Więcej możliwości Łódzkiego Centrum Wielokulturowego dzięki dodatkowemu wsparciu
Mieszkańców Łodzi łączy dziś nie tylko jedno miasto, ale też różnorodność. Nie ma chyba w Polsce osoby, która nie słyszałaby o „wielokulturowości Łodzi”. Ostatnie tygodnie pokazały jak wielkie serce mają nie tylko mieszkańcy Łodzi, ale też biznes.
Łódź wspólnie z Fundacją Ocalenie prowadzi projekt „Łódzkiego Centrum Wielokulturowego”, którego celem jest szeroko pojęta integracja cudzoziemców i cudzoziemek, nowych mieszkańców miasta, z ich polskimi sąsiadami oraz wsparcie obcokrajowców m.in. w kontaktach z instytucjami publicznymi, placówkami edukacyjnymi, w poszukiwaniu pracy i mieszkania oraz działania poprawiające komunikację. W związku z szerokim wachlarzem potrzeb i rozszerzeniem działań oraz usług doradczych na rzecz cudzoziemców we współpracę włącza się partner wiodący, firma SEGRO, która wesprze finansowo szereg działań mających na celu integrację zawodową cudzoziemców mieszkających na terenie Miasta Łódź.
– Dla naszego miasta to bardzo ważne, by wspierać tych, którzy wybrali Łódź na swój nowy dom. Łódzkie Centrum Wielokulturowe to przystań dla ludzi, którzy rozpoczynają swoje życie zawodowe oraz prywatne od nowa. W jednym miejscu, nowi mieszkańcy Łodzi znajdą to, czego w danej chwili potrzebują najbardziej. W swoim języku, od ekspertów, którzy są urodzonymi altruistami, otrzymają wiedzę i pewność, że zdołają poukładać swoją przyszłość w naszym mieście. Oferujemy przede wszystkim pomoc, która zapewni długoterminowe bezpieczeństwo i samodzielność. Szkolenia i doradztwo to inwestycje, które tworzą efekt kuli śnieżnej. Wierzę, że spotkacie w tym miejscu azyl, którzy odrodzi w Was przekonanie, że wielokulturowość i integracja międzynarodowa to siła i przyzwoitość współczesnego świata – mówi Adam Pustelnik, Pierwszy Wiceprezydent Miasta Łodzi.
– Współpraca z Łódzkim Centrum Wielokulturowym to kolejna, obok instalacji źródełek wody pitnej w łódzkich placówkach edukacyjnych, inicjatywa realizowana przez SEGRO wspólnie z miastem Łódź. Jest ona związana z implementacją naszej strategii zrównoważonego rozwoju Odpowiedzialne SEGRO, której jednym z celów jest wsparcie dla lokalnych społeczności. Przekazane przez SEGRO środki zostaną wykorzystane na organizację kursów językowych, szkoleń zawodowych, a także warsztatów. Dodatkowo osoby korzystające z pomocy Łódzkiego Centrum Wielokulturowego będą miały dostęp do specjalistów w dziedzinie doradztwa zawodowego oraz psychologicznego – mówi Bożena Krawczyk, Dyrektor Inwestycyjna SEGRO na Europę Centralną i dodaje: Decyzję o współpracy z Łódzkim Centrum Wielokulturowym podjęliśmy jeszcze w 2021 roku, ale reagując na aktualną sytuację związaną z rosnącą liczbą uchodźców z Ukrainy w Polsce, planujemy rozszerzyć pakiet pomocowy, aby wesprzeć jeszcze większą grupę cudzoziemców. Mamy nadzieje, że działania te przyczynią się do szybszej aklimatyzacji mieszkańców Ukrainy oraz będą właściwym krokiem w kierunku godnego życia w tym niezwykle trudnym dla nich czasie.
Fundacja Ocalenie działa w Łodzi od 2021 roku, prowadząc Łódzkie Centrum Wielokulturowe. Do końca marca z jej wsparcia skorzystało ponad 400 klientów i klientek i odbyło się niemal 900 konsultacji. – Rozpoczynający się projekt będzie kolejnym krokiem do szeroko pojętej integracji migrantów i migrantek, co stanowi trzon działań Fundacji, zajmującej się tym już od ponad 20 lat. Podjęte inicjatywy będą ukierunkowane na aktywizację zawodową uczestników i uczestniczek poprzez zwiększanie ich kompetencji na rynku pracy – informuje Agata Pendrak, Koordynatorka Łódzkiego Centrum Wielokulturowego.
W ramach działań przewidziane są m.in. kursy języka polskiego jako obcego, poradnictwo zawodowe, a także poradnictwo specjalistyczne – zakres działań będzie dopasowany do aktualnych potrzeb osób biorących udział w projekcie.
Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?
Deweloperzy nie nadążają za popytem
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
UE uszczelnia ochronę konsumentów. Producenci i sprzedawcy będą ponosić większą odpowiedzialność za wadliwe i niebezpieczne produkty
W grudniu weszła w życie unijna dyrektywa, która wprowadza nowe przepisy dotyczące odpowiedzialności za wadliwe produkty. Zastąpi ona regulacje sprzed niemal czterech dekad i ma na celu dostosowanie norm prawnych do współczesnych realiów w handlu, czyli m.in. zakupów transgranicznych i online. Wśród najważniejszych zmian znalazły się nowe zasady dotyczące odpowiedzialności producentów i dystrybutorów, a także obowiązki dla sprzedawców internetowych. Państwa mają czas do 9 grudnia 2026 roku na wdrożenie dyrektywy do swoich porządków prawnych.
Problemy społeczne
Rośnie liczba cyberataków na infrastrukturę krytyczną. Skuteczna ochrona zależy nie tylko od nowych technologii, ale też odporności społecznej
W ciągu ostatnich dwóch lat doszło na świecie do ponad 800 cyberataków o wymiarze politycznym na infrastrukturę krytyczną – wylicza Europejskie Repozytorium Cyberincydentów. Ochrona tego typu infrastruktury staje się więc priorytetem. Rozwiązania, które będą to wspierać, muszą uwzględniać nowe technologie i wiedzę ekspercką, lecz również budowanie społeczeństwa odpornego na cyberzagrożenia.
Zagranica
Kolejne cztery lata kluczowe dla transatlantyckich relacji. Polityka administracji Donalda Trumpa może przynieść napięcia
USA i UE są dla siebie nawzajem kluczowymi partnerami handlowymi i inwestycyjnymi, ale obserwatorzy wskazują, że prezydentura Donalda Trumpa może być dla nich okresem próby. Zapowiadane przez prezydenta elekta wprowadzenie ceł na towary importowane z Europy oraz polityka nastawiona na ochronę amerykańskiego przemysłu mogą ograniczyć zakres tej współpracy i zwiększyć napięcia w relacjach transatlantyckich. Jednak wobec eskalacji napięć i globalnych wyzwań USA i UE są skazane są na dalszą, ścisłą współpracę i koordynację swoich polityk.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.