Wyniki Grupy Murapol w 1Q 2020
W pierwszym kwartale bieżącego roku Murapol podpisał 846 umów dot. sprzedaży mieszkań, wobec 939 w analogicznym okresie roku ubiegłego. W analizowanym okresie deweloper przekazał klientom klucze do 402 lokali, a także wprowadził do oferty 1 119 mieszkań w 7 inwestycjach na terenie 6 miast.
SPRZEDAŻ
W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2020 roku Grupa Murapol podpisała 846 umów dot. sprzedaży mieszkań (w tym 666 umów deweloperskich i przedwstępnych), wobec 939 zawartych w analogicznym okresie rok wcześniej. Największym zainteresowaniem mieszkania Murapolu cieszyły się w Krakowie i Wieliczce, a także Łodzi, gdzie nabywców znalazło kolejno 123 i 114 lokali. Znaczącą liczbę umów dot. sprzedaży lokali Spółka podpisała także w Katowicach – 98, Warszawie – 86, Poznaniu – 85 oraz Wrocławiu – 77. Ponad 60 umów zawartych zostało także w Tychach i Gdyni, odpowiednio – 63 i 61.
PRZEKAZANIA
W pierwszym kwartale br. Murapol przekazał klucze do 402 lokali mieszkalnych, wobec 549 oddanych właścicielom w 2018 roku. Najwięcej kluczy do mieszkań zostało wydanych klientom w Katowicach – 125 i po 62 w Tychach i Warszawie. Liczba przekazanych w pierwszym kwartale lokali została zrealizowana zgodnie z zakładanym planem, wynikającym z harmonogramów realizacji inwestycji. Zgodnie z ich założeniami znacznie więcej wydanych kluczy deweloper przewiduje w drugim kwartale br.
WPROWADZENIE DO OFERTY
W okresie od stycznia do końca marca Murapol zaoferował klientom 1 119 nowych mieszkań, w ramach #Projekt1000. Wprowadzone do sprzedaży lokale powstają w 7 projektach na terenie 6 miast, Warszawy, Gdyni, Łodzi, Gliwic, Siewierza i Mikołowa. Wszystkie będą wyposażone w pakiet antysmogowy chroniący powietrze wewnątrz przed smogiem i innymi zanieczyszczeniami oraz opcję rozwiązań smart home umożliwiających zdalne sterowanie mediami. 2
LICZBA MIESZKAŃ W BUDOWIE
Na koniec marca 2020 r. portfel projektów w budowie Grupy Murapol obejmował 6 349 lokali o łącznej powierzchni użytkowej wynoszącej 270,2 tys. mkw., powstających w 54 budynkach, w ramach 19 projektów na terenie 12 miast. Największy udział w portfelu budowanych inwestycji ma Kraków z Wieliczką, gdzie powstają 1 184 lokale, dalej plasują się Łódź i Katowice z kolejno 918 i 877 mieszkaniami w budowie, a 778, 761 i 632 lokale realizowane jest odpowiednio w Warszawie, Wrocławiu i Poznaniu. BANK ZIEMI Na dzień 31 marca 2020 r. Grupa Murapol dysponowała aktywnym bankiem ziemi o wartości blisko 547 mln zł, pod budowę ok. 16,9 tys. lokali mieszkalnych o łącznej powierzchni użytkowej przekraczającej 728,7 tys. mkw. Nieruchomości o wartości blisko 299,2 mln zł netto stanowią własność Grupy oraz posiadają decyzje o pozwoleniu na budowę blisko 9,3 tys. mieszkań o łącznym PUM przekraczającym 396,6 tys. mkw. Pozostała część aktywnego banku ziemi to tereny inwestycyjne objęte warunkowymi umowami przedwstępnymi, na których powstaną projekty nieruchomościowe, będące obecnie w toku postepowań pozwoleniodawczych, a zakładające budowę ponad 7,6 tys. lokali mieszkalnych o łącznej powierzchni użytkowej ok. 332,1 tys. mkw. Wartość zakontraktowanych tak nieruchomości wynosi ponad 247,8 mln zł.
- W pierwszym kwartale bieżącego roku odnotowaliśmy niższe wyniki sprzedaży w porównaniu do pierwszych trzech miesięcy 2019 r. Po okresie intensywnego wzrostu rynku mieszkaniowego w ostatnich latach spodziewaliśmy się stabilizacji sprzedaży, zakładając w strategii wyniki na poziomie 3-3,5 tys. lokali komercjalizowanych rocznie. Można więc powiedzieć, że z wynikiem za pierwsze trzy miesiące mieścimy się w tych ramach. Jednakże obecna sytuacja epidemiologiczna jest czynnikiem, przy którym trudno prognozować jak będą wyglądały kolejne kwartały. Starając się odnaleźć w tej sytuacji i wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów zaraz po ogłoszeniu stanu zagrożenia epidemiologicznego, udostępniliśmy możliwość wideo-rozmów z naszymi doradcami oraz zdalne podpisywanie umów rezerwacyjnych – mówi Nikodem Iskra, prezes zarządu Murapol SA.
Langowski Logistics nowym najemcą w MLP Pruszków II
Co czeka rynek nieruchomości? Komentuje Shraga Weisman, CEO Aurec Home
Jak sprzedają się nowe mieszkania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.
Farmacja
Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów
Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.
Ochrona środowiska
Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania
Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.