Komunikaty PR

Victoria Dom celuje w tym roku w 1 mld zł obrotów

2023-05-12  |  19:30

Victoria Dom przedstawiła zaudytowane dane finansowe za 2022 r. W trudnych warunkach rynkowych minionego roku spółka zwiększyła obroty w ujęciu r./r. o 5% do 540 mln zł. Wypracowała jednocześnie 75,2 mln zł zysku netto. W bieżącym roku deweloper planuje oddać do użytkowania około 1900 gotowych mieszkań i rozpoznać w wynikach około 1 mld złotych przychodów.

Victoria Dom opublikowała dane finansowe za rok obrotowy 2022. W tym okresie deweloper osiągnął rekordowe skonsolidowane obroty na poziomie 540,0 mln zł. To o blisko 5% więcej od poprzedniego, a jednocześnie historycznie dotychczas najlepszego 2021 roku, kiedy przychody wyniosły 515,1 mln zł. Według zaudytowanych danych spółka w minionym 2022 r. wypracowała jednocześnie 75,2 mln zł zysku netto, czyli o ok. 17% mniej niż w poprzednim roku, kiedy wykazała blisko 91,0 mln zł czystego zysku.

- Jesteśmy zadowoleni z osiągniętych wyników. W minionym roku mierzyliśmy się z trudnymi warunkami rynkowymi. Mieliśmy do czynienia z problemami w utrzymaniu łańcuchów dostaw w budownictwie oraz odpływem pracowników z Ukrainy. Spowodowało to w efekcie wydłużenie niektórych procesów inwestycyjnych i przesunięcie oddania kilku naszych projektów z 2022 na 2023.  Nieco niższa od zakładanej liczba przekazanych mieszkań oraz dodatkowo wzrost kosztów finansowych oraz kosztów generalnego wykonawstwa wpłynął jednocześnie na obniżenie zysku netto względem poprzedniego roku. Konsekwentnie utrzymujemy bardzo dobrą kondycję finansową - powiedział Waldemar Wasiluk, Wiceprezes Zarządu Victoria Dom.

Zarząd Victoria Dom zakłada dalszy dynamiczny rozwój działalność, czemu sprzyjać będzie ustabilizowanie się sytuacji w obszarze generalnego wykonawstwa oraz rosnące zainteresowanie klientów zakupem nowego mieszkania. - Normalizacja warunków obserwowana na rynku począwszy od pierwszego kwartału bieżącego roku pozwala nam przedstawić optymistyczną prognozę wyników na 2023 r. W ramach grupy kapitałowej Victoria Dom planujemy oddać w tym roku około 1900 mieszkań i rozpoznać około 1 mld złotych przychodów – dodał Waldemar Wasiluk.

Deweloper prowadzący działalność na rynku warszawskim oraz krakowskim w całym minionym roku przekazał właścicielom 1211 gotowych lokali względem 1274 wydanych rok wcześniej.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Lark Promotion
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:00

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów

Rosnące ceny mieszkań skłaniają wiele osób do wyboru mikroapartamentów jako przystępnej cenowo i funkcjonalnej alternatywy. Koszty ich zakupu i utrzymania są niższe, co czyni
Nieruchomości Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?
2024-12-30 | 15:00

Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?

Kraków nieustannie buduje swoją pozycję na rynku mieszkaniowym. Rosnące inwestycje, turystyczny urok i zwiększająca się liczba mieszkańców sprawiają, że zapotrzebowanie na
Nieruchomości Deweloperzy nie nadążają za popytem
2024-12-30 | 15:00

Deweloperzy nie nadążają za popytem

Mieszkania drożeją, a nowych powstaje rekordowo mało. W 2023 roku deweloperzy rozpoczęli budowę 114,5 tys. lokali – to najmniej od sześciu lat. Ceny za mkw. w Warszawie zdążyły

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

NEWSERIA POLECA

Optegra otwiera dwunastą klinikę w Polsce i trzecią w Warszawie, dedykowaną specjalnie do korekcji wad wzroku

Sieć klinik okulistycznych Optegra, lider chirurgii korekcji wad wzroku w Polsce, otwiera nową, flagową klinikę w nowoczesnym biurowcu Warsaw Trade Tower w centrum Warszawy. Będzie to dwunasta placówka Optegra w Polsce oraz trzecia w Warszawie.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

UE uszczelnia ochronę konsumentów. Producenci i sprzedawcy będą ponosić większą odpowiedzialność za wadliwe i niebezpieczne produkty

W grudniu weszła w życie unijna dyrektywa, która wprowadza nowe przepisy dotyczące odpowiedzialności za wadliwe produkty. Zastąpi ona regulacje sprzed niemal czterech dekad i ma na celu dostosowanie norm prawnych do współczesnych realiów w handlu, czyli m.in. zakupów transgranicznych i online. Wśród najważniejszych zmian znalazły się nowe zasady dotyczące odpowiedzialności producentów i dystrybutorów, a także obowiązki dla sprzedawców internetowych. Państwa mają czas do 9 grudnia 2026 roku na wdrożenie dyrektywy do swoich porządków prawnych.

Problemy społeczne

Rośnie liczba cyberataków na infrastrukturę krytyczną. Skuteczna ochrona zależy nie tylko od nowych technologii, ale też odporności społecznej

W ciągu ostatnich dwóch lat doszło na świecie do ponad 800 cyberataków o wymiarze politycznym na infrastrukturę krytyczną – wylicza Europejskie Repozytorium Cyberincydentów. Ochrona tego typu infrastruktury staje się więc priorytetem. Rozwiązania, które będą to wspierać, muszą uwzględniać nowe technologie i wiedzę ekspercką, lecz również budowanie społeczeństwa odpornego na cyberzagrożenia.

Zagranica

Kolejne cztery lata kluczowe dla transatlantyckich relacji. Polityka administracji Donalda Trumpa może przynieść napięcia

USA i UE są dla siebie nawzajem kluczowymi partnerami handlowymi i inwestycyjnymi, ale obserwatorzy wskazują, że prezydentura Donalda Trumpa może być dla nich okresem próby. Zapowiadane przez prezydenta elekta wprowadzenie ceł na towary importowane z Europy oraz polityka nastawiona na ochronę amerykańskiego przemysłu mogą ograniczyć zakres tej współpracy i zwiększyć napięcia w relacjach transatlantyckich. Jednak wobec eskalacji napięć i globalnych wyzwań USA i UE są skazane są na dalszą, ścisłą współpracę i koordynację swoich polityk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.