Viterra – najwyższe piętro Olivia Prime przywitało nowego najemcę

Krzysztof Król
Ultra Relations
Leśna 18b4
81-549 Gdynia
krzysztof|ultrareltions.com| |krzysztof|ultrareltions.com
728612070
ultrarelations.com
Viterra – najwyższe piętro Olivia Prime przywitało nowego najemcę
Zdjęcia: https://1drv.ms/f/s!Ak6vnk2kpo84jY07wwvlGY0hRf08LA?e=lAXQIF Autor Tom Kurek
Prywatny taras na dachu, biuro w duchu re-use i zero waste. Projekt dla firmy z branży spożywczej został przygotowany przez zespół architektów Design Anatomy, a u jego podstaw leży troska o odpowiedzialność środowiskową i ekologię przestrzeni pracy.
Viterra to światowy lider rynku zbóż, nasion oleistych, strączkowych, cukru, ryżu, bawełny, olejów roślinnych i biodiesla. Firma prowadzi działalność w 35 krajach i operuje na najważniejszych globalnych rynkach. Firma przeładowuje w portach 1,5 mln ton towaru rocznie, 2 mln ton eksportuje lądem, a w Polsce może poszczycić się już dziesięcioma własnymi lokalizacjami magazynowymi i elewatorami, pozwalającymi przechować 350 tys. ton oraz własną produkcją olejów roślinnych. Viterra zajęła reprezentacyjne biuro na najwyższym piętrze najnowszego budynku Olivii – Olivia Prime o powierzchni obejmującej blisko 1500 m.kw. Projektując biuro dla Viterry postanowiliśmy nawiązać do branży, w której się specjalizują i wykorzystać w projekcie kolory pól widocznych z lotu ptaka, zbóż w ciepłych odcieniach zółci, złota i zielonych traw, uzupełniając je akcentami w kolorze kobaltu i ciemnej zieleni – opisuje projekt Monika Loewnau – Solis, projekt manager i architektka z Design Anatomy. Myśląc o związkach firmy z naturą postawiliśmy także na ekologię i odpowiedzialność środowiskową. W całym biurze pojawiły się ażurowe panele odgradzające poszczególne strefy oraz panele ścienne. Wszystkie wykonane zostały z butelek PET, które nie dość, że pochodzą z przetworzonego plastiku, to jeszcze cechują je wysokie parametry dźwiękochłonności i ciekawa estetyka. Panele z PET wykorzystane zostały także na sufitach w częściach jadalnianych, a w pozostałej części biura stanowią oryginalne elementy dekoracyjne, zarazem przeciwdziałające rozprzestrzenianiu się dźwięków pochodzących ze strefy open space.
Świadomość ekologiczna Viterry przejawia się nie tylko w zastosowaniu materiałów wykończeniowych z recyklingu. Wykorzystane w biurze meble stanowią element polityki re-use firmy. Viterra zdecydowała się na ponowne wykorzystanie biurek, które przez krótki okres były użytkowane w innej firmie. Są to wysokiej klasy ergonomiczne biurka elektryczne, pozwalające na zmianę pozycji pracy z siedzącej na stojącą. Jest to szczególnie ważne dla pracowników działu handlowego, którzy niejednokrotnie spędzają wiele godzin na wytężonej, wymagającej dużej energii pracy, a także w księgowości i w dziale prawnym.
Układ funkcjonalny biura jest bardzo czytelnie podzielony na części wspólne i strefy pracy. Sercem jest przestrzeń recepcyjna, miejsce integracji i interakcji całego zespołu firmy. Dzięki zastosowanym zabiegom stylistycznym, różnorodności form i materiałów już od wejścia wita wyjątkową energią. Geometryczne formy paneli akustycznych na sufitach, wykończenia ścian w naturalnym kolorze sepii i korka otulają przestrzeń tłumiąc nadmierne hałasy. Kolorowe, słoneczne i jasne fotele, pufy i siedziska na ścianach zachęcają do spotkań i rozmów. Ich rozmieszczenie zapewnia widok na rozległy las Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego, co pozwala na odprężenie w czasie dnia pracy. W bezpośrednim sąsiedztwie recepcji zaprojektowane zostały budki telefoniczne oraz salki konferencyjne. Wszystkie zostały wykończone akustycznymi okładzinami, a na sufitach znalazły się drewniane lamele. W ich wnętrzach dominują nasycone, zaczerpnięte z natury kolory, mające pobudzać energię w czasie odbywających się w nich spotkań.
Pracownicy Viterry mają do dyspozycji dwie zamknięte kuchnie, w których przejścia ze stref kuchennych od stref jadalnianych zostały wyraźnie podkreślone poprzez wykorzystanie odmiennych materiałów w każdej części pomieszczenia. W strefie kuchennej na posadzce znalazły się płytki winylowe w kolorze naturalnego drewna, a w jadalni geometryczne wzory. Akcenty te zostały odwzorowane także na sufitach obu części, podkreślając ich odmienne funkcje. Obie kuchnie zostały uzupełnione kontrastowymi akcentami zgodnie z koncepcją aranżacji określonej dla całego biura.
Do rozdzielenia poszczególnych stref biura zdecydowaliśmy się wykorzystać ażurowe ścianki z geometrycznymi wzorami – mówi Monika Loewnau-Solis. W ten sposób określiliśmy design całego biura, ale także uzyskaliśmy dodatkową funkcję – zapewniliśmy kameralność i przytulność przestrzeni, a dodatkowo ograniczyliśmy rozprzestrzenianie się dźwięków pomiędzy zazwyczaj gwarną, pełną energii częścią open space oraz kameralną i wyciszoną strefą pracy prawników i księgowości.
Cel, jaki został przed nami postawiony było dopasowanie biura do aktualnych trendów - pracy hybrydowej, umożliwiającej w przyszłości pełny powrót pracowników do pracy stacjonarnej – mówi Monika Loewnau-Solis. Równocześnie klientowi bardzo zależało na komforcie kadry i odpowiednim rozłożeniu zespołów o różnej charakterystyce pracy. Zdecydowaliśmy się na podział biura na część przeznaczoną do pracy w skupieniu i na aktywną, głośną strefę współpracy, w której panuje energia, wspólna praca i kooperacja całych zespołów firmy.
Do biura Viterry przynależy także taras o powierzchni 180 m.kw., który znajduje się na 15 piętrze Olivii Prime. To najwyższej położony taras, z którego rozpościera się widok nie tylko na otaczający Olivię las, ale także Zatokę Gdańską oraz najciekawsze ikony gdańskiego krajobrazu – Polsat Arenę, stoczniowe żurawie czy sylwetę Kościoła Mariackiego. Ta przestrzeń wciąż czeka na zagospodarowanie, jednak w przygotowaniu są strefy chill out, leżanki wypoczynkowe i zieleń, pozwalające na odpoczynek w czasie dnia pracy.

Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?

Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia
W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Transport
Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.