Piec do pizzy, myjnia czy sprzęt do fitness w leasingu – dlaczego nie
Attention Marketing
ul. Ogrodowa 58
00-876 Warszawa
m.sokolowski|attentionmarketing.pl| |m.sokolowski|attentionmarketing.pl
795520960
attentionmarketing.pl/
Samochody osobowe czy ciężarowe oraz maszyny i urządzenia – te środki trwałe najczęściej finansują firmy leasingowe. Zdarza się też, że przedsiębiorcy z różnych branż, decydują się na mniej typowe przedmioty, takie jak np. śmigłowiec, jacht czy też stoły do masażu. Patrząc na prognozy inwestycyjne firm, które wybierają leasing, na pewno podobnych niestandardowych zapytań będzie nadal przybywać.
Zgodnie z naszym badaniem “Leasing Index”, korzystanie z leasingu (obecnie lub w przeszłości) deklarowało 49 proc. przedsiębiorstw zatrudniających na stałe do 49 pracowników. W porównaniu do badania z 2019 r. jest to odsetek wyższy o 6 pproc., a w porównaniu do edycji sprzed 6 lat różnica wynosi +14 pproc. Leasing jako możliwę formę finansowania rozważa kolejne 18 proc. firm.
- O tym, że przedsiębiorca inwestuje w samochód dzięki leasingowi wiadomo od lat. Kiedy jednak z roku na rok powszechnieje ten sposób realizacji inwestycji tym samym sytuacja sprawia, że coraz więcej branż otwiera się i decyduje rozwijać swój biznes właśnie w ten sposób, a wyleasingować dzisiaj można prawie wszystko – mówi Mariusz Włodarczyk, dyrektor zarządzający Santander Leasing. – Jako uniwersalny leasingodawca dzięki ofercie skierowanej do każdej grupy zawodowej oraz klientów szukających niestandardowych rozwiązań finansowych, spełniamy ich najwyższe wymagania, niezależnie od skali działalności oraz potrzeb dotyczących przedmiotu leasingu – dodaje.
Jeszcze kilka lat temu do bardzo nietypowych środków trwałych, które spółka finansowała, należały przedmioty takie jak katamaran, linia do produkcji pielucho-majtek, linia do produkcji farmaceutyków, mebli, szyb, betonu czy też linie do sortowania odpadów. W ostatnim roku tych przedmiotów znacznie przybyło i obecnie finasnujemy m.in.: Jacht Sea Ray 270 SDX, śmigłowiec Robinson, samolot, boksy kasowe, kabiny toaletowe (i to aż 196 szt. przy jednej umowie), sauna, barka-statek Pino River, instalacja/nalewak do piwa, sprzęt fitness, atlas do ćwiczeń, bieżnia Nautilus, temperówka do czekolady, piec do pizzy, maszyna do lodów włoskich, stół do masażu, parkomat czy też myjnia bezdotykowa.
- Z doświadczenia wiemy, że inaczej finansuje się samochód w mikro-przedsiębiorstwie zajmującym się produkcją, inaczej maszynę rolniczą albo budowlaną, w których przypadku trzeba uwzględnić sezonowość działalności. Jeszcze inaczej zaś linię technologiczną produkowaną na zamówienie, której dostawa i montaż są rozłożone
w czasie i wymagają zaangażowania technicznego także ze strony klienta – wskazuje Mariusz Włodarczyk. - Leasing zadomowił się wśród polskich przedsiębiorców na dobre, a jak wskazują deklaracje firm nawet pandemia nie zmieniła tego podejścia i w stosunku do ostatnich pięciu lat jego świadomość z roku na rok jako narzędzia inwestycyjnego wzrosła w tempie dwucyfrowym. To pokazuje, że potencjał naszej branży jako bezpiecznej i oczywistej formy inwestowania dla firm jest o wiele większy. Z drugiej strony patrząc na obecny problem z łańcuchami dostaw, a co za tym idzie na mniejszą dostępność pojazdów, wzrasta ilość umów na leasingowane pojazdy z możliwością późniejszego terminu odbioru. Konsekwentnie finansujemy też eko pojazdy. Wg danych na koniec maja odnotowaliśmy dodatnią 20 proc. dynamikę r/r w finansowaniu “czystego transportu“ – dodaje.
Czego w leasing wziąć nie można?
Zasadniczo leasingiem nie mogą być finansowane przedmioty, które nie są środkiem trwałym i nie podlegają amortyzacji. Chociaż i w tym przypadku jest odstępstwo, bo można sfinansować np. grunty, wykorzystując doświadczenie spółki w finansowaniu sektora agro. Z początkiem 2015 r. jako pierwsza firma leasingowa w Polsce, wprowadziliśmy ofertę finansowania gruntów rolnych pożyczką.

Z ziemniaka zrobili biznes

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy wymiany handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Na wysokich cłach stracą obie strony
Komisja Europejska przedstawiła w poniedziałek propozycję ceł na import z USA o wartości 72 mld euro, co ma być odpowiedzią na nałożenie 30-proc. stawek na import z UE zapowiedziane przez Amerykanów w poprzednim tygodniu. Przedstawiciele KE wciąż widzą jednak potencjał kontynuowania negocjacji. Zdaniem europosła Michała Koboski brak porozumienia lub uzgodnienie stawek wyższych niż 10-proc. nie tylko zaszkodzi obydwu stronom, ale i osłabi ich pozycję na arenie międzynarodowej.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.