Opakowanie 3E: estetyczne, elastyczne i ekologiczne
Lawenda Public Relations
Al. Ks. Józefa Poniatowskiego 1
03-901 Warszawa
agnieszka|lawendapr.com| |agnieszka|lawendapr.com
48601991089
www.lawendapr.com
Logistyka i transport produktów w wielu branżach wymaga zapakowania towaru tak, aby był bezpieczny, właściwie oznaczony, a zarazem atrakcyjny dla końcowego użytkownika. Warto poznać technologię pakowania, dostarczaną przez firmę Silny&Salamon, która znacznie różni się od powszechnych systemów flowpack, a zyskuje na popularności dzięki dodatkowym funkcjonalnościom. W czym tkwi jej fenomen?
Technologia Autobag odwraca nieco filozofię myślenia o pakowaniu, skupiając się na tym, by produkt zabezpieczyć nie tylko szybko, ale także estetycznie i ekologicznie, oraz by umożliwić elastyczne podejście do tego procesu, adaptując go do bieżących potrzeb. Maszyny APS Autobag, dystrybuowane w Polsce przez firmę Silny&Salamon, wraz z urządzeniami drukującymi, stanowią kompletne rozwiązanie dla firm działających w kanale e-commerce, w których pakuje się towary o różnych kształtach i rozmiarach. To także ciekawa opcja dla przedsiębiorstw produkcyjnych, dla których ważna jest atrakcyjna prezentacja marki, możliwość nadruku informacji i doświadczenie zakupowe klienta.
Co przemawia za technologią Autobag
Wpadające w oko opakowanie nie tylko zwraca uwagę na półce sklepowej, ale ułatwia korzystanie z zapakowanego produktu, a nawet usprawnia logistykę wewnętrzną. Atutem technologii jest przygotowywanie opakowań u producenta worków według wymagań odbiorcy, gdzie dzięki wyspecjalizowanym maszynom można łatwiej i taniej uzyskać ich wysoką jakość. Do firm, korzystających z maszyn Autobag, należy jedynie zamknięcie produktów w worki i wykonanie ostatniego zgrzewu.
– Zmiana rodzaju opakowania na maszynie Autobag, w przeciwieństwie do technologii flowpack, wymaga wyłącznie włożenia innej rolki z workami bez konieczności przezbrojenia urządzenia i demontażu zainstalowanego oprzyrządowania. Odbywa się to także bez strat materiału opakowaniowego – podkreśla Karol Szostak z firmy Silny&Salamon.
Mocnym punktem technologii Autobag jest możliwość pakowania produktów o różnych kształtach, też bardzo nieregularnych. Popularna na rynku technologia flowpack sprawdza się głównie przy elementach sztywnych i foremnych – w takim przypadku pakowanie, przede wszystkim długich serii, okazuje się najbardziej ekonomicznym wyborem. Jednak obsługa klienta 4.0 stwarza nowe wyzwania. Oczekuje on customizacji i personalizacji produktów, co przy pakowaniu krótkich serii, czy pojedynczych egzemplarzy, przemawia za Autobagiem.
Elastyczne opakowanie w wielu wymiarach
Urządzenia do pakowania w gotowe worki na rolce, których wyłącznym dystrybutorem jest firma Silny&Salamon, zdadzą egzamin m.in. w branży e-commerce, motoryzacyjnej, meblarskiej, przemyśle elektrotechnicznym, farmaceutycznym i wielu innych. Maszyny wyposażone w nową technologię, automatycznie mogą otwierać i zamykać torby wysyłkowe, umożliwiając pracownikom szybsze pakowanie zamówień. Opakowania mogą mieć szerokość do 550 mm, a wbudowana drukarka termotransferowa, pracująca w systemie next-bag-out, umożliwia nanoszenia zmiennego nadruku na każdym worku, bezpośrednio przed jego napełnieniem. Eliminuje to dodatkowy proces drukowania etykiet adresowych, a więc i ryzyko błędów.
Worki Autobag z perforacją, zaprojektowane pod unikalne potrzeby firm, są też konkretnym usprawnieniem dla klienta końcowego np. w branży motoryzacyjnej, gdzie, jak się okazuje, ułatwiają one końcowym odbiorcom sprawne otwarcie opakowania, nawet gdy mają oni zabrudzone i śliskie ręce – dodaje Karol Szostak.
Zrównoważone materiały
Papierowe czy kartonowe opakowania, oklejone taśmą i etykietami w procesie logistycznym, nie są najlepszym wyborem dla firm, które zwracają uwagę na swój wpływ na środowisko. Wbrew powszechnej opinii, worki wykonane z jednorodnego polimeru ułatwiają recykling. Wysoka jakość surowca pozwala na stosowanie folii o mniejszej grubości przy tej samej wytrzymałości opakowania, przez co zmniejsza się ilość zużywanego tworzywa. Worki, dobrze dopasowane do wielkości produktów, umożliwiają też efektywniejszy załadunek i przewiezienie większej ilości towaru w jednym transporcie, zmniejszając ślad węglowy. Takie opakowanie, nie dość, że całkowicie nadające się do przetworzenia, jest wytrzymałe i wodoodporne.
Warto zaznaczyć, że worki, stosowane w technologii Autobag, mogą powstawać nawet w 95% z tworzywa z recyklingu. Dla firm, które chcą pójść jeszcze krok dalej, przygotowywane są opakowania na bazie ostu czy trzciny cukrowej, podlegające kompostowaniu.
Nie kupisz kota w worku
Efektywność i automatyzacja pakowania przekłada się na zwiększenie wydajności procesów logistycznych. Dodatkowo niewielkie gabaryty urządzeń Autobag pozwalają zaoszczędzić miejsce w halach, a także łatwo wkomponować je w linie produkcyjne. Co ważne, przed decyzją o zakupie maszyny, klient może ją nieodpłatnie przetestować w rzeczywistym środowisku pracy.
Ofertę Silny&Salamon dopełniają urządzenia do liczenia i ważenia drobnych elementów z dużą dokładnością. W wirtualnym showroomie na stronie www.pakowanie.biz można zapoznać się z działaniem poszczególnych maszyn.
Więcej informacji o firmie znajduje się na www.plomby.biz i www.pakowanie.biz oraz na profilach LinkedIn: Silny & Salamon Sp. z o.o. (profil główny) i Silny & Salamon - wyłączny dystrybutor APS Autobag.
* * *
O firmie
Firma Silny&Salamon dysponuje 30-letnim doświadczeniem w dostarczaniu rozwiązań, zwiększających bezpieczeństwo w transporcie i logistyce, oraz w automatyzacji procesów pakowania w wielu branżach. Rozpoczęła działalność w 1989 roku jako mała rodzinna firma handlowa, której celem było wprowadzenie nowoczesnych sposobów pakowania, zamykania i zabezpieczania produktów. Dziś to sprawdzony partner w biznesie, zapewniający skuteczne rozwiązania w transporcie, logistyce i procesach produkcyjnych. Wielu klientów jest związanych z firmą ciągłą współpracą od wielu lat, należą do nich m.in.: Turck Automation Technology, Fischer Automotive, Zakład Aparatury Elektrycznej - ERGOM czy Neuca.
Spółka znalazła się na liście Diamentów 2021 miesięcznika Forbes Polska, wśród firm wyróżniających się tempem rozwoju, z pozytywnym ratingiem wiarygodności i ryzyka współpracy, które jednocześnie mają wysoką płynność bieżącą i nie zalegają z płatnościami w ciągu ostatnich trzech lat.
Płatności w HoReCa – cyfryzacja w akcji
COMP integratorem rozwiązań kaucyjnych dla sieci sklepów
IdoSell i Adyen łączą siły w obszarze płatności
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
W przyszłym roku spodziewana jest fala inwestycji ze środków UE. Prawo zamówień publicznych wymaga pewnych korekt
W 2025 roku spodziewany jest w Polsce początek boomu inwestycyjnego, związanego głównie z większym niż dotychczas napływem funduszy z KPO i regularnych środków unijnych. Skorzysta na tym przede wszystkim budownictwo, ale pewne obawy budzi przewidywana kumulacja inwestycji, również w kontekście systemu zamówień publicznych. – O ile może prawo zamówień publicznych wymagać pewnych punktowych korekt, o tyle chyba nie ma potrzeby jego gruntownego przemeblowania – ocenia Mariusz Haładyj, prezes Prokuratorii Generalnej RP. Jak wskazuje, niektóre elementy zamówień publicznych wymagają raczej wypracowania praktycznych rozwiązań niż zmian legislacyjnych.
Prawo
Polska prezydencja w Radzie UE będzie szansą na kształtowanie polityki gospodarczej Unii. Przedsiębiorcy mają swoje oczekiwania
Poprawa otoczenia prawnego, uproszczenie regulacji, likwidacja protekcjonizmu w poszczególnych krajach członkowskich wobec innych rynków UE, ale też budowanie otoczenia sprzyjającego rozwojowi innowacji i nowoczesnego rynku technologicznego – to główne postulaty Federacji Przedsiębiorców Polskich wobec nadchodzącej polskiej prezydencji w Radzie UE. Wszystkie te elementy mają wzmocnić konkurencyjność unijnych firm i przemysłu na arenie międzynarodowej, gdzie dziś przegrywają wyścig z USA i Azją.
Transport
Sejm pracuje nad nowelizacją ustawy o przetwarzaniu danych pasażera. Linie lotnicze liczą na uniknięcie miliardowych kar
Parlament pracuje nad nowelizacją ustawy o przetwarzaniu danych dotyczących przelotu pasażera. Wymaga tego orzeczenie Trybunału Sprawiedliwości UE, który orzekł, że niektóre wprowadzone dyrektywą i wdrożone w krajach członkowskich regulacje są zbyt restrykcyjne. Chodzi m.in. o obowiązek przekazywania danych pasażerów na wszystkich lotach wewnątrz UE. Poprawy w polskiej ustawie wymaga także mechanizm nakładania kar na przewoźników za niewywiązanie się z obowiązków. Na razie nad liniami lotniczymi wisi widmo 4 mld zł kar, ale projekt ustawy zawiera propozycję abolicji.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.