Komunikaty PR

Pierwsze samochody marki OMODA&JAECOO już w Polsce

2024-04-30  |  01:00
Biuro prasowe

W ubiegłym tygodniu do Polski dotarły pierwsze samochody pokazowe marki  OMODA&JAECOO. Chiński producent samochodów przygotowuje się do wejścia na polski rynek ze swoimi flagowym modelem OMODA 5, co może nastąpić już w czerwcu.

Pojawienie się samochodów marki  OMODA&JAECOO na polskim rynku to tylko kwestia czasu. Kilka dni temu do Polski trafiło kilka pokazowych samochodów OMODA 5,  w kolorach zielonym, niebieskim i szarym. Jest to kolejny kamień milowy na drodze do oficjalnego wejścia chińskiego producenta na rodzimy rynek. Wydarzenie inaugurujące jest planowane na czerwiec. Zaprezentowane zostaną wówczas co najmniej dwa modele: OMODA 5 z silnikiem benzynowym i OMODA E5 z napędem elektrycznym.

Kluczowa rola Polski

Europa zajmuje ważne miejsce w strategi rozwoju firmy. W lutym marka zadebiutowała w Hiszpanii, a w kwietniu tamtejsza firma motoryzacyjna EV MOTORS i Chery Automobile (spółka macierzysta OMODA&JAECOO) podpisały umowę joint venture w fabryce EBRO w Barcelonie. Obie strony planują wykorzystać swoje mocne strony, będą dzielić się platformami technologicznymi, aby pomóc w odrodzeniu marki EBRO, która zaprzestała produkcji samochodów kilka dekad temu. W ceremonii podpisania wziął udział premier Hiszpanii Pedro Sánchez. Polska w planach OMODA&JAECOO ma znaczenie kluczowe, to właśnie tutaj powstanie jedna ze spółek zależnych firmy i stąd będzie prowadzona jej lokalna działalność biznesowa.

Technologia, ekologia i bezpieczeństwo

OMODA stara się zapewniać użytkownikom zaawansowane technologicznie, bogate w inteligentne rozwiązania wrażenia z jazdy, podczas gdy JAECOO koncentruje się na oferowaniu rozwiązań w zakresie miejskiego podróżowania w terenie.

Model OMODA 5 oznaczony jako „290T” wyposażono w benzynowy silnik o pojemności 1,6 litra TGDi o maksymalnej mocy 185 KM i momencie obrotowym 290 Nm, który współpracuje z 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią biegów. Samochód rozpędza się do 100 km/h w 7,9 sekundy.

OMODA E5 to crossover SUV, który jest uosobieniem wszechstronności i inteligentnych technologii. E5 jest wyposażony w akumulator litowo-żelazowo-fosforanowy o pojemności 61 kWh, który nie tylko zapewnia maksymalny zasięg 430 km w warunkach WLTP (zajmuje pierwsze miejsce w swojej klasie pod względem zasięgu), ale także wspiera możliwości szybkiego ładowania. Można go naładować od 30% do 80% w ciągu 28 minut. Kombinacja tych cech zapewnia użytkownikom przyjemne korzystanie z zielonej technologii.

Jednym z priorytetów firmy jest bezpieczeństwo. OMODA 5 posiada pięciogwiazdkowy certyfikat EURO NCAP (ENCAP). Model wyposażony jest w 17 zaawansowanych systemów wspomagania jazdy (ADAS) oraz najnowsze inteligentne rozwiązania.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać? Biuro prasowe
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to
Motoryzacja Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności
2024-12-18 | 10:30

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Rok 2024 był okresem wyzwań i zmian dla branży elektromobilności zarówno w Polsce jak i w Europie. Chociaż rynek samochodów elektrycznych nadal się rozwija, dynamika tego
Motoryzacja Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
2024-12-16 | 19:30

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Allianz Partners, światowy lider w dziedzinie ubezpieczeń i usług assistance oraz Mazda Motor Europe zawarły nową umowę partnerską w zakresie pomocy drogowej. Umowa konsoliduje i ujednolica

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

Coraz więcej Polaków widzi korzyści płynące z obecności w UE. Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać

Członkostwo w UE cieszy się wśród Europejczyków rekordowo wysokim poparciem – wynika z tegorocznego Eurobarometru. Korzyści dla swojego kraju dostrzega 74 proc. obywateli Unii – to odsetek najlepszy od początku badań w 1983 roku. A w Polsce jest on jeszcze wyższy. Doceniamy przede wszystkim wkład UE w bezpieczeństwo, nowe możliwości zawodowe i rozwój gospodarczy kraju. Po 21 latach naszej obecności w UE wciąż jednak potrzebna jest europejska edukacja.

Polityka

Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.