Komunikaty PR

Wybieramy dobrze skomunikowane osiedla

2023-11-30  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Aleksandra Maśnica
Prime Time PR

Halszki 28
30-611 Kraków
aleksandra.masnica|primetimepr.pl| |aleksandra.masnica|primetimepr.pl
12 313 00 87
https://primetimepr.pl/

Jednym z kluczowych czynników wyboru lokum jest jego położenie. Szybki dojazd do pracy, łatwy dostęp do ośrodków kultury, sklepów czy usług - to tylko kilka spośród wielu powodów, dla których mieszkanie w sąsiedztwie przystanków tramwajowych, autobusowych czy kolejowych staje się priorytetem.

Komunikacja ważna dla co trzeciego nabywcy

Według badania przeprowadzonego na zlecenie grupy Morizon-Gratka wygodny dojazd i dostęp do komunikacji istotnie wpływa na to, czy dana inwestycja będzie atrakcyjna w oczach klientów. Komunikację, jako kluczowy aspekt mieszkania wskazało blisko 33 proc. nabywców lokali z rynku pierwotnego i 30 proc. z rynku wtórnego, co umieszcza ją na 5. miejscu spośród wszystkich czynników. Bardziej istotne są tylko cena (r. pierwotny - 60 proc., r. wtórny - 70 proc.), lokalizacja (54 proc., 56 proc), liczba pokoi (49 proc., 51 proc.) oraz wielkość M (43 proc., 42 proc.). Dobre połączenie z miastem jest natomiast ważniejsze od takich rzeczy jak stan techniczny lokalu, wiek całego budynku, technologia jego wykonania, czy posiadanie balkonu lub ogródka  - Czynniki decydujące o wyborze konkretnej nieruchomości korespondują z motywacjami zakupu – zarówno podstawowymi, tożsamymi dla większości nabywców, jak i indywidualnymi, zależnymi od bieżących potrzeb i etapu naszego życia oraz możliwości finansowych. Chęć zamieszkania na osiedlach dobrze rozwiniętych pod względem komunikacyjnym, nie jest niczym zaskakującym - cenimy sobie komfort dojazdu do pracy, szkoły, sklepów czy centrów kultury, a jednocześnie marzymy o życiu w spokojnej dzielnicy, otoczonej zielenią. Takie inwestycje można często znaleźć w częściach miast nieco oddalonych od centrum, ale bardzo dobrze z nim połączonych - mówi Krzysztof Tętnowski, prezes zarządu Tętnowski Development, inwestor osiedla Nowa Drożdżownia.

Większa kontrola nad własnym czasem

Dobra komunikacja to nie tylko kwestia oszczędności czasu. Funkcjonowanie w otoczeniu odpowiedniej lokalizacji daje również dużo większą swobodę i elastyczność w podróżach. Szybki i dogodny dojazd np. do pracy oznacza, że można zminimalizować czas spędzony w korkach czy tłokach komunikacyjnych. Mieszkańcy takich osiedli mają więc większą kontrolę nad swoim czasem wolnym, co sprawia, że mogą skupić się na innych aspektach swojego życia. Z tego powodu największą popularnością cieszą się od lat mieszkania, w pobliżu których znajdują się sieci dróg umożliwiające sprawne dotarcie do centrum miasta, a także linie tramwajowe, autobusowe, czy kolejowe. Wybierając własne mieszkanie, dobrze jest określić, jaka odległość i jaki czas dojazdu dzielą nas od pożądanych celów podróży i sprawdzić, gdzie położone są najbliższe przystanki komunikacji miejskiej oraz jak często kursują interesujące nas linie - Obserwując decyzje zakupowe naszych klientów, bez wątpienia można stwierdzić, że lokalizacja jest przeważającym czynnikiem przy wyborze mieszkania. Dlatego też zdecydowaliśmy, by nasza kolejna inwestycja znajdowała się w dzielnicy Bieżanów- jej mieszkańcy często podkreślają, że jedną z zalet tego miejsca jest świetne połączenie z innymi częściami miasta. Znajdują się tu przede wszystkim przystanki tramwajowe i autobusowe, a niedaleko naszej inwestycji - osiedla Nowa Drożdżownia - jest również stacja kolejowa. Podróż do ścisłego centrum zajmuje stąd niecały kwadrans - mówi Krzysztof Tętnowski.

Miasta 15-minutowe
Komunikacja ze strategicznymi punktami miasta jest tak samo ważna, jak bliskość sklepów, punktów usługowych i placówek edukacyjnych. Rozwiązaniem może być wprowadzenie w życie idei miast 15-minutowych. W takim układzie punkty gastronomiczne, sklepy, miejsca kultury, czy rekreacji mają znajdować się jak najbliżej mieszkańców osiedli i niejako “otaczać ich”, sprawiając tym samym, że codzienność nie będzie przerywana zbyt długimi okresami dojazdu do konkretnych punktów na mapie miasta - Dobrze zaprojektowane osiedla mają być przede wszystkim zaspokajać różne potrzeby poszczególnych mieszkańców. Rodziny z dziećmi przy wyborze mieszkania z pewnością zwrócą uwagę na dostępność w pobliżu żłobka i przedszkola. Młodzi ludzie docenią restauracje i puby, seniorzy zaś - bliskość terenów spacerowych. Łatwość dostępu do podstawowych usług i atrakcji  bez konieczności długich podróży, przekłada się na wygodę, komfort i satysfakcję mieszkańców - mówi prezes zarządu Tętnowski Development, inwestor osiedla Nowa Drożdżownia.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Prime Time PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek Biuro prasowe
2025-07-23 | 13:10

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Łotewski producent wysokiej klasy domów prefabrykowanych MyCabin rozszerza sieć oddziałów i dostaw na Polskę. To odpowiedź na rosnący popyt mieszkaniowy w Europie.
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Grupa nowych biednych emerytów stale się powiększa. Ich świadczenie jest znacznie poniżej minimalnej emerytury

Przybywa osób, które z powodu zbyt krótkiego czasu opłacania składek pobierają emeryturę niższą od minimalnej. Tak zwanych nowych biednych emerytów jest w Polsce ok. 430 tys., a zdecydowaną większość grupy stanowią kobiety – wskazują badania ekspertów Instytutu Pracy i Spraw Socjalnych. W ich przypadku krótszy okres składkowy zwykle wynika z konieczności opieki nad dziećmi lub innymi osobami w rodzinie. Wśród innych powodów, wymienianych zarówno przez panie, jak i panów, są także praca za granicą lub na czarno oraz zły stan zdrowia.

Media i PR

M. Wawrykiewicz (PO): Postępowanie z art. 7 przeciw Węgrom pokazało iluzoryczność tej sankcji. Unia wywiera naciski poprzez negocjacje nowego budżetu

Przykład Węgier pokazał, że procedura z artykułu 7 traktatu o UE o łamanie praworządności nie ma mocy prawnej z powodu braku większości, nie mówiąc o jednomyślności wśród pozostałych państw członkowskich. Negocjacje nowego budżetu UE to dobry pretekst do zmiany sposobu części finansowania z pominięciem rządu centralnego. Czerwcowy marsz Pride w Budapeszcie pokazał, że część społeczeństwa, głównie stolica, jest przeciwna rządom Viktora Orbána, ale i na prowincji świadomość konsekwencji działań Fideszu staje się coraz większa przed przyszłorocznymi wyborami.

Firma

Blockchain zmienia rynek pracy i edukacji. Poszukiwane są osoby posiadające wiedzę z różnych dziedzin

Zapotrzebowanie na specjalistów od technologii blockchain dynamicznie rośnie – nie tylko w obszarze IT, ale również w administracji, finansach czy logistyce. Coraz więcej uczelni wprowadza programy związane z rozproszonymi rejestrami, które wyposażają studentów w umiejętności odpowiadające wymogom rynku.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.