Komunikaty PR

Vela Poland założyła spółkę w Wielkiej Brytanii i realizuje pierwsze transakcje

2023-05-24  |  14:00
Biuro prasowe

Spółka Vela Poland, właściciel grupy serwisów Tripinvest w maju dokonała oficjalnej rejestracji spółki zależnej w Wielkiej Brytanii. Tripinvest Vela Limited kieruje swoją ofertę nieruchomości wakacyjnych do lokalnej społeczności. Wcześniej spółka rozpoczęła kampanię reklamową w kanałach Polskiego Radia Londyn oraz zaplanowała kolejne działania marketingowe. Według ostatnich raportów Brytyjczycy w ubiegłym roku kupili najwięcej mieszkań w Hiszpanii spośród wszystkich zagranicznych klientów. Vela Poland aktualnie prowadzi emisję crowdfundingową, której celem jest pozyskanie środków na dalszy dynamiczny rozwój.

- Nasz model biznesowy opiera się na prowadzeniu działań sprzedażowych w najbardziej aktywnych rynkach. Zarówno z naszych obserwacji, jak też dostępnych raportów klienci z Wielkiej Brytanii stanowią największą grupę zagranicznych nabywców nieruchomości w Hiszpanii. Nasza decyzja o wejściu na ten rynek była zatem tylko kwestią czasu. W pierwszej kolejności celowaliśmy z kampanią do mieszkającej w Londynie Polonii, jednak już teraz prowadzimy pierwsze procesy transakcyjne z anglojęzycznymi klientami. – informuje Michał Ćwierzyk, prezes zarządu Vela Poland SA.

W 2022 r. obywatele Wielkiej Brytanii stanowili największą grupę zagranicznych klientów na hiszpańskim rynku nieruchomości. Według danych Stowarzyszenia Rejestratorów Nieruchomości ciągu całego ubiegłego roku Brytyjczycy nabyli prawie 9 700 nieruchomości. Za nimi plasują się Niemcy z 8 290 transakcjami w poprzednim roku i Francuzi, którzy kupili 6 100 mieszkań i domów.

Po rekordowych wynikach w 2022 roku Vela Poland chce pozyskać prawie 900 tys. zł z emisji crowdinvestingowej, oferując 5,85 proc. akcji w ramach emisji serii F. Kampania jest realizowana m.in. za pośrednictwem platformy FindFunds. Kapitał przeznaczy na rozwój zespołu, oprogramowania i marketing. Spółka w 2022 roku zrealizowała większość zakładanych celów emisyjnych, przebiła szacowane wyniki finansowe i osiągnęła prawie 2 mln zł przychodów i 450 tys. zł zysku netto.

- Jesteśmy mocno rozpędzeni. Działamy już na 6 rynkach i planujemy zaistnieć na kolejnych. Dzięki naszym autorskim rozwiązaniom i unikalnym kompetencjom jesteśmy w stanie bardzo szybko zbudować skalę działalności. Liczymy, że dzięki pozyskanym z aktualnie prowadzonej emisji środkom, osiągniemy kolejne cele jeszcze szybciej.  – dodaje prezes Vela Poland S.A.

Wartość transakcji sprzedaży nieruchomości w 2022 roku, w których pośredniczyła Vela Poland wyniosła kilkadziesiąt mln zł. Spółka chce wykorzystać dobra koniunkturę i skalować biznes, natomiast w 2024 r. zadebiutować na rynku NewConnect.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek Biuro prasowe
2025-07-23 | 13:10

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Łotewski producent wysokiej klasy domów prefabrykowanych MyCabin rozszerza sieć oddziałów i dostaw na Polskę. To odpowiedź na rosnący popyt mieszkaniowy w Europie.
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Edukacja

Konsument

Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.

Handel

W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.