Nowa propozycja od Goodyeara ułatwi wybór opon do projektów budowlanych
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Goodyear wprowadza do swojej oferty GP-3E, oponę przeznaczoną do ładowarek kołowych, wywrotek przegubowych i równiarek. Maszyny te są zwykle używane przy dużych projektach infrastrukturalnych, w których obowiązują wysokie wymagania dotyczące kosztów i terminów. W wyniku badań potrzeb operatorów Goodyear zwiększył wszechstronność operacyjną swojej najnowszej generacji opon, a zaawansowany model GP-3E ułatwia operatorowi wybór opon.
Maksymalizacja wydajności bez uszczerbku dla trakcji i osiągów
Goodyear ma ogromne doświadczenie w obsłudze pojazdów z segmentów L3 (ładowarki i spychacze), E3 (maszyny do robót ziemnych) i G3 (równiarki). Chociaż między tymi maszynami występują znaczne różnice, to wymagania dotyczące opon są podobne.
Jednym z ważniejszych elementów dla operatorów jest maksymalizacja marży w konkurencyjnym sektorze. Goodyear wprowadził innowacje, które obniżają koszty operacyjne, a jednocześnie poprawiają osiągi. Na przykład w oponie GP-3E zastosowano specjalnie opracowaną przez inżynierów marki mieszankę typu 6, która charakteryzuje się wysoką odpornością na ścieranie. Ponadto zmniejszono masę opony GP-3E w porównaniu z poprzednim modelem, co zwiększyło jej efektywność bez kompromisów w zakresie wytrzymałości i trwałości, ponieważ w oponie tej zastosowano nową konstrukcję osnowy z wielu taśm stalowych, która zwiększa odporność na przecięcia i zużycie bieżnika. Udowodniono, że taka konstrukcja optymalizuje zużycie bieżnika, pomagając osiągnąć cele Goodyeara w zakresie maksymalizacji efektywności i trwałości bez uszczerbku dla osiągów.
Trakcja czy flotacja? GP-3E zapewnia jedno i drugie.
Goodyear zmierzył się też z wyzwaniem pozornie sprzecznych priorytetów podczas pracy, utrzymaniem trakcji i flotacji. Z punktu widzenia inżynierii opon, trakcja zapewnia przyczepność, która umożliwia jazdę do przodu, ale musi być zrównoważona flotacją, która pomaga maszynie utrzymać się na powierzchni bez powodowania uszkodzeń lub ugrzęźnięcia.
Wzór bieżnika GP-3E zapewnia wysoki poziom trakcji dzięki dodatkowym krawędziom gryzącym, podwójnym lamelom w osi symetrii oraz ogólnie zwiększonej liczbie lameli. Jednocześnie bieżnik został zaprojektowany tak, aby oferować wysoki poziom pływalności poprzez równomierne rozłożenie ciężaru.
Kolejną korzyścią wynikającą z zastosowania ulepszonego wzoru bieżnika w połączeniu z nową konstrukcją jest poprawa komfortu pracy operatora. Opona GP-3E została zaprojektowana tak, aby zmniejszyć poziom wibracji, szczególnie na twardych nawierzchniach. Jest to niezwykle ważne podczas wielogodzinnych zmian w trudnym klimacie.
Stosowana przez Goodyeara zasada "Electric Drive Ready" oznacza, że najnowsze opony nadają się do stosowania w maszynach zarówno z napędem elektrycznym, hybrydowym, jak i z konwencjonalnym z silnikiem Diesla. Zmniejsza to zapotrzebowanie operatorów na zapasy, ponieważ tej samej opony można używać niezależnie od rodzaju napędu.
Octavian Velcan, dyrektor zarządzający Goodyear ds. OTR i Aviation w regionie EMEA, wyjaśnił: „Wsłuchaliśmy się w potrzeby operatorów działających w tym wymagającym sektorze. Obniżanie kosztów i maksymalizacja czasu pracy to priorytety branży. Wprowadzając jedną uniwersalną, efektywną i trwałą gamę opon, która spełnia wymagania operacyjne większej liczby maszyn, upraszczamy wybór, maksymalizujemy efektywność i wprowadzamy innowacje, które zwiększają uniwersalność opon. Innowacyjna, lekka konstrukcja nowej opony GP-3E zapewnia optymalizację kosztów w przeliczeniu na godzinę pracy, co zwiększa wydajność i sprzyja zrównoważonemu rozwojowi. Dla kierowców oznacza to również komfort jazdy przy niskich wibracjach.”
Nowy model GP-3E będzie dostępny w następujących rozmiarach:
Nazwa modelu opony
| Rozmiar
| Liczba gwiazdek
| Wskaźnik nośności i prędkości
| Oznaczenie mieszanki i konstrukcji
| Oznaczenie branżowe i symbol głębokości bieżnika
|
Goodyear GP-3E | 26.5R25 | ** | 209A2/193B | 6S | L3/E3 |
Goodyear GP-3E | 20.5R25 | */** | 186A2/177B | 6S | L3/E3 |
Goodyear GP-3E | 23.5R25 | */** | 195A2/185B | 6S | L/E3 |
Goodyear GP-3E | 29.5R25 | ** | 216A2/200B | 6S | L3/E3 |
Goodyear GP-3E | 15.5R25 | * | 169A2 | 6S | L3/G3 |
Goodyear GP-3E | 17.5R25 | * | 176A2 | 6S | L3/G3 |
Goodyear GP-3E | 600/65R25 | * | 187A2 | 6S | LS/G3 |

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Farmacja

Zagrożenie krztuścem pozostaje najwyższe od ponad trzech dekad. Odporność utrzymuje się do 10 lat po szczepieniu
W ubiegłym roku na krztusiec zachorowało ponad 32 tys. osób. To ok. 35 razy więcej niż rok wcześniej. Ostatnie tygodnie przynoszą wyhamowanie tendencji wzrostowej, ale Główny Inspektor Sanitarny przestrzega przed tą groźną chorobą i wskazuje na konieczność szczepień u dzieci już w okresie niemowlęcym i szczepień przypominających u dorosłych. Dużą rolę w promowaniu tej jedynej formy profilaktyki odgrywają pielęgniarki, które nie tylko informują o korzyściach ze szczepień, ale też mogą do nich kwalifikować.
Bankowość
Zdaniem 80 proc. Polaków ceny nieruchomości są wysokie lub bardzo wysokie. Mimo to i tak wolimy posiadać na własność, niż wynajmować

Tylko 26 proc. Polaków uważa, że mamy obecnie dobry moment na zakup nieruchomości. Dla ośmiu na 10 ankietowanych ceny nieruchomości są obecnie wysokie lub bardzo wysokie. 65 proc. ocenia też, że niewiele osób z ich otoczenia może sobie teraz pozwolić na zakup mieszkania lub domu – wynika z badania „To my. Polacy o nieruchomościach” portalu ogłoszeniowego Nieruchomosci-online.pl.
Transport
Nowe opłaty za emisję CO2 mogą spowodować wzrost kosztów wielu małych i średnich firm. Eksperci apelują o mądre instrumenty wsparcia [DEPESZA]

System ETS2, który zacznie obowiązywać od 2027 roku, nałoży podatek na paliwa kopalne wykorzystywane do ogrzewania budynków czy w transporcie. Koszty w dużej mierze poniosą dostawcy, w tym małe i średnie firmy. – Potencjalny wpływ systemu ETS2 na sektor MŚP w Polsce będzie znacznie mniej drastyczny, niż mogłoby się wydawać. Konieczne jest jednak przygotowanie odpowiednich instrumentów, które wesprą przedsiębiorców w przemianie w kierunku niskoemisyjnym, ale jednocześnie będą unikały podwójnej kompensacji – wskazuje raport WiseEuropa pt. „Wędka czy ryba? Wsparcie dla polskich MŚP w związku z wprowadzeniem ETS2”.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.