Komunikaty PR

Odsłonięto wystawę o Szarych Szeregach na skwerze Hoovera w Warszawie

2024-09-27  |  14:25

W 85. rocznicę założenia Szarych Szeregów, 27 września 2024 r., Fundacja Pamięci o Bohaterach Powstania Warszawskiego otworzyła plenerową wystawę „Dziś, Jutro, Pojutrze – historia Szarych Szeregów” na warszawskim skwerze Hoovera. Przedstawia ona najważniejsze informacje o bohaterskiej formacji, która odegrała istotną rolę podczas II wojny światowej, w tym w Powstaniu Warszawskim.

Apel „wszyscy jesteśmy żołnierzami” wybrzmiał z komunikatu specjalnego Polskiego Radia 1 września 1939 r. Na te słowa odpowiedzieli również młodzi ludzie, którzy stanęli do walki o wolną Polskę. Ich udział w obronie Katowic, Gdyni, Warszawy czy Grodna jest przykładem determinacji i bohaterstwa młodzieży skupionej wokół Organizacji Harcerzy Związku Harcerstwa Polskiego. Gdy zapadła decyzja o kapitulacji Warszawy, 27 września 1939 r., formacja przeszła do podziemia, przyjmując kryptonim „Szare Szeregi”. Do dziś jest on określeniem dla całego tajnego harcerstwa.

– Działalność Szarych Szeregów była ważną częścią ruchu oporu. Harcerze brali udział w obronie polskich miast podczas kampanii wrześniowej, a po zapadnięciu decyzji o kapitulacji Warszawy stworzyli organizację, która zasłynęła m.in. z „małego sabotażu”. Niezwykle ważną rolę w Powstaniu Warszawskim odegrały stworzone przez harcerzy bataliony „Zośka” i „Parasol”, które wsławiły się bohaterstwem. Postawa tych młodych ludzi, ich walka i poświęcenie są dla nas niegasnącą inspiracją, a także wzorem. Chcemy przekazywać wiedzę o nich następnym pokoleniom, dlatego przy najważniejszym stołecznym deptaku otworzyliśmy plenerową wystawę – mówi Rafał Szczepański, prezes Fundacji Pamięci o Bohaterach Powstania Warszawskiego.

„Dziś, Jutro, Pojutrze – historia Szarych Szeregów” to projekt edukacyjny Fundacji Pamięci o Bohaterach Powstania Warszawskiego zrealizowany we współpracy z Muzeum Harcerstwa. Za dobór materiałów odpowiadał zespół historyków kierowany przez dr. Stefana Artymowskiego. Wystawa znajduje się na skwerze Hoovera przy Krakowskim Przedmieściu w Warszawie i potrwa do 18 października. Wstęp jest bezpłatny. Sponsorem głównym wystawy jest Orlen S.A.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Kultura Co 7. Polak na pewno kupi książkę pod choinkę Biuro prasowe
2024-12-19 | 08:00

Co 7. Polak na pewno kupi książkę pod choinkę

Książka to prezent świąteczny, na który decyduje się ponad połowa Polaków. Jak pokazują wyniki „Badania o książkach” przeprowadzonego przez IMAS International na
Kultura Świąteczny eko-prezent dla mieszkańców Szczecina
2024-12-18 | 12:15

Świąteczny eko-prezent dla mieszkańców Szczecina

Z okazji nadchodzących Świąt Bożego Narodzenia mieszkańcy Szczecina otrzymali od Browaru Bosman i Miasta Szczecin wyjątkowy eko-prezent. Browar opracował koncepcję parku przy ulicy
Kultura Startuje konkurs Pulsu Biznesu na Biznesową Książkę Roku
2024-10-23 | 15:00

Startuje konkurs "Pulsu Biznesu" na Biznesową Książkę Roku

Dziś rusza premierowa edycja konkursu Biznesowa Książka Roku organizowanego przez dziennik „Puls Biznesu”. Jego celem jest wyróżnienie wyjątkowych tytułów,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Bankowość

Sądy są zalewane pozwami frankowiczów. Rząd pracuje nad ustawą usprawniającą sprawy kredytobiorców

W sądach toczy się około 200 tys. spraw dotyczących kredytów frankowych. Prawomocnym wyrokiem zakończyło się 30 tys. Na drogę sądową zdecydowała się jednak tylko część kredytobiorców. Umów objętych ryzykiem walutowym było blisko milion, a ich wartość w szczytowym okresie, czyli w 2011 roku, osiągnęła niemal 200 mld zł.

Handel

Donald Trump zaczyna swą drugą kadencję jako prezydent. Europejski biznes obawia się konsekwencji zapowiedzianych ceł

Świat biznesu z niepokojem czeka na pierwsze decyzje Donalda Trumpa, zwłaszcza w sprawie wprowadzenia głośno zapowiadanych ceł na towary z zagranicy. Zdaniem Marcina Nowackiego, wiceszefa Związku Przedsiębiorców i Pracodawców, Unia Europejska musi się przygotować na większy odbiór produktów i usług ze Stanów Zjednoczonych, które mają wysoki deficyt w handlu ze Starym Kontynentem. Tradycyjnie życzliwie nastawiona do USA Polska mogłaby wykorzystać swoją prezydencję w Radzie UE, by doprowadzić do porozumienia między obu stronami.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.