Komunikaty PR

NASZ CEL NA NAJBLIŻSZĄ PRZYSZŁOŚĆ - BUDOWA DUŻEGO SATELITY GEOSTACJONARNEGO

2024-05-23  |  12:10
Biuro prasowe
Kontakt

Sylwia Kuligowska
SCOPE PR

MIkołajczyka 12 lok 162
03-984 Warszawa
contact|scopepr.pl| |contact|scopepr.pl
692444406
www.scopepr.pl

JUŻ DZISIAJ THORIUM JEST GLOBALNYM GRACZEM SEKTORA KOSMICZNEGO. NASZ CEL NA NAJBLIŻSZĄ PRZYSZŁOŚĆ - BUDOWA DUŻEGO SATELITY GEOSTACJONARNEGO NA PASMO Ku/Ka.

21 maja b.r. podczas rocznej prezentacji strategii i dokonań Thorium Space, przedstawiono dotychczasowe osiągnięcia oraz najbliższe plany biznesowe i R&D. Podczas wystąpienia Paweł Rymaszewski, Prezes Zarządu zapowiedział, że spółka podtrzymuje swe plany giełdowe, ale priorytetem jest obecnie finalizacja umowy z europejskim klientem komercyjnym na całego, dużego satelitę geostacjonarnego.

21 maja br. w Muzeum Wojska Polskiego odbyła się roczna prezentacja strategii i dokonań Thorium Space. Podczas prezentacji Paweł Rymaszewski, Prezes Zarządu Thorium Space, przedstawił dotychczasowe osiągnięcia spółki oraz najbliższe plany biznesowe i badawczo-rozwojowe (R&D). Thorium Space zakończyło prace nad budową terminali, które już działają oraz rozpoczęło budowę pierwszego payloadu geostacjonarnego. Te sukcesy wymusiły na spółce zmiany w strukturze, modelu biznesowym i technicznym, w tym powiększenie laboratorium w Warszawie oraz utworzenie nowych działów sprzedaży i jakości. To co kluczowe, spółka przeszła na metodologię procedur i standardów wyznaczonych przez Europejską Agencję Kosmiczną (ESA), co umożliwia jej lepszą kompatybilność w prowadzeniu projektów z największymi firmami sektora space.

Wychodzimy z ofertą globalną, przeznaczoną na rynek kosmiczny, obejmującą terminale, ale przede wszystkim payloady i satelity telekomunikacyjne budowane przy współpracy z partnerami. Obecnie finalizujemy negocjacje z europejskim operatorem dotyczące całego satelity geostacjonarnego w paśmie Ku/Ka - informował Paweł Rymaszewski, Prezes Thorium Space.

Thorium Space dedykuje swą ofertę i uznaje za główny core klientów z sektora rządowego, obronnego, bezpieczeństwa oraz infrastruktury krytycznej. Spółka wyznaje podejście - modelu „Sattelite as a Service”, co oznacza, że chce oferować nie tylko same urządzenia terminali, ale wyjść z ofertą kompleksową, całego serwisu, na który składają się terminale wraz z łącznością, czyli z pasmem. Firma otrzymała wsparcie z Europejskiej Agencji Kosmicznej (ESA) i rozpoczęła budowę większego satelity we współpracy z partnerami odpowiedzialnymi za platformę. 

przeszliśmy z etapu R&D na etap oferowania produktów rynkowych, co znacznie zmieniło naszą strukturę i plany na przyszłość. To sprawiło, że staliśmy się globalnym graczem, drugim w Europie producentem takiej technologii po Francji - podkreślał Rymaszewski.

Thorium Space podtrzymuje swoje plany giełdowe, ale obecnie priorytetem jest finalizacja umowy z komercyjnym klientem na budowę dużego satelity geostacjonarnego.   - Dalej idziemy rytmem, jaki zapowiadaliśmy, ale z pewnym przesunięciem, gdyż kończymy negocjacje z klientem komercyjnym na całego, dużego satelitę, na którym cały payload będzie od nas. Nasze satelity posiadają funkcje anty-jammingowe, lokalizację interferencji oraz możliwość dowolnego kierowania sygnału i mieszania serwisów, co czyni je wyjątkowo funkcjonalnymi i atrakcyjnymi dla operatorów. Jesteśmy już bardzo blisko celu - dodał Paweł Rymaszewski.

Prezes podkreślił również, że firma posiada unikalne technologie, w tym aktywne anteny radarowe i własne układy scalone. Thorium Space jest jednym z nielicznych producentów własnych układów scalonych i wkrótce wprowadzi drugą generację swojego krzemu. Paweł Rymaszewski przedstawił także innowacyjne rozwiązania satelitarne i strategiczne kierunki rozwoju, które plasują Thorium Space jako lidera technologicznego na europejskim rynku kosmicznym oraz podkreślił wyjątkową współpracę z niemieckim OHB, obecnie największym i kluczowym partnerem biznesowym Thorium Space.

z naszym partnerem z OHB patrzymy szeroko w przyszłość. Łączy nas wspólny klient, z którym obecnie intensywnie prowadzimy negocjacje. Cieszymy się, że mogliśmy się również spotkać dzisiaj, na naszym wyjątkowym wydarzeniu, które stanowi podsumowanie sukcesów Thorium, ale i planów, które liczymy, że zyskają również miano sukcesu – wyjaśniał Prezes Rymaszewski

-dwa lata temu rozpoczęliśmy z Thorium współpracę, która rozwija się do dziś. Z niecierpliwością czekamy na rozwój technologii, nad którą pracuje Thorium Space i staramy się wspierać ten rozwój. Myślę, że to co dzieje się teraz w Thorium, to właściwy kierunek dla dalszego rozwoju. Na technologie tego rodzaju istnieje duże zapotrzebowanie na rynku, zwłaszcza przy europejskim programie IRIS^2.  Europejskie programy rządowe również pilnie potrzebują nowych rozwiązań technologicznych – podsumowuje dr Kolja auf der Heide, Director Future Programs Telecom & Productline SmallGEO, OHB Systems AG

Wydarzenie zgromadziło szereg ekspertów polskiego sektora kosmicznego i bezpieczeństwa, przedstawicieli Ministerstwa Obrony Narodowej, Polskich Sił Zbrojnych, Ministerstwa Rozwoju i Technologii, przemysłu zbrojeniowego, nauki oraz mediów. Patronat nad wydarzeniem objęła redakcja Space24, Polska Zbrojna i Polska Agencja Kosmiczna POLSA.

# # #

Kontakt dla mediów: 
Ewa Poławska, Chief Communication & Business Development Officer Thorium Space S.A.
tel. +48 789 254 610, e-mail: ewa.polawska@thoriumspace.com

lub

Biuro prasowe Thorium Space S.A., Sylwia Kuligowska, agencja SCOPE PR
tel. 692444406, e-mail: s.kuligowska@scopepr.pl

__________________________________________________________________________

Thorium Space S.A.: 

Jesteśmy firmą z sektora zaawansowanych systemów komunikacji satelitarnej, projektującą nowatorskie rozwiązania technologiczne w zakresie konstruowania pojazdów kosmicznych i inteligentnych anten macierzowych, mających zastosowanie w branży kosmicznej i obronności. Nasze rozwiązania kierujemy do szeroko pojętego przemysłu, w którym komunikacja satelitarna odgrywa kluczowe znaczenie, a wśród kontrahentów spółki, znajdują się światowi dystrybutorzy najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych i twórcy oprogramowania obliczeniowego. Obecnie prowadzimy intensywne prace badawcze. Jesteśmy laureatem „Orła Innowacji” dziennika Rzeczpospolita w kategorii „Najlepsze rozwiązanie technologiczne – projekt”.

https://thorium.space

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: SCOPE PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Obronność Grupa Metinvest działa mimo wojny i aktywnie wspiera wojsko oraz cywilów Biuro prasowe
2024-11-21 | 08:00

Grupa Metinvest działa mimo wojny i aktywnie wspiera wojsko oraz cywilów

Od początku pełnoskalowej, rosyjskiej inwazji na Ukrainę, Grupa Metinvest powierzyła łącznie 8 mld hrywien (blisko 800 mln zł) na pomoc dla kraju i jego obywateli. Połowa tej kwoty (4,4,
Obronność PANASONIC PREZENTUJE NIEZAWODNE ROZWIĄZANIA TOUGHBOOK NA SAHA EXPO 2024
2024-10-29 | 12:00

PANASONIC PREZENTUJE NIEZAWODNE ROZWIĄZANIA TOUGHBOOK NA SAHA EXPO 2024

Na tegorocznych targach SAHA EXPO 2024, które stanowią kluczowe wydarzenie dla sektora obronnego i lotniczego, Panasonic wraz z ponad tysiącem innych firm i 26
Obronność W KIELCACH DYSKUTOWANO O NOWOCZESNYCH MUNDURACH
2024-09-05 | 01:00

W KIELCACH DYSKUTOWANO O NOWOCZESNYCH MUNDURACH

                                                                              INFORMACJA PRASOWA                                        W KIELCACH DYSKUTOWANO O NOWOCZESNYCH MUNDURACH 4 września br. podczas Międzynarodowego Salonu Przemysłu Obronnego odbyła się, zorganizowana przez redakcję portalu Defence24.pl, debata pt. „Nowoczesny mundur żołnierza Wojska Polskiego – Etos, bezpieczeństwo i funkcjonalność”. Udział w niej wzięli przedstawiciele wojska, w tym I Zastępca Dowódcy Wojsk Obrony Terytorialnej gen. bryg. Grzegorz Barabieda, przemysłu Anna Zygan z Milliken & Company oraz gen. Ben Hodges, były dowódca US Army w Europie. Podczas wydarzenia poruszone zostały kwestie istotne z punktu widzenia użytkowników – żołnierzy, jak funkcjonalność, czy stosowane w mundurach rozwiązania i technologie. Nie zabrakło także odniesień do tzw. „operacji Szpej” oraz programu Zaawansowanego Indywidualnego Systemu Walki (ZISW) Tytan.   Mundur będący zarówno wizytówką żołnierza, jak i jego "drugą skórą", powinien zapewnić mu ochronę przed zróżnicowanymi warunkami klimatycznymi, przed zagrożeniami związanymi ze służbą (np. trudnopalność) jak i maskowanie, w tym także w co raz szerszym zakresie fal podczerwonych. Jak zwrócił uwagę gen. Hodges, mundur współczesnego żołnierza musi spełniać wiele funkcji, aby maksymalnie zwiększyć jego przeżywalność na polu walki, chroniąc jego życie. - Żołnierz musi być wyposażony jak najlepiej, od tego zależy życie, życie żołnierza. To jest naszym zobowiązaniem moralnym. – gen. Ben Hodges, były dowódca US Army Europe. W toku dyskusji zarówno przedstawiciele wojska, jak i reprezentująca stronę przemysłową Anna Zygan, Kierownik sprzedaży międzynarodowej działu Govermental and Defence MIlliken & Co, zwrócili uwagę na kwestie zapewnienia bezpieczeństwa dostaw przedmiotów umundurowania i wyposażenia indywidualnego, szczególnie w sytuacjach zagrożeń, kryzysów czy konfliktów. - Chcemy, żeby większa część produkcji miała miejsce u nas w kraju (…) zdajemy sobie sprawę z tego, że na czas <> łańcuchy dostaw mogą zostać zachwiane. – ppłk mgr inż. Marek Trzonek, zastępca komendanta Wojskowego Ośrodka Badawczo-Rozwojowego. Aby mundur spełniał wymagania współczesnego pola walki, w tym w zakresie kamuflażu w szerokim zakresie fal podczerwonych (kamery SWIR i NIR) istotne są stosowane w ich produkcji technologie materiałowe. W większości przypadków ich rozwój odbywa się poza naszym krajem, dlatego tak istotna jest współpraca z zagranicznymi dostawcami technologii, jak i możliwość ich transferu do Polski. Technologicznie jesteśmy gotowi rozszerzyć współpracę (z polskim przemysłem – przyp. red.). Czekamy na jasny sygnał i zmiany ustawodawcze. – Anna Zygan, kierownik sprzedaży międzynarodowej działu Govermental and Defence MIlliken. Przedstawiciele wojska, w tym zastępca Komendanta Wojskowego Ośrodka Badawczo-Wdrożeniowego Służby Mundurowej ppłk mgr inż. Marek Trzonek odnieśli się do kwestii systemowego podejścia w projektach umundurowania oraz współpracującego z nim oporządzenia/wyposażenia, które tworzą jeden system jaki zakłada na siebie żołnierz. Zwrócono także uwagę na istotne z pkt. widzenia żołnierzy cechy o czym mówił m.in. gen. bryg. Grzegorz Barabieda, I Zastępca Dowódcy Wojsk Obrony Terytorialnej – Wojska Obrony Terytorialnej są gotowe do testowania nowych rozwiązań, wyciągania wniosków i zebrania opinii i wysłania do firm produkujących mundury. Podkreślone zostało również znaczenie dialogu i współpracy pomiędzy producentami a żołnierzami o czym mówiła Anna Zygan reprezentująca Milliken & Co. oraz płk pil. Łukasz Piątek, Dowódca 31. Bazy Lotnictwa Taktycznego.  - Sprzęt taki jak F-35 stawia nowe wymagania w zakresie umundurowania i wyposażenia, nie tylko pilotów, ale także techników obsługujących te samoloty. Aby móc dostarczyć nam najlepsze produkty, rozwiązania konieczny jest dialog z użytkownikami. – płk. Łukasz Piątek, Dowódca 31. Bazy Lotnictwa Taktycznego. - Na końcu każdego sprzętu stoi człowiek i to on powinien być w centrum zainteresowania. Dajmy możliwość wypowiedzi tym którzy będą odpowiadać za nasze bezpieczeństwo nie z pozycji biurka. – Annna Zygan Milliken&Co. Podsumowując dyskusję jej uczestnicy podkreśli, że konieczne są zmiany w przepisach, aby możliwe było wprowadzenie pożądanych przez użytkowników rozwiązań w przedmiotach umundurowania i wyposażenia. Aby to zdanie żołnierzy było decydujące w procesie wyboru konkretnych rozwiązań. Tych zmian oczekuje także przemysł i bez nich nie będzie możliwa „rewolucja” w „szpeju”.  

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Dobre prognozy dla rynku kredytów mieszkaniowych. Mimo braku rządowego programu wsparcia

Rok 2025 powinien być dobrym okresem na rynku kredytów mieszkaniowych. – Zainteresowanie nadal będzie rosło i paradoksalnie przyczyni się do tego niedawna zapowiedź ministra rozwoju i technologii, że nie będzie Kredytu 0 proc. – ocenia dr Jacek Furga, prezes Centrum Procesów Bankowych i Informacji. Jak wskazuje, pomimo braku kolejnego programu wsparcia dla kredytów mieszkaniowych 2024 rok również zakończył się dobrym wynikiem, a jakość obsługi złotowych kredytów mieszkaniowych pozostaje na bardzo wysokim poziomie.

Prawo

W Polsce brakuje ośrodków interwencji kryzysowej. Rzecznik Praw Obywatelskich apeluje o zmiany w prawie i zwiększenie finansowania

W 2023 roku w Polsce funkcjonowało 170 ośrodków interwencji kryzysowej, ale w wielu powiatach tego typu wsparcie wciąż nie jest dostępne. NIK już w 2021 roku alarmował, że ponad połowa powiatów nie powołała takich ośrodków. Tylko część istniejących placówek świadczy całodobowo wsparcie dla osób doświadczających kryzysów, a zapotrzebowanie na takie usługi stale rośnie. Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich apeluje o zmiany w prawie dotyczącym interwencji kryzysowej oraz finansowaniu tych usług.

Finanse

Jedna trzecia pacjentów jest niedożywiona przy przyjęciu do szpitala. Od tego w dużej mierze zależą rokowania

Niedożywienie pacjentów w szpitalach jest zjawiskiem powszechnym – w Polsce stan ten dotyczy jednej trzeciej osób już w momencie wizyty w Izbie Przyjęć, a w trakcie hospitalizacji pogłębia się u kolejnych 20–30 proc. O roli leczenia żywieniowego mówi się już coraz więcej, również jako o odrębnej opcji terapeutycznej w niektórych chorobach z autoagresji. W ocenie ekspertów wciąż jednak brakuje wiedzy na ten temat, zwłaszcza u lekarzy innych specjalizacji niż onkologiczne, gastroenterologiczne czy chirurgiczne. Tymczasem dobre odżywienie nie tylko przekłada się na szybsze zdrowienie, ale i realne oszczędności dla systemu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.