OMODA&JAECOO na rynkach Europejskich. Polska istotnym elementem ekspansji
OMODA&JAECOO ma utworzyć na rynkach europejskich około siedmiu spółek zależnych w różnych krajach UE, w tym również w Polsce. Na pozostałych rynkach sieć ma prowadzić działalność biznesową poprzez współpracę z lokalnymi dystrybutorami.
Nowy rozdział na europejskim rynku
Na początku roku OMODA zadebiutowała w Hiszpanii. Pierwszy z modeli chińskiego producenta – OMODA 5, dostępny jest na tamtejszym rynku w dwóch wersjach: spalinowej z benzynowym silnikiem 1.6 TGDi oraz w pełni elektrycznej o oznaczeniu E5. Model projektowany był z myślą o europejskim odbiorcy, począwszy od designu poprzez uwzględnienie obowiązujących na starym kontynencie norm. Konstrukcja powstawała przy udziale europejskich inżynierów w centrum rozwojowym marki pod Frankfurtem.
Sieć w Polsce
Polska ma być istotnym elementem planu ekspansji marki na europejskie rynki. Powstanie tu sieć dealerska, która początkowo będzie składać się z 25 salonów w największych miastach, a w 2025 r. będzie ich prawdopodobnie 40. Ponadto firma planuje stworzenie magazynów części zamiennych w Polsce, aby lepiej odpowiadać potrzebom lokalnych użytkowników.
Chiński producent zaprosił najlepszych dealerów z różnych regionów Polski do udziału w jazdach testowych na terenie Chin. Wraz z pojawieniem się samochodów pokazowych w Polsce, OMODA&JAECOO planuje w przyszłości przeprowadzić więcej lokalnych jazd próbnych.
- Polska odgrywa niebagatelną rolę w naszym wejściu na rynki starego kontynentu. Europa to bardzo rozległy rynek, bardzo się cieszymy, że możemy stać się jego częścią i dostarczać nasze rozwiązania europejskim klientom. Wielkość rynku i położenie geograficzne, to kluczowe czynniki, które powodują, że Polska jest oczywistym kierunkiem rozwoju, tak ważnym w procesie rozbudowy naszej sieci dystrybucji, Pojawienie się marki w Polsce i stworzenie właśnie tutaj odpowiedniej infrastruktury, to ogromna szansa dla naszej firmy – mówi Eric Zhang, dyrektor polskiego oddziału OMODA&JAECOO.
Międzynarodowa współpraca
19 kwietnia w Barcelonie hiszpańska firma motoryzacyjna EV MOTORS i Chery Automobile (właściciel marki OMODA) podpisały umowę o współpracy w zakładzie EBRO. W ceremonii podpisania wziął udział premier Hiszpanii Pedro Sánchez. Firmy chcą wykorzystać swoje atuty, współdzieląc platformy technologiczne, aby odrodzić markę EBRO. EBRO powstała w 1954 r. i działała przez następne 30 lat, do 1987 r. W 2023 r. rząd Katalonii uruchomił projekt „ponownej industrializacji” EBRO, w ramach którego nieczynna fabryka w Barcelonie ma zostać wykorzystana do budowy nowych linii montażowych i tworzenia nowych samochodów spod szyldu EBRO.
EV MOTORS – hiszpańska firma specjalizująca się w projektowaniu, produkcji i wprowadzaniu na rynek pojazdów produkowanych w Hiszpanii – wraz z rządem Katalonii na partnera do tego przedsięwzięcia wybrały Chery Automobile, który ma dojrzałą technologię i innowacyjny system badawczo-rozwojowy. Partnerstwo ma nie tylko pomóc odrodzić się marce EBRO, ale także zwiększyć lokalne zatrudnienie oraz wspierać i promować lokalną gospodarkę. EBRO FACTORY składa się z dwóch placówek: zakładu produkcji pojazdów zlokalizowanego w Zona Franca w Barcelonie oraz zakładu Montcada i Reixach, zajmującego się tłoczeniem i spawaniem części metalowych.

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Polska przeciwna przedłużeniu umowy UE–Ukraina o transporcie drogowym. Uderza ona w krajową branżę transportową
Parlament Europejski większością głosów poparł przedłużenie umowy o transporcie drogowym między Unią Europejską a Ukrainą do końca 2025 roku. Zdaniem polskich europosłów, którzy głosowali przeciw, podtrzymanie liberalizacji przewozów drogowych przyczyni się do dalszego obniżenia konkurencyjności polskich firm transportowych. W przeciwieństwie do ukraińskich przewoźników muszą one spełniać szereg unijnych wymogów. Polska delegacja planuje przedstawić swoje stanowisko europejskiemu komisarzowi ds. zrównoważonego transportu i turystyki.
Transport
M.Kobosko: Wszyscy zapłacimy za eskalację między Izraelem a Iranem. Kraje UE powinny robić więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa

– Mrzonki o armii europejskiej są mrzonkami, to trzeba sobie jasno powiedzieć. Każdy z krajów członkowskich Unii Europejskiej musi, i to się na szczęście już dzieje, nie tylko myśleć i mówić, ale też robić coraz więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa w koordynacji wspólnej – uważa Michał Kobosko, poseł do Parlamentu Europejskiego z Polska 2050. W kontekście światowych konfliktów, w tym na linii Izrael–Iran, jego zdaniem Polska powinna się skupić na współpracy zarówno ze Wspólnotą, jak i Stanami Zjednoczonymi.
Muzyka
Trwający Festiwal Mozartowski przyciąga tłumy melomanów. To jedno z najważniejszych wydarzeń w stolicy

Artystka zaznacza, że za sprawą Warszawskiej Opery Kameralnej jeszcze przez dwa tygodnie Warszawa będzie rozbrzmiewać Mozartem. Kolejna edycja festiwalu poświęconego temu wybitnemu kompozytorowi zajmuje ważne miejsce w kulturalnym kalendarzu stolicy i przyciąga tłumy melomanów. A przed nimi jeszcze sporo atrakcji. Alicja Węgorzewska szczególnie zaprasza na dwie premiery, jedną skierowaną do młodych odbiorców, drugą – dedykowaną koneserom. Niezwykle ciekawie zapowiada się także nowy sezon artystyczny w WOK-u. Twórcy już pracują nad kolejnymi spektaklami i nagrywają nowe płyty.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.