Komunikaty PR

Platige Image przygotowało spot reklamowy Lamborghini Revuelto

2023-05-18  |  14:06
Biuro prasowe

Platige Image zrealizowało postprodukcję oraz cyfrowe efekty specjalne do spotu reklamowego najnowszego modelu legendarnej włoskiej marki. Dwuminutowy trailer, za którego produkcję odpowiada Karen Film oraz agencje Beyond the Line i Le Dictateur, w reżyserii Alessandro Paccianiego został nakręcony w Hiszpanii i rozpalił świat motoryzacji zapierającymi dech w piersiach efektami cyfrowymi i nowatorskim kunsztem artystycznym. W ciągu zaledwie kilku tygodni od premiery, klip zgromadził oszałamiającą liczbę czterech milionów wyświetleń od internautów z całego świata.

Platige Image, jako jedno z nielicznych studiów na rynku, ma doświadczenie i certyfikację TISAX® niezbędne do realizacji tego typu projektów.

Premiera nowego Lamborghini to bez wątpienia najważniejsze wydarzenie w branży motoryzacyjnej w ostatnim czasie. Revuelto – pierwszy od 12 lat nowy model włoskiego producenta supersamochodów – ma stać się następcą legendarnego Aventadora. Revuelto wzbudza tyle emocji także dlatego, że jest to pierwszy w historii firmy pojazd, w którym wykorzystano napęd elektryczny. Samochód hybrydowy o mocy 1015 KM, poza 12-cylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 6,5l, wyposażony jest aż w trzy jednostki elektryczne. Dowodem na to, że nowe Lamborghini to strzał w dziesiątkę jest m.in. to, że zamówienia pokrywają już plan produkcyjny włoskiej fabryki na najbliższe dwa lata.

Z mistrzowskim wyczuciem, Platige Image przygotowało łącznie prawie 130 ujęć VFX, w tym kilkadziesiąt, z czego dziesiątki z nich zostało stworzonych całkowicie od podstaw przy użyciu najnowocześniejszej technologii CGI. Efektem prac jest oszałamiający dwuminutowy spot w jakości 4K, który z pewnością wprowadzi widzów w zachwyt. – Braliśmy udział w pracach już od samego początku. Począwszy od prac koncepcyjnych, poprzez wykonanie zdjęć plenerowych, aż po proces postprodukcji – mówi Łukasz Dziedziński, VFX Supervisor Platige Image.

To już kolejne tego rodzaju przedsięwzięcie, w którego realizacji Platige Image użyczyło swoich talentów w ostatnich latach. Studio pracowało m.in. dla takich marek, jak: Aston Martin, Ferrari, Jaguar, Audi oraz Abarth, studio udowodniło po raz kolejny, że ma to, czego potrzeba, aby sprostać wymagającym wymaganiom przemysłu motoryzacyjnego. - Praca nad projektami takimi jak te wymaga poziomu precyzji i poufności, z którym niewiele innych branż może się równać" - wyjaśnia producent Wojtek Wesołowski. "Mamy do czynienia z modelami prototypowymi, co oznacza, że wszystko, od planów po wizualizacje komputerowe, musi być trzymane pod kluczem aż do ich premiery".

W spocie, przy którym pracowało łącznie prawie 200 utalentowanych osób, co zaowocowało powstaniem ok. 130 ujęć, które z pewnością zapierają dech w piersiach widzów. Projekt był ogromnym wyzwaniem, także pod względem logistycznym. Na jego potrzeby trzeba było stworzyć m.in. futurystyczne laboratorium, a także zamknąć część miasta, na ulicach którego kręcono ujęcia jadącego samochodu. W związku z dużą liczbą paparazzi, żądnych zdjęć najnowszego włoskiego arcydzieła, podjęto wszelkie środki ostrożności, aby nie dopuścić do wycieku spoilerów przed wielkim debiutem.

Alessandro Pacciani, mistrz stojący za zapierającym dech w piersiach spotem Lamborghini Revuelto, jest prawdziwym wizjonerem, jeśli chodzi o łączenie żywego materiału filmowego z oszałamiającymi obrazami generowanymi komputerowo i wciągającą narracją filmową. Jego imponujące CV obejmuje reklamy dla takich potęg jak: BMW, Mercedes, Porsche, Nike, Samsung oraz Google. Alessandro pracował również przy grze Dark Souls II, a jego wysiłki przyniosły mu liczne nagrody, w tym nominację do Hollywood Awards, dzięki której znalazł się w gronie artystów takich jak Steven Spielberg, George Lucas, Quentin Tarantino.

To nie pierwsza współpraca Platige z Alessandro Paccianim. Wcześniej polskie studio zrealizowało m.in. spoty dla marek Jaguar oraz Abarth. Spot Lamborghini Revuelto jest doskonałym świadectwem ich połączonych talentów i nie wiadomo, jakimi projektami może zaskoczyć jeszcze ten dynamiczny duet. – Współpraca z Alessandro jest wyzwaniem samym w sobie, ponieważ jest to twórca, który z jednej strony tworzy dynamiczne, spójne i atrakcyjne dla widza spoty, z drugiej strony biegle porusza się w świecie postprodukcji i cyfrowych efektów specjalnych  – mówi Wojtek Wesołowski, producent. 

Na czele zespołu Platige Image stanęli Artur Zicz - Executive Producer, Wojtek Wesołowski – Producer oraz Łukasz Dziedziński - VFX Supervisor.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL] Biuro prasowe
2025-07-09 | 12:30

Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL]

W 2024 r. w naszym kraju było zarejestrowanych niecałe 20,5 mln samochodów osobowych – na każdego Polaka w wieku produkcyjnym przypadło zatem prawie jedno auto. Autorzy
Motoryzacja Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu
2025-06-18 | 06:00

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Wyjątkowa szansa na ekskluzywną podróż na lotnisko. Każda podróż zaczyna się od drogi na lotnisko, ale tym razem może to być coś znacznie więcej niż zwykły przejazd. Easy
Motoryzacja Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
2025-05-27 | 15:00

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

W ubiegłym roku wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wzrosła o blisko 25% – szacunkowo do ponad 55 mld zł (dane KPMG). Największą dynamiką wzrostu cieszyły

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Kraje dotknięte powodzią z 2024 roku z dodatkowym wsparciem finansowym. Europosłowie wzywają do budowy w UE lepszego systemu reagowania na kryzysy

W lipcu Parlament Europejski przyjął wniosek o uruchomienie 280,7 mln euro z Funduszu Solidarności UE na wsparcie sześciu krajów dotkniętych niszczycielskimi powodziami w 2024 roku. Polska otrzyma z tego 76 mln euro, a środki mają zostać przeznaczone na naprawę infrastruktury czy miejsc dziedzictwa kulturowego. Nastroje polskich europosłów związane z funduszem są podzielone m.in. w kwestii tempa unijnej interwencji oraz związanej z nią biurokracji. Ich zdaniem w UE potrzebny jest lepszy system reagowania na sytuacje kryzysowe.

Handel

Nestlé w Polsce podsumowuje wpływ na krajową gospodarkę. Firma wygenerowała 0,6 proc. polskiego PKB [DEPESZA]

Działalność Nestlé w Polsce wsparła utrzymanie 45,2 tys. miejsc pracy i wygenerowała 20,1 mld zł wartości dodanej dla krajowej gospodarki. Firma przyczyniła się do zasilenia budżetu państwa kwotą 1,7 mld zł – wynika z Raportu Wpływu Nestlé w Polsce przygotowanego przez PwC na podstawie danych za 2023 rok.

Polityka

M. Kobosko: Surowce dziś rządzą światem i zdecydują o tym, kto wygra w XXI wieku. Zasoby Grenlandii w centrum zainteresowania

Duńska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej rozpoczęła się 1 lipca pod hasłem „Silna Europa w zmieniającym się świecie”. Według zapowiedzi ma się ona skupiać m.in. na bezpieczeństwie militarnym i zielonej transformacji. Dla obu tych aspektów istotna jest kwestia niezależności w dostępie do surowców krytycznych. W tym kontekście coraz więcej mówi się o Grenlandii, autonomicznym terytorium zależnym Danii, bogatym w surowce naturalne i pierwiastki ziem rzadkich. Z tego właśnie powodu wyspa znalazła się w polu zainteresowania Donalda Trumpa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.