Komunikaty PR

Nowe zobowiązania Air Products w ramach programu „Jedna trzecia do ‘30”

2022-08-11  |  16:00
Biuro prasowe
Kontakt

Justyna Wrzosek
Questia

ul. Piękna 43/5
00-672 Warszawa
jwrzosek|questiapr.pl| |jwrzosek|questiapr.pl
+48 22 623 07 00
questiapr.pl

Firma Air Products ogłosiła nowy zestaw zobowiązań stanowiących kontynuację strategii zrównoważonego rozwoju firmy. Organizacja zobowiązała się do osiągnięcia neutralności węglowej do roku 2050, dlatego postanowiła rozszerzyć program zrównoważonego rozwoju „Jedna trzecia  do ‘30”, początkowo obejmujący emisje z zakresu 1 i 2, oraz uwzględnić dodatkowo emisje z zakresu 3. W ciągu kolejnych pięciu lat Air Products przeznaczy co najmniej 4 mld USD na działania związane z przechodzeniem na czystą energię, a tym samym zwiększy swoje całkowite zaangażowanie finansowe w pionierskie dla branży projekty do roku 2027 do kwoty 15 mld USD.

– Nowe zobowiązania uzupełniają i wzmacniają naszą strategię rozwoju, polegającą na budowaniu działalności wokół korzyści dla klimatu i współpracy z klientami w drodze do realizacji założeń zrównoważonego rozwoju. – powiedział prezes i dyrektor generalny Air Products, Seifi Ghasemi.

– Wyjątkowa pozycja Air Products, łącząca ofertę technologii z wieloletnim doświadczeniem,  zapewni przyszłe korzyści dla klimatu dzięki innowacyjnym projektom, które ujrzą światło dzienne w kluczowych momentach transformacji energetycznej. Obserwujemy ogromny potencjał technologii wodorowych i wychwytywania dwutlenku węgla, a najwyższe w branży zaangażowanie kapitałowe w wysokości 15 mld USD stanowi kolejny dowód na to, że zrównoważony rozwój jest podstawą naszej działalności i dalszego wzrostu – dodał Seifi Ghasemi.

Osiągnięcie neutralności węglowej Air Products w odniesieniu do działań firmy do 2050 r., zbieżne z dążeniami społecznymi do zaprzestania emisji, jest możliwe dzięki wdrażaniu realnych planów transformacji, dotyczących zarówno nowych inwestycji, jak i zmian w obrębie istniejących obszarów działalności, włączając w to nisko- i bezemisyjną produkcję wodoru. W swoich działaniach Air Products zamierza ponadto stale zwiększać wykorzystanie energii odnawialnej, a dodatkowo dokonać transformacji taboru około 2000 pojazdów ciężarowych, zamieniając je na auta o zerowej emisji zasilane ogniwami wodorowymi. Osiągnięcie założonych celów w tym zakresie będzie wymagało silnego wsparcia ze strony organów regulacyjnych i wypracowania rozwiązań prawnych, które przyczynią się do szybszego wdrażania istotnych technologii, co pozwoli osiągnąć tempo i skalę wymagane do zrealizowania założeń związanych z neutralnością węglową w przyszłości.

Zgodnie z podjętym zobowiązaniem uzyskania neutralności węglowej Air Products angażuje się w inicjatywę Science Based Targets Initiative (SBTi) – wiodącego na świecie projektu mobilizującego sektor prywatny do działań na rzecz klimatu. Z uwagi na fakt, że SBTi nie posiada obecnie wdrożonej metodologii dla sektora chemicznego, Air Products zostanie członkiem Eksperckiej Grupy Doradczej, której celem będzie opracowanie ramowych wskaźników dla branży. Uczestnictwo w ustaleniach z SBTi oraz zdefiniowanie jasnych wytycznych dla tego sektora to konieczne kroki w kierunku wdrożenia zobowiązań w odniesieniu do naukowo potwierdzonych celów.

Air Products angażuje się ponadto w działania na rzecz klimatu w całym łańcuchu wartości, dążąc do ograniczenia emisji z zakresu 3. Celem inicjatywy „Jedna trzecia do ‘30” jest zmniejszenie poziomu emisji z zakresu 3 o jedną trzecią do roku 2030, przyjmując rok 2015 jako punkt odniesienia. Działanie to gwarantuje przejrzystość, jasne zobowiązania oraz spójność z wcześniej ogłoszonym celem dotyczącym emisji z zakresu 1 i 2.

Firma Air Products przeznaczyła dotychczas ponad 11 mld dolarów na bezemisyjne i niskoemisyjne projekty wodorowe napędzające transformację energetyczną. Przyszłe korzyści dla klimatu wynikające z rozwijanych obecnie projektów wodorowych, przy założeniu ich zastosowania na rynku pojazdów ciężarowych, oznaczać będą eliminację ponad 20 milionów ton CO2 rocznie. W całym okresie trwania tych projektów spodziewane jest uniknięcie emisji ponad 500 milionów ton CO2e, co odpowiada poziomowi emisji generowanemu przez ponad 220 mld litrów oleju napędowego używanego do napędzania pojazdów ciężarowych. Korzyści te wykraczają poza emisje, jakie mogą uzyskać klienci firmy dzięki zastosowaniu obecnych produktów i technologii Air Products.

O firmie Air Products

Air Products (NYSE: APD) to globalny dostawca gazów technicznych od ponad 80 lat. Koncentrując się na energii, środowisku i rynkach wschodzących, firma zapewnia gazy atmosferyczne i procesowe, urządzenia oraz aplikacje klientom z wielu branż, takich jak rafineryjna, chemiczna, metalurgiczna, elektroniczna, produkcyjna, spożywcza i napojowa. Air Products jest także światowym liderem w zakresie dostarczania technologii i urządzeń do skraplania gazu ziemnego. Firma opracowuje, projektuje, buduje, jest właścicielem i operatorem jednych z największych na świecie projektów dotyczących gazów przemysłowych, w tym stacji zgazowania, które w sposób zrównoważony przekształcają bogate zasoby naturalne w syngaz do produkcji wysokowartościowej energii, paliw i chemikaliów. Jest również zaangażowana w projekty związane z wychwytywaniem dwutlenku węgla oraz produkcją zielonego wodoru, wspierając tym samym transport i transformację energetyczną na skalę światową. W roku 2021przychody ze sprzedaży firmy Air Products w 50 krajach wyniosły 10,3 mld USD, a obecna kapitalizacja rynkowa firmy wynosi około 55 mld USD. Ponad 20 tysięcy zdolnych, zaangażowanych i pełnych entuzjazmu pracowników, wywodzących się z różnych środowisk, dąży do tworzenia innowacyjnych rozwiązań, które będą służyć naturze, wpisywać się w ideę zrównoważonego rozwoju, a także odpowiadać na wyzwania, przed którymi stają klienci, społeczności oraz świat. Więcej informacji pod adresem: www.airproducts.com.pl, obserwuj nas na mediach społecznościowych: LinkedIn, Twitter, Facebook lub Instagram. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Questia
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie Biuro prasowe
2025-03-27 | 10:00

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Godzenie rozwoju zawodowego z życiem rodzinnym, argumentowanie swojej wartości oraz dowodzenie słuszności swoich pomysłów – to zaledwie kilka wyzwań, na jakie
Gospodarka Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan
2025-03-24 | 15:50

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan

Prawie 300 postulatów deregulacyjnych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, a dotyczących m.in podatków, zatrudnienia, cyfryzacji czy energetyki
Gospodarka BCC: budżet, inwestycje, podatki
2024-12-30 | 08:00

BCC: budżet, inwestycje, podatki

Polska gospodarka w ostatnich latach rozwija się w sposób dynamiczny, jednak nie bez wyzwań. Tempo wzrostu, chociaż nieco słabsze od oczekiwań z początku roku 2024 było solidne, a w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.