Komunikaty PR

O rynku premium wypożyczalni samochodów w Polsce

2021-04-09  |  14:00
Biuro prasowe

 

Rynek wynajmu samochodów w Polsce wzrasta co roku średnio o 15%. Dotyczy to co prawda głównie najmu długoterminowego, ale auta wypożyczamy także na najróżniejsze okoliczności - od ślubów przez eventy oraz - co stało się bardzo popularne - ekskluzywne modele na weekendy. Zgadza się Pan z tym założeniem?

 

Rafał Grzebin: Tak, rynek wynajmu rozwija się sukcesywnie od kilku lat. Dotyczy to zarówno biznesu, jak i osób indywidualnych. Dla przykładu, jeszcze kilka lat temu, spółki miały dla pracowników samochody pozyskiwane głównie poprzez leasing. Musiały tym samym dodatkowo zajmować się ubezpieczeniami swojej floty, a także naprawą, wymianą opon i rzecz jasna rozliczaniem kilometrów. A wiadomo, nie każdy użytkownik będzie dbał o samochód w tym samym stopniu. Auta przechodząc z rąk do rąk były w najróżniejszym stanie - jeśli nie technicznym - to z pewnością wizualnym. W tej chwili, podpisując umowę z wypożyczalnią nie tylko spada ogrom obowiązków związanych z eksploatacją firmowej floty, ale także można dowolnie wymieniać modele w dowolnym momencie.

 

Dlaczego wynajem samochodów zyskuje na popularności?

Rafał Grzebin: Wynajęty samochód to przede wszystkim komfort z jazdy. Oczywistym jest, że klient wybierze taki model, którego wyposażenie będzie dostosowane do jego potrzeb. Niemniej, ważne jest to, że nie musi martwić się o przeglądy, ubezpieczenia lub gdy coś się zepsuje. Można powiedzieć, że spadają z niego obowiązki związane z użytkowaniem samochodu. Zwyczajnie, wsiada i jedzie - dotyczy to zarówno osób indywidualnych, biznesu, jak i wynajmu premium.

 

Czym dziś wyróżnia się rynek premium?

Rafał Grzebin: Wiadomo, że to wyższej klasy modele, takie jak chociażby amerykański Cadillac Escalade, super szybki Ford Mustang Bullitt, sportowe Infiniti, a także w pełni elektryczny VAN Nissan. Wypożyczane są one do ślubu, na wieczór kawalerski lub panieński, studniówkę, imprezy okolicznościowe, spotkania biznesowe czy inne. Jednak dziś, równie ważny jest szereg dodatkowych usług, takich jak telefon z polską kartą, modem z internetem i inne dedykowane klientowi usługi, w zależności od jego potrzeb. 

 

To tylko nowinki związane z wyposażeniem samochodu?

Rafał Grzebin: Oczywiście, że nie. Auto można wynająć także z kierowcą. Dla nas samych miejsce takiej usługi nie ma znaczenia, klient może zażyczyć sobie kierowcę zarówno na terenie Polski, jaki dowolnego kraju UE we wskazanym przez niego czasie. Oczekiwania rynku premium są naprawdę różnorodne, trzeba być bardzo elastycznym i przygotowanym na najróżniejsze ewentualności. Staramy się spełniać najbardziej wygórowane życzenia naszych klientów, to dziś wręcz podstawa.

 

A czy widać sezonowość wyborów danych modeli?

Rafał Grzebin: Tak. Największy ruch jest rzecz jasna w okresie letnim, to głównie z uwagi na sezon ślubny. Częściej też wysokiej klasy modele wypożyczane są na na same weekendy oraz coraz częściej, wakacje. Nie brakuje jednak zainteresowania poza tym sezonem, bowiem rynek premium to głównie osoby z zamiłowaniem do luksusu, które są stałymi klientami.

 

Zatem, czy pandemia miała jakiś wpływ na branżę?

Rafał Grzebin: Uważam, że dziś chyba nie ma branży, na jaką by tego wpływu nie miała. Co prawda, mając ofertę dedykowaną klientom luksusowym nie jest to tak silnie odczuwalne. Niemniej, widzimy wyraźny spadek jeśli chodzi o zainteresowanie standardowymi modelami. Przed nami długo wyczekiwany przez wszystkich sezon letni. Trzeba być dobrej myśli, wszystkim nam jest to teraz potrzebne.


 

Rafał Grzebin, pomysłodawca i Prezes firmy Mestenza, świadczącej kompleksowe usługi wynajmu samochodów luksusowych.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja 85 lat produkcji opon w Dębicy. Od Stomilu do największej fabryki opon Goodyear Biuro prasowe
2024-04-19 | 11:00

85 lat produkcji opon w Dębicy. Od Stomilu do największej fabryki opon Goodyear

Dębicka fabryka opon świętuje w kwietniu bieżącego roku 85 lat istnienia i bogatej historii - od powołanej do życia w 1939 roku Fabryki Gum Jezdnych Stomil po dzisiejszy nowoczesny zakład
Motoryzacja Europejska premiera Mazdy CX-80
2024-04-18 | 14:30

Europejska premiera Mazdy CX-80

Dziś nowa, wyposażona w trzy rzędy siedzeń, Mazda CX-80 debiutuje w Europie podczas wirtualnej prezentacji: https://mzd.tools/VirtualReveal Ten drugi po CX-60 model, zbudowany w oparciu o
Motoryzacja BRAK ZDJĘCIA
2024-04-18 | 01:00

Kobiety potrzebne od zaraz: branża motoryzacyjna traci przez stereotypy

Branża motoryzacyjna zawsze była i wciąż jest zdominowana przez mężczyzn. Tendencja ta utrzymuje się również w firmach IT, zajmujących się najnowocześniejszymi technologiami motoryzacyjnymi. Jak się okazuje, to właśnie niska

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Ponad 70 proc. budynków w Polsce wymaga gruntownej modernizacji. 1 mln zł trafi na granty na innowacje w tym obszarze

Ograniczenie zużycia energii w budynkach to jeden z najbardziej efektywnych ekonomicznie sposobów redukcji emisji dwutlenku węgla. Tymczasem w Unii Europejskiej zdecydowana większość budynków mieszkalnych wymaga poprawy efektywności energetycznej. Innowacji, które mają w tym pomóc, poszukuje ING Bank Śląski w piątej edycji swojego Programu Grantowego dla start-upów i młodych naukowców. Najlepsi mogą liczyć na zastrzyk finansowania z przeznaczeniem na rozwój i komercjalizację swojego pomysłu. Budżet Programu Grantowego ING to 1 mln zł w każdej edycji.

Infrastruktura

Branża infrastrukturalna szykuje się na inwestycyjny boom. Projektanci i inżynierowie wskazują na szereg wyzwań w kolejnych latach

W kolejnych latach w polskiej gospodarce ma być odczuwalne przyspieszenie realizacji inwestycji infrastrukturalnych. Ma to związek z finansową perspektywą unijną na lata 2021–2027 i odblokowaniem środków z KPO. To inwestycje planowane na dziesiątki albo nawet na setki lat, a w dyskusji dotyczącej takich projektów często pomijana jest rola projektantów i inżynierów. Przedstawiciele tych zawodów wskazują na szereg wyzwań, które będą rzutować na planowanie i realizowanie wielkich projektów infrastrukturalnych. Do najważniejszych zaliczają się m.in. relacje z zamawiającymi, coraz mniejsza dostępność kadr, konieczność inwestowania w nowe, cyfrowe technologie oraz unijne regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju w branży budowlanej.

Konsument

Techniki genomowe mogą zrewolucjonizować europejskie rolnictwo i uodpornić je na zmiany klimatu. UE pracuje nad nowymi ramami prawnymi

Techniki genomowe (NTG) pozwalają uzyskiwać rośliny o większej odporności na susze i choroby, a ich hodowla wymaga mniej nawozów i pestycydów. Komisja Europejska wskazuje, że NTG to innowacja, która może m.in. zwiększyć odporność systemu żywnościowego na zmiany klimatu. W tej chwili wszystkie rośliny uzyskane w ten sposób podlegają tym samym, mocno wyśrubowanym zasadom, co GMO. Dlatego w ub.r. KE zaproponowała nowe rozporządzenie dotyczące roślin uzyskiwanych za pomocą technik genomowych. W lutym br. przychylił się do niego Parlament UE, co otworzyło drogę do rozpoczęcia negocjacji z rządami państw UE w Radzie. Wątpliwości wielu państw członkowskich, również Polski, budzi kwestia patentów NGT pozostających w rękach globalnych koncernów, które mogłyby zaszkodzić pozycji europejskich hodowców.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.