Komunikaty PR

Pepco wchodzi do Portugalii

2023-05-17  |  14:10
Biuro prasowe
Kontakt

Dagmara Gac
Alert Media Communications

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
dagmara.gac|alertmedia.pl| |dagmara.gac|alertmedia.pl
609 329 385
https://alertmedia.pl/
Do pobrania Pepco ( 0.08 MB )

Pepco, jedna z największych i najszybciej rozwijających się sieci sklepów typu value retailer w Europie rozpoczyna swoją działalność w Portugalii. 18 maja marka oficjalnie otworzy swój pierwszy sklep w Coimbrze, a w ciągu pierwszego roku obecności na portugalskim rynku, planuje pojawić się w kluczowych miastach i regionach kraju, w tym. m.in. Lizbonie i Porto. W części z placówek klienci znajdą poszerzony asortyment obejmujący nie tylko odzież i akcesoria dla domu, ale również bogatą ofertę artykułów spożywczych, kosmetyków, środków czystości czy produktów dla zwierząt.

Portugalia stanie się 18 krajem, gdzie odwiedzić będzie można sklepy Pepco. Pierwsza placówka zostanie otwarta 18 maja w Coimbrze, liczącej blisko 100 tysięcy mieszkańców stolicy regionu położonego w centrum kraju. Plany portugalskiej ekspansji, zakładają otwarcia sklepów w takich miastach jak: Lizbona, Porto, Braga, czy leżące na południu kraju Albufeira i Olhao.

Pepco, którego europejska centrala działa w Poznaniu, posiada obecnie ponad 3000 sklepów zlokalizowanych na terenie całej Europy. W ubiegłym roku sieć otworzyła swoje placówki w Niemczech i Grecji, a na 2023 rok planuje również wejście do Bośni i Hercegowiny.

Cieszymy się, że Portugalia dołączyła do rodziny Pepco i nie możemy się doczekać kolejnych otwarć. To naturalny krok naszego rozwoju po udanych wejściach na inne rynki w krajach basenu Morza Śródziemnego, jak Hiszpania, gdzie działa 150 naszych placówek, czy Włochy, gdzie niedawno świętowaliśmy otwarcie setnego sklepu – powiedziała Anca Radu Retail Director South Europe w Pepco.

Pepco to marka, bardzo dobrze przyjmowana na nowych rynkach i szybko zdobywająca serca konsumentów. W krajach gdzie sieć jest obecna od co najmniej 3 lat 90-96% kobiet zna markę, a w świadomości większości z nich Pepco jest numerem jeden w kategorii zakupów odzieży dziecięcej. Pepco to również wiodący sklep w obszarze ubrań i akcesoriów domowych.

„Każdego miesiąca klienci odwiedzający nasze sklepy dokonują ponad 28 milionów transakcji i jesteśmy w pełni przekonani, że nasza bogata oferta produktów, w niesamowicie niskich cenach i dobrej jakości zostanie szybko pokochana również przez portugalskich konsumentów. Będziemy wszędzie tam, gdzie klienci nas potrzebują, otwierając nasze placówki zarówno w galeriach, jak i retail parkach i na ulicach handlowych” – dodała Anca Radu

Niektóre portugalskie sklepy Pepco, otwarte będą w innym koncepcie niż ten, do którego przyzwyczailiśmy się w Polsce. Klienci znajdą w nich poszerzony asortyment, w którym obok tradycyjnej oferty obejmującej odzież i artykuły dla domu, znajdzie się również szeroki wybór produktów FMCG, artykuły spożywcze i chemiczne, takie jak kosmetyki, środki czystości, produkty do higieny osobistej, przekąski, napoje, słodycze oraz kategorie dla zwierząt. W takim, większym bo liczącym do 1000 metrów kwadratowych, Pepco dostępne będą też znane marki, jak: Coca Cola, Kinder, Toblerone, Reese´s, Milkyway, Pringles, Pantene, Elvive, Oral B, Colgate, Fairy. Wszystkie produkty, z każdej kategorii łączą niesamowicie niskie ceny.

Koncept sklepów z szerzą ofertą został wprowadzony przez sieć z powodzeniem w ubiegłym roku w Hiszpanii, gdzie po dwóch latach obecności firma ma 150 sklepów. Łącznie na terenie całej Europy Pepco posiada już ponad milion metrów kwadratowych powierzchni handlowych. Firma jest jednym z największych europejskich pracodawców w obszarze stacjonarnego handlu, zatrudniając ponad 28 000 osób, z czego ponad 40% pracuje w Polsce, w tym ponad 1000 w poznańskiej centrali. W trakcie pierwszego roku obecności na portugalskim rynku firma planuje zatrudnić 300 osób.   

 

***

Grupa Pepco

Grupa Pepco powstała w 2015 roku i składa się z silnych sieci detalicznych, tzn. Pepco, Dealz i Poundland, współpracujących z PGS, globalnym dostawcą. Grupa Pepco ma obecnie ponad 4000 sklepów w 20 krajach i zatrudnia ok. 43 000 osób.

Pepco

Po blisko 20 latach nieprzerwanego rozwoju sklepy Pepco są obecnie odwiedzane przez miliony klientów przeprowadzających ponad 28 milionów transakcji miesięcznie. Firma, której główna siedziba mieści się w Poznaniu, zatrudnia obecnie ponad 28  tysięcy  pracowników w 18 krajach w całej Europie.

Pierwsze sklepy Pepco otwarto w Polsce w 2004 roku, a w 2013 roku firma rozszerzyła swoją działalność na Czechy i Słowację. W okresie pomiędzy 2015 i 2017 rokiem sklepy marki pojawiły się w Chorwacji, na Węgrzech, na Litwie, w Rumunii i Słowenii. Od 2018 roku, firma weszła na rynek łotewski, estoński, bułgarski, włoski, serbski, hiszpański, austriacki, niemiecki i grecki. Na wiosnę 2023 roku planowane jest otwarcie sklepów w Portugalii.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Alert Media Communications
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry Biuro prasowe
2025-04-28 | 10:30

Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry

Fulfillment, czyli kompleksowa usługa magazynowa, to jeden z filarów rozwoju nowoczesnego e-commerce. W dobie rosnących oczekiwań konsumentów, konieczności szybkiej dostawy
Handel DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią
2025-04-14 | 06:00

DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią

Nowa, piąta już w Polsce sortownia DPD Polska to strategiczna inwestycja firmy, której celem jest dalsza optymalizacja procesów logistycznych oraz zwiększenie
Handel Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
2025-04-09 | 10:45

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Jeszcze dekadę temu zakupy spożywcze online wydawały się rozwiązaniem dla nielicznych. Zmieniające się nawyki konsumentów i rosnące oczekiwania wobec jakości

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Zielona transformacja wiąże się z dodatkowymi kosztami. Mimo to firmy traktują ją jako szansę dla siebie i Europy

Bez zaangażowania największych firm, które ograniczają własny ślad węglowy, będzie trudno o transformację energetyczną. Jak wynika z danych Europejskiego Banku Inwestycyjnego, w ubiegłym roku 61 proc. przedsiębiorstw z UE zainwestowało w walkę ze zmianą klimatu. Choć z tymi inwestycjami wiążą się zwykle ogromne koszty, część firm traktuje je jako szansę na podniesienie swojej konkurencyjności. Wśród znaczących korzyści podnoszą też kwestię zmniejszania zależności od dostaw surowców energetycznych z innych krajów.

Prawo

Rolnicy z Wielkopolski i Opolszczyzny protestują przeciwko likwidacji ich miejsc pracy. Minister rolnictwa deklaruje szukanie rozwiązań

W czwartek 24 kwietnia pracownicy towarowych gospodarstw rolnych z województw wielkopolskiego i opolskiego protestowali przed Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi w Warszawie. To już kolejny – po poznańskim – protest, który ma zwrócić uwagę na opieszałość urzędników w związku z zagospodarowaniem zwracanych do Zasobu Skarbu Państwa dzierżawionych gruntów, na których dziś prowadzona jest działalność rolnicza. Minister Czesław Siekierski przyjął delegację pracowników, która przekazała petycję z postulatami wymagającymi pilnych działań urzędniczych.

Prawo

W połowie maja pierwszym pakietem deregulacyjnym zajmie się Senat. Trwają prace nad drugim pakietem

Zgodnie z zaplanowanym porządkiem obrad na posiedzeniu 14–15 maja Senat zajmie się pierwszym pakietem deregulacyjnym, przygotowanym przez Ministerstwo Rozwoju i Technologii. Przyjęty w ubiegłym tygodniu przez Sejm dokument zawiera około 40 rozwiązań, które mają ułatwić prowadzenie biznesu. W ciągu kilku miesięcy efekty mają być odczuwalne dla przedsiębiorców. Jednocześnie trwają już prace nad kolejnymi propozycjami deregulacyjnymi.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.