Komunikaty PR

Piec do pizzy, myjnia czy sprzęt do fitness w leasingu – dlaczego nie

2022-06-30  |  14:00
Biuro prasowe
Kontakt
Biuro prasowe
Attention Marketing

ul. Ogrodowa 58
00-876 Warszawa
m.sokolowski|attentionmarketing.pl| |m.sokolowski|attentionmarketing.pl
795520960
attentionmarketing.pl/

Samochody osobowe czy ciężarowe oraz maszyny i urządzenia – te środki trwałe najczęściej finansują firmy leasingowe. Zdarza się też, że przedsiębiorcy z różnych branż, decydują się na mniej typowe przedmioty, takie jak np. śmigłowiec, jacht czy też stoły do masażu. Patrząc na  prognozy inwestycyjne firm, które wybierają leasing, na pewno podobnych niestandardowych zapytań będzie nadal przybywać.

 

Zgodnie z naszym badaniem “Leasing Index”, korzystanie z leasingu (obecnie lub w przeszłości) deklarowało 49 proc. przedsiębiorstw zatrudniających na stałe do 49 pracowników. W porównaniu do badania z 2019 r. jest to odsetek wyższy o 6 pproc., a w porównaniu do edycji sprzed 6 lat różnica wynosi +14 pproc. Leasing jako możliwę formę finansowania rozważa kolejne 18 proc. firm.

 

- O tym, że przedsiębiorca inwestuje w samochód dzięki leasingowi wiadomo od lat. Kiedy jednak z roku na rok powszechnieje ten sposób realizacji inwestycji tym samym sytuacja sprawia, że coraz więcej branż otwiera się i decyduje rozwijać swój biznes właśnie w ten sposób, a wyleasingować dzisiaj można prawie wszystko – mówi Mariusz Włodarczyk, dyrektor zarządzający Santander Leasing. – Jako uniwersalny leasingodawca dzięki ofercie skierowanej do każdej grupy zawodowej oraz klientów szukających niestandardowych rozwiązań finansowych, spełniamy ich najwyższe wymagania, niezależnie od skali działalności oraz potrzeb dotyczących przedmiotu leasingu – dodaje.

 

Jeszcze kilka lat temu do bardzo nietypowych środków trwałych, które spółka finansowała, należały przedmioty takie jak katamaran, linia do produkcji pielucho-majtek, linia do produkcji farmaceutyków, mebli, szyb, betonu czy też linie do sortowania odpadów. W ostatnim roku tych przedmiotów znacznie przybyło i obecnie finasnujemy m.in.: Jacht Sea Ray 270 SDX, śmigłowiec Robinson, samolot, boksy kasowe, kabiny toaletowe (i to aż 196 szt. przy jednej umowie), sauna, barka-statek Pino River, instalacja/nalewak do piwa, sprzęt fitness, atlas do ćwiczeń, bieżnia Nautilus, temperówka do czekolady, piec do pizzy, maszyna do lodów włoskich, stół do masażu, parkomat czy też myjnia bezdotykowa.

 

- Z doświadczenia wiemy, że inaczej finansuje się samochód w mikro-przedsiębiorstwie zajmującym się produkcją, inaczej maszynę rolniczą albo budowlaną, w których przypadku trzeba uwzględnić sezonowość działalności. Jeszcze inaczej zaś linię technologiczną produkowaną na zamówienie, której dostawa i montaż są rozłożone
w czasie i wymagają zaangażowania technicznego także ze strony klienta
– wskazuje Mariusz Włodarczyk. - Leasing zadomowił się wśród polskich przedsiębiorców na dobre, a jak wskazują deklaracje firm nawet pandemia nie zmieniła tego podejścia i w stosunku do ostatnich pięciu lat jego świadomość z roku na rok jako narzędzia inwestycyjnego wzrosła w tempie dwucyfrowym. To pokazuje, że potencjał naszej branży jako bezpiecznej i oczywistej  formy inwestowania dla firm jest o wiele większy. Z drugiej strony patrząc na obecny problem z łańcuchami dostaw, a co za tym idzie na mniejszą dostępność pojazdów, wzrasta ilość umów na leasingowane pojazdy z możliwością późniejszego terminu odbioru. Konsekwentnie finansujemy też eko pojazdy. Wg danych na koniec maja odnotowaliśmy dodatnią 20 proc. dynamikę r/r w finansowaniu “czystego transportu“ – dodaje.


Czego w leasing wziąć nie można?


Zasadniczo leasingiem nie mogą być finansowane przedmioty, które nie są środkiem trwałym i nie podlegają amortyzacji. Chociaż i w tym przypadku jest odstępstwo, bo można sfinansować np. grunty, wykorzystując doświadczenie spółki  w finansowaniu sektora agro. Z początkiem 2015 r. jako pierwsza firma leasingowa w Polsce, wprowadziliśmy ofertę finansowania gruntów rolnych pożyczką.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Attention Marketing
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje Biuro prasowe
2025-06-18 | 06:00

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

W życiu każdego z nas pojawiają się sytuacje, w których nagromadzone przez lata przedmioty muszą na jakiś czas opuścić nasze mieszkania i domy. Niezależnie od
Firma Nowoczesność w sercu Bydgoszczy – nowy oddział DPD Polska rozpoczyna swoją działalność
2025-06-17 | 13:45

Nowoczesność w sercu Bydgoszczy – nowy oddział DPD Polska rozpoczyna swoją działalność

Sieć operacyjna DPD Polska powiększyła się o nowoczesny oddział zlokalizowany w Bydgoszczy. Nowa placówka, mieszcząca się przy ul. Petersona 2, oficjalnie rozpoczęła
Firma Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG
2025-06-06 | 11:00

Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG

Saïd Business School na Uniwersytecie Oksfordzkim oraz AICPA & CIMA ogłosiły rozpoczęcie drugiego wspólnego programu dla wyższej kadry kierowniczej w zakresie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek

Polityka

Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– ​Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro.  Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.

Handel

Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.