OMODA&JAECOO on European markets. Poland as an important element of expansion
OMODA&JAECOO is to establish approximately seven subsidiaries on European markets in various EU countries, including Poland. In other markets, the chain will conduct business activities through cooperation with local distributors.
A new chapter on the European market
At the beginning of the year, OMODA debuted in Spain. The first model of the Chinese manufacturer - OMODA 5, is available on the local market in two versions: combustion with a 1.6 TGDi petrol engine and fully electric with the E5 designation. The model was designed with the European recipient in mind, starting from the design and taking into account the standards applicable on the old continent. The structure was created with the participation of European engineers in the brand's development center near Frankfurt.
Network in Poland
Poland is to be an important element of the brand's expansion plan to European markets. A dealer network will be established here, which will initially consist of 25 showrooms in the largest cities, and by 2025 there will probably be 40 of them. In addition, the company plans to create spare parts warehouses in Poland to better meet the needs of local users.
The Chinese manufacturer invited the best dealers from various regions of Poland to participate in test drives in China. With the arrival of show cars in Poland, OMODA&JAECOO plans to conduct more local test drives in the future.
- Poland plays a significant role in our entry into the markets of the old continent. Europe is a very large market, we are very happy to become part of it and provide our solutions to European customers. The market size and geographical location are key factors that make Poland an obvious direction of development, so important in the process of expanding our distribution network. The appearance of the brand in Poland and the creation of appropriate infrastructure here is a huge opportunity for our company - says Eric Zhang, director of the Polish branch of OMODA&JAECOO.
International cooperation
On April 19 in Barcelona, the Spanish automotive company EV MOTORS and Chery Automobile (owner of the OMODA brand) signed a cooperation agreement at the EBRO plant. The signing ceremony was attended by Spanish Prime Minister Pedro Sánchez. The companies want to leverage their strengths by sharing technology platforms to revive the EBRO brand. EBRO was founded in 1954 and operated for the next 30 years, until 1987. In 2023, the Catalan government launched the EBRO "re-industrialization" project, in which a disused factory in Barcelona is to be used to build new assembly lines and create new cars under the EBRO banner.
EV MOTORS - a Spanish company specializing in the design, production and marketing of vehicles manufactured in Spain - and the Government of Catalonia have chosen Chery Automobile as a partner for this project, which has mature technology and an innovative research and development system. The partnership is intended not only to help the revival of the EBRO brand, but also to increase local employment and support and promote the local economy. EBRO FACTORY consists of two facilities: a vehicle production facility located in the Zona Franca in Barcelona and a Montcada and Reixach facility for stamping and welding metal parts.

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia
W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Transport
Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.