Komunikaty PR

​Oczekiwania klientów rynków krajów Bałtyckich od e-sklepów

2022-05-25  |  16:00
Biuro prasowe

 

Rynki krajów Bałtyckich prężnie się rozwijają. Szacowany roczny wzrost handlu elektronicznego dla wszystkich 3 państw wynosi powyżej 5% dla 6,2 mln osób. Konsumenci to głównie młodzi ludzie, którzy doskonale wiedzą, jak poruszać się w Internecie. Potencjał ten zaczyna dostrzegać także coraz więcej przedsiębiorców, również tych z Polski. Packeta Poland - cyfrowa platforma dla e-commerce, dzięki wejściu na rynki krajów Bałtyckich i objęcia roli hub-u, zaoferowała polskim e-sklepom możliwość łatwiejszej ekspansji do tych państw. Jest jednak kilka podstawowych rzeczy, o których należy pamiętać.

 

Wygodna dostawa  

Koszty dostawy w krajach Bałtyckich są podobne z tymi oferowanymi w Polsce. Konsumenci oczekują darmowej dostawy lub przynajmniej darmowej dostawy przy zamówieniach powyżej 30-50 euro. W przypadku mniejszych zamówień opłata za dostawę w wysokości 3-5€ będzie akceptowalnym kosztem. Oczekiwany czas dostawy wynosi trzy dni dla międzynarodowych sklepów internetowych i oczywiście ważne jest, aby nie przekroczyć terminu, który oferujemy klientowi. Co ciekawe, niektóre sklepy internetowe oferujące dropshipping mają czas dostawy powyżej miesiąca i to również jest akceptowane. Preferowane metody dostawy to automaty paczkowe lub dostawa na wskazany adres, często w połączeniu z płatnością za pobraniem (COD).

 

- Z usług Packety w krajach Bałtyckich mogą skorzystać nie tylko firmy, ale również polscy klienci indywidualni, robiący zakupy w zagranicznych e-sklepach tych krajów. Dla przykładu, klient robiąc zakupy w e-sklepie na Litwie, który posiada umowę z Packetą, może wygodnie odebrać je w dedykowanych punktach odbioru. Wszystko dzięki umowom, jakie Packeta zawarła z lokalnymi partnerami w Krajach Bałtyckich oraz w Polsce. - mówi Dawid Bednarek, Dyrektor ds. sprzedaży w Packeta Poland.

 

Metody płatności

Zarówno wysyłka za pobraniem, jak i szybkie metody płatności są popularnymi opcjami płatności we wszystkich 3 krajach, dlatego każdy e-sklep powinien oferować je zarówno w przypadku dostawy na wskazany adres, punktu odbioru, jak i do automatu paczkowego. 

 

Obsługa zwrotów

Konsumenci w dużej mierze oczekują darmowych zwrotów, zwłaszcza w przypadku odzieży. Jeśli klient musi zapłacić sam, ważne jest, aby oferować lokalny adres zwrotny lub, jeśli zwrócone towary muszą być natychmiast odesłane do Polski, aby zaoferować etykietę zwrotną od międzynarodowego dystrybutora.

 

- E-sklepy działające w państwach Bałtyckich mogą wysyłać przesyłki do wszystkich 33 krajów obsługiwanych przez Packeta Group – do ich dyspozycji jest ponad 11 tys. punktów odbioru należących do Packety oraz ponad 92 tys. punktów partnerskich – dodaje Dawid Bednarek, Dyrektor ds. sprzedaży w Packeta Poland.

 

W krajach Bałtyckich, jak i na całym świecie Covid-19 znacząco wpłynął na zwyczaje zakupowe konsumentów i pomógł przyspieszyć rozwój handlu internetowego. Widać to zarówno w wielkości zamówień, które znacząco wzrosły w tym czasie, jak i w sposobie, w jaki klienci chcą otrzymywać swoje przesyłki.  Wszystko to skłania tamtejsze firmy do większego skupienia się na handlu elektronicznym, zwiększeniu różnorodności i konkurencyjności na rynku lokalnym.

 

 

W materiale wykorzystano dane z raportu „E-EKSPORT KRAJE BAŁTYCKIE” firmy Makes You Local.

­***

Packeta to globalna, cyfrowa platforma dla e-commerce, świadcząca kompleksowe usługi logistyczne posiadając własną sieć kurierską. Założona w 2010 roku w Czechach przez Simonę Kijonkovą jako spółka Zásilkovna, w ciągu dekady przekształciła się w holding funkcjonujący pod nazwą Packeta Group, zrzeszający 14 podmiotów. Firma, świadcząc kompleksowe usługi logistyczne dla sklepów internetowych, szybko zyskała pozycję lidera w branży. Obecnie Packeta działa w 6 krajach, realizuje dostawy do 33 krajów, posiada ponad 0 11000 własnych punktów odbioru, 92 tys. punktów partnerskich i współpracuje z ponad 32 tys. sklepów internetowych. W 2021 roku obsłużyła 73 mln przesyłek. Firma pomaga także swoim Partnerom rozwijać biznes za granicą, dostosowując elastycznie usługę do ich potrzeb.

 

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę Biuro prasowe
2025-06-18 | 06:00

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

MediaMarkt Polska we współpracy z bp Polska uruchamia wyjątkową akcję promocyjną „Tanie Tankowanie tylko z myMediaMarkt". Od czwartku 19 czerwca do 25 czerwca,
Handel Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie
2025-06-10 | 06:00

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Jako przedsiębiorca zapewne zauważasz, że cyfrowa transformacja to już nie tylko trend, ale konieczność. W dobie mobilności i dynamicznych zmian rynkowych, obsługa sprzedaży
Handel Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja
2025-06-06 | 14:00

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

7 czerwca obchodzimy Międzynarodowy Dzień Seksu – to doskonały moment, aby przyjrzeć się temu, jak zmieniają się zwyczaje Polaków związane z zakupem produktów

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Bankowość

Banki zainteresowane projektami gospodarki obiegu zamkniętego. Chętniej finansują takie inwestycje

Rynek zrównoważonego finansowania rośnie. Banki stawiają na rozwój oferty zielonych instrumentów, które przedsiębiorcy i inne instytucje mogą przeznaczyć na sfinansowanie inwestycji z różnych obszarów ESG. Są wśród nich zarówno zielone obligacje, jak i kredyty połączone z realizacją konkretnych celów klimatycznych. Jednym z obszarów, które chcą finansować firmy w ramach ESG, jest gospodarka obiegu zamkniętego, czyli zamykanie obiegu produktów w myśl zasady reduce, reuse i recycle (ogranicz, użyj ponownie, przetwórz).

Handel

E-papierosy i aromatyzowane saszetki nikotynowe mogą zniknąć z rynku. Ministerstwo Zdrowia chce całkowitego zakazu ich sprzedaży

W wykazie prac legislacyjnych pojawiła się nowa propozycja Ministerstwa Zdrowia, która przewiduje zakaz wprowadzania do obrotu papierosów elektronicznych jednorazowego użytku – zarówno tych z nikotyną, jak i bez niej, oraz zakaz stosowania aromatów w woreczkach nikotynowych. Projekt trafił do konsultacji społecznych. To już kolejna regulacja sektora tytoniowego w ostatnich miesiącach. Przedstawiciele biznesu podkreślają, że to chaos regulacyjny, który wpływa na brak poczucia pewności prawnej i decyzje inwestycyjne.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.