OSTATNIE DNI NA ZGŁOSZENIE DO STARTUP CONTEST
Ro
Marszałkowska 58/27
02-345 Warszawa
urszula.kostrzewa|ro.team| |urszula.kostrzewa|ro.team
+48531435182
www.ro.team
Do 30 czerwca startupy mogą wysyłać swoje zgłoszenia do Startup Contest - konkursu organizowanego w ramach konferencji Infoshare. Najlepsi innowatorzy powalczą o uwagę zagranicznych inwestorów i mediów oraz 30 tysięcy EUR.
20 najlepszych startupów, które aplikują do Startup Contest, wystąpi na jednej ze scen konferencji Infoshare w Gdańsku i zaprezentuje się inwestorom, przedstawicielom funduszy VC i największych korporacji. Międzynarodowe jury oceni m.in. potencjał biznesowy projektów, zespół oraz innowacyjność prezentowanych rozwiązań. Nagrodzone zostaną 3 najlepsze startupy. Główna nagroda to 20 000 EUR w gotówce. Drugie i trzecie miejsce otrzymają kolejno 7 000 i 3 000 EUR. Pula nagród wynosi 30 tysięcy euro w gotówce. Fundatorem jest Prezydent Miasta Gdańska - Główny Partner konferencji. Darmowa rejestracja potrwa do 30 czerwca 2022 r. na stronie internetowej Organizatora.
https://www.youtube.com/watch?v=RarUE3sNWYo
W dotychczasowych edycjach konkursu wzięło udział ponad 4000 startupów z całego świata. Zwycięzcami Startup Contest byli m.in.:
BeFC (2021)
Francuski startup BeFC opracował technologię umożliwiającą wytwarzanie energii elektrycznej z papieru i wody. Startup mocno się rozwija i po wygranej na Infoshare 2021 zdobył kolejne uznania, m.in. w programie French Tech Green 20 czy Circular Challenge 2022. BeFC planuje serię A w 2022 r., dążąc do masowej produkcji od 2023 r.
iLoF (2020)
Brytyjski startup iLoF wymyślił opartą na chmurze bibliotekę biomarkerów chorobowych i profili biologicznych. Obecnie ich badania koncentrują się na wczesnym wykrywaniu objawów choroby Alzhaimera. Firma bierze udział w programie “Building Tomorrow Together – Innovation in Dementia”, współpracując z kilkoma instytucjami opieki zdrowotnej w Portugalii.
Prometheus (2019)
Flagowym produktem Prometheusa jest EMATIK - “druga skóra” do leczenia trudno gojących się ran, stosowana w weterynarii. Aktualnie firma działa głównie we Włoszech, ale planuje kolejną rundę inwestycji do końca tego roku w celu wejścia na kolejne rynki.
FindAir (2017)
Polski FindAir oferuje inteligentne inhalatory i rozwiązania do monitorowania pacjentów. Od czasu wygranej w Startup Contest, startup mocno się rozwija, pozyskał m.in. kilku inwestorów. Na swojej stronie firma chwali się, że już ponad 10 000 osób na całym świecie korzysta z rozwiązań FindAir, aby lepiej kontrolować swoją astmę.
Nexbio (2016)
Polski Nexbio zajmuje się analizą kwasów nukleinowych (DNA, RNA) dla odbiorców indywidualnych, ośrodków naukowych i firm biotechnologicznych. Innowacyjne technologie NEXBIO wspierają m.in. rolnictwo w integrowanej ochronie roślin, przez analizę patogenów roślin.
O Konferencji Infoshare
Największa konferencja technologiczna CEE Infoshare to ekosystem, w którym nowe technologie łączą się z biznesem. Co roku do Gdańska przyjeżdżają tysiące uczestników. Wśród nich startupy, inwestorzy, przedstawiciele korporacji, programiści i marketerzy. To solidna dawka wiedzy i biznesu – kilkuset czołowych prelegentów z całego świata, blisko 200 wystąpień i warsztatów, kilka scen tematycznych każdego roku.
Flagowe wydarzenie Infoshare to także szereg imprez towarzyszących, będących okazją do nawiązywania nowych kontaktów i wymiany doświadczeń biznesowych. Konferencja to idealne miejsce dla firm na wczesnym etapie rozwoju. Dedykowane narzędzie do Matchmakingu pozwala umawiać indywidualne spotkania z inwestorami i nawiązywać ważne biznesowe relacje. Towarzyszący konferencji konkurs Startup Contest każdego roku gromadzi ponad blisko 700 startupów walczących o nagrody o wartości 30 000 euro w gotówce.

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

Nowoczesność w sercu Bydgoszczy – nowy oddział DPD Polska rozpoczyna swoją działalność

Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.