Komunikaty PR

​Oczekiwania klientów rynków krajów Bałtyckich od e-sklepów

2022-05-25  |  16:00
Biuro prasowe

 

Rynki krajów Bałtyckich prężnie się rozwijają. Szacowany roczny wzrost handlu elektronicznego dla wszystkich 3 państw wynosi powyżej 5% dla 6,2 mln osób. Konsumenci to głównie młodzi ludzie, którzy doskonale wiedzą, jak poruszać się w Internecie. Potencjał ten zaczyna dostrzegać także coraz więcej przedsiębiorców, również tych z Polski. Packeta Poland - cyfrowa platforma dla e-commerce, dzięki wejściu na rynki krajów Bałtyckich i objęcia roli hub-u, zaoferowała polskim e-sklepom możliwość łatwiejszej ekspansji do tych państw. Jest jednak kilka podstawowych rzeczy, o których należy pamiętać.

 

Wygodna dostawa  

Koszty dostawy w krajach Bałtyckich są podobne z tymi oferowanymi w Polsce. Konsumenci oczekują darmowej dostawy lub przynajmniej darmowej dostawy przy zamówieniach powyżej 30-50 euro. W przypadku mniejszych zamówień opłata za dostawę w wysokości 3-5€ będzie akceptowalnym kosztem. Oczekiwany czas dostawy wynosi trzy dni dla międzynarodowych sklepów internetowych i oczywiście ważne jest, aby nie przekroczyć terminu, który oferujemy klientowi. Co ciekawe, niektóre sklepy internetowe oferujące dropshipping mają czas dostawy powyżej miesiąca i to również jest akceptowane. Preferowane metody dostawy to automaty paczkowe lub dostawa na wskazany adres, często w połączeniu z płatnością za pobraniem (COD).

 

- Z usług Packety w krajach Bałtyckich mogą skorzystać nie tylko firmy, ale również polscy klienci indywidualni, robiący zakupy w zagranicznych e-sklepach tych krajów. Dla przykładu, klient robiąc zakupy w e-sklepie na Litwie, który posiada umowę z Packetą, może wygodnie odebrać je w dedykowanych punktach odbioru. Wszystko dzięki umowom, jakie Packeta zawarła z lokalnymi partnerami w Krajach Bałtyckich oraz w Polsce. - mówi Dawid Bednarek, Dyrektor ds. sprzedaży w Packeta Poland.

 

Metody płatności

Zarówno wysyłka za pobraniem, jak i szybkie metody płatności są popularnymi opcjami płatności we wszystkich 3 krajach, dlatego każdy e-sklep powinien oferować je zarówno w przypadku dostawy na wskazany adres, punktu odbioru, jak i do automatu paczkowego. 

 

Obsługa zwrotów

Konsumenci w dużej mierze oczekują darmowych zwrotów, zwłaszcza w przypadku odzieży. Jeśli klient musi zapłacić sam, ważne jest, aby oferować lokalny adres zwrotny lub, jeśli zwrócone towary muszą być natychmiast odesłane do Polski, aby zaoferować etykietę zwrotną od międzynarodowego dystrybutora.

 

- E-sklepy działające w państwach Bałtyckich mogą wysyłać przesyłki do wszystkich 33 krajów obsługiwanych przez Packeta Group – do ich dyspozycji jest ponad 11 tys. punktów odbioru należących do Packety oraz ponad 92 tys. punktów partnerskich – dodaje Dawid Bednarek, Dyrektor ds. sprzedaży w Packeta Poland.

 

W krajach Bałtyckich, jak i na całym świecie Covid-19 znacząco wpłynął na zwyczaje zakupowe konsumentów i pomógł przyspieszyć rozwój handlu internetowego. Widać to zarówno w wielkości zamówień, które znacząco wzrosły w tym czasie, jak i w sposobie, w jaki klienci chcą otrzymywać swoje przesyłki.  Wszystko to skłania tamtejsze firmy do większego skupienia się na handlu elektronicznym, zwiększeniu różnorodności i konkurencyjności na rynku lokalnym.

 

 

W materiale wykorzystano dane z raportu „E-EKSPORT KRAJE BAŁTYCKIE” firmy Makes You Local.

­***

Packeta to globalna, cyfrowa platforma dla e-commerce, świadcząca kompleksowe usługi logistyczne posiadając własną sieć kurierską. Założona w 2010 roku w Czechach przez Simonę Kijonkovą jako spółka Zásilkovna, w ciągu dekady przekształciła się w holding funkcjonujący pod nazwą Packeta Group, zrzeszający 14 podmiotów. Firma, świadcząc kompleksowe usługi logistyczne dla sklepów internetowych, szybko zyskała pozycję lidera w branży. Obecnie Packeta działa w 6 krajach, realizuje dostawy do 33 krajów, posiada ponad 0 11000 własnych punktów odbioru, 92 tys. punktów partnerskich i współpracuje z ponad 32 tys. sklepów internetowych. W 2021 roku obsłużyła 73 mln przesyłek. Firma pomaga także swoim Partnerom rozwijać biznes za granicą, dostosowując elastycznie usługę do ich potrzeb.

 

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę Biuro prasowe
2025-07-14 | 00:15

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Czy Europa konsekwentnie broni zdrowia swoich obywateli i wspiera zrównoważone rolnictwo? A może stosuje podwójne standardy, dopuszczając import żywności produkowanej przy
Handel Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl
2025-07-08 | 10:30

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Coroczne wydarzenie zakupowe Prime Day w sklepie Amazon.pl potrwa do 11 lipca na stronie amazon.pl/primeday. W tym roku po raz pierwszy w Polsce Prime Day to aż cztery dni
Handel Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
2025-06-30 | 15:00

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty

Polskie nastolatki piją zdecydowanie mniej alkoholu niż w latach ubiegłych. Sprzyja temu zmniejszona dostępność napojów alkoholowych dla osób niepełnoletnich, co

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Handel

Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.

Polityka

Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.