Komunikaty PR

Zakup miejsca postojowego poza centrum – czy warto?

2020-01-09  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt
PR Manager
Publicon Sp. z o.o.



m.hliwa|publicon.pl| |m.hliwa|publicon.pl
691274042

Mogłoby się wydawać, że mieszkając na obrzeżach miasta, nie powinno być problemów z parkowaniem samochodu. Nic bardziej mylnego – szukanie wolnej przestrzeni właśnie poza centrum bywa udręką. Szczególnie, że wraz z oddalaniem się od rynku rośnie liczba aut przypadających na jedno gospodarstwo domowe. Dlatego kupując mieszkanie poza centrum, warto tym mocniej rozważyć zakup miejsca postojowego.  

Polacy są jednym z najbardziej zmotoryzowanych krajów w Unii Europejskiej. W liczbie aut na osobę prześcigamy takie kraje jak Francja czy Niemcy. Brak miejsc do parkowania w miastach już dawno przestał być problemem tylko centrum. Wbrew pozorom, na obrzeżach bywa jeszcze gorzej. Głównymi przyczynami tego stanu rzeczy są duża liczba aut, ogrodzone osiedla, jak najefektywniejsze zagospodarowanie każdego metra kwadratowego i brak ogólnodostępnych miejsc do parkowania. Dla osób zmotoryzowanych zakup miejsca postojowego może okazać się koniecznością, nawet jeśli mieszkają daleko od centrum. 

Komfort i bezpieczeństwo

Własne miejsce postojowe to wygoda i oszczędność czasu. Można liczyć też na większe bezpieczeństwo pojazdu, gdyż większość parkingów znajduje się na zamkniętych osiedlach czy parkingach podziemnych, do których dostęp dla osób z zewnątrz jest ograniczony. 

Ten luksus kosztuje 

W ostatnich latach ceny miejsc postojowych – tak jak i mieszkań – znacząco wzrosły. W większych miastach za pojedyncze miejsce w hali garażowej trzeba zapłacić od 20 do nawet 50-60 tysięcy złotych. Taniej można dostać miejsca naziemne, jednak wiąże się to z koniecznością odśnieżania auta zimą i mniejszym bezpieczeństwem pojazdu. 

Upolować okazję

Nabywcy, którzy nie chcą przepłacać, mogą zaryzykować i czekać na okazje. Na największe rabaty można liczyć już po oddaniu inwestycji, gdy wszystkie mieszkania są wyprzedane. Jeśli zostaną w nim miejsca postojowe, ich ceny zapewne będą bardzo korzystne. – W inwestycji Rybnicka Park we Wrocławiu wyprzedajemy wolne miejsca postojowe. Nabywcy mogą liczyć nawet na 40-procentowy rabat od ceny pierwotnej. Jego wysokość zależy od wielkości i położenia miejsca postojowego. Co ważne, nabywcy nie muszą być równocześnie posiadaczami mieszkania w naszej inwestycji – komentuje Jakub Orski z biura sprzedaży dewelopera WPBM „Mój Dom” S.A. Warto też szukać promocji w sąsiadujących inwestycjach.

Szanse na wynajem 

Miejsca postojowe kupowane są, tak jak mieszkania, w celach inwestycyjnych. Szczególnie opłacalne są te zlokalizowane w dzielnicach, w których brakuje ogólnodostępnych, bezpłatnych miejsc parkingowych, a zagęszczenie osiedli jest wysokie. Często takie miejsca kupowane są właśnie, o ile deweloper na to zezwala, przez osoby niemieszkające na danym osiedlu. Powinien to być argument dla klientów obawiających się zakupu i zobowiązania na lata – miejsce postojowe można traktować typowo jako inwestycję.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Czy to już koniec spadków cen materiałów budowlanych? Biuro prasowe
2024-05-17 | 10:00

Czy to już koniec spadków cen materiałów budowlanych?

Na rodzimym rynku materiałów budowlanych korekta cenowa wciąż jest obowiązującą tendencją, jednak w kwietniu pojawiły się pierwsze wyraźne symptomy jej wygaszania. Po raz
Nieruchomości W.G Partners dynamicznie zwiększa sprzedaż domów modułowych w I kwartale 2024 r.
2024-05-17 | 01:00

W.G Partners dynamicznie zwiększa sprzedaż domów modułowych w I kwartale 2024 r.

W.G Partners, notowany na NewConnect producent domów w technologii szkieletowej i modułowej odnotowuje skokowy wzrost skali działalności i bardzo dobrą rentowność. W I kwartale firma
Nieruchomości OKAM zakończył dialog o etapie I planowanej inwestycji F.S.O. PARK
2024-05-16 | 18:00

OKAM zakończył dialog o etapie I planowanej inwestycji F.S.O. PARK

15 maja br. zakończył się dialog poświęcony etapowi I planowanej przez OKAM warszawskiej inwestycji F.S.O. PARK. Odbyło się 6 spotkań, w których wzięło udział łącznie 109

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Regionalne

Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes

Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.

Transport

Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze

Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.

Polityka

Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii

Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.