Komunikaty PR

Wystawa „Dla Rzeczpospolitej. Józef Piłsudski 1867-1935” zdobyła kolejną nagrodę

2022-05-12  |  11:25
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Do pobrania jpg ( 0.18 MB )

Wystawa stała pod tytułem „Dla Rzeczpospolitej. Józef Piłsudski 1867-1935” otrzymała międzynarodową nagrodę IF Design Award 2022 w kategorii Cultural Exhibitions (Interior Architecture). Jej współtwórcami byli architekci z pracowni WXCA. To już piąte z kolei wyróżnienie, które ma na swoim koncie wyjątkowa wystawa poświęcona legendarnemu marszałkowi. Można ją oglądać w Muzeum Józefa Piłsudskiego w Sulejówku.

Wystawa w Muzeum Józefa Piłsudskiego z kolejną nagrodą

IF Design Award to jeden z najważniejszych międzynarodowych konkursów w dziedzinie architektury i designu. W skład jury wchodzą eksperci z wielu dziedzin, z ponad 20 krajów całego świata. Wyłaniając zwycięzców, jurorzy zwracają uwagę nie tylko na formę, ale również funkcjonalność i społeczną rolę projektów.

„Tak jak człowiek, którego życie reprezentuje, to muzeum skupia w sobie idee, debatę i działanie. Wystawa przybliża historię we wciągający sposób, gdzie zwiedzający uczy się, że jest ona agregatem osobistych decyzji, które niosą ze sobą nieprzewidziane efekty i sama bierze udział w interpretacji i rozumieniu przeszłości – aby kształtować przyszłość, w której chcemy żyć” – piszą jurorzy konkursu w uzasadnieniu swojego werdyktu.

Wystawa w muzeum skupiona jest na pokazaniu wielowymiarowej postaci Piłsudskiego. Składa się z 6 galerii, które kolejno ukazują życie marszałka: od dzieciństwa poprzez buntowniczą młodość, początki działalności, a także podróże, wywózkę na Sybir, udział w powstaniu i mnóstwo innych wydarzeń i dokonań. Piłsudski z pewnością jest postacią niejednoznaczną, a ekspozycja w muzeum w Sulejówku inspiruje do samodzielnej interpretacji dorobku marszałka.

Biuro WXCA wśród twórców wystawy „Dla Rzeczpospolitej. Józef Piłsudski 1867-1935”

Nad wystawą pracowali między innymi architekci z biura WXCA. W gronie tym znaleźli się: Szczepan Wroński, Marta Sękulska-Wrońska, Paweł Grodzicki, Krzysztof Budzisz, Małgorzata Dembowska, Piotr Łosek, Michał Lipiec i Krystian Tomczyk. Główny nacisk projektanci wystawy postawili na ekspozycję autentycznych artefaktów, a obecność efektów cyfrowych ograniczono do minimum. Na ponad 2300 m2 znajduje się jedynie 25 ekranów.

„Najważniejsze w prowadzeniu opowieści o marszałku są eksponaty, zgromadzone pamiątki. Multimedia pełnią funkcję pomocniczą i ich występowanie jest ograniczone do niezbędnego minimum. Wyjątkiem od tej reguły, które zasługują na uwagę, są unikatowe na skalę światową ekrany umieszczone w centralnej przestrzeni wystawy o wymiarach 9 m. x 18,6 m. W przestrzeniach immersyjnych pokazy multimedialne są prezentowane w taki sposób, by wciągały widza w narrację, angażowały zmysły i stwarzały szansę na doświadczanie historii. Chcieliśmy w ten sposób położyć nacisk na uzyskanie poczucia autentyczności, by zwiedzający mogli wejść w rolę świadków omawianych wydarzeń.” – mówi Piotr Łosek, współautor projektu z pracowni WXCA.

Wystawa powstała we współpracy z pracownikami Muzeum Józefa Piłsudskiego w Sulejówku, firmy Ralph Appelbaum Associates – jednego z największych i najbardziej doświadczonych pracowni projektujących wystawy muzealne oraz uznanym polskim studiem Platige Image. Efektem tej współpracy jest niezwykle absorbująca wciągająca wystawa, do której wraca wielu zwiedzających.

Wystawa ma na koncie kilka innych wyróżnień. Pierwszą międzynarodową nagrodą, była zdobyta w 2021 roku Złota Muza w konkursie MUSE Design Awards w kategorii Interior Design. Następne wyróżnienia to nagroda IDA Design Awards w kategorii Interior Design oraz Red Dot Award: Brands & Communication Design w kategorii Spatial Communication. Wystawa otrzymała również GRAND PRIX  w Konkursie na Wydarzenie Muzealne Roku Sybilla – w 2020 roku.

***

AUTORZY PROJEKTU

ZESPÓŁ WXCA: Szczepan Wroński, Marta Sękulska-Wrońska, Paweł Grodzicki, Krzysztof Budzisz, Małgorzata Dembowska, Piotr Łosek, Michał Lipiec i Krystian Tomczyk

ZESPÓŁ RALPH APPELBAUM ASSOCIATES Inc.: Tim Ventimiglia, Frank Forell, Anna Derach, Paulina Samardakiewicz, Jacek Skolimowski, Stefka Simeonova, Lisa Naumann

Zespół Platige Image: Krzysztof Noworyta, Jan Pomierny, Karolina Panasiuk, Barbara Bugalska, Marcin Kobylecki, Marta Staniszewska, Tobiasz Piątkowski

Więcej na: www.wxca.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele? Biuro prasowe
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Nieruchomości Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom

Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.

Transport

37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.

Prawo

Firmy będą mogły przetestować krótszy tydzień pracy z rządowym wsparciem. Nabór wniosków ruszy w sierpniu

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej uruchamia pilotaż krótszego tygodnia pracy. Zainteresowane wzięciem w nim udziału firmy będą się mogły ubiegać o wsparcie finansowe ze strony rządu. Politycy Nowej Lewicy, którzy są pomysłodawcami testu tego rozwiązania, przekonują, że finalnie zyskają na nim wszyscy, zarówno pracownicy, jak i pracodawcy, a ostrzeżenia o spodziewanych problemach gospodarki są mocno przesadzone.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.