Wrocławska pracownia za każdy projekt „Pod klucz” sadzi drzewa
Katarzyna Bagińska
Publicon Sp. z.o.o.
Świdnicka
50-066 Wrocław
k.baginska|publicon.pl| |k.baginska|publicon.pl
693260235
www.publicon.pl
Pasjonaci wzornictwa z wrocławskiego studia projektowego dukke, za którym stoją Łukasz Zembold oraz Paweł Serafin, mogą nie tylko pochwalić się wieloletnim doświadczeniem w branży wnętrzarskiej, ale i świadomym podejściem do swojego rzemiosła. Entuzjaści designu, którzy stawiają na ekologię, za każde wnętrze wykończone pod klucz, sadzą drzewa dzięki pomocy posadzimy.pl.
Obaj eksperci, wykorzystując wiedzę i wyjątkowy styl, tworzą nie- standardowe wnętrza, które odpowiadają potrzebom i pragnieniom klientów. Dla tego duetu z Wrocławia największą satysfakcję z pracy daje obserwowanie, jak wspólnie z klientami tworzą przestrzenie, które pasują do ich stylu życia i osobowości. – „Luksus nie musi być pokojem pełnym pięknych przedmiotów, a raczej idealnie dobraną mieszanką wysokiej jakości, świadomych i sentymentalnych przedmiotów” – mówi Łukasz Zembold, właściciel studio dukke.
Zespół specjalistów z branży designu jest przekonany, że zrównoważony rozwój w architekturze i wystroju wnętrz nie jest w istocie rosnącym trendem w skali makro, ale nieuniknionym i niepodważalnym obowiązkiem.
Ekologiczne standardy
Społeczeństwo staje się coraz bardziej świadome znaczenia budownictwa i projektowania wnętrz, które nie wpływa negatywnie na środowisko. W rezultacie coraz więcej klientów stara się wprowadzić zasady zrównoważonego rozwoju do swoich domów. Właściciele biur projektowych oraz architekci mają ogromny wpływ na środowisko, ponieważ to oni decydują o tym, jakie materiały i produkty będą używane oraz jak ludzie będą mogli obcować z otaczającą ich przestrzenią.
Meble również mają duży udział w projektowaniu. Wiele akcesoriów stanowiących wyposażenie trafia prosto na wysypiska śmieci. To, jak eksperci obchodzą się ze starymi meblami klienta podczas projektowania i przywiązują uwagę przy doborze nowych, jest często ignorowane. Nie bez powodu znakiem rozpoznawczy pracowni dukke jest ikona polskiego designu – własnoręcznie odrestaurowany Fotel 366, zaprojektowany w latach 60. przez Józefa Chierowskiego.
Wrocławski duet ma nie tylko pasję do swojego rzemiosła i oko do planowania przestrzeni. Ich idea luksusu polega na tworzeniu przestrzeni życiowej, która wyróżnia inteligentne i staranne planowanie pomieszczeń, przeciwstawiając się bylejakości oraz masowemu podejściu do projektowania mieszkań i domów. – „Chcemy dotrzeć do osób, dla których mieszkanie to coś więcej niż ładne wnętrze. Pragniemy, aby byli z nich dumni, by odpowiadały ich stylowi życia i podkreślały indywidualność” – komentuje Paweł Serafin, współtwórca dukke.
Zrównoważona przyszłość wzornictwa
Według rozdziału opracowanym przez Krajową Agencję Poszanowania Energii w raporcie WWF Polska, sektor budownictwa w całej Unii Europejskiej generuje prawie 40% całkowitej emisji CO2, przyczyniając się do postępującej zmiany klimatu. Nadszedł czas, aby pasjonaci designu i architektury wyznaczyli wyższe standardy i dokonali zmian w podejściu do własnych pomysłów. Duet z wrocławskiego biura dukke podąża za tym przykładem.
Osoby zajmujące się planowaniem przestrzeni, które kierują się zrównoważonym rozwojem, odpowiadają za dobór materiałów do projektu, biorąc pod uwagę nie tylko proces produkcyjny, ale i funkcjonalność oraz wpływ na środowisko.
Zdrowa, drewniana placówka żłobkowo-przedszkolna gotowa w Trzebielu
Cogito EU dołączy do grona najemców MLP Gliwice
City Point Targówek: 70% powierzchni hali C2 objęte umowami pre-let
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody
Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.
Przemysł spożywczy
Polska marnuje potencjał bycia europejskim liderem w produkcji biometanu. Jak dotąd nie działa żadna taka instalacja
Biometan mógłby w przyszłości pokryć nawet połowę krajowego zapotrzebowania na paliwa gazowe oraz przyczynić się do wykreowania całego nowego łańcucha wartości w gospodarce. W Polsce potencjał produkcji tego gazu sięga nawet 16 mld m3 rocznie, przy czym realnie dostępne substraty do jego produkcji pozwalają na wytworzenie ok. 9 mld m3 biometanu rocznie – pokazuje nowy raport Polskiej Organizacji Biometanu. Eksperci wskazują, że Polska mogłaby się stać europejskim potentatem w produkcji tego gazu, ale jak dotąd nie działa jeszcze żadna taka instalacja.
Ochrona środowiska
Budownictwo powoli się zazielenia. Dziś podejmowane wysiłki przyniosą rezultaty ok. 2030 roku
Budownictwo, które jest jednym z sektorów mających największy wpływ na środowisko i klimat, kładzie coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój. Trendy w branży ukierunkowane na ten cel skupiają się przede wszystkim na wykorzystaniu technologii oraz udoskonalaniu istniejących i tworzeniu nowych, inteligentnych materiałów budowlanych, które lepiej odpowiadają na wyzwania środowiskowe związane z efektywnością energetyczną czy jakością powietrza. – Wydaje mi się, że w okolicach 2030 roku powinniśmy już widzieć wyraźną zmianę. Natomiast pełne zrównoważenie, pełna cyrkularność to moim zdaniem najwcześniej 2040 rok – mówi Tomasz Bojęć, partner zarządzający ThinkCo.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.