Nowy Jedwabny Szlak dobrym sposobem na import z Chin do Polski
BGT Sp. z o.o.
ul. Elektryczna1
15-080 Białystok
marketing2|bgtgroup.pl| |marketing2|bgtgroup.pl
+48 885 555 721
www.bgtgroup.pl
Jest on najszybszą jednak najdroższą formą dostarczenia towaru. Aby usprawnić transport powstało połączenie kolejowe, które nosi nazwę Nowy Jedwabny Szlak.
Jest to jeden z elementów projektu "Jeden pas, jedna droga" (BRI - Belt and Road Initiative), który został ogłoszony przez rząd Chin w 2013 roku. Ma on na celu zwiększenie współpracy handlowej i gospodarczej między Chinami a krajami Europy i Azji, a Nowy Jedwabny Szlak Kolejowy jest jednym ze sposobów na realizację tego celu.
Połączenie kolejowe składa się z kilku tras, które prowadzą przez Chiny, Kazachstan, Rosję, Białoruś i inne kraje europejskie. Trasy te są połączone w jedną sieć, co umożliwia transport towarów między Chinami a Europą. Klienci firmy BGT często korzystają z tego rodzaju transportu. Jest on stosunkowo szybkim i ekonomicznym rozwiązaniem.
Wprowadzenie Nowego Jedwabnego Szlaku Kolejowego ma na celu ułatwienie i przyspieszenie transportu towarów między Chinami a Europą oraz zmniejszenie kosztów transportu w porównaniu z transportem drogowym lub morskim. Ponadto może on zwiększyć konkurencyjność produktów chińskich na rynku europejskim, co może przyczynić się do zwiększenia handlu między tymi krajami.
Jednakże, wprowadzenie tego rodzaju transportu wiąże się z pewnymi wyzwaniami. Transport kolejowy jest mniej elastyczny niż transport drogowy lub morski, a także wymaga dobrych połączeń kolejowych między krajami uczestniczącymi. Ponadto, wprowadzenie Nowego Jedwabnego Szlaku Kolejowego może być uzależnione od politycznych i gospodarczych relacji między Chinami a innymi krajami, a także od zmian w handlowych relacjach międzynarodowych.
Transport kontenerowy z Azji jest jednym z najważniejszych kanałów handlowych na świecie, umożliwiającym przemieszczanie towarów z Chin, Korei Południowej, Japonii i innych krajów azjatyckich do różnych regionów świata. W zależności od celu i rodzaju towaru, istnieją różne opcje transportu kontenerowego z Azji.
Najpopularniejszą formą transportu kontenerowego z Azji jest morski transport kontenerowy. Wiele linii żeglugowych oferuje regularne połączenia z portami w Azji do Europy, Ameryki Północnej, Ameryki Południowej i Afryki. Czas dostawy zależy od trasy i odległości między portami, ale wynosi zazwyczaj od kilku tygodni do kilku miesięcy.
Innym rodzajem transportu kontenerowego z Azji jest transport kolejowy. W ostatnich latach rozwija się sieć połączeń kolejowych pomiędzy Chinami a Europą, umożliwiającym przewóz towarów kontenerowych. Transport kolejowy jest szybszy niż morski transport kontenerowy i zazwyczaj trwa około 2 tygodni.
Istnieją również opcje transportu kontenerowego drogą powietrzną, ale są one znacznie droższe i rzadziej stosowane do przewozu większych ilości towarów.
Podsumowując, transport kontenerowy z Azji jest kluczowym elementem światowego handlu. Morski transport kontenerowy jest najpopularniejszym i najtańszym sposobem transportu z Azji, ale transport kolejowy oferuje szybsze połączenia między Chinami a Europą.

Z ziemniaka zrobili biznes

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Duże możliwości korzystania z funduszy europejskich przez polskie firmy. Szczególnie w obszarze obronności
W ramach polityki spójności i Krajowego Planu Odbudowy Polska ma do dyspozycji 190 mld zł na wsparcie polskich firm. Środków dla przedsiębiorców nie zabraknie również w nowej perspektywie finansowej po 2027 roku. Dedykowane im programy KPO obejmują nie tylko wsparcie finansowe, ale również inwestycje i reformy deregulujące polską gospodarkę. Ich celem jest zwiększenie jej konkurencyjności, jak również bezpieczeństwa w kontekście położenia geopolitycznego Polski. Na szczególnie szeroką ofertę programów mogą liczyć sektory obronności i transportowy.
Farmacja
Zniesienie zakazu reklamy aptek może zwiększyć świadomość pacjentów o usługach farmaceutycznych. Taki może być skutek wyroku TSUE

W czerwcu Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo UE. To oznacza, że Polska będzie musiała dostosować regulacje. Dla pacjentów wyrok oznacza szerszy dostęp do informacji o usługach farmaceutycznych, a dla właścicieli aptek – możliwość legalnej komunikacji z rynkiem. Naczelna Rada Aptekarska obawia się chaosu prawnego i wezwała resort zdrowia do uregulowania sytuacji prawnej.
Prawo
Przemysł chemiczny czeka na szczegóły unijnego wsparcia dla sektora. Najważniejsza jest obniżka cen energii

Komisja Europejska przedstawiła plan działania dla modernizacji i wzmocnienia konkurencyjności unijnego przemysłu chemicznego. Plan ma być rozwiązaniem najważniejszych wyzwań stojących przed sektorem chemicznym w Europie, w tym m.in. wysokich cen energii i nieuczciwej konkurencji na rynkach zagranicznych. KE chce również promować inwestycje w innowacje, ESG, a także uprościć unijne przepisy dotyczące chemikaliów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.