O korzyściach ogłaszania swoich usług online w branży motoryzacyjnej
Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.
Górskiego 9
00-033 Warszawa
biuro|mondaypr.pl| |biuro|mondaypr.pl
+48 224878421
www.mondaypr.pl
Co może zrobić właściciel firmy świadczącej usługi w branży motoryzacyjnej, żeby przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów? Jak wynika z badań - 2/3 zainteresowanych wskazuje na rozszerzanie zakresu oferowanych usług[1]. Ale nawet ich rozbudowany katalog nie gwarantuje sukcesu, jeśli wie o nim tylko garstka ludzi. Żeby zatem zwiększyć dotarcie do potencjalnych klientów, trzeba ogłaszać swoje usługi w internecie – najlepiej na największych serwisach ogłoszeniowych.
Mimo zawirowań na rynku, warsztaty świadczące usługi motoryzacyjne mogą z optymizmem patrzeć w przyszłość. Jak wynika z danych CEPiK, w samym tylko styczniu 2023 roku w Polsce zarejestrowano ponad 88 tysięcy samochodów osobowych, czyli o 4 tysiące więcej, niż w tym samym miesiącu ubiegłego roku[2]. Wydaje się zatem, że klientów nie zabraknie, zwłaszcza że inflacja skłania wielu kierowców do rezygnacji z kupna nowego auta i inwestowania w to już posiadane.
Perspektywa rosnącej liczby klientów nie powinna jednak osłabiać czujności właścicieli warsztatów. Wręcz przeciwnie, to właśnie teraz powinni oni podejmować działania, które służą budowaniu rozpoznawalności i umacnianiu ich pozycji na rynku, nawet jeśli to tylko rynek lokalny. W przyszłości może to zaowocować nowymi klientami. Najprostszym rozwiązaniem jest umieszczenie informacji o swojej ofercie na OLX – największym serwisie ogłoszeniowym w Polsce, z którego każdego miesiąca korzysta prawie 13 mln Polaków.
Każdego miesiąca na ogłoszenia w kategorii Motoryzacja na OLX odpowiada 2,7 mln użytkowników. Wśród najczęściej wpisywanych haseł znajdowały się: polerowanie, renowacja felg, naprawa skrzyni biegów, konserwacja podwozia czy regeneracja filtrów. Zainteresowanie konsumentów tą kategorią, pokazuje, że internet ceniony jest jako źródło wiedzy na temat dostępnych usług. To zaś dla osób prowadzących tego typu działalność jasny sygnał, że powinni być tam obecni. Mogą pozyskać nowych klientów, a w dłuższej perspektywie – zbudować rozpoznawalną, lokalną markę.
OLX to doskonałe miejsce dla przedsiębiorców, którzy chcą wypromować swoje usługi, a nie mają większego budżetu na działania marketingowe – mówi Artur Kołpowski head of services w OLX. - Bez ponoszenia dużych kosztów otrzymują oni możliwość wykorzystywania narzędzi, takich jak np. personalizowana strona internetowa, i dzięki temu mogą budować rozpoznawalność swojej marki na większą, niż tylko najbliższa okolica, skalę – dodaje Kołpowski.
Dla wielu małych firm, zwłaszcza działających lokalnie, promowanie się na największym i najpopularniejszym serwisie ogłoszeniowym w Polsce to realna szansa na pozyskanie zleceniodawców. Użytkownicy platformy poszukujący usług, najchętniej wybierają te świadczone przez podmiot, działające w najbliższej okolicy. Ale to również sposób na rozszerzenie swojej działalności na teren, np. całego województwa. Poza tym OLX oferuje firmom też cały wachlarz rozwiązań – firmową stronę, na której można dodać opis swojej działalności oraz logo, a która umożliwia zarządzanie ogłoszeniami oraz weryfikowanie ich skuteczności.
Kolejnym, istotnym dla wielu osób argumentem są koszty. W przypadku OLX jedyne, jakie ponosi przedsiębiorca prowadzący konto firmowe na serwisie, to te związane z dodaniem ogłoszenia lub jego wypromowaniem. Co istotne, skorzystanie ze wszystkich oferowanych rozwiązań nie wymaga specjalistycznej wiedzy ani czasu. Rozpoczęcie współpracy z OLX trwa tyle, ile zakładanie konta firmowego – statystycznie około minuty.
[1] Dane z raportu „Przemysł, handel i usługi w motoryzacji – podsumowanie sytuacji po IV kwartale 2022 r. i prognozy „Zmiany, wyzwania, problemy – czego w roku 2023 spodziewa się branża motoryzacyjna”,
[2] http://www.cepik.gov.pl/statystyki

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Polska przeciwna przedłużeniu umowy UE–Ukraina o transporcie drogowym. Uderza ona w krajową branżę transportową
Parlament Europejski większością głosów poparł przedłużenie umowy o transporcie drogowym między Unią Europejską a Ukrainą do końca 2025 roku. Zdaniem polskich europosłów, którzy głosowali przeciw, podtrzymanie liberalizacji przewozów drogowych przyczyni się do dalszego obniżenia konkurencyjności polskich firm transportowych. W przeciwieństwie do ukraińskich przewoźników muszą one spełniać szereg unijnych wymogów. Polska delegacja planuje przedstawić swoje stanowisko europejskiemu komisarzowi ds. zrównoważonego transportu i turystyki.
Transport
M.Kobosko: Wszyscy zapłacimy za eskalację między Izraelem a Iranem. Kraje UE powinny robić więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa

– Mrzonki o armii europejskiej są mrzonkami, to trzeba sobie jasno powiedzieć. Każdy z krajów członkowskich Unii Europejskiej musi, i to się na szczęście już dzieje, nie tylko myśleć i mówić, ale też robić coraz więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa w koordynacji wspólnej – uważa Michał Kobosko, poseł do Parlamentu Europejskiego z Polska 2050. W kontekście światowych konfliktów, w tym na linii Izrael–Iran, jego zdaniem Polska powinna się skupić na współpracy zarówno ze Wspólnotą, jak i Stanami Zjednoczonymi.
Muzyka
Trwający Festiwal Mozartowski przyciąga tłumy melomanów. To jedno z najważniejszych wydarzeń w stolicy

Artystka zaznacza, że za sprawą Warszawskiej Opery Kameralnej jeszcze przez dwa tygodnie Warszawa będzie rozbrzmiewać Mozartem. Kolejna edycja festiwalu poświęconego temu wybitnemu kompozytorowi zajmuje ważne miejsce w kulturalnym kalendarzu stolicy i przyciąga tłumy melomanów. A przed nimi jeszcze sporo atrakcji. Alicja Węgorzewska szczególnie zaprasza na dwie premiery, jedną skierowaną do młodych odbiorców, drugą – dedykowaną koneserom. Niezwykle ciekawie zapowiada się także nowy sezon artystyczny w WOK-u. Twórcy już pracują nad kolejnymi spektaklami i nagrywają nowe płyty.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.