Vela Poland założyła spółkę w Wielkiej Brytanii i realizuje pierwsze transakcje
Spółka Vela Poland, właściciel grupy serwisów Tripinvest w maju dokonała oficjalnej rejestracji spółki zależnej w Wielkiej Brytanii. Tripinvest Vela Limited kieruje swoją ofertę nieruchomości wakacyjnych do lokalnej społeczności. Wcześniej spółka rozpoczęła kampanię reklamową w kanałach Polskiego Radia Londyn oraz zaplanowała kolejne działania marketingowe. Według ostatnich raportów Brytyjczycy w ubiegłym roku kupili najwięcej mieszkań w Hiszpanii spośród wszystkich zagranicznych klientów. Vela Poland aktualnie prowadzi emisję crowdfundingową, której celem jest pozyskanie środków na dalszy dynamiczny rozwój.
- Nasz model biznesowy opiera się na prowadzeniu działań sprzedażowych w najbardziej aktywnych rynkach. Zarówno z naszych obserwacji, jak też dostępnych raportów klienci z Wielkiej Brytanii stanowią największą grupę zagranicznych nabywców nieruchomości w Hiszpanii. Nasza decyzja o wejściu na ten rynek była zatem tylko kwestią czasu. W pierwszej kolejności celowaliśmy z kampanią do mieszkającej w Londynie Polonii, jednak już teraz prowadzimy pierwsze procesy transakcyjne z anglojęzycznymi klientami. – informuje Michał Ćwierzyk, prezes zarządu Vela Poland SA.
W 2022 r. obywatele Wielkiej Brytanii stanowili największą grupę zagranicznych klientów na hiszpańskim rynku nieruchomości. Według danych Stowarzyszenia Rejestratorów Nieruchomości ciągu całego ubiegłego roku Brytyjczycy nabyli prawie 9 700 nieruchomości. Za nimi plasują się Niemcy z 8 290 transakcjami w poprzednim roku i Francuzi, którzy kupili 6 100 mieszkań i domów.
Po rekordowych wynikach w 2022 roku Vela Poland chce pozyskać prawie 900 tys. zł z emisji crowdinvestingowej, oferując 5,85 proc. akcji w ramach emisji serii F. Kampania jest realizowana m.in. za pośrednictwem platformy FindFunds. Kapitał przeznaczy na rozwój zespołu, oprogramowania i marketing. Spółka w 2022 roku zrealizowała większość zakładanych celów emisyjnych, przebiła szacowane wyniki finansowe i osiągnęła prawie 2 mln zł przychodów i 450 tys. zł zysku netto.
- Jesteśmy mocno rozpędzeni. Działamy już na 6 rynkach i planujemy zaistnieć na kolejnych. Dzięki naszym autorskim rozwiązaniom i unikalnym kompetencjom jesteśmy w stanie bardzo szybko zbudować skalę działalności. Liczymy, że dzięki pozyskanym z aktualnie prowadzonej emisji środkom, osiągniemy kolejne cele jeszcze szybciej. – dodaje prezes Vela Poland S.A.
Wartość transakcji sprzedaży nieruchomości w 2022 roku, w których pośredniczyła Vela Poland wyniosła kilkadziesiąt mln zł. Spółka chce wykorzystać dobra koniunkturę i skalować biznes, natomiast w 2024 r. zadebiutować na rynku NewConnect.

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

60 proc. młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE. Chcą mieć udział w kształtowaniu jej polityk
Tegoroczny Eurobarometr wskazuje, że sześciu na 10 młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE i uważa, że ich kraje korzystają z obecności w Unii. Doceniają przede wszystkim swobodę podróżowania bez granic i paszportów. Jednocześnie deklarują chęć większego wpływu na kierunek, w którym rozwijana jest wspólnota, i wskazują na nowe wyzwania, przed którymi stoi ich pokolenie i którymi UE powinna się zająć.
Konsument
Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.
Handel
W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.