Więcej możliwości Łódzkiego Centrum Wielokulturowego dzięki dodatkowemu wsparciu
Mieszkańców Łodzi łączy dziś nie tylko jedno miasto, ale też różnorodność. Nie ma chyba w Polsce osoby, która nie słyszałaby o „wielokulturowości Łodzi”. Ostatnie tygodnie pokazały jak wielkie serce mają nie tylko mieszkańcy Łodzi, ale też biznes.
Łódź wspólnie z Fundacją Ocalenie prowadzi projekt „Łódzkiego Centrum Wielokulturowego”, którego celem jest szeroko pojęta integracja cudzoziemców i cudzoziemek, nowych mieszkańców miasta, z ich polskimi sąsiadami oraz wsparcie obcokrajowców m.in. w kontaktach z instytucjami publicznymi, placówkami edukacyjnymi, w poszukiwaniu pracy i mieszkania oraz działania poprawiające komunikację. W związku z szerokim wachlarzem potrzeb i rozszerzeniem działań oraz usług doradczych na rzecz cudzoziemców we współpracę włącza się partner wiodący, firma SEGRO, która wesprze finansowo szereg działań mających na celu integrację zawodową cudzoziemców mieszkających na terenie Miasta Łódź.
– Dla naszego miasta to bardzo ważne, by wspierać tych, którzy wybrali Łódź na swój nowy dom. Łódzkie Centrum Wielokulturowe to przystań dla ludzi, którzy rozpoczynają swoje życie zawodowe oraz prywatne od nowa. W jednym miejscu, nowi mieszkańcy Łodzi znajdą to, czego w danej chwili potrzebują najbardziej. W swoim języku, od ekspertów, którzy są urodzonymi altruistami, otrzymają wiedzę i pewność, że zdołają poukładać swoją przyszłość w naszym mieście. Oferujemy przede wszystkim pomoc, która zapewni długoterminowe bezpieczeństwo i samodzielność. Szkolenia i doradztwo to inwestycje, które tworzą efekt kuli śnieżnej. Wierzę, że spotkacie w tym miejscu azyl, którzy odrodzi w Was przekonanie, że wielokulturowość i integracja międzynarodowa to siła i przyzwoitość współczesnego świata – mówi Adam Pustelnik, Pierwszy Wiceprezydent Miasta Łodzi.
– Współpraca z Łódzkim Centrum Wielokulturowym to kolejna, obok instalacji źródełek wody pitnej w łódzkich placówkach edukacyjnych, inicjatywa realizowana przez SEGRO wspólnie z miastem Łódź. Jest ona związana z implementacją naszej strategii zrównoważonego rozwoju Odpowiedzialne SEGRO, której jednym z celów jest wsparcie dla lokalnych społeczności. Przekazane przez SEGRO środki zostaną wykorzystane na organizację kursów językowych, szkoleń zawodowych, a także warsztatów. Dodatkowo osoby korzystające z pomocy Łódzkiego Centrum Wielokulturowego będą miały dostęp do specjalistów w dziedzinie doradztwa zawodowego oraz psychologicznego – mówi Bożena Krawczyk, Dyrektor Inwestycyjna SEGRO na Europę Centralną i dodaje: Decyzję o współpracy z Łódzkim Centrum Wielokulturowym podjęliśmy jeszcze w 2021 roku, ale reagując na aktualną sytuację związaną z rosnącą liczbą uchodźców z Ukrainy w Polsce, planujemy rozszerzyć pakiet pomocowy, aby wesprzeć jeszcze większą grupę cudzoziemców. Mamy nadzieje, że działania te przyczynią się do szybszej aklimatyzacji mieszkańców Ukrainy oraz będą właściwym krokiem w kierunku godnego życia w tym niezwykle trudnym dla nich czasie.
Fundacja Ocalenie działa w Łodzi od 2021 roku, prowadząc Łódzkie Centrum Wielokulturowe. Do końca marca z jej wsparcia skorzystało ponad 400 klientów i klientek i odbyło się niemal 900 konsultacji. – Rozpoczynający się projekt będzie kolejnym krokiem do szeroko pojętej integracji migrantów i migrantek, co stanowi trzon działań Fundacji, zajmującej się tym już od ponad 20 lat. Podjęte inicjatywy będą ukierunkowane na aktywizację zawodową uczestników i uczestniczek poprzez zwiększanie ich kompetencji na rynku pracy – informuje Agata Pendrak, Koordynatorka Łódzkiego Centrum Wielokulturowego.
W ramach działań przewidziane są m.in. kursy języka polskiego jako obcego, poradnictwo zawodowe, a także poradnictwo specjalistyczne – zakres działań będzie dopasowany do aktualnych potrzeb osób biorących udział w projekcie.

Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?

Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

S. Cichanouska: Białorusini żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich. Jednak nie poddają się mimo represji i brutalności reżimu
Przedstawiciele białoruskiej opozycji podkreślają, sytuacja w kraju jest bardzo poważna. Z jednej strony od niemal pięciu lat ludzie na Białorusi żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich, doświadczają represji, są codzienne zatrzymania. – Co najmniej pół miliona ludzi musiało uciec z kraju – mówi agencji informacyjnej Newseria Swiatłana Cichanouska, liderka białoruskiej opozycji, która w 2020 roku kandydowała na stanowisko prezydenta Białorusi.
Handel
Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.