Więcej e-commerce od Omnipack w SEGRO Logistics Park Warsaw, Nadarzyn
Omnipack, firma zajmująca się logistyką dla branży e-commerce, zdecydowała się na wynajem niemal 6 500 m2 w nowo powstającym budynku na terenie SEGRO Logistics Park Warsaw, Nadarzyn. W transakcji pośredniczyła agencja doradcza JLL.
Firma Omnipack prowadzi obsługę logistyczną dla ponad stu sklepów internetowych, zarówno polskich, jak i zagranicznych. Firma działa w modelu fulfillment, co oznacza, że kompleksowo zajmuje się zarówno magazynowaniem, pakowaniem i wysyłką towarów, jak również oferuje szereg dodatkowych usług, niezbędnych do konkurowania z największymi w branży e-commerce. W związku z dynamicznym rozwojem, Omnipack zdecydował się na zwiększenie zajmowanej dotąd powierzchni o dodatkowe 6 500 m2. Nowy moduł magazynowy zlokalizowany jest w podwarszawskim Nadarzynie, w którym znajduje się dotychczasowy magazyn Omnipack. Przekazanie klientowi nowej powierzchni odbędzie się wiosną tego roku.
- Decyzja o wynajmie znacznie większej nieruchomości magazynowej w SEGRO Logistics Park Warsaw, Nadarzyn, była podyktowana świetnymi relacjami z deweloperem oraz elastycznością i szybką reakcją na nasze potrzeby. Z naszego punktu widzenia kluczowe było także położenie obiektu, które umożliwia nam dalszy wzrost. Proces wyboru optymalnej dla nas lokalizacji oraz przygotowania długofalowej strategii najmu był kolejnym, przy którym doradzali nam eksperci JLL – podkreśla Rafał Szcześniewski, COO & Founder Omnipack.
- Klientowi zależało na lokalizacji z szybkim dojazdem do stolicy oraz na wysokiej jakości powierzchni spełniającej wymogi związane z obsługą branży e-commerce. SEGRO Logistics Park Warsaw, Nadarzyn okazał się optymalnym wyborem, a fakt, iż firma zdecydowała się na rozwój w kolejnym parku SEGRO pokazuje, że jesteśmy godnym zaufania partnerem i jakość oferowanych przez nas powierzchni magazynowych oraz obsługa parków logistycznych znajdują się na najwyższym poziomie – podkreśla Waldemar Witczak, Dyrektor Regionalny SEGRO.
- Nowa jednostka w Nadarzynie będzie największym magazynem Omnipack i jednym z dwóch, które firma otworzy w tym roku. Jest to więc świetny przykład spółki, która niezwykle szybko rozwija się na rynku usług logistycznych w Polsce. Tym bardziej cieszymy się, że zespół JLL może być częścią tego projektu i wspierać firmę w wyborze optymalnego zaplecza nieruchomościowego - procesy obsługiwane przez Omnipack wymagają bardzo dobrej jakości powierzchni magazynowej, a sama inwestycja musi być doskonale zaplanowana i zlokalizowana. Życzymy naszemu klientowi dalszych sukcesów, które patrząc na energię, jaką w swoją pracę wkłada cały zespół Omnipack, są tylko kwestią czasu – komentuje Norbert Kowalczyk, Konsultant w Dziale Powierzchni Magazynowo-Przemysłowych, JLL.
Nowopowstający w SEGRO Logistics Park Warsaw, Nadarzyn budynek, do którego wprowadzi się wiosną Omnipack, ma łącznie 11 300 m2, a ok. 5 000 m2 zajmie ekspansja działającego w parku klienta. Park jest położony 15 kilometrów od Warszawy i oferuje magazyny przystosowane zarówno do składowania, jak i takie, które mogą być zaadaptowane pod lekką produkcję. Inwestycja znajduje się w bardzo bliskim sąsiedztwie Drogi Krajowej numer 8, co zapewnia dostęp do wykwalifikowanych pracowników oraz wygodny i szybki dojazd do pracy komunikacją miejską dla osób z Warszawy i okolic.
Region Warszawy to największa lokalizacja magazynowa w Polsce. Jak wynika z danych JLL, pod koniec 2019 r. łączne podaż wyniosła tam prawie 3,5 mln mkw., co stanowiło ok. 18% całkowitych zasobów w kraju. Skala i doskonała lokalizacja sprawiają, że warszawski rynek magazynów cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem najemców. W ubiegłym roku firmy podpisały w tym regionie umowy na prawie 1,1 mln mkw. powierzchni, odpowiadając tym samym za 30% popytu zarejestrowanego w tym czasie w całym sektorze.

Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?

Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia
W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Transport
Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.