OKNOPLAST FOR ART: Ogłoszenie Laureatów Drugiej Edycji
Z radością ogłaszamy laureatów drugiej edycji międzynarodowego konkursu OKNOPLAST FOR ART, zorganizowanego przez OKNOPLAST we współpracy z Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie MOCAK. Konkurs stanowił okazję dla artystów z Unii Europejskiej do wyrażenia swojej kreatywności poprzez stworzenie prac artystycznych z wykorzystaniem okna dostarczonego przez OKNOPLAST.
- Tworzenie na oknie stanowiło niecodzienne wyzwanie dla artystów. Jednakże po poprzedniej edycji OKNOPLAST FOR ART przekonaliśmy się, że ten pozornie ekstrawagancki pomysł przynosi niezwykłe rezultaty artystyczne. Sukces drugiej edycji nie był dla nas całkowitym zaskoczeniem, mimo to, zainteresowanie konkursem i poziom prac przerosły nasze oczekiwania. Chcemy serdecznie podziękować wszystkim uczestnikom za udział oraz za artystyczne zaangażowanie. Ponadto, pragniemy wyrazić naszą wdzięczność dla jury za profesjonalizm, który towarzyszył mu w trakcie wyłaniania laureatów” - mówi Magdalena Cedro-Czubaj, szefowa marketingu OKNOPLAST.
W konkursie wzięło blisko 300 utalentowanych artystów, których prace dowiodły jak istotne znaczenie dla sztuki współczesnej mają różnorodność form i innowacyjne podejścia do tematu. Po długich obradach, jury wyłoniło zwycięzców oraz przyznało wyróżnienia dla kilku wyjątkowych projektów. Poniżej przedstawiamy listę nagrodzonych:
I Miejsce:
Tytuł pracy: bez tytułu
Autor: Michał Rejner
Michał Rejner (1995) – punktami wyjścia do artystycznej refleksji często są dla niego tematy społeczne. W swoich pracach porusza problemy wykluczenia, nietolerancji rasowej, utraty godności przez jednostkę ludzką, nierówności ekonomicznych, bezdomności czy samotności. Mając na celu wzmocnienie wydźwięku dzieł – artysta posługuję się zróżnicowanymi mediami i technikami. Korzysta w równej mierze z wartości płaszczyzny i sugestywności artystycznej instalacji. W pracach przestrzennych sięga po przedmioty wyciągnięte z życia innych ludzi i wykorzystując proces twórczy, zainspirowany konkretnym miejscem i problemem, przeobraża je w conceptual sculptures. W swoich instalacjach porusza tematy bliskie każdemu człowiekowi, stawiając go w bliskim kontakcie z dziełem – poprzez dotyk i energię swoich prac zaprasza widza do poznania ich idei, jak i doświadczeń z materiałem. Traktuje otwartość na eksperymentalne praktyki warsztatowe oraz gotowość do „chwytania inspiracji na gorąco” jako niezbędne składowe elementy swojej praktyki twórczej.
Kraj: Polska
II Miejsce:
Tytuł pracy: Halina Parapetowa
Autorki: Ewa Bone i Ewa Kozubal
Ewa Bone (1977) – absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu (2003), dyplom z wyróżnieniem w pracowni prof. Wojciecha Kujawskiego. W latach 2003-2004 asystentka w pracowni rzeźby Mirosława Bałki.
Ewa Kozubal (1978) – absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu (2004), dyplom z wyróżnieniem w pracowni prof. Jana Berdyszaka, wyróżnienie za najlepszy dyplom w konkursie im. Marii Dokowicz.
Artystki od 2000 r. tworzą duet artystyczny. Wyrażają się poprzez rzeźbę, instalację, happening. Współautorki czterech Festiwali Sztuk Audiowizualnych w Tucznie, reżyserki licznych warsztatów twórczych i wydarzeń kulturalnych w strefie miejskiej. Kilka lat współpracowały z KontenerArt w Poznaniu oraz alternatywnymi teatrami przy realizacji scenografii i happeningów. Autorki figury Rzecznika prasowego na Bulwarze w Gorzowie Wielkopolskim, zwanego powszechnie Januszem Gorzowskim i pomnika Krzysztofa Jarzyny ze Szczecina Szefa Wszystkich Szefów stojącego na terenie Łasztowni w Szczecinie.
Kraj: Polska
III Miejsce:
Tytuł pracy: I want my wasted minutes back
Autor: Marta Ciołkowska
Marta Ciołkowska (1993) – artystka wizualna, twórczyni wideo, instalacji, rzeźby i grafiki, zgłębiająca tematykę wpływu człowieka na środowisko oraz wpływu rozwijającej się technologii na współczesnego człowieka. Absolwentka Architektury Wnętrz na Akademii Sztuk Pięknych im. Strzemińskiego w Łodzi (2017), studiowała także na Akademii Sztuk Pięknych w Katanii. W ostatnich latach brała udział w różnorodnych wystawach i festiwalach krajowych i międzynarodowych. Jej prace były pokazywane m.in. w: Muzeum Sztuki Współczesnej MACRO w Rzymie, Instytucie Sztuki i Kultury w Barcelonie. Była rezydentką PLAN8T Artist/Architect In Residence (P8AIR) (Changsha, Chiny), Cittadellarte Fondazione Pistoletto – UNIDEE Residency Programs (Biella, Włochy), KARP Residency (Kamina - Lomé, Togo), Tiliade Association (Oasis Des Âges, Francja) i GugArt2024 Guido Gobino (Turyn, Włochy). Jej prace pojawiały się w licznych katalogach i publikacjach, na wystawach zbiorowych i indywidualnych.
Oficjalne wręczenie nagród oraz prezentacja wyróżnionych prac nastąpią podczas wernisażu 13 czerwca 2024 roku w Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie MOCAK.
Serdecznie gratulujemy wszystkim laureatom oraz wyróżnionym artystom! Stworzone prace stanowią niezwykłą inspirację dla świata sztuki współczesnej.
Więcej informacji o wernisażu oraz pracach laureatów będzie dostępne na stronie internetowej oraz w mediach społecznościowych OKNOPLAST i MOCAK.

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Polityka

Tarcza Wschód flagowym projektem na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. To przełom w zakresie unijnej obronności
Parlament Europejski uznał Tarczę Wschód, zaproponowaną przez premiera Donalda Tuska, za flagowy projekt na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. W ramach głosowania nad rezolucją dotyczącą wzmocnienia obronności UE przyjęto poprawkę, zgodnie z którą ochrona granic lądowych, powietrznych i morskich UE przyczynia się do bezpieczeństwa całej UE, zwłaszcza jej wschodniej granicy. – To przełom, bo oznacza, że to Polska narzuca w tej chwili myślenie w Europie na temat obronności – ocenia europoseł Michał Szczerba.
Robotyka i SI
Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.
Handel
Ekonomiczna dostępność alkoholu rośnie. To zwiększa jego konsumpcję i prowadzi do uzależnień

Spożycie alkoholu w Polsce systematycznie wzrasta, co pociąga za sobą dziesiątki tysięcy przedwczesnych zgonów i koszty społeczno-ekonomiczne liczone w miliardach złotych rocznie. – W Polsce alkohol tanieje w stosunku do naszych zarobków, jego cena nie nadąża za wzrostem gospodarczym. A im wyższa dostępność ekonomiczna, tym wyższa konsumpcja. Alkohol jest według mnie absurdalnie tani – mówi dr hab. n. med. Łukasz Balwicki, krajowy konsultant ds. zdrowia publicznego. Jak ocenia, konieczna jest kompleksowa zmiana polityki podatkowej, dzięki której alkohol stałby się mniej dostępną ekonomicznie używką.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.