Komunikaty PR

O czym pisać na LinkedIn, gdy pracujemy w branży nieruchomości?

2024-05-27  |  01:00
Biuro prasowe

W Polsce pracuje 6400 agentów nieruchomości[1]. W jaki sposób wyróżnić się wśród konkurencji i skutecznie sprzedawać domy oraz mieszkania? Jednym ze sposobów jest prowadzenie profilu na LinkedIn. Czy rzeczywiście to pomaga w sprzedaży? O tym poniżej.

Branża nieruchomości w Polsce dynamicznie rozwija się i z roku na rok przybywa osób, które zajmują się sprzedażą domów i mieszkań. Coraz więcej osób szuka także wymarzonego miejsca do życia. Zwiększony popyt na lokale ma m.in. związek z programami rządowymi, które zakładają dopłatę do raty kredytu lub zobowiązanie z niższym oprocentowaniem.

Polska w budowie

Dane rynkowe wskazują, że deweloperzy rozpoczęli budowę 32 242 mieszkań, co stanowi wzrost o 31,39 proc. w porównaniu z poprzednim kwartałem (kw. III 2023 r. do kw. II 2023 r.). Ogromnym wyzwaniem dla sprzedawców są rosnące koszty za m2. Według badań Eurostatu, Polska zajmuje pierwsze miejsce, jeśli chodzi o wzrost cen nieruchomości w Unii Europejskiej. W jaki sposób dotrzeć do osób zainteresowanych kupnem? Jak edukować tych, którzy się przed tym wahają? Jednym z najskuteczniejszych narzędzi jest LinkedIn. Podpowiadamy, o czym pisać, by przyciągać uwagę klientów.

Cel - potwierdzać swoją eksperckość

Zanim zaczniemy publikować, musimy zastanowić się nad tym, jaka jest grupa docelowa naszych odbiorców, jakich treści może oczekiwać i właśnie takie generować. Zakup domu czy mieszkania to poważna decyzja, do której wiele osób podchodzi z ostrożnością. Na LinkedIn należy zatem budować swoją eksperckość i zaufanie do odbiorców.

  W budowaniu zaufania odbiorców pomagają rekomendacje od zadowolonych klientów. Istotne jest, by po każdej udanej transakcji zbierać pochlebne opinie na temat pracy, czy całego procesu sprzedaży – wyjaśnia Sebastian Kopiej, prezes zarządu agencji PR Commplace. – Agenci nieruchomości mogą publikować rekomendacje od zadowolonych klientów, ale także od współpracowników, czy partnerów biznesowych.

W potwierdzeniu eksperckości pomagają także nagrody. Jeśli agent nieruchomości otrzymał wyróżnienie za swoją pracę – koniecznie powinien się nim pochwalić. Można także podkreślać członkostwo w stowarzyszeniach działających na rynku nieruchomości oraz udział w panelach lub wydarzeniach branżowych.

Budujmy treści edukacyjne

Kolejnym filarem komunikacji z odbiorcami powinno być generowanie treści o charakterze edukacyjnym. Zakup domu lub mieszkania wiąże się z załatwieniem wielu formalności, które mogą okazać się trudne dla osób nieposiadających doświadczenia w tym obszarze. Jakie treści edukacyjne można publikować?

  • Porównujmy ceny na rynku – dla osób, które szukają mieszkania jedną z kluczowych kwestii odgrywa cena. Warto zatem pokazać, ile zapłaci klient za metr kwadratowy lokalu w danym mieście, dzielnicy, czy gminie. Porównujmy także ceny z ostatnich miesięcy, a nawet lat.
  • Piszmy o prognozach – dla osób, które wahają się i nie wiedzą, czy teraz kupić mieszkanie pomocne mogą być prognozy. W tym celu warto czytać zagraniczne źródła i sprawdzić, jakie są trendy i jak przełożą się one na ceny mieszkań. Jeśli pokażemy odbiorcom, że np. w ciągu następnego kwartału zapłacą więcej pieniędzy za lokal – być może już teraz zdecydują się na jego zakup i nie będą czekać.
  • Powiedzmy, jak przebrnąć przez formalności – zakup mieszkania wiąże się z formalnościami. Warto edukować odbiorców z podstawowych pojęć takich, jak księga wieczysta, kredyt hipoteczny a konsumencki, czy oprocentowanie stałe a zmienne. Można także utworzyć cykl artykułów, w których opowiemy o tym, jakie dokumenty zabrać na spotkanie z doradcą finansowym.

Rynek nieruchomości jest tak rozległy, że każdego tygodnia możemy generować nowe tematy, które będą interesujące dla odbiorców.

Prezentuj to, co chcesz sprzedać

Agent nieruchomości powinien także prezentować to, co chce sprzedać klientom. W jaki sposób dobrze opisać daną nieruchomość? Warto stworzyć story. Uwzględnijmy informacje o okolicy, jakie są jej zalety, dlaczego warto tam żyć. Kolejnym elementem powinien być opis danej nieruchomości z konkretnymi danymi. Należy także pamiętać, że kluczową rolę odgrywają zdjęcia i filmy. Można np. zainwestować w profesjonalną sesję zdjęciową lub w krótkie wideo, które zaprezentują inwestycję np. z lotu ptaka.

20,4 proc. użytkowników portalu LinkedIn to Millenialsi, czyli osoby, które mogą być zainteresowane kupnem mieszkania, zaś aż 40 proc. stanowią konsumenci w wieku 46 do 55 lat[2]. Jakie są wnioski z tych danych? Należy dobrać przekaz zarówno do osób, które nie mają doświadczenia na rynku nieruchomości, jak i do tych, którzy szukają kolejnego już mieszkania czy domu.

Jaki jest więc przepis na sukces? Podsumowuje prezes agencji PR Commplace.

 – Receptą na sukces jest publikowanie oryginalnych treści, które pojawiają się regularnie. Warto zatem ustalić, iż LinkedIn jest dla nas priorytetowym narzędziem do komunikacji z klientami i potencjalnymi klientami. Regularne publikowanie treści pomoże nam w sposób organiczny dotrzeć do szerokiego audytorium. Kolejnym elementem jest jakość tekstów, a także zadbanie o zaangażowanie odbiorców. Warto także analizować, jakie posty są interesujące dla naszej publiki, a które cieszą się mniejszym zainteresowaniem i wyciągnąć z tego odpowiednie wnioski – podsumowuje Sebastian Kopiej.

 


[1] https://mapakarier.org/sciezki-kariery/1325/m/agent-nieruchomosci/statystyki/

[2] https://www.linkedin.com/pulse/important-linkedin-statistics-data-trends-oleksii-bondar-pqlie/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Obowiązkowa deratyzacja
2025-03-06 | 10:30

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Szkodniki mogą pojawić się wszędzie – od pięciogwiazdkowych hoteli i eleganckich restauracji po domy jednorodzinne i miejskie parki. Wielu ludzi bagatelizuje problem gryzoni,
Firma Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
2025-02-27 | 15:00

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Firma Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
2025-02-26 | 08:50

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?

Wirtualny adres stał się bardzo głośnym tematem w kontekście rejestracji firmy. Z takiej możliwości korzysta już masa przedsiębiorców, zwłaszcza freelancerów,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Handel

Planowana podwyżka akcyzy na e-papierosy skłoni palaczy do wyboru bardziej szkodliwych używek. Wrócą też do tradycyjnych papierosów

Trwają prace nad projektem regulacji, która wprowadza wysoką akcyzę na e-papierosy jednorazowe, urządzenia do waporyzacji i podgrzewacze, co ma na celu ograniczenie spożycia wyrobów nikotynowych, szczególnie wśród młodzieży. Jednak eksperci podkreślają, że zmiany mogą przynieść więcej szkód niż korzyści, zmuszając konsumentów do sięgnięcia po tańsze, ale bardziej szkodliwe alternatywy i utrwalając nawyk palenia tradycyjnych papierosów. Wyższe ceny produktów alternatywnych mogą również prowadzić do wzrostu szarej strefy i trudności w realizacji założeń fiskalnych oraz uderzyć w tysiące polskich MŚP.

Infrastruktura

Priorytetem osób kupujących mieszkanie jest dostęp do zielonych terenów. To ma istotny wpływ na ich dobrostan

Badania pokazują, że Polacy cenią bliskość natury bardziej niż sąsiedztwo aptek czy żłobków. – Aby zapewnić kontakt z naturą, osiedla powinny być rozplanowane z dużym poszanowaniem środowiska – podkreślają eksperci z APA Wojciechowski Architekci, projektanci osiedla Onelife w warszawskim Powsinie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.