Komunikaty PR

Packeta rozszerza współpracę z Pocztą Polską

2022-08-24  |  13:00
Biuro prasowe

 

Packeta, działająca w Polsce globalna, logistyczna platforma dla e-commerce, poszerza współpracę z Pocztą Polską. Klienci zyskają możliwość odbioru przesyłki z zagranicznych e-sklepów w sieci punktów odbioru Poczty Polskiej – Pocztex PUNKT (ponad 17 tys. punktów).

 

Od początku swojej działalności na naszym rynku Packeta oferuje polskim e-sklepom możliwość wysyłania przesyłek do zagranicznych odbiorców w konkurencyjnych cenach, ułatwiając tym samym ekspansję rodzimym sklepom internetowym poza granicami kraju. Współpraca z Pocztą Polską to z kolei wyjście naprzeciw potrzebom polskich klientów, którzy chcieliby robić zakupy w sklepach internetowych działających w innych krajach. Mogą oni wybrać opcję odbioru przesyłki za pośrednictwem usługi Pocztex PUNKT i wygodnie odebrać przesyłkę w ponad 17 tys. punktach na terenie całego kraju.

 

Packeta realizuje dostawy w 34 krajach – obecna jest w Europie, Stanach Zjednoczonych i na Bliskim Wschodzie, między innymi w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Oznacza to, że jeśli e-sklep zlokalizowany jest np. w Czechach czy na Węgrzech i ma podpisaną umowę z Packetą, to konsument może złożyć w nim zamówienie i wygodnie odebrać swoje zakupy bezpośrednio w placówce pocztowej lub dedykowanych punktach odbioru Poczty Polskiej, bez dodatkowych opłat.

 

Poczta Polska dysponuje siecią ponad 17 000 punktów odbioru - poza własnymi placówkami zlokalizowanymi także na stacjach paliw Orlen, kioskach i salonikach Ruch oraz najpopularniejszych sklepach detalicznych, takich jak Żabka, Lewiatan, ABC czy Delikatesy Centrum, posiada również automaty paczkowe zlokalizowane m.in. w wybranych placówkach pocztowych i sklepach sieci Biedronka.

 

Zgodnie z założoną przez nas strategią, w ostatnim czasie intensywnie rozszerzamy działania o współprace z kolejnymi firmami. Dzięki pozyskaniu nowych partnerów biznesowych oraz rozszerzaniu współpracy z dotychczasowymi, Poczta Polska dysponuje największą w kraju siecią ponad 17 tys. punktów odbioru. Ponadto Spółka intensywnie pracuje nad rozbudową sieci własnych, zewnętrznych automatów paczkowych. Partnerstwo z Packetą jest więc kolejnym krokiem potwierdzającym, że świadczymy usługi kurierskie na wysokim poziomie – mówi Andrzej Bodziony, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej.

 

Rynek e-commerce na całym świecie wciąż prężnie się rozwija. Dziś to miejsce, do którego swobodny dostęp chce mieć każdy użytkownik internetu. Cały czas intensyfikujemy działania na polskim rynku, czego efektem jest rozszerzenie współpracy z Pocztą Polską. W ten sposób dajemy polskim konsumentom możliwość korzystnych cenowo dostaw z zagranicznych e-sklepów do punktów odbioru Pocztex PUNKT mówi Justyna Andreas, Dyrektor Zarządzająca Packeta Poland.

 

Współpraca Packety z Pocztą Polską to kolejny krok w rozwoju firmy na polskim rynku. W 2021 roku Packeta dostarczyła przeszło 73 miliony paczek i osiągnęła obroty na poziomie ponad 200 mln euro. Firma świadczy też szeroki wachlarz usług doradczych dla sklepów online, które chcą rozpocząć działalność na nowych rynkach. Packeta posiada w naszym kraju dwa magazyny – w Warszawie i Cieszynie, planuje otwarcie kolejnych obiektów.

 

 

***

Packeta to globalna, cyfrowa platforma dla e-commerce, świadcząca kompleksowe usługi logistyczne posiadając własną sieć kurierską. Założona w 2010 roku w Czechach przez Simonę Kijonkovą jako spółka Zásilkovna, w ciągu dekady przekształciła się w holding funkcjonujący pod nazwą Packeta Group, zrzeszający 14 podmiotów. Firma, świadcząc kompleksowe usługi logistyczne dla sklepów internetowych, szybko zyskała pozycję lidera w branży. Obecnie Packeta działa w 6 krajach, realizuje dostawy do 34 krajów, posiada ponad 11500 własnych punktów odbioru, 92 tys. punktów partnerskich i współpracuje z ponad 32 tys. sklepów internetowych. W 2021 roku obsłużyła przeszło 73 mln przesyłek. Firma pomaga także swoim Partnerom rozwijać biznes za granicą, dostosowując elastycznie usługę do ich potrzeb.

 

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie Biuro prasowe
2025-03-27 | 10:00

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Godzenie rozwoju zawodowego z życiem rodzinnym, argumentowanie swojej wartości oraz dowodzenie słuszności swoich pomysłów – to zaledwie kilka wyzwań, na jakie
Gospodarka Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan
2025-03-24 | 15:50

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan

Prawie 300 postulatów deregulacyjnych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, a dotyczących m.in podatków, zatrudnienia, cyfryzacji czy energetyki
Gospodarka BCC: budżet, inwestycje, podatki
2024-12-30 | 08:00

BCC: budżet, inwestycje, podatki

Polska gospodarka w ostatnich latach rozwija się w sposób dynamiczny, jednak nie bez wyzwań. Tempo wzrostu, chociaż nieco słabsze od oczekiwań z początku roku 2024 było solidne, a w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Przemysł spożywczy

Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.