Komunikaty PR

Płatności w HoReCa – cyfryzacja w akcji

2024-09-26  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
CCG
CCG

CCG
02-518 Warszawa
clearcom|clearcom.pl| |clearcom|clearcom.pl
512 643 009
CCG
Do pobrania docx ( 0.04 MB )

Innowacje w obszarze płatności cyfrowych redefiniują funkcjonowanie branży HoReCa (Hotele, Restauracje, Catering). W sektorze hotelarskim, gastronomicznym i cateringowym, który rozwija się w szybkim tempie, wdrażanie nowoczesnych technologii staje się kluczowe dla zwiększenia wydajności, satysfakcji klientów i podążania za globalnymi trendami. Narzędzia cyfrowe, ułatwiające codzienne operacje, zyskują coraz większe znaczenie, stając się nieodzownym elementem w walce o konkurencyjność.

Branża HoReCa, która obejmuje szeroki wachlarz usług od hotelarstwa po gastronomię i catering, doświadcza silnego wzrostu zarówno na arenie międzynarodowej, jak i w Polsce. Według prognoz Maximize Market Research, wartość tego segmentu, wycenionego na 2,92 bln USD w 2022 r., ma wzrosnąć do 3,75 bln USD do 2029 r[1]. W Polsce rynek rozwija się równie intensywnie, z prognozowanym wzrostem o 8,4 proc. w 2024 r., zgodnie z raportem PMR Market Experts[2].

Co więcej, wzrastające zapotrzebowanie na usługi cateringowe oraz rozwój segmentu gastronomii hotelowej napędzają transformację rynku. Segment hotelowy powraca do poziomu sprzed pandemii, a nowoczesne technologie, w tym cyfrowe płatności, odgrywają kluczową rolę w tym procesie.

 

Cyfryzacja płatności jako kluczowy trend

Cyfrowe płatności stają się coraz bardziej popularne wśród firm z sektora HoReCa. Według badania „Płatności bezgotówkowe polskich MŚP” przeprowadzonego przez PolCard from Fiserv, ponad 70 proc. firm w tej branży korzysta z terminali płatniczych[3]. Nowoczesne rozwiązania płatnicze nie tylko mają potencjał by usprawnić działalność, ale także mogą przyspieszyć procesy operacyjne, co wpływa na wygodę zarówno przedsiębiorstw, jak i ich klientów.

Jednym z przykładów wprowadzania innowacji płatniczych w branży food service są zmiany wprowadzone przez Chefs Culinar. Wyposażenie dostawców firmy w terminale płatnicze umożliwiło klientom wybór najbardziej wygodnej dla nich formy płatności, w tym również płatności cyfrowych.

- Terminale, poza obsługą transakcji, pozwalają także rejestrować dane faktur, których dana płatność dotyczy, co przekłada się na usprawnienie procesów rozliczeniowych. Jesteśmy przekonani, że wprowadzenie płatności cyfrowych może zwiększyć efektywność pracy dostawców, poprzez skrócenie czasu dostawy i dać klientom firmy możliwość wyboru formy płatności. – podkreśla Krzysztof Polończyk, prezes zarządu w Fiserv Polska, właściciela marki PolCard from Fiserv.

 

Wsparcie dla małych i średnich przedsiębiorstw

Jak zauważa Katarzyna Zubrzycka, dyrektorka działu detalistów i agentów rozliczeniowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej w Visa: 

Firmy – zwłaszcza małe i średnie (MŚP) – chcąc przetrwać, odnieść sukces i się rozwijać, muszą dostosować się do coraz bardziej cyfrowej gospodarki oraz spełnić wymagania obecnych i przyszłych pokoleń. 67 proc. małych i średnich przedsiębiorstw w Europie jest obecnie zdigitalizowanych. Gdybyśmy zmniejszyli tę 33 proc. lukę, ich łączne przychody wzrosłyby realnie o ponad 200 mld euro w skali roku (po ich cyfryzacji)[4]. Nasze wysiłki koncentrują się na wspieraniu zarówno istniejących, jak i powstających małych przedsiębiorstw, aby były dobrze przygotowane do sprostania zmieniającym się potrzebom konsumentów i wejścia w świat cyfrowej przyszłości – mówi.

 

Nowoczesne rozwiązania płatnicze – szybciej, bezpieczniej, wygodniej 

Jak wynika z najnowszego badania „Preferencje płatnicze Polaków 2024” przeprowadzonego przez PolCard from Fiserv, 75 proc. Polaków regularnie wybiera płatności bezgotówkowe[5]. To wzrost o 5 pkt proc. w porównaniu z poprzednią edycją badania z lipca 2022 r. Polacy najczęściej płacą bezgotówkowo w supermarketach – tę odpowiedź wybrało 74 proc. respondentów[6]. Kolejnymi miejscami, które wskazali respondenci, są apteki, stacje paliw, drogerie i sklepy kosmetyczne, osiedlowe małe sklepy i piekarnie oraz restauracje.

W odpowiedzi na zmieniające się preferencje klientów sektor HoReCa może rozważyć wdrożenie nowoczesnych rozwiązań płatniczych, takich jak Generator Linków. Narzędzie to umożliwia firmom szybkie i bezpieczne przyjmowanie płatności bez potrzeby posiadania bramki płatniczej na stronie internetowej. Dzięki temu proces transakcji staje się prostszy, a ryzyko błędów oraz oszustw jest minimalizowane, co może być szczególnie korzystne dla przedsiębiorców.

Ponadto warto zwrócić uwagę na funkcję preautoryzacji, czyli blokady środków na koncie klienta. Jest to dodatkowe zabezpieczenie przed potencjalnymi oszustwami, które zyskuje na popularności wśród firm z branży HoReCa. Co więcej, funkcja ta jest szczególnie użyteczna w przypadku rezerwacji, gdzie blokada środków oznacza bezpieczne przeprowadzenie transakcji.

Cyfryzacja płatności w sektorze HoReCa to odpowiedź na rosnące wymagania współczesnych konsumentów oraz wyzwania, z jakimi mierzy się branża w obliczu dynamicznych zmian rynkowych. Inwestycje w nowoczesne technologie płatnicze umożliwiają firmom skuteczniejsze zarządzanie procesami i podnoszenie standardów obsługi klientów.

 


[1] Payment Preferences of Poles 2024, Polcard from Fiserv, 2024, page 4  https://www.polcard.pl/content/dam/polcard_pl/pl/pl/pdf/raporty/Raport_Fiserv_final.pdf

[2] Raport „Płatności bezgotówkowe w polskich MŚP”. Więcej informacji oraz komentarzy na temat rozwiązań płatniczychhttps://www.polcard.pl/biuro-prasowe/raport-platnosci-bezgotowkowe-w-polskich-msp/

[3] Analiza i prognoza ekonomiczna opracowana przez Morning Consult dla Visa w maju i czerwcu 2024 r. Więcej informacji o metodologii każdego zestawienia znajduje się na stronie  https://www.visa.pl/dam/VCOM/regional/ve/poland/pdf/Przysz%C5%82osc_juz_tu_jest_Metodologie_stojace_za_ekonomicznymi_scenariuszami_przysz%C5%82osci_Visa.pdf , z odpowiednimi danymi dostępnymi na stronie 2.

[4] Cashless Payments of Polish SMEs, PolCard by Fiserv, page 33. https://www.polcard.pl/content/dam/polcard_pl/pl/pl/pdf/raporty/FISERV%20-%20RAPORT%20-%20P%C5%82atno%C5%9Bci%20bezgot%C3%B3wkowe%20w%20polskich%20M%C5%9AP.pdf

[5] Globalna analiza i prognoza branżowa (2024-2030) opracowana przez Maximize Market Research. Więcej informacjihttps://www.maximizemarketresearch.com/market-report/horeca-market/221480/

[6] Analiza i prognoza opracowana przez PAP. Więcej informacji https://www.pap.pl/aktualnosci/rynek-horeca-w-polsce-2024-najnowszy-raport

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: CCG
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel COMP integratorem rozwiązań kaucyjnych dla sieci sklepów Biuro prasowe
2024-09-26 | 10:30

COMP integratorem rozwiązań kaucyjnych dla sieci sklepów

System kaucyjny w Polsce zacznie obowiązywać od 1 stycznia 2025 roku. Zbiórka opakowań ma przyczynić się do ochrony środowiska poprzez realizację założeń gospodarki obiegu
Handel IdoSell i Adyen łączą siły w obszarze płatności
2024-09-26 | 10:03

IdoSell i Adyen łączą siły w obszarze płatności

IdoSell – lider rynku e-commerce w Polsce – nawiązał strategiczną współpracę z Adyen, platformą technologii finansowych wybieraną przez rynkowych liderów. Od teraz
Handel Grupa IQFM konsoliduje działalności pod wspólnym szyldem
2024-09-25 | 16:00

Grupa IQFM konsoliduje działalności pod wspólnym szyldem

Jedna z czołowych firm w Polsce, specjalizująca się w usługach wsparcia sprzedaży, skonsolidowała swoje działania pod szyldem grupy IQFM. To konsekwencja realizacji strategii biznesowej

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

W przyszłym roku spodziewana jest fala inwestycji ze środków UE. Prawo zamówień publicznych wymaga pewnych korekt

W 2025 roku spodziewany jest w Polsce początek boomu inwestycyjnego, związanego głównie z większym niż dotychczas napływem funduszy z KPO i regularnych środków unijnych. Skorzysta na tym przede wszystkim budownictwo, ale pewne obawy budzi przewidywana kumulacja inwestycji, również w kontekście systemu zamówień publicznych. – O ile może prawo zamówień publicznych wymagać pewnych punktowych korekt, o tyle chyba nie ma potrzeby jego gruntownego przemeblowania – ocenia Mariusz Haładyj, prezes Prokuratorii Generalnej RP. Jak wskazuje, niektóre elementy zamówień publicznych wymagają raczej wypracowania praktycznych rozwiązań niż zmian legislacyjnych.

Prawo

Polska prezydencja w Radzie UE będzie szansą na kształtowanie polityki gospodarczej Unii. Przedsiębiorcy mają swoje oczekiwania

Poprawa otoczenia prawnego, uproszczenie regulacji, likwidacja protekcjonizmu w poszczególnych krajach członkowskich wobec innych rynków UE, ale też budowanie otoczenia sprzyjającego rozwojowi innowacji i nowoczesnego rynku technologicznego – to główne postulaty Federacji Przedsiębiorców Polskich wobec nadchodzącej polskiej prezydencji w Radzie UE. Wszystkie te elementy mają wzmocnić konkurencyjność unijnych firm i przemysłu na arenie międzynarodowej, gdzie dziś przegrywają wyścig z USA i Azją.

DlaWas.info

Transport

Sejm pracuje nad nowelizacją ustawy o przetwarzaniu danych pasażera. Linie lotnicze liczą na uniknięcie miliardowych kar

Parlament pracuje nad nowelizacją ustawy o przetwarzaniu danych dotyczących przelotu pasażera. Wymaga tego orzeczenie Trybunału Sprawiedliwości UE, który orzekł, że niektóre wprowadzone dyrektywą i wdrożone w krajach członkowskich regulacje są zbyt restrykcyjne. Chodzi m.in. o obowiązek przekazywania danych pasażerów na wszystkich lotach wewnątrz UE. Poprawy w polskiej ustawie wymaga także mechanizm nakładania kar na przewoźników za niewywiązanie się z obowiązków. Na razie nad liniami lotniczymi wisi widmo 4 mld zł kar, ale projekt ustawy zawiera propozycję abolicji.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.