę pozyskanego klienta na lokalnym rynku.
- Mamy ambitne plany rozwoju naszego biznesu. Stworzyliśmy kompleksową ofertę, która została doceniona na polskim rynku i teraz chcemy powtórzyć sukces na kolejnych. Przy sprzyjających warunkach w perspektywie 2 lat planujemy również zadebiutować na rynku NewConnect. Stworzy to nam zupełnie nowe możliwości skalowania biznesu oraz zapewni dostęp do nowych grup inwestorów - podsumowuje Michał Ćwierzyk Prezes Zarządu Vela Poland S.A.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Z badania Eurobarometru wynika, że nieco ponad połowa Europejczyków (53 proc.) popiera dalsze rozszerzenie UE o nowe kraje. Dania, która 1 lipca obejmuje po Polsce przewodnictwo w Radzie UE, zapowiada, że będzie to jeden z jej priorytetów na najbliższe półrocze, nazywając rozszerzenie „geopolityczną koniecznością” kluczową dla stabilizacji Europy.
Transport
Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.