Patti, Whirlpool: Cena nie jest już jedyną motywacją do zakupów na Black Friday
Gabrielle Patti z Whirlpool Corporation o tegorocznych przewidywaniach na Black Friday:
2023 rok okazał się bardzo wymagający dla całej branży AGD w regionie EMEA, gdzie można było zaobserwować spowolnienie we wszystkich krajach, szczególnie w segmencie sprzętów do zabudowy. Polska nie jest tu żadnym wyjątkiem, a sytuacja jest wręcz trudniejsza – ponieważ zmniejszenie dynamiki na polskim rynku zaczęło się później niż na zachodzie Europy, teraz skutki są mocniej odczuwalne. Zauważamy już pewne oznaki poprawy, ale całej branży jest wciąż trudno powrócić do dobrze znanego tempa rozwoju.
Jeśli chodzi o działania reklamowe i marketingowe w branży, to przez cały rok można było zauważyć zmniejszoną intensywność promocji ze strony partnerów handlowych i większe skupienie się na podkreślaniu różnorodności i jakości samych ofert producentów.
Tak, jak co roku, na kilka tygodni przed Black Friday i przedświątecznym sezonem zakupowym, następuje zmniejszenie sprzedaży, która zdecydowanie przyspiesza podczas samego Czarnego Piątku i zaraz po nim.
Choć wiemy, że wielu konsumentów z pewnością czeka na specjalne okazje, to już nie obserwujemy tak silnego szczytu sprzedaży. Jest to uwarunkowane dwoma głównymi czynnikami: z jednej strony okres promocji z roku na rok się wydłuża i rozszerza, szczególnie w branży AGD, gdzie słyszymy już raczej o „black weeks” i ofertach, które zaczynają się np. już z początkiem listopada. Z drugiej, konsumenci są coraz bardziej świadomi i rezygnują z pochopnych decyzji zakupowych. Atrakcyjność cenowa z pewnością jest nadal ważnym czynnikiem, który motywuje nas do zakupów, ale już nie jedynym, zwłaszcza w tak wymagającym gospodarczo czasie, kiedy to rodzinne budżety są mocno ograniczone przez dynamikę inflacyjną. Spodziewamy się, że największą popularnością podczas tegorocznego Black Friday będą cieszyły się pralki i suszarki, a także sprzęt do zabudowy, które są często kupowane w ramach pakietów lub zestawów.

Spoglądając w przyszłość Unii Europejskiej, czyli o wzmocnieniu bezpieczeństwa i konkurencyjności do 2040 roku

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy wymiany handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Na wysokich cłach stracą obie strony
Komisja Europejska przedstawiła w poniedziałek propozycję ceł na import z USA o wartości 72 mld euro, co ma być odpowiedzią na nałożenie 30-proc. stawek na import z UE zapowiedziane przez Amerykanów w poprzednim tygodniu. Przedstawiciele KE wciąż widzą jednak potencjał kontynuowania negocjacji. Zdaniem europosła Michała Koboski brak porozumienia lub uzgodnienie stawek wyższych niż 10-proc. nie tylko zaszkodzi obydwu stronom, ale i osłabi ich pozycję na arenie międzynarodowej.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.