Wartsila Polska wybiera 3T Office Park w Gdyni
Wartsila Polska Sp. z o.o. wybrała 3T Office Park w Gdyni na lokalizację polskiego oddziału. W połowie 2021 roku, po oddaniu budynku do użytkowania, firma zajmie ok. 2,5 tys. m2 powierzchni w jednej z trzech wież biurowca, w postaci dwóch pięter z możliwością wynajęcia dodatkowej powierzchni ok. 1,25 tys. m2.
- Bardzo cieszę się z podpisania umowy z tak ważnym przedstawicielem branży morskiej. To potwierdza, że dla tego sektora Gdynia jest nie tyle atrakcyjnym, co wręcz naturalnym miejscem prowadzenia działalności. Zwłaszcza dla firm o skandynawskim rodowodzie – z uwagi na bliskość geograficzną i rozbudowaną siatkę połączeń lotniczych z Finlandią, Szwecją czy Norwegią. Warto podkreślić, że lotnisko w Gdańsku Rębiechowie jest oddalone jedynie o 20 minut jazdy pociągiem lub samochodem od naszej inwestycji – komentuje Sergiusz Gniadecki, inwestor biurowca, prezes zarządu 3T Office Park Sp. z o.o.
- Wartsila to firma działająca w obszarach bardzo specjalistycznych i wymaga nowoczesnego środowiska pracy. Wybór 3T Office Park powiązany był z potrzebą konsolidacji dwóch biur w jednym miejscu oraz dążeniem do zwiększenia komfortu dla pracowników. 3T Office Park rozwija już ugruntowaną dzielnicę biznesową Gdyni. Transakcja Wartsili to również przykład tego, że mimo obecnej, niestandardowej sytuacji nadal podejmowane są strategiczne decyzje w zakresie nieruchomości z uwagi na ich długofalowe znaczenie. Chciałbym podkreślić, że takich przykładów mamy więcej. Żyjemy w czasach, w których podejmowanie decyzji biznesowych, prowadzenie negocjacji czy też uzgadnianie projektów od co najmniej dekady odbywa się najczęściej na odległość – mówi Mariusz Wiśniewski, Director w CBRE Sp. z o.o.
Wartsila Polska jest trzecim potwierdzonym najemcą 3T Office Park. Na początku roku inwestor podpisał umowy z dwiema placówkami usługowymi: przedszkolem Mały Einstein i centrum medycznym Medicover.
Dwie linie biznesowe na dwóch piętrach 3T Office Park
Wartsila Polska to oddział Wärtsilä Corporation z siedzibą w Helsinkach. Oferuje kompleksowe rozwiązania dla branży morskiej i energetycznej – sprzedaż produktów, projektowanie oraz usługi serwisowe. Działalność w Gdyni pozwala firmie współpracować lokalnie z innymi podmiotami z sektorów Marine oraz Oil & Gas.
Po sporządzeniu szczegółowego badania trójmiejskiego rynku, spośród 18 biur spełniających nasze wymogi, najciekawszą ofertą okazało się biuro w 3T Office Park. Decyzja była oparta o dwa kluczowe parametry. Pierwszy i najważniejszy to lokalizacja budynku. Braliśmy pod uwagę przede wszystkim oczekiwania pracowników związane z wygodnym dojazdem do biura – z obszaru Trójmiasta, ale również Rumii, Redy i Wejherowa. Drugim ważnym argumentem był najwyższy standard budynku spośród dostępnych biur w Trójmieście przy zachowaniu akceptowalnej ceny za metr kwadratowy – mówi Marek Wronka, Managing Director w Wartsila Polska Sp. z o.o.
Wynajęte przez Wartsila Polska biuro będzie dedykowane dwóm liniom biznesowym: projektowaniu statków oraz instalacji gazowych. Obydwa zespoły składają się w większości z inżynierów zaangażowanych w międzynarodowe projekty. Produkty, które Wartsila dostarcza dla sektora Marine, to technologie, wśród których jest rynkowym liderem.
3T Office Park to największy obecnie projekty biurowy w Gdyni. Obiekt powstaje przy ul. Kazimierza Górskiego – w dobrze skomunikowanej, wielofunkcyjnej dzielnicy, obejmującej m.in. przystanki SKM i PKM, Halę Gdynia Arena, biurowce przy ul. Łużyckiej, kompleksy sportowe oraz centrum handlowe Riviera. W ramach inwestycji powstaje obiekt składający się z 3 wież (10, 13 i 10 kondygnacji) ze wspólnym podziemiem 2 pięter hali garażowej. Całkowita powierzchnia użytkowa 3T Office Park wyniesie 54,9 tys. m2, z czego powierzchnia najmu 38,5 tys. m2. Parking podziemny pomieści 420 miejsc parkingowych i 250 stanowisk rowerowych. Za realizację kompleksu biurowego odpowiada spółka 3T Office Park Sp. z o.o. Zakończenie budowy jest zaplanowane jest na połowę 2021 roku.

Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?

Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.