Komunikaty PR

Vela Poland założyła spółkę w Wielkiej Brytanii i realizuje pierwsze transakcje

2023-05-24  |  14:00
Biuro prasowe

Spółka Vela Poland, właściciel grupy serwisów Tripinvest w maju dokonała oficjalnej rejestracji spółki zależnej w Wielkiej Brytanii. Tripinvest Vela Limited kieruje swoją ofertę nieruchomości wakacyjnych do lokalnej społeczności. Wcześniej spółka rozpoczęła kampanię reklamową w kanałach Polskiego Radia Londyn oraz zaplanowała kolejne działania marketingowe. Według ostatnich raportów Brytyjczycy w ubiegłym roku kupili najwięcej mieszkań w Hiszpanii spośród wszystkich zagranicznych klientów. Vela Poland aktualnie prowadzi emisję crowdfundingową, której celem jest pozyskanie środków na dalszy dynamiczny rozwój.

- Nasz model biznesowy opiera się na prowadzeniu działań sprzedażowych w najbardziej aktywnych rynkach. Zarówno z naszych obserwacji, jak też dostępnych raportów klienci z Wielkiej Brytanii stanowią największą grupę zagranicznych nabywców nieruchomości w Hiszpanii. Nasza decyzja o wejściu na ten rynek była zatem tylko kwestią czasu. W pierwszej kolejności celowaliśmy z kampanią do mieszkającej w Londynie Polonii, jednak już teraz prowadzimy pierwsze procesy transakcyjne z anglojęzycznymi klientami. – informuje Michał Ćwierzyk, prezes zarządu Vela Poland SA.

W 2022 r. obywatele Wielkiej Brytanii stanowili największą grupę zagranicznych klientów na hiszpańskim rynku nieruchomości. Według danych Stowarzyszenia Rejestratorów Nieruchomości ciągu całego ubiegłego roku Brytyjczycy nabyli prawie 9 700 nieruchomości. Za nimi plasują się Niemcy z 8 290 transakcjami w poprzednim roku i Francuzi, którzy kupili 6 100 mieszkań i domów.

Po rekordowych wynikach w 2022 roku Vela Poland chce pozyskać prawie 900 tys. zł z emisji crowdinvestingowej, oferując 5,85 proc. akcji w ramach emisji serii F. Kampania jest realizowana m.in. za pośrednictwem platformy FindFunds. Kapitał przeznaczy na rozwój zespołu, oprogramowania i marketing. Spółka w 2022 roku zrealizowała większość zakładanych celów emisyjnych, przebiła szacowane wyniki finansowe i osiągnęła prawie 2 mln zł przychodów i 450 tys. zł zysku netto.

- Jesteśmy mocno rozpędzeni. Działamy już na 6 rynkach i planujemy zaistnieć na kolejnych. Dzięki naszym autorskim rozwiązaniom i unikalnym kompetencjom jesteśmy w stanie bardzo szybko zbudować skalę działalności. Liczymy, że dzięki pozyskanym z aktualnie prowadzonej emisji środkom, osiągniemy kolejne cele jeszcze szybciej.  – dodaje prezes Vela Poland S.A.

Wartość transakcji sprzedaży nieruchomości w 2022 roku, w których pośredniczyła Vela Poland wyniosła kilkadziesiąt mln zł. Spółka chce wykorzystać dobra koniunkturę i skalować biznes, natomiast w 2024 r. zadebiutować na rynku NewConnect.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele? Biuro prasowe
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Nieruchomości Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Przemysł spożywczy

Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.