Komunikaty PR

Zróżnicowana grupa docelowa kluczem do komercyjnego sukcesu

2024-11-28  |  10:30
Biuro prasowe

Olivia: https://onedrive.live.com/?authkey=%21AE084XtL%5FeruJek&id=388FA6A44D9EAF4E%21217283&cid=388FA6A44D9EAF4E

 

Gwiazda Morza: https://1drv.ms/f/s!Ak6vnk2kpo84jaFDTTzhe0v96u4l6Q?e=RQ4gZS%C2%A0

 

Collegia: https://wetransfer.com/downloads/ec544dca5d922631de2c6df9cb00d55620241128075152/009f2495b664588ca2eb0f11154ed36b20241128075152/acbedd?t_exp=1733039512&t_lsid=b6319e46-42c1-4da7-80a1-2855c665d6c3&t_network=email&t_rid=ZW1haWx8Njc0NDJhNjViNjM1NTFjNmY2NmE5ZTIz&t_s=download_link&t_ts=1732780312

 

 

Nieustanne zmiany rynkowych trendów sprawiają, że obecnie coraz mniej inwestorów decyduje się na budowanie obiektów pełniących wyłącznie jedną funkcję. W ostatnich latach uwidacznia się więc rynkowy zwrot w stronę obiektów typu mix-use, które umożliwiają zróżnicowanie rezydentów oraz dywersyfikację wpływów, co przyczynia się do poprawy przewidywalności prowadzonego biznesu.

 

Inwestorzy powierzchni komercyjnych, biorąc pod uwagę zawirowania gospodarcze, przeznaczają część lokali na funkcje mieszkalne lub usługowe. Równocześnie obiekty te zaczynają pełnić prawdziwie miejski charakter dzięki dodatkowym funkcjom, które czasem są sygnalizowane przez potencjalnych najemców. Może to być typowe zaplecze rekreacyjne (centra fittness, kluby spotkań, centra rozrywkowe), gastronomiczne (restauracje, bary) czy usługowe (sklepy spożywcze, piekarnia czy poczta), które powodują, że obiekty te przestają być wyizolowaną z otoczenia przestrzenią, a stają się istotnym elementem życia codziennego dla lokalnej społeczności, która regularnie korzysta z ich oferty.

 

Turystyczno-sportowa lokalizacja

 

Dobrym przykładem obiektu o przemyślanej lokalizacji jest Gwiazda Morza Resort Spa & Sport położona w nadmorskim Władysławowie. Hotel, wraz z dwoma innymi budynkami apartamentowymi, wchodzi w skład kompleksu oddalonego o zaledwie 120 metrów od morza. Goście mają tu do dyspozycji 100 pokoi wykończonych w wysokim standardzie, autorską, ogólnodostępną restaurację z otwartą kuchnią, zaplecze Spa&Sport oraz przestrzeń konferencyjno-wystawową. Co więcej, na ostatnich kondygnacjach obiektu zaprojektowane zostały Exclusive Serviced Apartments – lokale mieszkalne, oferujące wszystkie udogodnienia hotelowe 24h na dobę i 365 dni w roku. Hotel od swojego otwarcia zbiera bardzo wysokie noty gości i cieszy się świetnym obłożeniem, również w najtrudniejszych w hotelarstwie miesiącach październik – styczeń. Przyczynia się do tego doskonałe zaplanowanie infrastruktury i funkcji dodatkowych hotelu, które przyciągają nie tylko turystów, ale też okolicznych mieszkańców.

 

Wnętrza Gwiazdy Morza zaprojektowało doświadczone biuro projektowe Iliard Architecture & Interior Design, które wprowadziło do obiektu m.in. przeszkloną ściankę wspinaczkową, ciągnącą się przez niemal wszystkie kondygnacje obiektu oraz szereg udogodnień, które powodują, że niezależnie od sezonu, obiekt przyciąga miłośników sportu i rodzinny, planujące aktywny wypoczynek nad morzem.

 

Edukacja, hotel i foodcourt

 

Innym przykładem wielofunkcyjnego obiektu jest prywatny akademik Collegia przygotowany przez spółkę Silver Rock z Gdańska, który swoją podstawową funkcję pełni w okresie od października do czerwca. W sezonie turystycznym natomiast, obiekt przekształcany jest w hotel, dysponujący 450 pokojami, co czyni go największym tego typu obiektem w Gdańsku.

 

Niektórzy studenci wynajmują pokój jedynie na czas nauki, zwalniając pokój w sezonie letnim – mówi Karol Wojtas, członek zarządu Silver Rock. W wakacje oferujemy najem krótkoterminowy wolnych pokoi, co jest znakomitą okazją do wypróbowania naszego akademika przez przyszłych mieszkańców oraz do pobytu w Gdańsku na bardzo preferencyjnych warunkach, gdyż oferujemy wysoki standard w nowym obiekcie, przy znacznie niższej cenie niż w hotelu o podobnym standardzie. Nasz obiekt został stworzony w oparciu o przewidywane potrzeby wynajmujących i tak zaprojektowany, aby mógł się dostosowywać do zmieniających się potrzeb.

 

W związku ze swoją dominującą funkcją Collegia ma do zaoferowania sezonowym turystom znacznie więcej niż hotel. Goście mają do dyspozycji wysokiej jakości sprzęt do ćwiczeń w fitnessroomie, profesjonalne instrumenty w wyciszonym pokoju muzycznym czy konsole do gier w pokojach do wypoczynku. Na terenie obiektu znajduje się również ogólnodostępny foodcourt o powierzchni 950m2, składający się z czterech zróżnicowanych stref gastronomicznych, kawiarni i baru, w którym często organizowane są wydarzenia kulturalne.

 

Dalszy rozwój

 

Komercyjny sukces pierwszego obiektu spółki Silver Rock sprawił, że inwestor zdecydował się na przygotowanie kolejnej, zdecydowanie większej inwestycji, która również zlokalizowana będzie w Gdańsku. Zasadniczą różnicą będzie jednak to, że nowy obiekt będzie pełnił różne funkcje równocześnie, przez co jego obłożenie nie będzie uzależnione od roku akademickiego czy sezonu turystycznego.

 

Nowopowstający kompleks, łączący funkcję nowoczesnego domu studenckiego, hotelu oraz przestrzeni usługowej, powstanie przy głównej arterii Trójmiasta – Alei Grunwaldzkiej 239, naprzeciwko kampusu Uniwersytetu Gdańskiego i Uniwersytetu WSB Merito Gdańsk. Na powierzchni 24 tys. m.kw. i na 13 kondygnacjach naziemnych zapewniono 100 pokoi hotelowych i 392 pokoje akademickie oraz funkcje usługowe i inne, niezbędne dla mieszkańców.

Na najwyższych kondygnacjach mieścić się będzie hotel, z widokiem na Zatokę Gdańską i Trójmiejski Park Krajobrazowy oraz liczne gdańskie atrakcje. Na pierwszym piętrze budynku ulokowane zostaną funkcje usługowe. Zaprojektowano na nim lokal gastronomiczny, dwie oddzielne sale konferencyjne mogące pomieścić do 50 i 100 osób, z zapleczem gastronomicznym oraz fitness. Na pozostałych 10 kondygnacjach mieścić się będzie część akademika, w którym znajdą się miejsca noclegowe dla ok. 500 osób w różnorodnych konfiguracjach mieszkalnych.

 

Wychodząc naprzeciw potrzebom rynku, zdecydowaliśmy się stworzyć przestrzeń, która zapewni nie tylko komfortowe warunki do mieszkania studentom, ale także będzie sprzyjać integracji, wypoczynkowi i nauce - mówi Karol Wojtas. Nieustannie analizujemy rynek i potrzeby młodych ludzi, by maksymalnie podwyższać komfort zamieszkania w naszych obiektach. Nasze domy studenckie realizujemy na poziomie o podwyższonym standardzie hotelu 3 gwiazdkowego, pozwalające mieszkańcom na duży komfort zamieszkania. W nowym obiekcie, podobnie, jak w naszym pierwszym akademiku położonym przy Politechnice Gdańskiej, studenci mają zapewnione wykończone i w pełni wyposażone pokoje z prywatnymi łazienkami i aneksami kuchennymi. Ponadto zaplanowaliśmy dodatkowe udogodnienia, które przygotowujemy w ogólnodostępnych przestrzeniach wspólnych inwestycji.

 

Biurowce mix-use

 

Pandemia spowodowała, że o zróżnicowaniu funkcji zaczęto myśleć w także w budynkach biurowych. Dokładnie w tym kierunku rozwija się np. Olivia Centre w Gdańsku – największe centrum biznesowe w Polsce, jednak w tym przypadku należy dodać ważną wzmiankę: różnorodność formatów, jakie są dostępne dla pracowników Olivii wdrażana była od samego początku funkcjonowania centrum. W jej przestrzeniach już w 2019 roku otworzona została przestrzeń rekreacyjno-gastronomiczno-eventowa. W jej skład weszła kondygnacja widokowa na 32 p. Olivii Star, dwie prestiżowe restauracje (Arco by Paco Perez i Treinta y Tres) na 33 piętrze budynku prowadzone przez międzynarodowej sławy szefa kuchni oraz miltifunkcjonalne centrum rozrywkowo-konferencyjne na najwyższej – 34 kondygnacji Olivii Star. Całość projektu uzupełnił egzotyczny ogród Olivia Garden otwarty blisko 2 lata później, który stanowi mekkę miłośników bujnej, tropikalnej roślinności, która stanowi nie tylko idealne miejsce do wyciszonej pracy w ciągu dnia, ale także spotkań towarzyskich, organizacji licznych wydarzeń czy wieczornych eventów. Pomimo, że projekt stworzony został w centrum biznesowym, to na tyle doskonale uzupełnił ofertę ogólnodostępnych atrakcji Gdańska, że zdobył nagrodę Marszałka Województwa Pomorskiego dla najlepszego obiektu turystycznego Województwa Pomorskiego w 2020 roku. Jego atrakcyjność dostrzegają mieszkańcy Trójmiasta i turyści, ale także sami pracownicy, dla których takie zróżnicowane funkcje, jakie na nich czekają w miejscu pracy stanowią dodatkowy atut powrotu do pracy w biurze, po latach pracy zdalnej, izolacji społecznej i zawodowej.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia? Biuro prasowe
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Nieruchomości Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie
Nieruchomości Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?
2025-02-21 | 11:50

Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?

Inwestowanie w nieruchomości to budowanie majątku na pokolenia, dlatego od zawsze jest ono postrzegane jako pewna i dochodowa forma lokowania kapitału. Nie od dziś wiadomo, że

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności

Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.

Infrastruktura

Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.

Polityka

Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.